pondělí 28. října 2013

RUDÁ JAKO RUBÍN

AUTOR: Kerstin Gier
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Ruby Red
SÉRIE: Drahokamy
DÍL: 1/3
POČET STRAN: 336

Autorkou knihy je německá spisovatelka Kerstin Gier, která začala psát romány pro ženy v roce 1995. Nejúspěšnější je však její série Drahokamy – Rudá jako rubín je první díl trilogie. Kniha se dočkala i filmového zpracování.


V rodině, se kterou žije Gwendolyne, je plno tajemství. Jedním z nich je dědičný gen, který umožňuje skákat v čase. Celá rodina očekává, že gen získá Charlotte, protože je přesně vypočítáno, kdo by měl být další v pořadí. Jaké je však překvapení, když se zjistí, že gen nezískala Charlotte, ale Gwendolyne, která na to nebyla vůbec náležitě připravena. Gwendolyne neví o cestování v čase vůbec nic, navíc se teď pohybuje mezi lidmi, kteří by pro ni mohli být nebezpeční. Gwendolyne nemůže nikomu věřit, protože každý má nějaké tajemství a vše je zamotáno do lží.

Podle růžového obalu se siluetami by se mohlo zdát, že příběh bude o lásce, jen jemně zastíněn cestováním v čase. Nenechte se však zmýlit, protože je to přesně naopak. Příběh se odehrává v Londýně a soustředí se především na Gwendolyne, která je přímo vypravěčkou příběhu. Je to celkem obyčejná dívka, která celý život pozorovala sestřenici Charlotte, jak se připravuje na cestování v čase. Žádné tajemství se však k Gwendolyně nedostalo, proto neví přesně, co vše cestování obnáší. Když se pak zjistí, že to je ona, kdo zdědil gen, je to jako by ji hodili do vody, jenže ona neumí plavat. Čtenář tedy vše postupně zjišťuje s hlavní hrdinkou, což mi bylo více než sympatické.

Cestování časem je pro mě něco, co nejspíš nikdy nepochopím. V mnoha knihách jsem se s tím nesetkala, vlastně si teď vybavím jedině Harryho Pottera, ve kterém se bohužel vracení v čase velice liší od této knihy. Příběh nám částečně přiblíží, jak to vše funguje, ale nezahltí vás tím, dokáže to celkem dobře vysvětlit. I tak je to pro mě něco, co si nedokážu představit, tohle téma je prostě hrozně složité, proto obdivuji autorku, že se v tom všem vyznala.


Všechny postavy jsou zajímavé, některé by si zasloužily méně prostoru, některé více. Naprosto otravná mi přišla rodina Gwendolyn, se kterou bych to nevydržela. Jak už je to snad tradicí, i tady se na scéně objevuje hezký kluk, do kterého se hrdinka postupně zamilovává. Zabilo by někoho, kdyby to jednou holka zvládla sama?

Je to druhá kniha, ve které jsem si všimla jména Gideon, které pro mě stále zůstává velice zvláštní. Bohužel to jméno mám již zafixované s Gideonem Crossem ze série Crossfire. Nicméně tohle nemění nic na tom, že je to skvělá kniha a postava Gideona je taktéž výborná.

Moc se mi líbí, že se vše odehrává v Londýně, protože jsem se bála, že se ocitnu v nějakém městě v Německu, které se mi nebude líbit. Anglie je takové hezké prostředí, v knize mnohokrát krátce popsáno, přidává tak příběhu na reálnosti.

Kniha je opravdu velice čtivá, jakmile se začtete, nemůžete přestat. U některých částí se dokonce i zasmějete, já osobně jsem se smála jak blázen. Navíc kapitoly jsou vedeny takovým stylem, že na konci většiny z nich je malý cliffhanger, který vás nutí číst dál. Příběh ale není nijak extra napínavý, jen se tam neustále něco řeší. Vlastně až na konci se konečně něco děje, já však doufám, že v dalších dílech se to začne pořádně hýbat. První díl má na goodreads nejhorší hodnocení z celé série, takže předpokládám, že pokračování bude ještě o kapku lepší.

20 komentářů:

  1. Celá táto séria je vynikajúca. Áno, ostatné diely sú lepšie ako prvý :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuto knížku jsem velmi zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se asi nejmíň líbil druhý díl, ale jinak jsem si tuhle sérii zamilovala! :))

    OdpovědětVymazat
  4. dokonalá knížka, mám hrozně ráda tuhle sérii

    OdpovědětVymazat
  5. Četla jsem již celou sérii. A jak jsi již psala, knížka ( celá série) je velmi čtivá. Taky jsem se od ní nemohla odpoutat :)
    Jo a postava Gideona se mi též líbila.
    Ráda bych měla celou sérii u sebe v knihovničce, snad se na Vánoce dočkám.

    OdpovědětVymazat
  6. Tahle série je moje srdcovka :) Nejlepší je podle mě poslední díl - Zelená jako smaragd :) Díky připomněla si mi že si ji mám napsat na seznam knížek co chci k Vánocům :D

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasná knížka... Obálka sice vypadá jako pro éé mladší věkovou kategorii, ale kniha je dokonalá. Mám doma celou sérii a nelituji. :D
    A jasně další díly jsou rozhodně lepší :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem od ní čekala víc.. Dvojku už jsem ani nedočetla.. Nevím nějak mě to nechytlo..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se přiznat, že i já jsem čekala trochu víc, protože jsem na to četla samou chválu. Ale i tak se mi to nakonec líbilo :)

      Vymazat
  9. Nejdřív jsem byla malinko rozpačitá, protože jsem očekávala strašně moc, ale pak se to rozjela a totálně jsem si ji oblíbila :D

    OdpovědětVymazat
  10. Knížku jsem ještě nečetla, ani film jsem neviděla. Chtěla bych to napravit!! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Už bych si na Rudou taky měla udělat trochu času a přečíst si ji!!! :))

    OdpovědětVymazat
  12. Knížky mám přečtené už všechny a je to super série. Moc hezká recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se momentálně pokouším začíst do druhého dílu :D

      Vymazat
  13. Tu knihu zbožňuju, je neuvěřitelně čtivá a originální. Doufám, že se brzy dostanu i k pokračování.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to jsem tedy na knihu zvědavá, celkem jsi mě na ni nalákala, protože film byl (bohužel) docela propadák. Kniha mi už leží dlouho na poličce a já se k ní pořád nedostala. Snad brzy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O filmu mi vůbec nemluv! Viděla jsem asi deset minut a teda takhle trapnej film jsem dlouho neviděla!

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)