sobota 30. listopadu 2013

PŘÍBĚH DRAKŮ - SERAFÍNA*

AUTOR: Rachel Hartman
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Seraphina
SÉRIE: Serafína
DÍL: 1/2
POČET STRAN: 352

Rachel Hartman žije ve Vancouveru, její první YA román vyšel v roce 2012 pod názvem Seraphina, který má na goodreads průměrné hodnocení 4 hvězdičky.

Serafína žije v zemi zvané Gored, kde lidé a draci žijí v míru již několik desítek let. Po záhadné smrti lidského prince se však zdá, že všichni draci nejsou se životem v souladu s lidmi spokojeni. Právě Serafína se nakonec snaží zjistit, jak se věci mají. Sama má ale spoustu tajemství, které se snaží před lidmi skrýt.

Příběh o Serafíně jsem se rozhodla přečíst z jednoho prostého důvodu – zbožňuji Eragona od Paoliniho. Jiné knihy o dracích (nepočítám Píseň ledu a ohně) jsem nečetla a přece jenom je to už dlouhá doba, co jsem otevřela poslední díl Odkazu dračích jezdců.

Jelikož se příběh odehrává ve smyšlené zemi, prvních sto stran pro mě bylo celkem nesrozumitelných. Nevěděla jsem, jestli se vše odehrává v přítomnosti nebo budoucnosti, ale nakonec jsem usoudila, že časově odpovídá zhruba našemu středověku.

Hlavní postavou knihy je Serafína. Na první pohled obyčejná, její osobnost se však postupně odkrývá, takže se dozvídáme, jaká skutečně je. Serafína není špatná hrdinka, ale podle mého názoru jí něco chybí, stejné to je bohužel i u spousty dalších postav v příběhu. Jméno Serafína nejspíš se Safirou nemá nic společného, přesto když jsem jméno spatřila poprvé, ihned se mi vybavila Paoliniho dračice.

zdroj
Serafína trpí zvláštními vidinami, ve kterých stále dokola objevují stejné příšerky. Aby předešla bolestem hlavy, které jí tato malá nepříjemnost způsobuje, rozhodla se je uzavřít do zahrady, kam se o ně pravidelně chodí starat. Vše se odehrává v její hlavě, je to moc hezký nápad, který ale není hlavní událostí příběhu.

Nejvíce jsem si oblíbila Larse. Je to jeden z lidí/příšerek, které Serafína vídá ve své hlavě, a (spoiler!) se kterou se brzy setká i osobně. Bohužel Larsovi se příběh příliš nevěnuje. Kdybych potkala někoho, koho znám pouze ze své hlavy, byla bych nadšená a snažila bych se o osobě zjistit co nejvíce věcí. Serafína je pochopitelně ohromená, avšak nijak se nezajímá o to, kdo Lars vlastně je.
Postav je v knize celkem dost, některé jsou lepší a některé horší. Nikdo ale není popsán tak, že bych si ho jednoznačně zamilovala (kromě Larse), což je podle mě škoda.

Mezi hlavní témata příběhu patří pochopitelně draci. Jenže draci v tomto příběhu jsou schopni se měnit do lidské podoby. Možná to není tak špatný nápad, mě to ovšem moc neoslnilo. Drak a člověk přece nemůže mít nic společného, alespoň já v tom žádnou spojitost nevidím, proto se s tímto faktem nedokážu smířit. Draci ve své skutečné podobě nejsou schopni skoro žádných citů, ale jakmile jsou v lidské podobě, tak jsou přemoženi emocemi. Tohle mi skutečně příliš nesedí, protože lidské tělo přece nemůže samo o sobě dát emoce dračímu mozku, který v jiném těle uvažuje úplně jinak. Je ovšem na každém čtenáři, jak se s tímto vyrovná, předpokládám, že spousta lidí bude z tohoto nápadu nadšená.

Serafína je moc hezký příběh, avšak něco v knize chybí. Vše mi přišlo popsáno tak nějak bez citů, příběh mě nedokázal kompletně pohltit, ovšem kniha je velice přesvědčivá. Autorka se příliš nevyřádila na popisu jednotlivých postav, kdyby Serafína nebyla na obálce nejspíš bych ani nevěděla, jak si ji představit. Ostatní hrdiny jsem si pak představovala podle svého.
Pro milovníky draků je tahle kniha jistě to pravé, ale bohužel musím říct, že jako fantasy kniha by Serafína nebyla na nejvyšších příčkách.

*Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

10 komentářů:

  1. Tak si říkám, že jsem se na Serafínu hrozně těšila, ale jaksi mě od toho všichni odtahují... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já jsem se těšila, ale nakonec to zas tak skvělé nebylo, bohužel.

      Vymazat
  2. |Serafínu si chci moct přečíst.. ale teď už se nějak bojím že z ní budu akorát tak zklamaná :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba zklamaná nebudeš, ono to není zas tak hrozné. Nicméně pro mě je to prostě jen další průměrná kniha :(

      Vymazat
  3. Serafínu jsi toužím přečíst dlouho:) teď jenom doufám aby mně moc nezklamala .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha si určitě zaslouží šanci a třeba z ní nakonec budeš nadšená! :)

      Vymazat
  4. Na Serafínu se chystám a jsem zvědavá jestli se mi bude líbit. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Serafínu si určitě přečtu, miluju draky a i když vím, že už jsem určitě četla lepší dračí knihy, stejně si jichci přečíst...
    Jass

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto s tebou souhlasím!! S celou recenzí! Líp bych to napsat nedokázala.

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)