pondělí 30. prosince 2013

BOOK AWARDS 2013

V tomto roce jsem přečetla 55 54 knih (tu zatracenou Aljašku jsem nestihla dočíst), což je pro mě obrovské číslo. Jako rozloučení s knihami roku 2013 jsem připravila článek, kde ukážu to nejlepší a nejhorší. Z čeho vybírám můžete vidět na obrázku, který se zvětší, když na něj kliknete.
Jestli se mnou v některých kategoriích nesouhlasíte, určitě se ozvěte. Tohle je sakra důležité témat na prodiskutování!


NEJLEPŠÍ KNIHA 
Měděný jezdec  (RECENZE)
Tohle je pravděpodobně nejtěžší výběr, protože v roce 2013 jsem přečetla spoustu skvělých knih. Žádná mě však nezasáhla tolik, jako Měděný jezdec. Na druhém místě by byla Zlodějka knih.
NEJHORŠÍ KNIHA
Atlas mraků
Vybrat nejhorší knihu bylo celkem snadné. Atlas mraků jsem si chtěla přečíst předtím než se podívám na film. Nejdřív se mi kniha zdála zajímavá, ale postupně jsem se musela do čtení nutit, máma mě dokonce přemlouvala, ať knihu dočtu do konce. Snad nemusím dodávat, že film jsem neviděla a ani se na něj nepodívám.


NEJVĚTŠÍ PŘEKVAPENÍ 
Neviditelné nestvůry
Na Palahniuka jsem se chystala snad věčnost. V knihovně od něj měli jen Neviditelné nestvůry, jejichž název mě odrazoval a anotace mě taky nijak neohromila. Jakmile jsem knihu otevřela a začetla se, bylo mi jasné, že tohle nebude jen tak obyčejná kniha. Měla jsem pravdu. Neviditelné nestvůry mě překvapovaly od začátku do konce.


NEJVĚTŠÍ ZKLAMÁNÍ 
Bílý kůň
Tuto knihu jsem četla na základě pozitivní recenze od Syki. Postapokalyptické knihy zbožňuji, tahle se zhruba do poloviny zdála jako to pravé pro nasycení mé potřeby konce světa. Co mě na knize strašně zklamalo, byl konec, který mi nedával žádný smysl a přišel mi děsně odfláknutý. 


NEJVTIPNĚJŠÍ KNIHA 
Rudá jako rubín  (RECENZE)
Přiznávám, že si nevybavuji jinou knihu, než na Rudou a Modrou, u které bych se hlasitě smála. Příběh není tak vtipný, jde o dialogy a zmatenost hlavní hrdinky, která mě svou vtipnou povahou a přemýšlením nikdy nezklamala.



NEJNUDNĚJŠÍ KNIHA 
Terapie láskou  (RECENZE)
Nejdřív jsem viděla film s Jennifer Lawrence v hlavní roli. A byla jsem zklamaná. Snad jsem doufala, že kniha bude jiná, lepší než film, ale nakonec z toho nic nebylo.




NEJSMUTNĚJŠÍ KNIHA 
Zlodějka knih  (RECENZE)
I když se malá Liesel nedostala na první místo o nejlepší knihu, tak tady rozhodně vyhrává. Válka je hrozně smutná věc a v podání malého děvčete je to asi tisíckrát horší. Na druhém místě je Pokání, taktéž částečně s válečným tématem.



NEJNAPÍNAVĚJŠÍ KNIHA
Pí a jeho život
Opět, nejdřív jsem viděla film, ze kterého jsem byla nadšená. Měla jsem strach, že mě kniha nebude bavit, protože přece jenom už jsem děj viděla na obrazovce. Nakonec mě čtení bavilo mnohem víc jak film, díky kterému jsem si ale dokázala představit některé události lépe. Kniha mě sice nepřiměla věřit v boha, ale moc se mi líbila.


NEJROMANTIČTĚJŠÍ KNIHA
Pýcha a předsudek
Věc se má tak, že Pýcha a předsudek je jedna z mých opravdu nejvíc nejoblíbenějších knih. Tenhle rok jsem jí četla již poněkolikáté, ale kdybych jí nečetla, obsadilo by první pozici Mrazení. Jenže na Elizabeth a pana Darcyho prostě nic nemá.



NEJLEPŠÍ HLAVNÍ POSTAVA 
A (Den co den)
Je mi strašně líto, že někdo tak nesobecký a čistý nemůže mít své vlastní tělo. A je rozhodně postava roku, protože čtenáři ukazuje, jaké to je být pro každého cizincem, nemít žádnou rodinu a také to, že každý je jiný.



NEJLEPŠÍ VEDLEJŠÍ POSTAVA 
Rudy Steiner (Zlodějka knih)
Ve zlodějce knih je to moje druhá nejoblíbenější postava ihned po Liesel. Z vedlejších postav na něj nikdo nemá!





NEJLEPŠÍ PÁR
Taťána a Alexandr (trilogie Měděný jezdec)



NEJLEPŠÍ SÉRIE
trilogie Měděný jezdec
Ještě jednou je sem prostě musím dát. Tahle série mě v tomto roce vzala nejvíc.



NEJKRÁSNĚJŠÍ OBÁLKA
Lolita / Pí a jeho život
V jednoduchosti je krása.

8 komentářů:

  1. S Atlasem mraků nějak nevím...Knihu jsem nečetla (ale chtěla jsem...) a film jsem viděla a strašně mě bavil. Ale setkala jsem se se spoustou názorů, že to je příšerné, že ty příběhy nejsou nijak propojené atd. Tak nevím jestli jsem divná jenom já, že se mi to líbí :D. Ale zase na ČSFD (http://www.csfd.cz/film/290326-atlas-mraku/) má Atlas mraků 80%, tak třeba ten film byl prostě lepší než kniha :).
    A jinak se vším musím souhlasit, i když jsem většinu nečetla :D. Ale Rudá jako rubín je stoprocentně nejvtipnější a Rudy Steiner je bezkonkurenčně nejlepší vedlejší postava :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě taky koukala, že zrovna Atlas má spoustu protikladných hodnocení, ale doufala jsem, že zrovna mě se to bude líbit. Ty příběhy jsou jakž takž propojené, ale naprosto minimálně a jsou vždycky jen napůl rozvinuté, to mě nejspíš nejvíc zklamalo. A jelikož se mi nelíbila kniha, tak se na film zrovna nehrnu no :/

      Vymazat
  2. Zlodějku knih si chci už delší dobu přečíst, Rudá jako rubín je opravdu úžasná knížka, taky jsem se u ní hodně nasmála. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlodějka je naprosto skvělá, tu by si měl přečíst snad každý! :)

      Vymazat
  3. Co se týče Atlasu mraků - knihu jsem nečetla, ale viděla jsem film. A ten mě dostal. Já osobně jsem z něho byla po dokoukání nadšená, nicméně je to takový ten typ filmu, kdy se prostě musíš dívat a dávat pozor na každou drobnost, aby si ho člověk pořádně vychutnal. Mé sestře přijde nudný, mě bavil, to záleží na vkusu. :) Ale hlavně je hodně dlouhý, jop. :)
    Co se týče nejlepší knihy roku - u mě tohle pomyslné místo získá asi Ten, kdo stojí v koutě. :) Na mě osobně tahle kniha zapůsobila letos asi nejvíce. Hrozně dlouho jsem nad ní přemýšlela a často nad ní stále přemýšlím. Jasně si pamatuji některé scény, přestože jsem to četla jen jednou. Charlie je jednoduše úžasná osoba. :)
    Na druhém místě by u mě byla asi kniha Volání netvora. Ta je také neuvěřitelně silná a pokud jsi ji nečetla, určitě si ji přečti. :)
    Mezi ty skvělé knížky řadím i Zlodějku knih a Posla. Obě byly skvělé, i když mně osobně přišel Posel kousek lepší, jop. :)
    A toho Měděného jezdce bych si už měla konečně přečíst... V blízké době se na něj chystám, tak snad se k němu opravdu dostanu. :)
    Celá série Drahokamy je úžasně vtipná. Gwendolyn je prostě skvěle ztřeštěná. :D
    Terapie láskou jsem viděla film. Nevím, co na tom kdo vidí. Jennifer je tam naprosto úžasná, s tím souhlasím, ale jinak to bylo takové nijaké.
    Pí a jeho život bych si vážně moc chtěla přečíst a podívat se na film. Musím se k tomu konečně dokopat! :)
    A Pýcha a předsudek je naprosto úžasná kniha, moje patrně nejoblíbenější klasika, jop. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, hezký komentář! :D
      Možná dám Atlasu jako filmu ještě šanci. Ale zase je pravda, že do filmu si často přimyslí pár věcí, aby to dávalo smysl nebo aby to diváka víc vzalo.
      Ten, kdo stojí v koutě je hezká knížka, ale jako třeba ten Měděný jezdec mě neoslovila. Nicméně souhlasím s tím, že Charlie je senzační! Volání netvora přidávám na to-read list :)
      Moc se těším, až se mi do rukou dostane Posel, protože podle Zlodějky soudím, že Zusak je skvělý autor.
      Jennifer Lawrence zbožňuju, rozhodně by se měla stát vzorem pro (všechny) holky, protože podle jejích názorů je vidět, že to má v hlavě v pořádku (i přes to, že je dost slavná).

      Vymazat
  4. Drahokamy sú skvelá séria, tú úplne zbožňujem, tiež som sa veľmi nasmiala pri nej 8)

    OdpovědětVymazat
  5. Hezké shrnutí :) To se mi moc líbí.
    O trilogii Měděný jezdec jsou toho slyšela už velmi mnoho a přemýšlím, že si to pořídím a přečtu, jen váhám, jestli to bude můj šálek čaje :)
    Jinak Pýcha a předsudek je klasika. Tu knížku jsem četla spíše z povinnosti do školy, kvůli maturitě, ale nakonec se mi hrozně líbila a moc jsem si ji oblíbila . :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)