čtvrtek 20. února 2014

7 KNIH ROKU 2014

V roce 2014 vychází spousta krásných knih, já vám však chci představit ty, které bych nejraději držela v ruce ihned. Co všechno tenhle rok vyjde najdete na spoustě blogů a stránkách. Pokud se vám nechce hledat, tak doporučuji kouknout  SEM a SEM (druhá část potom TADY). 

Jako první knihu MUSÍM zmínit Volání kukačky od J. K. Rowling, slavná autorka knihu napsala pod pseudonymem Robert Galbraith. Popravdě se jí ani nedivím. Když totiž vyšlo Prázdné místo, objevilo se docela dost urážek a porovnávání s Harry Potterem. Já osobně jsem si Prázdné místo zamilovala a i když je Harry láska na celý život, nikdy by mě nenapadlo tyhle dva příběhy srovnávat. Rowlingová prostě může napsat snad cokoliv a bude to skvělé, problém je, že nikdy nedokáže strhnout nálepku "ta, co napsala Harryho Pottera". Neuvěřitelně se těším, až se do knihy začtu. (NAKLADATELSTVÍ PLUS)



The Selection je kniha, která na první pohled okouzlí svou nádhernou obálkou. Jde o první díl stejnojmenné série, všechny díly snad postupně vydá nakladatelství CooBoo. Projela jsem si pár hodnocení na Goodreads, kde se dá vyčíst, že čtenáři příběh buď zbožňují nebo nenávidí, nicméně celkově má kniha skvělé hodnocení (4.13) (COOBOO)

Eleanor & Park je samostatná kniha od americké autorky Rainbow Rowell. Nejenže má autorka skvělé jméno, její knihy jsou rovněž úžasné. Knihu Eleanor & Park vychválil sám John Green (autor oblíbené knihy Hvězdy nám nepřály). Já jsem nedávno dočetla knihu Fangirl v angličtině, jsem naprosto nadšená. Je to jedna z těch knih, kterou bych po dočtení klidně začala číst znovu (recenze brzy). Eleanor a Park se mi určitě bude také libit. (KNIŽNÍ KLUB)

O knize The Maze Runner jste již jistě slyšeli. Jde o dystopickou trilogii, kterou vydá Knižní klub. Možná už máte dystopií plné zuby, já  si však stále ráda poslechnu/podívám/přečtu, jak si představují život po konci světa různí lidé. Podle příběhu byl také natočen film, ve kterém se objeví Dylan O'Brien (Teen Wolf) a Kaya Scodelario (Skins). (KNIŽNÍ KLUB)
Hon je sice příběh o upírech, které už moc nikoho nezajímají, nicméně kniha vypadá velice slibně. Jde (pravděpodobně) o trilogii, kterou si pod křídla vzalo nakladatelství Fragment. První díl by měl vyjít v dubnu. (FRAGMENT)
Splintered je prvním dílem předělávky Alenky v říši divů. Nejsem fanoušek Alenky od Lewise Carrola, protože mě příběh nikdy moc neoslovil. Předělávek téhle pohádky je opravdu hodně, na své si přijdou milovníci filmu i seriálu. Splintered se celkem bojím, hezká obálka (těžko říct, jestli se zachová) mě přemlouvá, abych knihu alespoň zkusila. (COOBOO)


Druhá kniha Ruty Sepetys ponese název Potrhaná křídla, nakladatelství CooBoo ji vydá na přelomu jara a léta 2014. Doufám, že si nejdřív přečtu autorčinu první knihu s názvem V šedých tónech, která se odehrává v roce 1941. (COOBOO)


Na jakou knihu se nejvíc těšíte vy? :)

9 komentářů:

  1. Na Maze runner a Eleanor a Park sa veľmi teším :) Rozmýšľala som či si ich neprečítam aj v AJ, no radšej si počkám na preklad. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já přemýšlím, že si tu Eleanor v angličtině obstarám, protože Fangirl se mi skutečně moc líbila a dobře se mi to četlo.

      Vymazat
  2. Souhlasím! Také se nedivím, že Rowlingová napsala knihu pod pseudonymem. U každého druhého hodnocení knih Prázdné místo a Volání kukačky čtu, že to byla skvělá knížka, ALE NEBYL TO HARRY.
    Já mám knihu už doma a na pohled je nádherná! Už se nemůžu dočkat až se začtu. :)
    Ještě mě zaujala kniha Eleanor & Park, ale spíš bych si od této autorky přečetla právě Fangirl. :)
    Hezký výběr knih! Snad se budou všechny líbit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tohle to porovnávání s Harry Potterem docela štve, nerada se o tom bavím.Achjo, já si tu Kukačku asi hned objednám, i když jsem si říkala, že teď za knihy utrácet nechci :D

      Vymazat
  3. Na Volání kukačky se moc těším! I když si ji asi nejdříve vypůjčím z knihovny a teprve pak koupím, jop. Ale pořídit bych si ji chtěla. :)
    The Selection - obálka skvělá, ale nějak mě odrazují ty recenze. :D
    Jé, Fangirl se ti líbila? Tak to mám velkou radost! :D :) Mám v plánu si ji příští měsíc taky pořídit, prostě ji musím mít doma v papírové podobě. :D :) A na Eleanor a Parka se samozřejmě také těším. :)
    Splintered má úžasnou obálku, doufám, že se CooBoo podaří na ni získat práva. :) I na samotnou knížku jsem moc zvědavá, zatím jsem na ni neslyšela nic špatného, jop. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U The Selection mě také zaujala především obálka, ale snad příběh nebude tak špatný :D
      Fangirl byla výborná!! Mám doma paperback a je to z takového příjemného materiálu, že mi na to všichni ve škole stále sahali (ruce bych jim utrhla :D)

      Vymazat
  4. Těším se na všechny knihy. Už aby vyšly :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Mám hroznou radost, že vyjde Selekce a Elenanor and Park, i když knížky mám už obě doma, jednu v Němčině a tu druhou v angličtině (miluji jejich obálky!) No je super , že si je budou moci přečíst i čeští čtenáři a já osobně se nemůžu dočkat Potrhaných křídel :)

    OdpovědětVymazat
  6. Na Volání kukačky se chystám a líbí se mi také Eleanor a Park a druhá kniha od Ruty :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)