sobota 22. února 2014

FANGIRL


AUTOR: Rainbow Rowell
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Fangirl
POČET STRAN: 461

Rainbow Rowell je americká autorka, která se soustředí především na YA. První knihu vydala v roce 2011, avšak čtenáře ohromila až v roce 2013, kdy vydala knihy Fangirl a Eleanor & Park. Obě knihy byly velice skvěle přijaty, The New York Times je označil jako jedny z nejlepších YA příběhů roku 2013.

Fangirl je kniha o fanfikci a první lásce. Hlavní postavou je Cath, jejíž život se točí kolem knižní série Simon Snow, o kterém sama píše fanfikci. Cath spolu se svým dvojčetem Wren nastupuje na vysokou, Wren se však rozhodla, že od své sestry potřebuje trochu odstup. Zatímco Wren si užívá večírků a kluků, Cath si zvyká na "nový život" na vysoké, kde nikoho nezná.

Na začátek chci hrdě prohlásit, že Fangirl je první kniha v angličtině, kterou jsem kdy dočetla. Svým šnečím tempem jsem jí stihla přečíst za čtyři dny a ihned po zavření knihy, jsem měla chuť jí začít číst znovu od začátku.

http://siminiblocker.tumblr.com/
Hlavní hrdinkou příběhu je Cath. Je to naprosto normální holka, která ovšem nerada chodí ven a neopíjí se, raději sedí doma a píše fanfikci. Kniha se mi tak moc líbila kvůli tomu, že Cath mi byla v tolika věcech podobná, dokázala jsem se s ní ztotožnit. Není to výrazná hlavní hrdinka, nerada se dostává do nových situací a nemá chuť se otevírat cizím lidem. Tenhle její problém znám velice dobře a bavilo mě pozorovat, jak se ho malými kroky snaží překonat.

Cather žije pro Simona Snowa – hlavního hrdinu slavné knižní série. Již od první stránky Fangirl by všem správným fanouškům mělo být jasné, že Simon Snow je vlastně Harry Potter. Líbilo se mi, jak autorka ukázala, kolik životů tahle série ovlivnila, kolik lidí na HP vyrostlo a kolik lidí se této série nikdy nepustí.
Úryvky ze (smyšlených) knih Simona Snowa a fanfikce, kterou píše Cath, se táhnou celým příběhem. Pro mě byly tyto části nejtěžší na čtení, najednou se totiž objevila spousta nových neznámých slovíček. Tyhle krátké části pomůžou čtenáři, aby pochopil Cathynu lásku v této záležitosti.

Kolem Cath se pohybuje celkem dost postav a snad každý si je prostě musí oblíbit. Každá postava je jiná a i když žádné z nich nepatří tento příběh, jsou naprosto skvěle zobrazeny a čtenář je pozná v několika různých situacích. V některých knihách se stává, že vedlejší postavy jsou skutečně vedlejší – nemají šanci se ukázat z mnoha úhlů, často jsou neúplní. Ve Fangirl to tak není. Každá z postav na mě působila opravdově.

zdroj
Usměvavý Levi je první člověk, kterého na nové škole Cath pozná a dokonce si myslí, že je to její spolubydlící. Nakonec se ukáže, že je to přítel její skutečné spolubydlící Reagan. Levi je kluk, který se neustále směje, má problémy se čtením a není to žádný princ z pohádky, já se však vždy velice těšila na jeho společné scény s Cath.

Velice mě bavila také Reagan, která se neustále mračila a ze začátku měla problém pochopit Cath. Reagan tak nějak představuje všechny lidi, kteří nedokáží porozumět, že někdo prostě nerad chodí ven a raději sedí doma. Reagan je ale otevřená tomu, aby Cath poznala a pochopila jí, skuteční lidé někdy pochopit nechtějí.

Rainbow Rowell popsala celkem obyčejný život, ve kterém se velice poznávám. Příběh tedy není žádný akčňák, i tak jsem se od knihy nemohla odtrhnout, po dočtení jsem jí ihned zařadila do nejoblíbenějších knih. Od této autorky by u nás měla vyjít na podzim Eleanor & Park, ale já zvažuji její pořízení v angličtině, protože předpokládám, že bude stejně dobrá, jako Fangirl.

14 komentářů:

  1. Na tuhle knížku už si šetřím strašně dlouho...jenomže tím typem "Hele, v Dobrovském mají Chaos za 48,- Kč, to nebude zas tak zlý, když si koupím všechny tři díly - to rychle zase našetřím nazpátek.." No, jenže potom mají zase Volání netvora, a v Levných knihách zase něco jiného. A takhle by to mohlo jít až do aleluja. Ještě, že mám za dva měsíce narozeniny, to už si tu Fangirl snad konečně přečtu :).
    Strašně moc se mi to líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vždycky objevím nějakou novou knihu, kterou prostě musím mít a hned v ten okamžik jí chci číst, takže absolutně zapomenu na všechny knihy, které jsem chtěla předtím. Jenže jelikož bydlím v malém městě, kde knihy jsou drahé a nemají takový výběr, tak si je vždy objednávám. A pak ta kniha přijde za čtrnáct dní, kdy už moje pocity na čtení nejsou tak silné, občas se pak do čtení musím přemlouvat, protože jakmile nová kniha dorazí, já už chci samozřejmě zase jinou. #problémyknihomola :D

      Vymazat
  2. Koukám, že máš z knihy prakticky stejné pocity jako já. :D Cath mi též v mnoha ohledech připomínala mě a vážně mě bavilo přihlížet tomu jejímu počínání. :) Cath a Levi dohromady tvoří úžasně milý pár. :) Reagan mě též dost bavila. A také jsem měla největší problém při čtení těch úryvků ze Simona Snowa a tak. :) Jinak si příští měsíc plánuju pořídit Fangirl v tom paperbacku, takže už se moc těším, až ji budu mít hezky doma. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to tak vidím, tak asi všichni knihomolové mají z téhle knihy podobné pocity, ha :D

      Vymazat
  3. angirl je moje srdcovka :) Snad každý druhý komu se kniha hrozně líbí se ztotožňuje právě s Cath a já nejsem vyjímkou. Mohla by taky tato kniha vyjít u nás, ale snad jo když už vyjde Eleanor and Park. Pěkná recenze, měla jsem podobné dojmy jako ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že se bude Eleanor a Park líbit, takže potom vydají i Fangirl a další knihy. Mám ale strašné nutkání si vše pořídit v angličtině :)

      Vymazat
  4. Ešte som toto nečítala, ale už som o tom veľa dobrého počula a je tam jednoznačná podobnosť so všetkými knihomolmi 8D Uvažujem veľmi o nej ako o ďalšom anglickom čítaní 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si jí přečti co nejdřív, je to vážně paráda! :)

      Vymazat
  5. Právě mám Fangirl rozečtenou a hrozně se mi líbí :) Myslím si, že většina knihomolů se ztotožní s Cath, proto má takový úspěch. Nejdřív jsem se bála té angličtiny, nejsem žádná velká angličtinářka, ale dá se to úplně v pohodě a stejně jako ty mám nejvíc problémy s úryvky ze Simona Snowa :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem měla taky velký strach z angličtiny, nakonec to pro mě bylo dost snadné. Vážně bych chtěla, aby Cath dokázali pochopit i neknihomolové, jestli víš, jak to myslím ;)

      Vymazat
    2. Přesně vím, jak to myslíš. Třeba by se na mě konečně potom lidi nedívali jako na blázna :D "Nechceš jít na párty? Chceš zůstat doma? - Jsi divná" Asi budu knížku ve velkém propagovat mezi nečtenáři a hlavně mezi těmi, co mi budou říkat, že jsem divná jen proto, že jsem radši doma ve svém, než se někde opíjet - v mém případě nudit :D

      Vymazat
    3. Přesně tak to mám taky, někteří lidi v mém okolí si už snad zvykli, že nerada chodím ven a nepiju alkohol, proto už se mě nikdy ani neptají, jestli nechci jít taky. Štve mě ale, jak je to pro někoho nepochopitelné.
      http://leseanthomas.tumblr.com/post/69716162989/awesome-source-http-heyluchie-tumblr-com

      Vymazat
  6. Fangirl si rozhodně přečtu, myslím, že se s ní docela dokážu ztotožnit, jak to tak čtu :D

    Skvělá recenze, snad budu z knihy obdobně nadšená jako ty! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Na tuhle knížku právě teď šetřím, bohužel den předtím, než jsem se dozvěděla, za jakou cenu jí mají na Book Depository, jsem si objednala jinou, Whitechapel Gods, takže mám jaksi smůlu a budu si na ní muset ještě chvíli počkat. :D
    Myslím, že díky téhle knížce by konečně mohli normální lidi pochopit nás, knihomoly, takže až po mě bude někdo chtít knížku v angličtině, budu všude doporučovat tuhle. ;D

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)