středa 26. března 2014

PROBLÉMY KNIHOMOLA: ČÁST II.

První část najdete tady :)

1. Když za mnou někdo přijde s tím, abych mu doporučila dobrou knihu, nikdy nevím, co mám zmínit jako první.
2. Vždy, když za mnou někdo přijde, abych mu doporučila nějakou KRÁTKOU knihu, tak mám chuť vzít tu nejsilnější a fláknout je s ní přes obličej. (Vadí mi, když si lidé vybírají knihy podle počtu stránek!)
3. Nejhorší je, když je kniha až moc těžká (všechny díly Písně ledu a ohně), takže mě brzy začnou bolet ruce.
4. Když si těžkou knihu položím na stůl, aby mě nebolely ruce, tak mě začnou brzy začnou bolet záda od toho, jak se nad stolem hrbím.
5. Občas dočtu knihu a mám chuť jí hned začít znovu od začátku, protože byla vážně dobrá.
6. Vadí mi, když někdo píše do knih, barevně si podtrhává citace. Přiznávám, že jsem to už také jednou udělala, ale nejspíš za to shořím v pekle. (Tužku samozřejmě chápu, ta se dá vygumovat.)
7. Mám ráda, když v knížce z knihovny najdu seznam na nákup, účtenku z obchodu nebo papírek s poznámkami. Většinou podobné věci objevuje v těch nejstarších a nejošoupanějších knihách, to miluji.
8. Dokážu se pořádně naštvat, když zmíním jméno nějaké knihy a někdo mi jako odpověď řekne: "To je film, ne?" Jo, ale hádej podle čeho je natočenej!
9. Je mi vždycky hrozně líto, když někdo prohlásí, že nenávidí knihy a čtení.
10. Vždy ze svých knih sundávám přebaly, když je jdu číst. Papírový obal by se totiž mohl potrhat a to bych nemusela dost dobře psychicky zvládnout.

34 komentářů:

  1. mě se teď prodřel přebal u Pařížské manželky, a jsem z toho docela vyřízená..:(

    OdpovědětVymazat
  2. Také je mi líto, když někdo nesnáší knihy, ale mrzí mě i když někdo prohlásí - proč si ty knihy nechávám, stačí to přece přečíst a dál prodat,ne? <- nejraději bych za tohle zakroutila krkem, ale je fakt, že hodně lidem kolem mě připadá zvláštní knihy hromadit, když už jim nevadí to čtení.
    A přebaly si chráním jako oko v hlavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě je hrozně líto lidí, kteří si myslí, že čtení je zbytečné, nebo to bezdůvodně kritizují. Naštěstí kolem mě nikdo podobné hlášky o hromadění nemá, to bych asi vraždila :D

      Vymazat
  3. Ako niekto môže povedať, že nenávidí knihy? By som ich nimi ubila a by videli silu kníh ! ;) Podobne čítam bez preobalov :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo no, jsou to drsňáci, kteří knihy přece nepotřebují ;) :D

      Vymazat
  4. Teda, s päťkou zo srdca súhlasím :) A tiež rada nachádzam všeličo v kniháh z knižnice, ale z neznámeho dôvodu to bývajú hlavne staré lístky na trolejbus. :) Inak musím povedať, že s niekým, kto by sa vyjadril, že knihy a čítanie vyslovene neznáša, som sa ešte nestretla. To je vážne smutné. Díky za článok :)

    OdpovědětVymazat
  5. Výhrady mám jedine k bodu 6. Prečo je písanie do svojich vlastných kníh zlé a prečo by sme za to mali zhorieť v pekle? Ja to robím pravidelne a nič zlé na tom nevidím. Dokonca si do nich niekedy aj niečo nakreslím. No a čo? Veď sú to moje knihy a nie sú to porcelánové vázy do vitríny. Keď ma niečo zaujme, tak si to podčiarknem. Kniha nemá vyzerať nedotknuto, malo by byť viditeľné, že bola čítaná. Mne je napríklad smutno z tých aj 50 ročných kníh, na ktorých vidno, že ešte ani neboli otvorené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusíš to brát hned tak vážně, vždyť já si z toho dělám srandu. Tohle téma jinak řeším v předešlém článku. Ať si každý dělá se svými knihami co chce (ale ať nečmárá do těch z knihovny, kde si jí půjčují další lidé) :)

      Vymazat
  6. pěkný seznam! našla jsem se skoro ve všem ;-) u bodu 8. jsem se hrozně nasmála :D a taky mám moc ráda, když v knížce z knihovny najdu "něco navíc". jednou jsem do jedné knihy vložila na papírku napsaný vzkaz pro dalšího čtenáře - něco v tom smyslu, se ta kniha je vážně dobrá a jestli se mu taky líbí :-)

    pěkný článek ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že nejsem jediná, kdo dává lístečky do knížek :)

      Vymazat
    2. I já ráda dávala lístečky do knížek z knihovny, ani nevím proč jsem přestala. Asi mi vadilo, že to nikdo další nedělá, haha :D Budu muset zase začít!

      Vymazat
    3. taky jsem přestala, ale jak tak koukám, tak s tím znovu začnu :-) protože upřímně - kdybych ho tam našla já, tak bych měla šílenou radost :-)

      Vymazat
  7. Já občas dělám to, že do knížek z knihovny napíšu vzkaz nebo malé psaníčko pro toho, kdo jí bude číst po mně:)) Jinak nejradši čtu na břiše v posteli, to mě nebolí nic, ale zase většinou usnu, protože pro mě poloha ležmo znamená spánek :-D Hezký seznam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na břiše v posteli mě vždy hrozně bolí ramena :D Je to fakt drama, nějak se usadit ke knize! :D

      Vymazat
    2. Aj ja niekedy nechávam v knižke milý odkaz :)

      Vymazat
    3. Jéé Eskandriel Ty jsi taková zlata, moc ráda bych takhle objevila nějaký vzkaz v knize :)

      Vymazat
  8. Máme to stejně... Akorát knížky nečtu nad stolem, ale já u toho většinou ležím v posteli :D Ale taky je mi děsně líto a zároveň jsem naštvaná, že někdo nečte. Protože čtení je boží! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já většinou ležím v posteli, ale najít občas správnou polohu je velké zlo :D

      Vymazat
  9. Pro mě je nejhorší bod 2 a 8. To bych pak toho, kdo mi tohle řekne, nejradši tou knížkou vzala pořádně přes hlavu, ideálně Dějinami lidstva. :D

    OdpovědětVymazat
  10. Dějinami lidstva :D tož to by si dotyčný pro příště dobře rozmyslel, co z té své pusy vypustí :D

    OdpovědětVymazat
  11. Moje slova! :D Dost dobrý článek. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Dneska si spolužačka stěžovala, že jí mamka zakázala počítač a televizi a spolužák reagoval ve stylu: "Ježíšmarjá a co jako děláš?" a že se musí hrozně nudit. V duchu jsem si říkala, že by si ta spolužačka přece mohla číst. :D Já bych si rozhodně četla. ^^ :)
    A ty těžký knížky, to je vážně zlo. Člověk si to ani nemůže vzít do školy, protože společně s učebnicemi by ta taška měla bůh ví kolik kilo. A přitom některé knížky jsou tak těžké úplně zbytečně - stačil by lehčí, slabší papír a bylo by. :) Nebo když jsou knihy celkově moc vysoké, pak jsou hrozně neskladné.
    Naprosto souhlasím s osmičkou a desítkou. Tuhle mi přišla Zelená jako smaragd s natrženým obalem a rozdýchávala jsem to dost těžce. Reklamace naštěstí proběhla v pohodě. :)
    Jinak pěkný článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to je hrozná hrůza, když není počítač ani televize :DD I já bych si šla číst, možná by se mi i někdy hodilo, aby mi ten počítač vzali :D
      Já už do školy tahám jen paperbacky, protože už takhle tahám milion zbytečných věcí. Nejhorší je, že takhle už mám dva měsíce rozečteného Draculu, protože mi zrovna ve škole nedaj ani pět minut, abych se dokázala začíst!

      Vymazat
    2. Přesně! :D Občas mě ten počítač dost rozptyluje a nemít ho, tak určitě přečtu víc. :D
      Mám to podobně - tahám paperbacky nebo hubené knihy. :) To já když bych měla čas na čtení, mám knihu zrovna doma. A když knihu mám sebou, tak zase ten čas nemám. :D Prostě jako naschvál. :D :)

      Vymazat
    3. Tyvole (pardon) přesně!! Jsi můj soulmate, fakt!

      Vymazat
  13. Jo zrovna jsem nadávala na čtení v posteli, když ležím na boku kniha je těžká, když jí položím blbě se čte, když si k ní lehnu na břicho tak mě pak bolí záda, těžký život :D A že někdo nenávidí knihy, tak takové lidi neznám. Tuhle se mě jedna osoba ptala: Ty jsi hrozný knihomol, co Tě k tomu přimělo? Tak jsem měla chuť ho poslat do patřičných míst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, přesně! :) Já už jsem se s takovými lidmi setkala, ale snad už jsou teď natolik vyspělí, aby takovéhle řeči neměli. Na druhou stranu mě naopak potěší, když mi někdo řekne, jaký jsem knihomol (plus když ještě dodá, že by to chtěl taky zažít).

      Vymazat
  14. 4. - čtu v posteli... Ale zase mě bolí přeležená ruka, člověk si nevybere...
    7. Přesně, to je nejlepší, moje prababička si zase do knih zakládala dopisy, je pěkné je najít, třeba po 50 letech... I když, jednou jsem tam našla něčí parte, nic moc...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, s těmi dopisy je to pěkné! To bych někdy chtěla něco takového najít :)

      Vymazat
  15. Souhlasím se vším :D, hlavně ta 2 ;)

    OdpovědětVymazat
  16. S pěkně po facebookovsku: To se mi líbí!!!

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)