sobota 5. dubna 2014

TOP 10 INFLUENTIAL BOOKS TAG

Top 10 Influential Books je tag, ve kterém vám představím deset vlivných knih, které mají částečný podíl na tom, jaká dnes jsem. Tag běží především na youtube, Kristie ho převedla do článkové podoby, moc se jí to povedlo, takže jsem se rozhodla také zapojit. Nebyla jsem nikým označena, doufám, že to nevadí.
Uvedené tituly se vám možná budou zdát příliš naivní nebo dětinské, ale čtení zbožňuji už od svých osmi let, proto může být výběr poněkud zvláštní, je to taková směsice všeho. Rozhodně se vám nebudu snažit nalhat, že jsem četla Tolstého a Nabokova, na to jsem zdaleka nebyla připravená, občas se na to necítím ani teď.


elvishness.tumblr.com
Pýcha a předsudek je příběh, který bych mohla číst stále dokola. Tahle kniha (a celkově Austenová) mi ukázala, že klasické knihy mohou být dobré, a hlavně díky ní teď klasiku sama vyhledávám. Elizabeth je inteligentní mladá žena plná důvtipu, ráda si myslím, že bych taková taky mohla být. Pan Darcy je neskutečně laskavý a celkem nespolečenský, s druhou částí se vážně ztotožňuji. Miluji také film z roku 2005, na který se dívám i několikrát do roka. 

Hunger Games byl první dystopický příběh, který jsem kdy četla. Na knihu jsem narazila vlastně úplnou náhodou, aniž bych věděla, o co jde. Jsem za to velice ráda, protože tenhle žánr se mě drží i nadále. Celá trilogie je skvělá, bohužel třetí díl je poněkud slabší. Moje verze apokalypsy a nového světa je zahlcena zombie, ale Hunger Games je zatím nejlepší dystopie, se kterou jsem se setkala. (recenze)

Myslím si, že Harry Potter ovlivnil tolik lidských bytostí, že se to žádné jiné knize nepodařilo (Bible se nepočítá). Pro mě je to ten nejlepší příběh, a i když už nikdy neuvidíme pokračování knih ani filmů, Harry Potter navždy zůstane v mojí hlavě a srdci.

Nemůžu slovy vyjádřit, jak moc mě zasáhla celá trilogie Měděného jezdce. Vím, že tohle není kniha pro všechny, ve mě se však něco hnulo, když jsem dočetla první díl. Díky Měděnému jezdci jsem si uvědomila, jak moc mě zajímá téma druhé světové války, příběh mě donutil chtít věci, po kterých bych normálně netoužila. Například mít dům na poušti, dlouhé plavé vlasy, které bych nosila zapletené do copu, a děti, které bych měla se sexy chlapem (:D). (recenze)

Stmívání mě na knižní cestě hodně ovlivnilo. Sérii jsem jeden čas vážně žrala, nijak moc mi nevadí ani teď. Netvrdím, že je to kvalitní příběh, může mít dobrý i špatný vliv, o tom bych mohla vést diskuze. Nicméně byla to právě tahle série o upírech, která mě přiměla zaměřit se víc na nadpřirozeno.

Pokání sice není můj nejoblíbenější příběh, ale myslím si, že mi ukázal, jak nespravedlivý život může být. Není to snadné čtení, ale rozhodně si zaslouží pozornost. (recenze)

Rainbow Rowell je pro mě nedávný objev, po první knize jsem si však tuhle autorku zamilovala. Fangirl mě přesvědčila o tom, že jednoho dne (snad) potkám lidi, kteří mi budou rozumět, budou se zajímat o to samé a budou mě pro to (nebo i přes to) mít rádi. (recenze)

J. R. R. Tolkien patří mezi nejlepší spisovatele, co kdy žili. Jeho svět plný hobitů, trpaslíků, čarodějů a skřetů zasáhl podobně jako Harry Potter tisíce lidí. Já se přiznávám, že Pána prstenů jsem ještě nedočetla, je to pro mě hodně složité čtení, ale dokážu ocenit hloubku tohohle díla. Hobit se mi líbí mnohem víc než LOTR, je to nádherný příběh, ze kterého vznikl další úžasný příběh. 
Mrazení a Zavržený jsou knihy, které mě v určité době velice zasáhly. Po dočtení jsem na ně musela neustále myslet, chtěla jsem mít stejný život a nemohla jsem se rozhodnout, zda bych radši chtěla nebezpečného Patche nebo citlivého Sama (:D). Zároveň mě strašně štve, že mají pokračování

Které knihy ovlivnily vás?


13 komentářů:

  1. Hobit a Harry Potter, s tím se také ztotožňuji, hodně mi ty knihy daly :) Stmívání jsem četla, ale nemám potřebu víckrát a Hunger games se mi líbil jen první díl. K ostatním jsem se ještě nedostala.

    OdpovědětVymazat
  2. Jáááj Zavrhnutý, to je to čo ma zasiahlo :3

    OdpovědětVymazat
  3. Pýcha & předsudek a Hunger Games jsou skvělé knihy, které mě také hodně ovlivnily. :) Harryho a Stmívání znám pouze ve filmové podobě, ale brzy si obě série přečtu. :) Pokání jsem viděla taktéž pouze zfilmované, ale ke knižní předloze mě to vůbec neláká. Měděného jezdce bych si jednou opravdu moc ráda přečetla. :) Jinak já bych do tohoto seznamu určitě ještě za sebe připsala Vampýrskou akademie, což je série, která mě ovlivnila asi úplně nejvíce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad VA jsem uvažovala, ale nakonec jsem si uvědomila, že mi série nic moc nedala a zas tolik jsem to neprožívala, ale líbila se mi, to jo.

      Vymazat
  4. Harry, Pýcha a Hobit souhlasím také mě hodně ovlivnily :) A Hobit se mi také líbil víc než Pán prstenů :)

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasný článek ♥ Pýchu a předsudek si chci strašně moc přečíst a doufám, že budu stejně nadšená jako Ty :) Opravdu nemám ráda lidi, co říkají, že je to brak (třeba nějací jedinci u nás ve třídě). Myslím si, že se to řadí k těm nejlepším klasikám :) Hunger games! To je i moje srdcovka.. o Měděném jezdci nemluvě, miluji ten příběh ♥ O prázdninách si dám re-reading prvního dílu a následně připojím i další dva :) Na Pokání se chystám :) Prý je to trochu těžší čtení, tak jsem zvědavá :) Skvělý článek!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Pýcha a předsudek je moje láska, o tom nikdo nesmí říct nic špatného, alespoň ne přede mnou!
      To Pokání pro mě bylo hodně těžké, ale rozhodně lehčí, než první díl Pána prstenů nebo Hra o trůny, na to nic nemá :D Určitě to ale stojí za to, je to hezký příběh.

      Vymazat
  6. Zrovna dneska, když jsem o tomhle tagu neměla ani páru, jsem přesně nad tímhle tématem přemýšlela! :D něco z toho, co jsi napsala jsem nečetla, ale všechny (až na Mrazení, Pokání a Zavrženého) mám na wishlistu :D a s těmi, které jsem četla, naprosto souhlasím! :) řekla bych, že mě osobně nejvíc ovlivnil HP, HG, Stmívání a Tolkien :) dalo by se polemizovat i nad Shakespearem nebo některou povinnou četbou, ale to by bylo na dlouho :D a samozřejmě nesmím zapomenout ani na knížky z dětství - takže Správná pětka, díky které čtu, a Deltora, díky které čtu fantasy :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem přemýšlela nad knihami z dětství, ale vzpomněla jsem si jen na Honzíkovu cestu a Eliáš a babička z vajíčka, vůbec nevím, jestli na mě zrovna tyhle dvě měly nějaký vliv.
      Od Shakespeara mě napadl Romeo a Julie, ale ten příběh sem jistě znala už předtím, než jsem ho četla, a asi jsem to nebrala jako nějaký originální a zajímavý příběh. Po letech se na to samozřejmě dívám úplně jinak.

      Vymazat
  7. S Hunger Games to mám naprosto stejné jako ty! :) To samé se vlastně týká i ostatních knih, které máme na seznamu společné. :)
    Měděný jezdec - ještě jsem ho nečetla, takže těžko říct, co bych na něj řekla. I když teď jsem k němu trochu skeptická, ale kdo ví, třeba ho jednou přečtu a budu nadšená. :)
    O Pokání jsem toho už dost slyšela, hlavně ten film mě zaujal, ale stále jsem to neviděla a ani nečetla. Ráda bych se k tomu jednou dostala. :)
    Nad Fangirl jsem taky dlouho uvažovala. Nakonec jsem ji sice neuvedla, ale určitě by byla těsně pod desátým místem. :)
    S Hobitem mám ten problém, že jsem ho četla teprve asi dva roky zpátky. A to jsem už se světem Pána prstenů byla prostě plně seznámena, měla jsem načteno spoustu jiných fantasy knih, proto jsem asi nebyla ovlivněna tolik jako jiní. Škoda, že jsem to nečetla před takovými osmi lety. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hobita jsem taky četla "teprve" před třemi čtyřmi roky, takže jsem samozřejmě Pána prstenů už znala. Jenže až díky Hobitovi jsem pochopila, jaké má tohle dílo význam. A hlavně jsem pochopila, že ne všechny fantasy knihy, které jsem do té doby četla, byly dobré. U mě má Hobit takové zvláštní místo, ale nedokážu to přesně vysvětlit.
      Fangirl je sice taky nová záležitost, ale musela jsem jí sem dát :) Asi jsem jí prostě četla v době, kdy jsem si potřebovala ujasnit některé věci a pochopit, že není špatné být mnou.
      Pokání si určitě přečti, i když tedy nevím, jestli máš historické fikce ráda. Pokud ne, tak se ti pravděpodobně nebude líbit ani Měděný jezdec :)
      Já když jsem ten tvůj článek četla poprvé, tak mi bylo hned jasné, že tam budeme mít některé knihy stejné no. Ale zase jsem ráda, když vím, že takové knihy zapůsobily tak moc i na další lidi, nejen na mě :)

      Vymazat
  8. Já osobně preferuji zfilmování Pýchy a předsudku z roku 1995. Celé to vypadá více dobověji a celkem to má přes šest hodin, což je rozhodně lepší, než hodinový film. :-) Navíc v době Jane Austen to opravdu vypadalo tak jako ve zfilmování z roku 1995. Pýcha a předsudek s Kierou je fajn, ale na předchozí zpracování to prostě nemá. Navíc Colin Firth pro mě bude vždy pravým panem Darcym, ať se jedná o Pýchu a předsudek nebo o Děník Bridget Jones. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba nikdy to zpracování z roku 95 neviděla, protože první jsem viděla to s Keirou a to jsme si okamžitě zamilovala, takže už jsem neměla potřebu si to kazit něčím jiným. Netvrdím, že je to zpracování s Colinem špatné, to vůbec, vím, že ho má spousta lidí ráda, ale pro mě prostě existuje jen jedna možná verze a je mi popravdě jedno, nakolik to odpovídá době Austenové :) Děkuju za komentář :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)