středa 16. dubna 2014

TOP 7 KNIŽNÍCH PÁRŮ

Nadpis snad řekne všechno potřebné, původně to však mělo být top 5 párů. Pěkně mě to potrápilo, nechtěla jsem, aby to bylo některým dvojicím líto, takže nakonec je to top 7, nedá se nic dělat :D

Nejsem si jistá, zda je každý z vás obeznámen s pojmy OTP a shipping. Je to veledůležitá věc (ehm, sarkasmus), část nového jazyka, kterým se na internetu mluví. 
Nejsem odborník, ale nabídnu vám alespoň nějaký základ. Vždycky ale můžete použít Google a na youtube jsou docela pěkná videa, která v tom udělají jasno. OTP je zkratka pro "one true pairing". Urban dictionary doslova říká, že jde o oblíbenou kombinaci dvou postav z nějakého fandomu. Jako příklad nabízí Rona a Hermionu. Shipping je něco podobného. Když chcete přimět dvě postavy, aby měly romantický vztah, je to shipping. Easy peasy.


ELIZABETH A PAN DARCY. Nejlepším párem pro mě je (a nejspíš vždy bude) Elizabeth s panem Darcym. Už když jsem o nich četla poprvé, tak jsem se mohla zbláznit radostí. Jejich vztah se v průběhu příběhu vyvíjí, navzájem se poznávají a překonávají nejrůznější překážky. Obě postavy jsou ale naprosto skvělé a čtenář je nucen si je zamilovat.

TAŤÁNA A ALEXANDR. Moc dobře vím, že tenhle blog se pomalu stává ódou na Měděného jezdce. Děsím se dne, kdy se dozvíme, kdo bude hrát Taťánu a Alexandra ve filmu, protože moje představa o nich je tak perfektní, nechci, aby byla zničena.

ANNA KARENINA A ALEXANDR VRONSKIJ. Tragický příběh Anny Kareniny mi dal zabrat, ale času stráveného čtením rozhodně nelituji. Annu a jejího milence Alexandra jsem si prostě zamilovala, i když jejich vztah rozhodně není bezchybný. V knize se objevuje ještě jeden nádherný pár - Kitty a Levin. 

KATNISS A PEETA. Milostný trojúhelník v HG vyvolává různé názory. Někdo se přiklání ke vztahu Katniss/Gale, někdo ke Katniss/Peeta. Já jsem si Hurikána oblíbit nedokázala, proto nechápu, co na něm čtenáři mají. Na druhou stranu Peeta, toho jsem obdivovala od prvního okamžiku, kdy se objevil. Navíc se mi strašně líbí přezdívka, kterou Katniss s Peetou mají (Peeniss, haha).

LIESEL A RUDY. Sladké okamžiky Liesel a Rudyho jsou jen jednou z mnoha geniálních věcí na Zlodějce knih. Osudy obou dětí jsou tragické, přesto jsem se usmívala u scén, kdy Rudy žebrá o pusu a Liesel se nikdy nenechá přemluvit.

WANDA A IAN. Stmívání jsem sice žrala, Hostitel mi však dal mnohem víc. V době, kdy jsem knihu četla, se o ní v mém okolí nemluvilo, nikdo o ní neměl ani tušení. Je to škoda, tenhle příběh se podle mě zasloužil větší pozornost. Při čtení knihy jsem si kousala nehty, jak to s tou Wandou a Ianem bude, nemohla jsem se dočkat jejich společných okamžiků. 

SANSA A OHAŘ. Klidně mě ukamenujte, ale Sansa a Ohař je prostě ship. Jejich scény jsou nejlepší na světě, Ohař a jeho spálený obličej je pěkně sexy, navíc jeho přezdívka pro Sansu "ptáček" mě vždycky přiměje k úsměvu. Tihle dva pár nikdy nebudou, ale co na tom záleží.

Kdo vám v mém seznamu chybí? A co říkáte na Ohaře a Sansu? 

19 komentářů:

  1. Měděný jezdééééééééc! :D Taky ty dva zbožňuju. :3 Co se týče HG, nesnáším Galea (Hurikána - jak jsem na něj zvyklá), ve třetím díle mě hrozně zklamal. A s Hostitelem souhlasím taky - Ian a Wanda jsou božáčtí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Hurikána neměla ráda už od začátku a nějak prostě nerozumím tomu, co je na něm tak skvělého. Team Peeniss forever! :D

      Vymazat
  2. Mě se líbí pár Hazel Grace a Augustus z TFIOS, jenže je toho teď všude nějak plno :) Každý o nich mluví, píše a věta "Be my Augustus Waters" je slyšet všude. Trochu mi to vadí, protože nemám ráda, když si něco oblíbím a je to takové moje malé potěšení a pak zjistím, že se o něj musím dělit se spóóustou dalších čtenářů :/ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně se tenhle pár líbí, ale asi ne do top 7. Jejich příběh není špatný, Johna Greena jako osobnost mám moc ráda, ale přijde mi strašně přeceňovaný a lidé ho chválí až do nebes, takže jsem čekala větší "zázrak". V druhé části s tebou na sto procent souhlasím!! Zároveň ale třeba nemám ráda, když vím, že několik tisíc lidí o něčem strašně mluví, chválí to, všem to cpou, a já si to chci taky přečíst/podívat se na to, ale kvůli nim se mi do toho vůbec nechce a odkládám to třeba i na několik let :D

      Vymazat
  3. Elizabeth a pan Darcy, v tom se rozhodně shodneme! :) To samé se týká i Katniss s Peetou, Galea jsem nikdy neměla tolik ráda jako ostatní. :)
    Annu Kareninovou jsem viděla jen v tom nejnovějším filmovém zpracování, z kterého jsem byla většinu doby spíše zmatená. :D Ale když to vezmu takhle zpětně, tak se mi to vlastně i docela líbilo. I když na knihu bych si asi netroufla. :D
    Rudy mi vždycky zvládl vykouzlit úsměv na tváři. :) Jeho vztah s Liesel byl hrozně milý. :)
    Přemýšlím, že bych se u tebe inspirovala a také sepsala své TOP páry. Nevadilo by ti to? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film se mi moc líbil, viděla jsem ho v době, kdy jsem knihu dočítala. Bez knihy bych ale možná nevěděla, co se děje, protože zpracování filmu je sice nádherné, ale zároveň dost chaotické. Kniha mi jinak dala pěkně zabrat, četla jsem to několik měsíců, ale vážně se mi to moc líbilo.
      Sepiš! Zrovna na tvé páry jsem velice zvědavá :))

      Vymazat
    2. Pff, doufám že je zřejmé, že slovo film a kniha odkazuje k Anně Karenině. Už mi to dneska nemyslí :D

      Vymazat
  4. Chybí mi tady Dimitrij a Rose s Vsmpýrské akademie. :) Popřípadě pak Hazel a Augustus z Hvězdy nám nepřály. :3 Jinak pak musím souhlasit s Peetou a Katniss. Nedokázala jsem si Hurikána (Proč to překládali?!) oblíbit, ale to už je pak na každém zvlášť. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad Dimitrijem a Rose jsem přemýšlela, protože mě hrozně bavili, když jsem byla mladší, ale nakonec je nahradili pro mě významnější páry.
      Překlad na Hurikána taktéž nechápu.

      Vymazat
  5. Jojo, hodně toho mám stejně :). Ale hlavně Rudyho a Liesel, to je pro mě skoro TOP :). A na konci jsem hrozně brečela :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, to je jediný důvod, proč to (v nejbližší době) nechci číst znova :D

      Vymazat
  6. Liesel a Rudy, Elizabeth a Darcy..<3 z tvého výbětu mí favoriti. Moc nápad na článek, fakt je super :)

    OdpovědětVymazat
  7. S většinou Tvých vybraných párů souhlasím.
    A Sansa a Ohař? Vnímám to naprosto stejně. Vždycky se k ní choval hrozně mile, i když ji děsil. Škoda, že neodešla s ním. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem litovala, když s ním nešla, ale jak jsou kapitoly z jejího pohledu, tak je dost jasně vidět, že jí děsí. Nicméně jsem ráda, že to tak necítím sama! :)

      Vymazat
  8. Pri Zlodejke som si veľmi poplakala, aj kvôli vzťahu Liesel a Rudyho. Pre čitateľa to bola poriadna rana pod pás :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to rána pod pás, ale moc se mi to líbilo, protože to bylo nečekané a skutečně mě to dost zasáhlo.

      Vymazat
  9. Peeniss 8DDD s tým som sa ešte nestretla 8D
    Mne tam chýba Dimko a Rose a Bones a Cat 8P

    OdpovědětVymazat
  10. Pýcha a předsudek - konečně si tuhle knížku musím přečíst! Čeká na mě doma už celkem dlouho, všude o ní slyším , jak ji všichni milují ... doufám, že to pro mě nebude zklamání, protože od knížky mám hodně velké očekávání:)
    Měděný jezdec - dokonalá kniha, pro mě nejspíš nej kniha za rok 2013. Strašně se těším, až si přečtu zbývající dva díly, asi to spojím i s re-readingem prvního dílu :) Třeba už teď o prázdninách :-)) miluju ten příběh a strašně moc mě zasáhl ..
    Anna Karenina - tahle knížka mě taky hodně láká, škoda, že ji nemáme v povinné četbě..
    Hunger games- celou sérii zbožňuju, taky si chci dát někdy re-reading :)
    Zlodějka knih - na tuhle se chystám :) bohužel vím jeden celkem veliký spoiler :/
    Hostitel- Wanda a Ian
    Hra o trůny- spoiileeer "Tihle dva pár nikdy nebudou, ale co na tom záleží." :D:D:D každopádně Ohař je mi zatím sympatický (ale jsem teprve u prvního dílu)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pýcha a předsudek je klasická Austenová, takže jestli si od ní už něco četla, tohle bude nejspíš hodně podobné. Je to ale moje nejoblíbenější kniha od ní :)
      Já jsem od Jezdce nic nečekala, příběh mě do sebe vtáhl až někde v polovině a hrozně mě to ovlivnilo. Na jednu stranu ale chápu, proč se to některým lidem nelíbí. Další dva díly jsou trošku slabší, já je ale stejně miluju, protože Taťána a Alexandr prostě :D První díl jsem četla před rokem, ale v létě si ho asi přečtu znova :)
      Karenina je velký sousto, já jsem si jí vždycky chtěla přečíst nehledě na povinnou četbu. Přestože jsem jí četla asi půl roku, nelituju času stráveného nad ní.
      Zlodějku absolutně miluju, je to ale tak smutné (jinak než Měděný jezdec), že si asi v nejbližší době re-reading dávat nebudu. A nechci vidět ani film, ať je sebelepší.
      On to není tak úplně spoiler, já jen předpokládám, že spolu asi nebudou, je to docela nemožný. Jsem u druhého dílu, ale nemyslím si, že by se jejich neexistujícímu vztahu Martin věnoval v dalších dílech :D

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)