sobota 17. května 2014

LITERARY PLAYLISTS

zdroj
Dnes vám chci představit písničky, které mi nějakým způsobem připomínají určité knihy. Při čtení poslouchám různé playlisty a některé písničky k příběhům tak pasují, že se o ně s vámi musím podělit :) Normálně poslouchám metal a nejrůznější odrůdy toho (nechci vás nudit detaily), takže většina hudby, kterou zařazuji do článku, mi byla až do nedávna cizí (a vlastně stále je). 
Nebudu vám lhát, tenhle článek by nevznikl bez skvělého videa od booksandquills (video tady).


ELEANOR & PARK
V knize Eleanor a Park od Rainbow Rowell je zmíněna spousta umělců, od The Cure až po AC/DC. Autorka vytvořila playlisty k všem svým knihám, můžete se na ně podívat na jejím SPOTIFY. Tenhle sladký příběh mi nejvíc připomínají následující písničky:


The Vaccines: UNDER YOUR THUMB

The Cure: BOYS DON'T CRY

+ Peter, Brojn & John: YOUNG FOLKS
+ The Temper Trap: SWEET DISPOSITION
+ Marina & the Diamonds: BUY THE STARS

MRAZENÍ
Sérii Mrazení jsem v ruce držela už dvakrát, ale v té době jsem při čtení musela mít klid. K žádnému dílu jsem tedy až do nedávna žádné písničky přiřazené neměla, jenže když jsem poprvé slyšela Bastille, bylo to jako když do mě uhodí, jejich hudba přesně sedí k prvnímu dílu. 

Bastille: BAD BLOOD


HUNGER GAMES
Ok, k Hunger Games jsem vybrala písničky ze soundtracku. Když jsem je slyšela prvně, nemohla jsem uvěřit, jak neuvěřitelně k příběhu sedí, to se totiž se soundtrackem, kde hlavní místo zabírají současné popové "hvězdy", moc nestává (příkladem je Vampýrská akademie, wtf).

Ellie Goulding: MIRROR


HVĚZDY NÁM NEPŘÁLY
Tfios je film, na který se teď hrozně moc těším. I když jsem ze začátku měla trochu strach z hereckého obsazení, postupně mu přicházím na chuť. Všechny trailery jsou naprosto skvělé a já doufám, že skvělá bude i finální verze filmu. 

The Middle East: BLOOD

CROSSFIRE
Crossfire je asi jediná erotická série, která mě jakžtakž baví. Při čtení jsem poslouchala jeden playlist, takže jsem na některé písničky už trochu alergická, nicméně tyhle tři mi Crossfire připomínají nejvíc.

Wild Belle: IT'S TOO LATE (Snakehips remix)



KLUB RVÁČŮ: Pixies: WHERE IS MY MIND (Opět ze soundtracku k filmu.)
BONUS: 
MĚDĚNÝ JEZDEC: Caliban: THIS OATH

Pokud vám nějaké písničky vyloženě připomínají určité příběhy, tak se nezapomeňte podělit v komentářích. Klidně mi napište, co normálně posloucháte, teď mám totiž trochu krizi a nevím, co poslouchat :)

2 komentáře:

  1. Mně se hrozně líbí Ellie Goulding u Divergence. Když jsem koukala na film a prostě začala zpívat, tak to bylo NEUVĚŘITELNÝ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ellie se mi tam hodí nejvíc. A dneska musím ten film dohnat, ještě jsem dvojku neviděla :D

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)