neděle 22. června 2014

CO BUDU ČÍST V LÉTĚ | LETNÍ ČLÁNKOVÁ TRILOGIE

zdroj
(PRVNÍ ČÁST TRILOGIE TADY)


CO BUDU ČÍST V LÉTĚ
Představuji vám menší seznam knih, které bych ráda o prázdninách přečetla. Jde jen o malou výseč, předpokládám, že dokončím mnohem víc knih. Nechci si plánovat celé dva měsíce, často po knihách sáhnu podle aktuální nálady. 

MĚDĚNÝ JEZDEC (P. Simons) | RE-READING
Možná jste si všimli, že trilogii Měděný jezdec vychvaluji každou chvíli. První díl jsem četla před rokem, poslední před několika měsíci. Na knihu v poslední době pořád myslím, ráda bych si jí v létě přečetla znovu.

ZÁCHRANNÝ ČLUN 
(Ch. Rogan)
Knihu Záchranný člun mi poslala moje skvělá dopisovací kamarádka a já se těším, až si k ní v klidu sednu. Děj mi zatím trochu připomíná Pí a jeho život.

POD KUPOLÍ (S. King)
Na tuhle Kingovu tlustou knihu se připravuji od Vánoc, kdy jsem jí poprvé uviděla pod stromečkem. Vybrala jsem si jí na základě skvělého seriálu, který má prý ke knize celkem daleko, takže uvidím, jak se mi kniha bude líbit. Zároveň to bude mojí první (snad) přečtená kniha od Stephena Kinga. V létě bych také ráda přečetla jeho slavnou Carrie.

ZELENÁ JAKO SMARAGD 
(K. Gier)
Poslední díl trilogie Drahokamů. První dva díly se mi líbily, mám vysoká očekávání co se týče dílu třetího, snad nebudu zklamaná. Co si o sérii myslíte?

BOUŘE MEČŮ (G.R.R. Martin)
Třetí díl Písně ledu a ohně mi dá jistě pěkně zabrat, stejně jako předchozí dva díly. Stále jsem si nezvykla na komplikovanost tohohle světa, přesto ho miluju a určitě časem dočtu i zbývající díly. Pevně doufám, že Bouři mečů za dva měsíce přečtu.

SVĚTOVÁ VÁLKA Z 
(M. Brooks)
Tahle kniha se mi doma válí už rok, vždy jí předběhnou jiné knihy. Miluju zombie a všechny scénáře s nimi, ale od knihy pro jistotu nic neočekávám. Četli jste jí někdo? Přesvědčte mě, že to je skvělá kniha.

LEVIATAN (S. Westerfeld)
O Leviatanovi vím jen to, že se odehrává za první světové války a jde o fikci, nic víc. Příběh si skoro všichni chválí, tak potom uvidíte, co si o ní myslím já.

Co budete v létě číst vy? :)

19 komentářů:

  1. Zajímavé knihy :) Měděného jezdce budu taky číst, ale poprvé a dost se na to těším :), snad se mi to taky bude líbit :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem zvědavá, jestli se ti bude Jezdec líbit :)

      Vymazat
  2. Máš tam pár pěkných bichlí:) Leviathan je steam-punk, sice jsem to nečetla, ale taky jsem na něj slyšela samou chválu. A Zelená je podle mě nejlepší z celé trilogie - Gwen je tam skvělá a Gideon se konečně nechová jako pako:))
    K Měděnému jezdi bych se taky někdy ráda dopracovala, jen ten čas mi jaksi chybí:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O té Zelené to tvrdí všichni, proto se bojím, že budu zklamaná. Snad se k tomu dostanu co nejdřív, už chci mít sérii uzavřenou.
      To já si na Měděného jezdce ráda udělám čas znova :D

      Vymazat
  3. Světovou válku Z jsem nečetla ani ještě neviděla, kdyby ses dokopala k přečtení, tak budu ráda, když napíšeš recenzi i pro DN.
    Já budu mít "prázdniny" pracovně nabité, čeká mě překlad Resist (pokračování Dechu od S. Crossan), a redakce Merry Gentry 4, Letting Go a Giving In od M. Banks. Snad mi zbyde čas, abych si mezitím přečetla dvě nové knihy od I. Andrews.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na film se chystám podívat až po přečtení, otázkou ovšem zůstává, jestli to skutečně dokážu dočíst. Recenzi pro Děti klidně napíšu :)
      Tak to ti nezávidím, já doufám, že celé prázdniny budu mít volné, škola mě tenhle rok docela vyždímala a příští rok to bude mnohem horší.

      Vymazat
  4. Pěkné knížky - i v prvním díle tvé článkové trilogie :).
    Pod kupolí mám dlouho vyhlídnuté, protože mě zaujal námět, ale pořád mě to nějak míjí.
    Zelená jako smaragd! Ách, tahle trilogie je jednou z mých nejoblíbenějších sérií, možná skoro nejoblíbenější :). A třetí díl je rozhodně nejlepší - tedy podle mě ;). Asi dám znovu re-reading celých drahokamů přesto, že jsem to četla už dvakrát :D.
    A na Leviatan jsem několikrát koukala v knihovně, protože se mi líbí ty obálky, ale dál jsem to moc nezkoumala, tak jsem zvědavá, jak se to bude líbit tobě :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak když říkáš, že je třetí díl nejlepší, tak ti teda budu věřit :D
      Z Leviatana jsem přečetla pár stránek, takže si nejsem jistá, jakým směrem se to bude ubírat, ale rozhodně si na to čas udělám.

      Vymazat
  5. Měděného jezdce mám taky v plánu, ale vrhnu se na něj poprvé, tak snad bude stát za to. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad budeš jedna z těch, kterým se to bude líbit :)

      Vymazat
  6. Pod kupolí je moje nejoblíbenější, doufám, že se ti bude líbit ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám, když je tak pěkně tlusťoučká! Koukáš na seriál? :)

      Vymazat
    2. Jasně! Už jen týden do nové řady! :-) ale jako první kingovka je kupole celkem velké sousto. Raději začni tou Carrie ;-)

      Vymazat
    3. Asi budu muset začíst číst až po seriálu, protože jinak v tom zas budu mít hroznej zmatek :D Asi Carrie začnu, pokud bude volná v knihovně :)

      Vymazat
  7. Moc zajímavý výběr! :) Zelená jako smaragd se mi vážně líbila, tak snad bude i tobě. :) Leviatan mě opravdu bavil, ale já zbožňuji historii, proto to bylo ideální čtení pro mě. Světová válka Z jsem viděla jen film a nijak zvlášť mě nenadchnul. Záchranný člun jsem si jednu chvíli také chtěla přečíst, pak jsem na to nějak zapomněla. Ale třeba se k tomu jednou dostanu. :)
    Já sama na léto zatím moc čtecích plánů nemám, ale určitě budu číst knihy, které mám půjčené z knihovny - to jsou třeba další díly Zeměplochy, Šachovnice bohů, Jen jeden den či Sundej mi měsíc. Ovšem celkově je těch knih mnohem víc. :) A určitě si chci přečíst něco dalšího od Sandersona, jop. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si tu Zelenou asi musím půjčit tenhle týden v knihovně, všichni mi ten poslední díl začali vychvalovat, takže mám strašnou chuť ho hned začít. Ostatní knihy samozřejmě počkat.
      Taky mám ráda historii, takže Leviatan by se mi mohl líbit, ale jak říkám, ani moc nevím, o čem přesně to má být, nechám se překvapit. Světovou válku Z jsem si stáhla jako film, ale nakonec jsem se nepodívala, nejdřív kniha!
      Doufám, že bude spousta recenzí, ty mě vždycky na knihy nalákáš! :)

      Vymazat
  8. Leviathan mi doma leží (no celá ta trilogie), teď dočítám Ošklivé a ujde to, ale je to právě to období války, čeho se na knize bojím.. Láká mě, že je to steampunk a slyšela jsem na to pozitivní názory, ale nějak jsem se do toho pořád nepustila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem toho Levithana začala číst, ale pak jsem dala přednost jiným knihám. Ale podobně jako téhle knihy se bojím i Pod kupolí no.

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)