neděle 1. června 2014

KNIŽNÍ HROMÁDKA NA ČERVEN

V květnu jsem přečetla pět knih. Malé ženy od americké spisovatelky Louisy May Alcott bych přirovnala k něčemu mezi Janou Eyrovou a Pýchou a předsudkem. Oboje mám moc ráda, proto asi nikoho nepřekvapí, že i Malé ženy jsem si oblíbila. 
Ve stínu černých ptáků od Cat Winters je příběh z období první světové války, kdy lidé museli snášet nemoc, která všechny zabíjela, a propadali spiritismu. 
Nakonec jsem nedokázala přemluvit samu sebe a přečetla jsem další knihu od Rainbow Rowell. Attachments je autorčina prvotina, která je roztomilá a originální (stejně jako Fangirl a Eleanor&Park). 
Téměř na jeden zátah jsem potom přečetla Prozření Mary Dyerové od Michelle Hodkin, která mi pořád unikala. Recenze na tuhle skvělou knihu bude brzy. 
Konečně jsem přelouskala 1984 od Orwella. Příběh má skutečně zajímavou myšlenku, jen mi přišla zbytečně složitě napsaná, proto jsem se pořádně nedokázala začíst. 

V červnu chci přečíst hlavně Where'd You Go, Bernadette?, kterou mám na seznamu už pěkně dlouho, ale angličtina se mi zdá trochu těžší, než na co jsem normálně zvyklá, uvidím, jak to půjde. Moře klidu od K. Millay už jsem začala a nemůžu se od toho odtrhnout. Mám rozečteného i Napůl zlého, ale zatím nevím, co si mám myslet, je to příběh hodně zvláštní. Napůl zlého a  Město ztracených duší (TMI #5) recenzuji pro Děti noci. Bouři mečů bych ráda začala, je mi jasné, že nemám šanci ji celou přečíst, ale doufám, že knihu nebudu číst půl roku stejně jako předchozí dva díly. 

Co budete číst v červnu vy? Utekla mi nějaká kniha, která se vám v poslední době moc líbila?

12 komentářů:

  1. Teším sa na recenziu Mary.. pred nedávnom som ju prečítala a mne sa veľmi páčila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám trochu problém recenzi napsat, zní to totiž, jako by to byla nějaká trapná teenagerovská kniha, což je ve skutečnosti jen částečně. I mně se to moc líbilo! :)

      Vymazat
  2. Jsem moc ráda, že se ti Mara líbila! Já osobně jsem z ní byla nadšená a moc se těším, až se pustím do druhého dílu. Hlavně mě na té knize fascinuje, jak úžasně zvláštní je na dotek. :D :)
    Na 1984 se taky chystám, možná se k tomu dostanu konečně letos o prázdninách a jsem na to upřímně zvědavá, jop. :)
    Where'd You Go, Bernadette? - o tom jsem už jednou slyšela a přemýšlela jsem nad tím, že bych si to mohla přečíst. Zatím jsem to tedy nečetla, ale třeba se k tomu časem dostanu. :)
    Já pořád nevím, jestli tu druhou trilogii Nástrojů smrti mám číst. Hm... Možná se do toho pustím, ale nejdřív počkám, až u nás bude i ten poslední díl, jop. :D A pak si dám všechny díly hezky najednou. :D :)
    Na recenzi na knihu Napůl zlý jsem zvědavá, na jednu stranu bych si to přečíst chtěla, ale na druhou stranu mě to zase moc neláká... No, uvidíme. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo! Mně se ten povrch obálky děsně líbí a mohla bych na něj sahat pořád :D
      Ta druhá trilogie Nástrojů smrti není špatná, alespoň tedy čtvrtý díl. Je to pořád stejně čtivé jako předchozí díly, ani téma, do kterého se autorka pustila, není špatné, ale už to není prostě jako ten originál, nejsem z toho tak nadšená.
      Napůl zlého bych si bez Dětí noci sama asi nepřečetla. Na knihu se hlavně objevuje dost protikladných názorů, jsem docela zvědavá, kam se zařadím já.

      Vymazat
  3. Do 1984 jsem se nedokázala začíst vůbec, zdálo se mi to zbytečně roztahaný, ale myšlenka jako taková dobrá, škoda těch literárních rozměrů:( Ve stínu černých ptáků mě zaujalo, díky za tip:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě na 1984 slyším samou chválu, což zas až tak moc nechápu. Myšlenka je ovšem geniální, ale mohla být zpracovaná trochu jinak.
      Ve stínu černých ptáků je naprosto skvělé, jak obálka, tak příběh! :)

      Vymazat
  4. Závidím, závidím, závidím! Ve stínu černých ptáků, 1984, Prozření Mary Dyerové...achjo! :) těším se na recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Maru bude zítra, nejsem schopná napsat to tak, aby to dávalo smysl, pff :D Děkuju za hezký komentář :)

      Vymazat
  5. Knihy z první světové? To si možná přečtu, ale jako první z této doby chci přečíst Na západní frontě klid od Remarqua. A hned na to i Tři kamarády, takže to jsou mé plány na červen. :D A ještě Sherlock Holmes a Město padlých andělů. :D
    Jo a nominovala jsem tě do Bloger tagu, tak se zapoj. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Na západní frontě klid se chystám už asi čtyři roky, ale tenhle rok to určitě přečtu! Město padlých andělů nebylo špatné, rozhodně odpočinková kniha jako ostatní díly ze série.

      Vymazat
  6. Na Moře klidu se hrozně moc těším!! Knížku bych chtěla zvládnout o prázninách, jsem na ni moc zvědavá :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na Moře klidu myslím ještě teď, dny po dočtení, tak to bylo skvělé :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)