neděle 29. června 2014

KNIŽNÍ PADOUŠI | TOP 5 SUNDAY

Miluji psaní seznamů. Je mi jedno, jestli jde o seznam na nákup nebo seznam mých oblíbených knižních hrdinů. Jelikož se zdá, že tyhle články vás baví, rozhodla jsem se z toho udělat pravidelnou záležitost s názvem Top 5 Sunday. Každou neděli tedy můžete očekávat seznam pěti položek, které nějakým způsobem souvisí s knihami. Témat mám na papíře něco přes dvacet, možná však ani všechny nedám do článků. Budu ráda, pokud se někdo rozhodne zapojit, nemusíte nutně sepisovat každé téma, ale ráda si přečtu vaše top pětky. Jen mi nezapomeňte dát odkaz do komentářů :)

1. PÁN ZLA (SÉRIE HARRY POTTER)
Lord Voldemort bude asi navždy můj nejoblíbenější knižní padouch. Jeho geniální plán zachovat svůj život ve viteálech sice moc dobře nevyšel, přesto se ale oceňuje nápad. Líbí se mi, že u téhle postavy můžeme jít do hloubky, dozvědět se o jeho rodině a dětství, je fascinující poznávat, jak se z něho postupně stal Pán Zla.

2. JOFFREY BARATHEON (PÍSEŇ LEDU A OHNĚ)
Joffrey je s největší pravděpodobností nejkrutější dítě, se kterým se můžeme v knížkách setkat. Skutečně si nevybavuji hroznějšího mladého člověka. Joffrey jako první ukazuje, že Píseň ledu o ohně si nebude hrát na spravedlivou sérii, kde se nemusíte obávat o své milované hrdiny. Vím, že se teď bavíme o knihách, ale jak skvěle je tahle postava zahraná v seriálu? Jack Gleeson je naprosto perfektní.

3. VELKÝ BRATR (1984)
Přestože 1984 není moje oblíbená kniha, Velký bratr je skutečný padouch. Na knize se mi nelíbilo více věcí, především to, jakým nudným způsobem Orwell svojí skvělou myšlenku podal, ale asi jsem moc zhýčkaná dnešními dystopiemi. Mám takový pocit, že v knize není jasné, zda jde jen o iluzi opravdového člověka, kterou vytvořil stát, nicméně způsob, jakým si Velký bratr udržuje pořádek, je docela děsivý.

4. SAURON (PÁN PRSTENŮ)

5. DOLORES UMBRIDGE (HARRY POTTER)
Už na první pohled je jasné, že tahle ženská není roztomilá jako koťátka, která tak miluje. Když jsem byla mladší, nedokázala jsem pochopit, že se jí v Bradavicích nikdo nedokáže pořádně postavit. Teď už to chápu, s podobnými ropuchami (slušně řečeno) se setkávám prakticky denně a nejde s nimi nic udělat. Nestačili by na ně ani Fred s Georgem.

BONUS! 
6. DRAK ŠMAK (HOBIT)
Možná se na první pohled zdá, že si jen tak leží na hromadě zlata a tváří se jako klidný drak, ale ve skutečnosti jde o pěknou bestii. Se sexy hlasem a pohyby Benedicta Cumberbatche se mu však dá lehce odpustit.

Jaký padouch z knih je podle vás ten nejlepší?

8 komentářů:

  1. Omlouvám se, že nebudu ani trošku originální, ale u mě vede taky Lord Voldemort, protože prostě...no, všechno, co jsi napsala :D. Dokonce mám tak trochu pocit, že moje Top 5ka záporáků by byla z víc než poloviny obsazená postavami z Harryho - Pán Zla, Dolores, Belatrix, Šedohřbet,...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad Belatrix jsem taky přemýšlela, ale nakonec nad ní zvítězila Dolores, protože ta mě v knihách štvala mnohem víc.
      Děkuju za komentář! :)

      Vymazat
  2. Já bych asi nedokázala vybrat své nejoblíbenější padouchy.. spíš ty, které mě nejvíce štvou (velmi slušně řečeno) a pro mě vede sestra Ratchetová z Vyhoďme ho z kola ven :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další kniha na to-read list. Děkuju za komentáře! :)

      Vymazat
  3. Až na Velkého bratra se všemi naprosto souhlasím. Myslím, že jsem nikdy nikoho nesnášela víc než rozmazleného Joffreyho. :D
    Já bych ještě vybrala sestru Ratchetovou (která je zmíněná v předchozím komentáři). To je taky jedinečná osobnost. :) A pak možná Galbatorixe z Odkazu dračích jezdců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Galbatorix mě popravdě vůbec nenapadl, ale zas je pravda, že v celé sérii jsem ho nebrala jako nějakou velkou hrozbu. Budu si to muset přečíst znovu, teď když jsem starší se můj pohled na sérii možná trochu změní.

      Vymazat
  4. Přijdu si jako kopírka, ale tři máme stejné. Ale ono to nejde tam Joffreyho, Voldyho a ropuchu nedat. :D Jsou prostě záporáci jak se patří.
    Jo, ten projekt si tak trochu kradu. Ale ne kradu úplně, samozřejmě v každém článku bude odkaz na tebe. :)) Je to fakt super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pořádku, myslím, že tyhle tři mají na seznamu skoro všichni :D
      :))

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)