pondělí 23. června 2014

NA CO SE BUDU V LÉTĚ DÍVAT | LETNÍ ČLÁNKOVÁ TRILOGIE

(PRVNÍ A DRUHÁ ČÁST TRILOGIE)

Poslední část mé letní trilogie se nebude týkat knih, nýbrž filmů a seriálů. V posledních měsících jsem neměla náladu na seriály, chuť se mi ale s přicházejícím volnem vrací, takže bych ráda dohonila to, co jsem tenhle rok zmeškala. Filmů je na mém seznamu málo. Jsem totiž pirát, který čeká na dobrou kvalitu, navíc filmy mě tolik nebaví. Jsem schopná sledovat několik sérií jednoho seriálu za sebou, ale podívat se na dvouhodinový film je pro mě závazek. 

SERIÁLY

Bates Motel (1) ukazuje mladého Normana a jeho matku ještě před událostmi z Psycha. Já viděla film a četla knihu a psychologický profil těchto postav je docela zajímavý. Nějak jsem se zatím nedostala k druhé sérii, přitom první se mi moc líbila, takže se to pokusím rychle napravit. Hannibal (2) je další psychologický seriál, trochu pomalejší, ale zajímavý. Nechybí nechutné scény, na které člověk nemá každý den náladu. Čtvrtá série právnického seriálu Suits (3) právě začala, takže jsem zatím o moc nepřišla (snad).


Nevím, jak to máte vy, ale mě devátá série Supernaturalu (4) moc nebaví. Vlastně posledních několik sezón bylo docela slabých, dokonce jsem měla za to, že devítka je poslední. Supernatural však chci dokoukat až do konce, i kdyby měl sérií dvacet. Da Vinci's Demons (5) ukazuje záhadný život slavného Leonarda Da Vinciho. V seriálu je to pěkně sexy postava, má hodně daleko ke starému muži, kterého si všichni vybavíme, když se o téhle slavné osobě mluví. Revenge (6) je příběh o pomstě, má zatím tři série a ještě si několikrát rozmyslím, jestli po třetí sezóně se seriálem neskončím.

Hemlock Grove (7) je zajímavá spatlanina od Netflixu, kde jsou upíři, vlkodlaci, andělé a spousta dalších nočních potvor. Je to ale všechno podáno velice zajímavě, vše je obklopeno záhadou a takovým vintage nádechem. Druhá série bude za pár dní, proto musím bleskově dokoukat tu první. O čem je Dracula (8) je zřejmě jasné podle názvu. Zbývají mi tři díly do konce, ale mám pocit, že druhá série seriál nečeká. True Blood (9) je moje láska, ale zároveň to nenávidím, nedokážu to vysvětlit. Každých pár let se začnu dívat od začátku, ale nikdy se nepřehoupnu přes čtvrtou sérii. Jednu dobu jsem dokonce četla knihy, ale taktéž jsem se zasekla u nevímjakého dílu. Teď přemýšlím, že si možná knihy přečtu znovu.

Graceland (10) je seriál o agentech, kteří kvůli své profesi každodenně lžou. Už ani nevím, proč jsem se zasekla v půlce první série, ale vím, že seriál mě moc bavil. A jelikož dostal druhou sérii, doženu ho. Elementary (11) je údajně americká verze britského Sherlocka, já si to ale nemyslím. Společná jsou snad jen jména postav, jinak jde každá adaptace jiným směrem a je to nesrovnatelné. Elementary má navíc o hodně víc epizod než Sherlock, takže tím kapku zmírňuje bolestivé čekání na mojí lásku od BBC. Castle (12) mi někdo doporučil v komentářích. Zatím jsem viděla asi první tři díly a není to špatné, dám tomu šanci, přestože tyhle kriminálky fakt moc nemusím. 

FILMY

Zbožňuju filmy se superhrdiny! Dokážu mluvit hodiny jen o tom, jaká schopnost je nejlepší a kdybych mohla být superhrdinou, kým bych byla (Batmanem, jestli vás to zajímá). Nejvíc se těším na Kapitána Ameriku (1), první díl byl skvělý, na Chrise Evanse se navíc fakt dobře kouká. Filmy o Iron Manovi (2) nejsou špatné, ale přežila bych to bez nich. Jako malá jsem s bráchou v jednom kuse koukala na Spidermana (3), byl to ale ten s Tobeym Maguirem a Kirsten Dunst. Andrew Garfield přidává novému provedení na komičnosti, první díl by však bohatě stačil. Je jasné, že tady jde opět o peníze. První díl Thora (4) se mi líbil, doufám, že v druhém díle bude spousta scén s Lokim.

Ve snímku Pompeii (5) hraje Kit Harington a je to hlavní důvod, proč se na film podívám. Na Jona Kita se vydržím dívat hodně dlouho. Hádejte, proč se podívám na War Horse (6). Ne, nehraje tam Kit Harington, ale Benedict Cumberbatch, což je ještě lepší. The Way Way Back (7) by mohl být pěkný oddechový film plný sluníčka a vody, ideální na léto. Každý rok tvrdím, že se v létě konečně podívám na všechny X-Meny (8), zatím jsem viděla jen první díl.

Viděli jste něco ze zmíněných filmů? Jakým filmům/seriálům se mám obloukem vyhnout?
Můžete mi také filmy doporučit, nejlépe něco podobného Stuck in Love nebo TFIOS.

8 komentářů:

  1. Tak trochu jsem doufala, že i tahle část tvé letní článkové trilogie bude o knížkách, protože úplně stejný nápad jsem měla taky - napsat článek o tom, na co budu v létě koukat, ale nevadí :).
    Loni jsem za léto zkoukla všechny série Upířích deníků a od té doby se moje seriálové obzory značně rozšířily, takže letos budu koukat ještě na Awkward., Agents of Shield, Elementary, True blood, a mohla bych začít koukat na pár dalších :).
    A z filmů - Kapitána Ameriku 2 chci taky vidět, když byl v kině, nestihla jsem to, Iron Mana mám já osobně fakt ráda a trojka je skvělá, zrovna teď jsem na ni o víkendu koukala podruhé.
    Thor je taky bezva a na dvojku se budu někdy v nejbližší době koukat a na Pompeje taky :). A z X - Menů mám nejradši První třídu, tu jsem viděla už asi pětkrát :D.
    Teď o víkendu jsem taky koukala na Charlieho malá tajemství a The first time a ještě mám v plánu Mr. Nobody :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však napiš, já si to pak ráda přečtu :)
      Awkward. je naprosto geniální, hodně podobné tomu je Faking It, které má asi osm nebo kolik dílů, to jsem viděla celé najednou asi před týdnem. Je to trochu naivní a k obrazu střední školy to má fakt daleko, ale je to skvělý odpočinkový seriál. Navíc bude i další řada, rozhodně doporučuju! :)
      Agents of SHIELD jsem viděla asi tři díly, hned na začátku, když začala sezóna. Strašně jsem se na to těšila, ale nakonec mě to tolik nebavilo, možná to ale v létě doženu, ještě uvidím.
      No jo, ty X-Meni mě jakože lákají, ale nejsem schopná si k nim sednout a vklidu se podívat aspoň na jeden film :D
      The Perks of Being a Wallflower (teb český překlad fakt nechápu, je to děs a neodpovídá) mám moc ráda, už jsem ho viděla několikrát a vždy mě to baví. Ale stejně tak kniha, tu jsem četla už dvakrát a pokaždé mě bavila. Pokud jsi nečetla, tak to rozhodně musíš napravit ;)
      Jak jsem zmínila v článku - na filmy moc nejsem, ale když se mi něco fakt líbí, tak to vždy hodím do článku "Filmová doporučení", takže stay tuned :D

      Vymazat
  2. Supernatural jsem v loni v létě rozkoukala první sérii, ale pak začala škola a já na to přestala mít čas. Dost mě překvapilo, jak moc mě ten seriál bavil, vzhledem k tomu, že horory, duchařiny a jiné strašidelné věci moc nemusím. Mám v plánu teď v létě pokračovat dál. :)
    Da Vinci's Demons jsem viděla první dva nebo tři díly a nechytlo mě to natolik, abych koukala dál. I když je možné, že se v létě budu nudit a dám tomu druhou šanci. :)
    Souhlasím s tím, že Elementary je něco úplně jiného než Sherlock a abych byla upřímná, tak mě to i baví. Ale viděla jsem jen první sérii, na druhou se teprve chystám. :)
    Castla jsem ti dost možná doporučovala já. :D Bylo by to pravděpodobné, protože ten seriál vážně zbožňuju. :D Doporučuji koukat dál, podle mě to je s každou sérií lepší a lepší. :)
    Na dalšího Kapitána se rozhodně chystám, chci ho už vidět, abych se konečně mohla začít dívat na další díly Agents of S.H.I.E.L.D. :D Iron Man 3 jsem viděla a šlo to. Na Spider-mana se asi též mrknu - tyhle další filmy jsou taky z části proto, aby studiu nepropadla licence a oni nemuseli vrátit práva na postavu Spider-mana Marvelu, jop. :) A v Thorovi je dost scén s Lokim, to se máš určitě na co těšit. :D
    Já jsem se X-menům hrozně dlouho bránila a nechtěla jsem to vidět. Jenže pak se jednou stalo, že jsem se podívala na první díl. A potom jsem si nadávala, proč jsem to už dávno neviděla. :D Teď mám X-meny moc ráda. Ze všech nejvíc mě bavila První třída, tu rozhodně doporučuji. :) Už jenom kvůli tomu hereckému obsazení, to je podle mě fakt luxusní. :D :)

    Já osobně mám teď po návratu nehoráznou chuť na něco britského, tak asi opět sjedu Doctora Who a plynule navážu konečně tou šestou řadou. A asi mrknu i znovu na Sherlocka, třetí řadu jsem viděla zatím jen jednou. :D Plánuji koukat dál na Luthera a určitě se mrknu na několik dalších seriálů - třeba bych chtěla dokoukat ten seriál Teen Wolf, který si mi doporučila. Zatím jsem viděla asi první tři díly a vypadá to docela dobře. :) Možná mrknu i na Walking Dead, na angličtině jsme viděli první díl a nevypadá to úplně k zahození. :) A chtěla bych vidět i True Detective, jop. Ale stejně určitě začnu koukat na něco, co jsem vůbec neplánovala. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Supernaturala jsou nejlepší zhruba první tři řady, pak už je to s každou sérií horší (podle mě), na herce se ale fakt dobře kouká :D
      Castlovi dám šanci určitě, jen si budu muset dát nějaký maratón, jinak se k tomu nedostanu.
      S tím Spidermanem nevím no. Podle mě se z lidí akorát snažej vytřískat peníze a jako daří se jim to, ale občas je lepší kvalita než kvantita. To, že jednou za deset let udělaj celou novou trilogii spider-mana/batmana/whatever se mě osobně moc nelíbí, zvlášť když tam jsou jiní herci. Jako podívám se na to, protože jsem zvědavá a jak jsem řekla - superhrdiny miluju. Třeba teď se mi fakt nelíbí co udělaj s mým milovaným Batmanem, kterýho má hrát Ben Affleck? Jako wtf, ten se na to ani podle mě nehodí :/
      Já jsem kdysi viděla první díl X-menů a líbilo se mi to, ale nějak jsem se už nedostala k dalším dílům. Budu to muset napravit, protože tematicky se mi to líbí aniž bych to viděla, jestli mi rozumíš.
      Vidíš, v článku jsem zapomněla zmínit Doctora Who. Všem tady v komentářích slibuju, že tomu dám šanci, tak budu muset asi :D
      Teen Wolf je skvělej, dneska začíná nová série, juchů! Teen Wolf je s každou řadou lepší, slibuju! A The Walking Dead zbožňuju!

      Vymazat
  3. Přemýšlím,že se supernatural seknu, už mě to nebaví a je to pořád dokola :-\ stejně jako true blood taky už stojí za nic. Každopádně filmovej výběr máš na jedničku! Miluju iron mana a na dvojku Thora se taky chystám. Doporučuji serial agents of shields pokud si ho neviděla a na x-meny mrkni jsou boží a hlavně ten nejnovější díl (budoucí minulost)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem odhodlaná ten Superantural dokoukat. A jestli si dobře pamatuju, tak jsem četla o nějakém spin-offu, ale na ten se asi dívat nebudu.
      Agents of Shiled jsem viděla jen pár dílů a přišlo mi to slabé, ale možná tomu ještě dám šanci :)

      Vymazat
  4. OMFG! Proč na tvůj blog musím narazit zrovna ve chvíli, kdy jsem se odhodlala, že budu tenhle víkend poctivě pracovat?! Uhh... však víkendů ještě bude ;)
    U Hannibala se nesmírně těším na třetí sérii, ten konec mě totiž naprosto rozhodil. I když mi přijde, že u obou sezón byl skvělej začátek a konec a zbytek se tak nějak podivně vlekl... Což je svým způsobem geniální, protože začátek mě navnadí, abych vydržela do konce, a konec mě přiměje nedočkavě čekat na další řadu.
    Na Supernatural koukám spíš už jen ze setrvačnosti. Ve chvíli, kdy jsem si uvědomila, že hlavní hrdinové prostě neumírají, tak to ztratilo šťávu. Plus Dean je čím dál tím víc emo :/ První sezóny měly vtip a originalitu, teď vůbec netuším, proč se na to vlastně stále dívám. Devátá sezóna neměla hlavu ani patu. Ale taky nejspíš vydržím až do konce :D
    A superhrdinové! OMG! Netušila jsem, že jsem v jádru takový malý dítě, ale tyhle prázdniny jsem zkoukla všechny marvelovský filmy - Avengers stále vede, protože je všechny krásně spojuje... plus je tam Loki, samozřejmě ;) - a tenhle tejden (nebo příští, uvidíme) mám v plánu jít do kina na Strážce galaxie. Jen mi trochu vadí, že je to odtržený od světa Thor/Iron Man/Hulk/Kapitán Amerika. Jinak docela vážně zvažuju, že plynule přejdu na novýho Spidermana (je lepší/horší než s Tobey Maguirem?) a dokoukám X-meny (myslím, že jsem neviděla jen ten poslední novej díl, ale jistá si nejsem, takže bych jela od začátku).
    LOL, na War Horse jsem se dívala z úplně stejnýho důvodu jako ty - Benedict Cumberbatch, ale hlavně Tom Hiddleston (Loki) - jen mi nikdo dopředu neřekl, že jsou tam tak čtvrt hodiny, a hlavním hrdinou je kůň :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to brát jako pochvalu? :D Asi ano, tak díky! :)
      Přiznávám se, že seriály jsem za léto vůbec nedohnala. Hannibala druhu sérii jsem stále neviděla, Supernatural doháním teď, jsem u třináctého dílu deváté série. Taky na to koukám spíš ze setrvačnosti, je to čím dál utahanější. Kdyby měla série třeba jen třináct dílů, rozhodně by to nebylo všechno tak natáhnuté a možná by tvůrci seriálu drželi toho téma, které pro každou sérii vymýšlí, ale nakonec ho řeší jen v prvním a pak až v posledním díle.
      Strážce galaxie chci strašně strašně moc vidět, akorát to prostě nemůžu nikde sehnat. Spidermana (toho nového) jsem viděla zatím jen první díl a upřímně mi to přišlo jako taková parodie. Prostě tohle už jen jen o tom, že se z lidí snaží vytřískat peníze. U X-Menů mám rozkoukaný druhý díl a brutálně mě to nebaví.
      Kdyby mi někdo řekl, že War Horse se bude točit doslova jen kolem koně, tak se na to nepodívám. Koně nesnáším. Benedict a Tom tam byli jen vteřinku a popravdě nechápu, proč své roli v tomhle filmu vůbec přijali :D
      Díky za komentář! :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)