středa 18. června 2014

TOP 6 KNIŽNÍCH SOUROZENCŮ


1. ELIZABETH A JANE (Pýcha a předsudek)
Elizabeth a Jane možná mají dalších pár sester, ony dvě však mají nejhlubší vztah. Je přátelský a založený na důvěře a svěřování. Kdybych měla sestru, chtěla bych, aby můj vztah s ní byl takový, vzájemně bychom si věřily.

2. FRED, GEORGE, RON A GINNY (série Harry Potter)
Ano, i tady pár sourozenců chybí, ale let's face it, tohle je silná čtyřka. Dvojčata mají silný vztah i mimo tuhle čtveřici, to ovšem neznamená, že s ostatními by to bylo horší. Všichni čtyři se vzájemně škádlí, ale ve skutečnosti by se jeden pro druhého přetrhli.

3. PATRICK A SAM (The Perks of Being a Wallflower)
Patrick a Sam jsou nevlastní sourozenci, ale i to se počítá. Vládne mezi nimi podpora a porozumění. I samostatně jsou to citlivé postavy a ve spojení tvoří nerozlučnou dvojku.

4. TAŤÁNA A DÁŠA (trilogie Měděný jezdec)
Vztah těchto dvou sester je velice, velice komplikovaný. Často se nenávidí, závidí si a dokonce se přetahují o jednoho muže. Jejich vztah je spíš tragický, přesto je jako knižní sourozence zařazuji do svých top. Ano, chybí zde jejich bratr Paša, ke kterému měla Taťána snad hlubší vztah než k Dáše (jsou to dvojčata), podle mě je ale v příběhu málo scén, kdy se dá vztah Táňa/Pavel pozorovat, proto mi k srdci příliš nepřirostl.

5. MEG, JO, BETH, AMY (Malé ženy)
Když mluvím o vztahu sester z románu Malé ženy, tak mluvím především o prvním dílu. Ne že by druhý díl jejich vztah nezobrazoval, je to však něco úplně jiného, děvčata jsou dospělá a mají své rodiny. První díl je nádherná ukázka žárlivosti, nenávisti, ale i vzájemné pomoci a pochopení. Mně se líbilo hlavně spojení Jo/Beth a Meg/Amy, takhle k sobě jejich charakery skvěle pasovaly.

6. KATNISS A PRIM (trilogie Hunger Games)
Katniss a Prim se do mého seznamu dostaly jen proto, že mě už nenapadal nikdo jiný, kdo by měl silný vztah, který by stál za obdiv. Prim je sice důvod, proč šla Katniss do arény, jejich vztahu jsem nikdy až tak na chuť nepřišla. Především od Katniss mi city přijdou hrané, je ale jasné, že Katniss na city celkově moc není. Škoda, že Routa nebyla Katnissina sestra, tenhle vztah byl víc uvěřitelný, než s její skutečnou sestrou.

Kdo vám v mém seznamu chybí? Já ještě zvažovala sourozence Starkovi a Lannisterovi, ty poslední jsou ale really fucked up, takže jsem je radši nerozebírala.

12 komentářů:

  1. Zrovna dneska ráno jsem uvažovala nad tím, jak málokdy jsou hezké vztahy mezi sourozenci v knížkách.. většinou je hlavní hrdinka jedináček a konec. Já asi nejvíc fandím Katniss a Prim, protože mi připomínají mě a ségru.. ale jinak máš pravdu, zas až tak uvěřitelný ten jejich vztah nebyl..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem měla docela práci už jen s vymýšlením sourozenců, kteří mi přišli opravdoví, uvěřitelní a hlavně zda se mi obě postavy líbily. Taky fandím Katniss, ale na to, že kvůli Prim šla do arény mi jejich vztah zas až tak skvělý nepřišel no.Jinak máš pravdu, většinou je hrdina jedináček nebo je o sourozenci jen letmá zmínka, ze které se toho moc usoudit nedá (teď myslím třeba Emiliu z Moře klidu).

      Vymazat
  2. Já mám teda Katniss/Prim moc ráda :) Každopádně Taťána a Dáša- wow, mám tak hroznou chuť přečíst si Měděného jezdce znovu!!! Vztah mezi nimi... pamatuju, vzpomínám si, tolikrát jsem se na Dášu zlobila, ale pak přišly chvilky, které mi vyrazily dech.. neuvěřitelně silný příběh!
    Jinak Patrick a Sam byli super, souhlasím :)
    PÝCHU A PŘEDSUDEK SI MUSÍM PŘEČÍST!! V poslední době má oblíbená věta :D
    Měj se moc krásně, tyhle články mě moc baví! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem rozhodnutá přečíst si Měděného jezdce v létě znovu. Pamatuji si, že Dáša mě moc nebrala, štvalo mě, jak Taťáně bere Alexandra, ale jako sourozenci jsou pro mě prostě top.
      To jsem ráda :))

      Vymazat
  3. Ten vztah Katniss a Prim byl spíš jak matka s dcerou než sestry, podobně třeba v Páté vlně mezi Cassie a malým Sammym. Opravdu pěkný vztah mezi sourozenci v knihách moc nebývá, máte pravdu, většinou jsou to jedináčci. Teď mě napadá jenom Cameron a Tereza z Počkám na tebe (a z pokračování Buď se mnou, které zrovna dodělávám) nebo třeba thriller Bratrstvo růže od Morrella. Jo, a ještě Christian Grey měl pěkný vztah se sestrou Miou, pokud se dobře pamatuju :) A taky Jace a Mia ze série Bez dechu. Tak nakonec by se něco našlo, ale není toho moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renčo, ty vždycky vypíšeš všechno co neznám a já ani nemám jak reagovat. Všechno přidávám na to-read list, ale ví bůh, kdy se k tomu dostanu!

      Vymazat
    2. Tak já jsem z toho, co máš v seznamu ty, četla jen Hunger Games a Pýchu a předsudek, která se mi navíc nelíbila, takže si z toho moc nepamatuju. Jinak já mám taky předlouhý seznam knih k přečtení, ale navíc nemám na obyčejné čtení moc času, víc ho strávím nad knížkama pracovně, ale to je vždycky na dlouho, takže jich pak mám za rok přečtených málo. Pátá vlna a Počkám na tebe jsou moje překlady, takže to tu trošku propaguju :)

      Vymazat
    3. Já mám taky dlouhatánský seznam, kvůli blogu přidávám asi dvacet položek týdně, takže rozhodně nestíhám číst všechno. Jen propaguj, já se k tomu určitě pokusím dostat co nejdřív :)

      Vymazat
  4. Katniss a Prim mám moc ráda. Máš pravdu, že Katniss na city moc nehraje. Ale i tak se mi ten jejich vztah líbil. Hlavně v trojce :)
    Taťánu a Dášu jsem si jako sestry moc neoblíbila. Bohužel. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevadí, všichni nemáme rádi to samé :)

      Vymazat
  5. Za mě rozhodně Harry Potter :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ehm, kolik má Harry Potter sourozenců? Dudley je přece jeho bratranec.

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)