neděle 8. června 2014

TOP 7 KNIŽNÍCH HRDINŮ

Dnes půjde čistě o mé nejoblíbenější knižní hrdiny, se kterými jsem se do téhle chvíle setkala. Výběr byl těžký, ale nakonec jsem došla k sedmi oblíbeným mužským postavám. (Neseřazeno.)

1. SEVERUS SNAPE
Příběh o Harry Potterovi si získal tisíce fanoušků, já sama jsem jedním z nich. Top sedm mužských postav bych mohla vybrat jen z této série (uvažuji o samostatném článku), ale rozhodla jsem se vybrat pouze jednoho. Přestože miluju postavu Harryho, Rona, Brumbála a Draca, na prvním místě je pro mě Severus. Je to postava, která dostala nejlepší nečekaný zvrat v jakékoliv knižní sérii, kterou jsem četla. Navíc jeho láska k Lily je něco neskutečného.

2. TYRION LANNISTER
Tyrion je postava ze série Píseň ledu a ohně, říkají mu Skřet, Trpaslík a často mu nadávají kvůli jeho zakrslosti a ošklivosti. Tenhle člověk je ale neuvěřitelně inteligentní a sečtělý, navíc se dokáže mimořádně dobře vyrovnat s kritikou a posměchem, za to ho obdivuji. Nenávidím, jak se k němu ostatní postavy většinou chovají, nedokážou docenit jeho inteligenci a schopnost.

3. BILBO BAGGINS
Slavný hobit Bilbo Baggins, jehož prostřednictvím se čtenáři setkávají s nejdůležitějším prstenem na světě. Bilbo je mnohem snesitelnější než Frodo, zbožňuju jeho počáteční opatrnost a fakt, že svůj respekt si musel postupně získat.


4. ERAGON
Eragona z Odkazu dračích jezdců jsem vždycky tak nějak tiše obdivovala, přestože mě občas fakt štval. Budu si muset dát re-reading série, abych si zase připomněla nějaké detaily.

5. PAN DARCY
Pan Darcy z Pýchy a předsudku je možná občas pyšný a jeho činy jsou nepochopitelné, já mu fandím už od první stránky, kdy se v příběhu poprvé objevil. 

6. PEETA MELLARK
Peeta z Hunger Games je podle mě hodně podceňovaná postava, mám pocit, že všichni fandí Galeovi. Peeta je ovšem zásadový kluk, který neustále stojí Katniss po boku a zlomit ho dokáže pouze Kapitol.

7. ALEXANDER BARRINGTON
Klidně mě ukamenujte, ale na Alexandra z Měděného jezdce nesmím zapomenout. Není to dokonalá postava a spousta čtenářů mu nepřišla na chuť, ovšem já jsem do něho zamilovaná asi jako Taťána.

Jaká mužská postava by byla na vašem seznamu? :)

18 komentářů:

  1. Já bych na svůj seznam ještě přidala Čtyřku z Divergence, protože do něj jsem se zakoukala hned, jak se v knížce objevil a teď z novějšího filmu Hvězdy nám nepřály Augusta Watersa. Ten by na mém seznamu rozhodně nemohl chybět! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem Čtyřce na chuť zatím nepřišla, ale je pravda, že jsem četla zatím jen první díl. Augustus mě taktéž zas tak nezaujal, radši mám Isaaca :)

      Vymazat
  2. Na tom mém by byli podobné, jako u tebe. Samozřejmě, že by nesměl chybět Severus, to ani zdaleka. Jak já toho muže miluju. A ve chvíli, kdy zabil Brumbála jsem nechtěla věřit, že je to pravda a nebylo mi po vůli, že se přidal k Voldymu, Taky že nepřidal, celou dobu jsem to tušila! :D
    Alexnder je odkud?
    Jái bych asi taky jako MooX měla Guse, protože bez něj to nejde. A možná Ravika z Vítězného oblouku, je úžasný. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla Severuse vždycky tak nějak skrytě ráda, ale potom, jak se vybarvil v posledním díle je to láska na celý život! :D
      Alexander je z Měděného jezdce, zapomněla jsem to v článku zmínit :)

      Vymazat
  3. Pana Darcyho a Peetu bych vybrala taky a ještě bych přidala Currana z Kate Daniels - on je pro mě nejlepší knižní hrdina. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kate Daniels vůbec neznám, jdu to hned omrknout!

      Vymazat
    2. Kate Daniels od Ilony Andrews je výborná urban fantasy, rozhodně doporučuju :)

      Vymazat
    3. Dávám na seznam k přečtení :)

      Vymazat
  4. Tyrion je mi taky moc sympatický, sice jsem teprve na začátku GoT (cca 300.stránka z prvního dílu), ale je prostě.. sám svůj a taky mě hrozně mrzí, jak se k němu ostatní chovají :-( Nejen, že to má kvůli vzhledu, ale asi i kvůli své rodině a původu, přitom je úplně jiný než oni (aspoň tak na mě působí :))
    Eragon je úžasný kluk. Mně ještě k dočtení série chybí poslední díl, ale už teď vím, že minimálně první díl si někdy přečtu znovu, je úžasný :)
    Pan Darcy - tak s ním se teprve budu muset seznámit :-D Všichni ho milují, já jsem ještě Pýchu a předsudek nečetla, prostě to MUSÍM co nejdřív napravit. ALE už ji mám doma a čeká na mě na poličce, takže stačí jen začíst číst :)
    Peeta je zlato, povahově je rozhodně lepší než Hurikán, ale i tak si myslím, že ke Katniss se hodil víc Hurikán, měli toho více společného. Ale povahově byl lepší Peeta. To co dělal, jaký byl - prostě skvělý a úžasný kluk, tak hodný a citlivý a obětavý ... Peeta byl můj hrdina :))
    A Alexandera miluju!! Jo, nechoval se vždycky na 100% dobře, ale i tak nechápu lidi, kteří ho stále jen odsuzují a pomlouvají a zavrhují ... já jsem s ním byla hrozně spokojená a teď jsem dostala strašnou chuť přečíst si Měděného jezdce znovu!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Pýchu a předsudek si musíš rychle přečíst, to je jedna z mých nejoblíbenějších knih!
      Taky mám pocit, že se ke Katniss hodil Hurikán víc, hlavně povahově. Peeta je ovšem můj miláček, takže se mu musí dostat toho, co chce :D
      Jsem ráda, že miluješ Alexandra!! Kam se podívám lidi hejtujou celou trilogii, přitom já jí naprosto miluju. První díl jsem četla zhruba před rokem, klidně bych se do toho pustila znovu (a asi pustím, v létě). Další díly jsou taky skvělé, ale ta jednička! ♥

      Vymazat
  5. V první řadě by to byl asi Harry Potter,což nikoho nepřekvapí. :)
    Za druhé... Bilbo Pytlík,jasně že!:)
    Třetí místo bude také patřit Pytlíkovi,ale tentokrát to bude Frodo. Tu posstavu naprosto žeru!:)
    Dlouho jsem uvažovala nad tím,jestli mu tohle místo dát nebo ne,ale nakonec mu ho dám.. Čtvrtý bude Peeta z Hunger games.
    Páty bude Neville Longbottom. Hodně lidí ho podcenovalo a podívejte se,co na konci dokázal! Neville je prostě srdcovka :)
    Šestka připadne Dimitrijovi z VA-sexy chlap se sexy ruským přízvukem :)
    A poslední místo..Poslední bude asi právě Severus. Jeho postava je prostě zarážející a já ráda uvažuji nad tím jak by to asi bylo,kdyby on byl právě s Lily.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Harryho jako postavu taky moc ráda. Je ovšem pravda, že v téhle sérii není nikdo, kým bych vyloženě opovrhovala.
      Já jsem četla pouze první díl Pána prstenů a Frodo mě bohužel moc nebavil. Celkově mám ale radši Hobita než Pána prstenů.
      O Dimitrijovi jsem taky uvažovala, když jsem byla mladší tak jsem ho zbožňovala. Do tom 7 se sice nevešel, ale v top 10 by asi byl :)
      Taky ráda přemýšlím nad tím, jak by to asi vypadalo, kdyby byl Severus s Lily. Ale pak je mi vždycky líto Harryho, který svého otce miloval.

      Vymazat
  6. Se Severusem Snapem a panem Darcym rozhodně souhlasím. Já bych tam přidala ještě pana Rochestra a Adriana Ivaškova:) Ale můj seznam oblíbených hrdinů by byl docela dlouhý:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj taky, ale chtěla jsem vybrat jen ty nejlepší :)

      Vymazat
  7. To poslední jméno a knihu jsem musela googlit, o tom jsem nikdy neslyšela.
    Na mém seznamu by byl Heathcliff z Větrné hůrky, Jean-Claude ze série Anita Blake, Remy z románu V ringu, Curran z Kate Daniels, Myrnin z Upírů z Morganville, Michael Corleone z Kmotra a Vlad Dracula od Jenny Nowak - prostě úplně jiná sedmička, než máš ty :) Peetu jsem vůbec neměla ráda, fandila jsem Hurikánovi :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heathcliff mě vždycky akorát děsil, ale celkově mi tahle kniha k srdci nepřirostla. Trochu se stydím, ale z toho, co jsi vyjmenovala, jsem četla vážně jen Větrnou hůrku.

      Vymazat
    2. Heatcliff je pro mě předobrazem "bad boye" dnešních románů, někdo, kdo se pohybuje jednou nohou po temné straně, ale přesto ho máš ráda, protože má v sobě kousek něčeho dobrého, a ty doufáš, že ho hrdinka dokáže přetáhnout na dobrou stranu. Podobně jako třeba Damon z Vampire Diaries, Spike z Buffy a vlastně i ti další, co jsem zmiňovala výše.

      Vymazat
    3. No, tak v tom s tebou musím souhlasit :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)