pátek 4. července 2014

JEDEN DEN A JEDEN ROK

Dnešní článek bude vyloženě vykecávací a dlouhý, mám pro vás totiž dvě zprávy.

zdroj
JEDEN DEN NA FESTIVALU FANTAZIE
Kdysi jsem se vám svěřila, že když se mi něco nechce dělat, nedělám to. Platí to především u různých společenských akcích, kde jsem nucena se bavit, i když to ve skutečnosti zábava není. Tak to ale nebylo s Festivalem fantazie. Chtěla jsem jet. Moc. Jenže nejsem schopná se zorientovat v hromadné dopravě a lidi, které jsem tam měla potkat, jsem v životě neviděla. Nakonec jsem si řekla, že jednou musím vystoupit ze své comfort zone a něco udělat, sama. A tak jsem jela. A bylo to skvělé.
Vlastně to bylo víc než skvělé. Strašně se mi líbili lidi, kteří se na ulici snaží vypadat normálně, ale tady si nikdo na nic nehraje. Tady totiž vylézají Pikachuové, ponící a další tvorové, ovšem s tím rozdílem, že tady je nikdo hnusně nekomentuje.
Nechytla jsem zrovna nejskvělejší program, i tak jsem si to moc užila. Viděla jsem dokument o komiksech, parodie na young adult a vlkodlaky napříč seriály. Dozvěděla jsem se, co číst ze zahraničního fantasy, kde jsem si potvrdila, že o tomhle žánru toho moc nevím, protože já doteď viděla jen špičku ledovce. A nakonec jsem si uvědomila, že japonské fantasy/anime/manga/whatever, mě asi nikdy zajímat nebude.
Knihy, které si musím přečíst: C. Priest: Zěmětřas; I. Andrews: Kate Daniels
Seriály, které prostě musím vidět: Bitten, The Gates, Being Human, Doctor Who

zdroj
JEDEN ROK NA BLOGU
Ano, dnes je to přesně jeden rok od prvního článku. Celý rok utekl hrozně rychle a přestože mě blog několikrát rozčílil (hlavně při předělávání designu, se kterým jsem pořád nebyla spokojená), jsem ani jednou nepomyslela na to, že bych se na tenhle projekt vykašlala. 
Ne, nestala jsem se za rok nejpopulárnějším knižním blogem a pravděpodobně se to nikdy nestane. Občas mi to bylo líto, ale teď už není. Stále si stojím za tím, že tohle dělám především pro sebe, protože moje paměť stojí za nic a já bych všechny ty skvělé i špatné knihy zapomněla. Blog mi vzal maximálně čas, ale ten bych stejně věnovala nějakým hloupostem. Díky blogu jsem se (snad) vylepšila ve psaní recenzí, za to hodně vděčím Renče, která mi párkrát opravila recenze pro Děti noci a já si z toho vždycky hodně odnesla. Také toho přečtu o trochu víc, protože sleduju více knižních blogů. Ještě štěstí, že v našich vodách jsou jich stovky. Samozřejmě jsem získala i pár recenzních výtisků, za které jsem moc vděčná.

Co jsem se naučila. To, že má někdo na blogu vypsáno padesát spoluprací, z něho nedělá dobrého knižního blogera/recenzenta. Já sama jsem vděčná za málo. Nechápu, že někomu záleží spíš na počtu recenzí, než na jejich kvalitě.

Blog v číslech. Za ten jeden rok jsem napsala 118 článků, z toho 56 recenzí. Vynutila jsem si 154 GFC followerů a 105 fanoušků na facebooku. Zobrazení blogu je přes patnáct tisíc. Nejzobrazovanější články jsou PROBLÉMY KNIHOMOLA: ČÁST II a CO DĚLAT, KDYŽ MÁTE ČTECÍ KRIZI. Komentářů je celkem 754, z toho polovina je mých, protože se snažím odpovídat na všechno, i když mi občas nějaký komentář uteče.
Spolupráci jsem navázala s nakladatelstvím Fragment, což sice není žádný úspěch, protože spolupracují se všema, já jsem i tak moc ráda. Recenze jsem začala psát pro Děti noci, kde toho ode mě bohužel moc nenajdete. Nově jsem začala spolupracovat s Odeonem. Mimo jiné jsem byla vybrána jako bloggerka pro Albatros, z čehož jsem měla hroznou radost a nedokážu se přenést přes to, že se na nás vykašlali. (Nebo jen na mě? Co já vím.)

Všem moc děkuju a těším se na další rok! :)

7 komentářů:

  1. Takže předně gratuluji k prvnímu roku blogování, to je skvělé! Zároveň mi to připomíná, že příští měsíc to bude přesně rok, co jsem tvůj blog objevila a co ho už navštěvuji. Zdá se mi dost neuvěřitelné, že už utekla taková doba! :)
    Taky si nemyslím, že známkou kvality blogu je množství navázaných spoluprací. Občas mi přijde i neuvěřitelné, že některé blogy můžou mít těch spoluprací tolik, nesedí mi to k jejich úrovni. Na druhou stranu mi ale i trochu vadí, když dobře vedený blog se těmi spolupracemi doslova chlubí a hrozně kvůli nim machruje. Nesedí mi to, od blogu mě to akorát odrazuje. Bohužel mi přijde, že tento trend se v blogosféře objevuje čím dál častěji.
    A neboj, Albatros se nevykašlal jen na tebe. :D Já měla hroznou radost, když jsem ten email četla, proto jsem pak byla velmi zklamaná, když žádná odpověď nepřišla. A dodnes mě to mrzí.
    Všechna ta čísla jsou krásná a moc ti k nim gratuluji. :)
    A mně se tedy každý tvůj design moc líbil, jop. :D :)

    Na Festival fantazie bych také jednou ráda vyrazila, jen to mám docela daleko a mám tam blbé spoje, jop. Nicméně jsem ráda, že se ti tam líbilo a doufám, že se jednou dostaneš i na nějaký ten knižní sraz a třeba se tam potkáme. :)
    Zkoušela jsem japonské anime. Chvíli mě to i bavilo, ale když jsem kvůli nedostatku času přestala se sledováním, nijak mě to netrápilo. Takže asi také nebudu člověk na podobné věci. :D
    S Kate Daniels souhlasím! A doufám, že se ti bude líbit, aspoň trochu. :) A Doctora Who rozkoukej! :D Dneska jsem se rozhodla, že se do toho pustím zase hezky od začátku, abych pak mohla pokračovat pěkně šestou řadou. Nechceš se přidat? :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Tvůj blog je jeden z mých nejoblíbenějších, takže jsem ráda, že tě pořád bavím :D
      Mně hodně vadí, když má knižní blogger pouze recenze na recenzní výtisky. Nevadí mi, když má knihy půjčené z knihovny nebo od kamarádů, ale vždycky mě odradí, když je každá recenze sponzorovaná.
      Já nevím, s tím Albatrosem mě to popravdě docela nasralo, protože jsem skákala radostí až ke stropu. Ale co se dá dělat no.
      Festival fantazie byl skvělý a mě mrzí, že jsem se nakonec nerozhodla zůstat dýl. Ale třeba příští rok to vyjde. Teď plánuju knižní sraz v Plzni, který pořádá Laurdes. Taky to mám pěknou dálku, ale snad nějak zvládnu dorazit.
      Japonské anime je pro mě prostě velké ne. Hodně mi na tom vadí, jak ten záběr na jeden "obrázek" trvá strašně dlouho :D
      U Doctora Who ale přeskočím ten první díl, který je fakt strašný! Dneska jsem začala koukat na Bitten a strašně mě to baví, takže slibuji, že potom toho Doctora fakt začnu :)

      Vymazat
    2. Potěší tě, když ti řeknu, že patříš mezi pět blogů, které opravdu pravidelně navštěvuji a komentuji? :D :)
      Jo, to mi taky vadí. Prostě to na mě pak působí tak, jako že ten daný člověk bloguje jen kvůli recenzním výtiskům, no. Nevím.
      Nechtěla jsem být sprostá, ale jinak mám ohledně toho stejný pocit.
      Já bych na ten sraz do Plzně i ráda, jenže bych určitě přijela docela pozdě a musela bych přestupovat v Praze, což mě upřímně děsí, ztratila bych se tam. :D
      Chápu. :D
      No, ten první díl jsem taky přeskočila, ten je vážně hrozný, opravdu mi stačilo ho vidět jen jednou. :D Celkově se už teď těším, až se dostanu k druhé sérii. :D Bitten, říkáš? Hm, jdu se mrknout, co to je. :D :)

      Vymazat
  2. Pekný článok ! :) Gratulujeme k prvému roku a dúfame, že ti vydrží blogovanie ešte veľa rokov a hlavne, že ťa bude baviť. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Těší mě, že taky někoho zajímám :D Také doufám, že mi to vydrží :))

      Vymazat
  3. Blahopřeji k roku! A jsem ráda, že se ti na FF líbilo :) Ráda jsem tě poznala a těším se, že se uvidíme na nějaké další akci, třeba začátkem února na PragoFFestu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, jen mi pak ten PragoFFest nezapomeň připomenout, mně tyhle věci vždycky hned vypadnou z hlavy :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)