středa 2. července 2014

NEZADANÁ, PETROLEJOVÉ LAMPY, NABÍJEČ | NEZRECENZOVANÉ KNIHY

Občas jsem tak líná, že se mi nechtějí psát recenze. Neustále psaní odkládám, až se k tomu nakonec vůbec nedostanu. Často ani nevím, co přesně bych měla o knize napsat, aby z toho byla normální dlouhá recenze. Je mi ale líto se o knihách ani slůvkem nezmínit, proto vždy věnuje článek několika nezrecenzovaným příběhům.

NEZADANÁ
Autorka India Desjardins a ilustrátorka Magalie Foutrier spojily své síly, aby ukázaly slasti i strasti nezadaných žen.
Komiks Nezadaná je o nezadaných ženách a jejich problémech, které bez mužů musí řešit. Zároveň připomíná, že být ženou je vlastně hrozně fajn.

Komiksy moc nemusím. Nikdy si nevydržím prohlížet všechny obrázky, protože mně záleží na textu. Jenže všechny ilustrace v Nezadané jsou přímo skvostné, každá stránka se věnuje něčemu jinému. Kraťoučké příběhy jsou výstižné a zasmějete se, ať už máte přítele nebo ne. Přestože se Nezadaná zabývá pro mnohé krutým tématem, u tohohle rozhodně plakat nebudete. Nezadaná si nic nevymýšlí, ale pravdy jsou podány až příliš roztomile, tak to v životě bohužel často nebývá. Z komiksu je také cítit lehká ironie, zároveň působí povzbudivě. Pokud chcete něco nenáročného, co vám sice nezmění pohled na svět, ale je to levné a zasmějete se u toho, Nezadanou vám rozhodně doporučuji.
HODNOCENÍ: 4/5

PETROLEJOVÉ LAMPY
Jaroslav Havlíček je jeden z nejvýznamnějších představitelů psychologické prózy v meziválečném období. Zfilmovaný román Petrolejové lampy pojednává o Havlíčkově rodné Jilemnici.
Příběh se věnuje životu nehezké Štěpánky Kiliánové, která se stůj co stůj snaží najít manžela. Žije v menším městečku, kde se dodržují nepsaná pravidla a pro každou vrstvu je charakteristické určité chování, jenže Štěpánka ráda vybočuje, je hlasitá a výrazná.

Kniha Petrolejové lampy je psychologický román odehrávající se na přelomu 19. a 20. století, kdy i do malého městečka postupně přicházejí změny technické i v chování. Přestože kniha vypráví především o Štěpánčině životě, krásně je vidět i psychologický profil několika dalších postav. Příběh rozhodně není akční, jde většinou o delší popisy lidí a jejich chování, ale kniha je čtivá. Alespoň podle mě. Zklamáním pro mě bylo jen několik posledních pár stran, kdy mě zdlouhavý popis jedné scény skoro donutil mrsknout s knihou o zeď. Já mám knihu v povinné četbě a jsem za to ráda, jinak bych se k ní asi nikdy nedostala a to by byla škoda. Od teď nebudu mít předsudky k tvorbě českých autorů.
HODNOCENÍ: 4/5

NABÍJEČ
Alice Clayton je bývalá kosmetička a maskérka, psát začala až ve třiatřiceti a její první kniha s názvem Kdopak je ta zrzka? spatřila světlo světa v roce 2010. Tentýž rok vyšlo i pokračování. Nabíječ patří do její nové série Cocktail.
Hlavní hrdinka příběhu Caroline se právě nastěhovala do perfektního nového bytu. Každý den však musí poslouchat hlasitý sex svého souseda, který si pokaždé užívá s jinou a rozhodně se nehodlá ztišit.

Nedávno jsem tvrdila, že s erotickými romány končím, tohle ovšem někdo označil za vtipnou knihu a já se chtěla zasmát. Knihu jsem nedočetla, protože byla příšerná. Nejvíc mě štvala Caroline, která svého souseda špehuje, není schopná se s ním rozumně domluvit a dvacetkrát denně fňuká nad ztraceným Óčkem (to je prosím mimořádně debilní přezdívka pro orgasmus). Autorka se Caroline snažila vykreslit jako inteligentní samostatnou ženu, já jí pouze viděla jako hloupou husu bez mozku. Kdyby mi někdo začal nadávat do kazišuka, určitě bych se do toho člověka zamilovala, protože je to přece tak pěkná přezdívka. Kniha není k smíchu, je k pláči.
HODNOCENÍ: 1/5

11 komentářů:

  1. nezadanou bych si chtěla přečíst :), k Petrolejovým lampám se nejsem schopná dokopat, ale také je máme v povinné četbě, takže jednou snad :D.
    A z Nabíječe jsem četla ten kousek, co je na netu volně k dispozici a přišlo mi to divný :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nabíječ je naprosto strašnej, ale spoustě lidí se to líbí no.

      Vymazat
    2. Takové lidi - kterým se to líbí, vážně nechápu :D. Když je tady spousta mnohem lepších knih...všude :D.

      Vymazat
    3. Já to občas chápu, každému se líbí něco jiného. Ale souhlasím, tyhle erotické romány jsou všechny uplně stejné a podle mě je spousta lepších knih. Ale to samé zas někdo může říct o YA, které je často taky dost podobné.

      Vymazat
  2. Jo, Nezadané jsem si už taky všimla a vypadá to na milé čtení, tak se na to asi mrknu v knihovně. :)
    Petrolejové lampy mě v podání naší učitelky vůbec nezaujaly, ale když říkáš, že je to dobré, tak se na to možná podívám. V povinné bych to tuším taky měla mít, jop. :)
    Až tak moc se ti Nabíječ nelíbil? :D Ale je fakt, že nejsi první, koho ta kniha fakt nebavila. Já sama se na ni sice chystám, ovšem je pravda, že nic extra od ní nečekám, tak uvidíme. :)
    Mimochodem jsem měla nápad sepsat něco podobného právě o knihách, které jsem četla, moc se mi líbily, ale prostě nejsem schopná se dokopat k napsání recenze. :D Ono jde totiž o pokračování série a to já mám vždycky problém se k recenzi na další díl dokopat. Tak snad se dokopu k sepsání aspoň toho krátkého názoru. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se k těm Lampám asi nikdy nedokopala, kdybychom to nebrali ve škole. Ale je pravda, že se mi do toho fakt vůbec nechtělo a moc jsem od toho nečekala.
      Nabíječ byl fakt šílený. Mělo mě varovat hlavně to "óčko" na začátku, to jsem fakt netušila, že hrdinka budu neustále fňukat nad orgasmem, achjo.
      Nejhorší je, že i krátké sepsání názoru na tři knihy mi zabralo tolik času jako normální recenze. Ale já prostě na některé knihy nejsem schopná vymyslet pořádnou recenzi no. Na recenzování jsou sérii nejhorší, já teď čtu pátý díl Nástrojů smrti a už teď se děsím psaní, protože je mi jasné, že budu opakovat to, co jsem již řekla o předchozích dílech, ale co jiného.

      Vymazat
  3. Havlíčka miluju, myslím, že je skvělej, možná ho zařazení do povinné četby trochu degraduje. Doporučuju třeba Neviditelného nebo Helimadoe. Nezadanou bych si ráda přečetla, ale zatím mi nějak uniká. Komixy normálně nečtu, ale tohle vypadá roztomile a všichni to chválí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Havlíčka si určitě přečtu něco dalšího, nejspíš toho Neviditelného, ale kdo ví, kdy se k tomu dostanu. Nezadaná je fakt milá, taky komiksy normálně nečtu, proto mě tohle mile překvapilo :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)