neděle 6. července 2014

OBLÍBENÉ KLASICKÉ KNIHY | TOP 5 SUNDAY

1. PÝCHA A PŘEDSUDEK (Jane Austen)
Asi nikoho nepřekvapí, že na prvním místě v mém seznamu top klasických knih stojí Pýcha a předsudek. Příběhu jsem propadla již před lety, za těch pár let jsem ho četla asi pětkrát a vždy mě velice baví. Sice nejsem úplně stejná jako Elizabeth, ale dost často se v ní poznávám, stejně jako mnoho dalších žen. A že miluju pana Darcyho není žádné tajemství.

2. JANA EYROVÁ (Charlotte Bronte)
Janu Eyrovou jsem četla před několika lety, takže si už přesně nevzpomínám na každý detail, pamatuji si ale, že se mi příběh moc líbil. Uvažuji o tom, že si knihu tenhle rok přečtu znovu, možná bych jí pak mohla použít k maturitě.

3. EMMA (Jane Austen)
Kromě Rozumu a citu jsem si zatím všechny knihy od Jane Austenové moc užila. Jestli si správně pamatuji, tak Emma byla trochu delší, příběh je však vystavěný stejně jako ostatní romány téhle anglické spisovatelky a čtení je to skvělé. 

4. JAKO ZABÍT PTÁČKA (Harper Lee)
Docela dlouho mi trvalo, než jsem tuhle knihu přečetla. Příběhu chybí velká akce, ale číst o dětech a jejich pohledu na svět mě docela baví. Přestože jsem v průběhu čtení příběh přímo nemilovala, po dočtení jsem usoudila, že Jako zabít ptáčka je skvělé a má toho hodně co říct. 

5. ANNA KARENINA (Lev Nikolajevič Tolstoj)
Ach, Anna. Tohle monstrózní realistické dílo jsem četla půl roku. Dala mi zabrat, ale nakonec jsem času stráveného nad ní vůbec nelitovala. Annu Kareninu doporučuji hlavně zkušenějším čtenářům, kteří jsou zvyklí číst tlusté knihy a mají rádi klasiku.

Četli jste některou ze zmíněných knih? Které knihy by byly na vašem seznamu?

16 komentářů:

  1. Četla jsem z nich jenom dvě - Janu Eyrovou a Jako zabít ptáčka. A obě si kdykoliv s radostí přečtu znova :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si obě musím přečíst znovu co nejdřív, ale když na mě vždycky kouká ta hromada nepřečtených knih, tak se k tomu těžko dostávám.

      Vymazat
  2. Četla jsem všechny kromě Emmy a také se mi líbily - i když můj výběr TOP 55 by byl asi jiný než tvůj :) Ale Jako zabít ptáčka by se v něm objevilo určitě - to je totiž kniha, kterou naprosto miluju :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jako zabít ptáčka si chci přečíst již dlouho. Četla jsem Pýchu a předsudek - jak miluji Austenovou, přečetla jsem od ní vše, tak zrovna Emmou jsem se ještě neprokousala. Přečetla jsem tenkrát asi 80 stránek a nějak jsem nemohla dál. Jinak jsem její knihy vždy četla jedním dechem a s radostí. Ale hodlám jí ještě zkusit.

    Janu Eyrovou tu mám také, ale ještě jsem se k ní nedostala. Na Annu Kareninu ještě nedozrál můj čas. :)) Byť se na ni v budoucnu určitě chci vrhnout. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se právě Emma četla překvapivě snadno, ale tak to mám se všemi příběhy od Austenové (kromě toho zatraceného Rozumu a citu). K Anne Karenině jsem také musela tak nějak dorůst, stejně jako třeba k Lolitě, na kterou jsem prostě nebyla připravená. Ale pokud máš ráda klasiku, tak Anna je fakt skvělá! :)

      Vymazat
  4. Hezký výběr. Jana Eyrová a Pýcha a předsudek patří mezi mé nejoblíbenější knihy. Emmu jsem taky četla, ale už se mi tolik nelíbila, ale četla jsem ji asi když mi bylo patnáct, takže bych si možná měla dát re-reading:) A Annu Kareninu mám rozečtenou - asi deset let a stále ještě jsem ji nedočetla:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, mně zase nebere Rozum a cit. Zkoušela jsem tomu dát šanci několikrát, ale nikdy se mi to nelíbilo tolik, jako třeba právě ta Emma nebo Pýcha a předsudek. Annu Kareninu nemá cenu lámat přes koleno, není to kniha pro všechny no :)

      Vymazat
  5. Už hodně dlouho si chci přečíst Jako zabít ptáčka :) U mě v klasice na plné čáře vede Na západní frontě klid :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K Na západní frontě klid se pořád chystám, ale zatím jsem si k tomu cestu nenašla. Snad brzy :)

      Vymazat
  6. Četla jsem pouze dvě, obě od Jane Austen, ale s těmi bych stoprocentně souhlasila! Jsou to určitě mé oblíbené klasiky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že je Austenová stále oblíbená :)

      Vymazat
  7. Pýchu a předsudek bych také rozhodně měla na prvním místě. :D Zbylé knihy jsem bohužel nečetla, ale Emmu a Jako zabít ptáčka bych si chtěla určitě přečíst. :) Na Annu Kareninu si asi nikdy netroufnu, jop.
    Já nemůžu říct, co by byla moje TOP 5 klasika, protože toho zas tolik načteno nemám, ale z povinné se mi moc líbil Malý princ, Na západní frontě klid, Saturnin a dost zajímavá byla i Kulička. Jednou bych si ráda přečetla Bídníky, i když k tomu se budu odhodlávat dlouho. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, já třeba Malého prince nemám vůbec ráda. Kuličku jsem pro jistotu nedočetla, i když je krátká, ale snad to jednou napravím. I Bídníky mám na seznamu, ale k tomu stejně jako ke Karenině musím pomalu dospět :)

      Vymazat
  8. Tak abych se přiznala, ani jednu z těchto knížek jsem nečetla. Annu Kareninu i Pýchu a Předsudek mám jednou v plánu. Ale jak je/bude vidět na mém seznamu, preferuji trochu jiné knihy. Úplně nejradši mám Mechanický Pomeranč, po kterém následuje Vítězný oblouk a Hamlet. :3 To jenom tak pro představu, co jako čtu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Hamleta se už taky pár měsíců chystám :D

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)