neděle 20. července 2014

OBLÍBENÍ SPISOVATELÉ | TOP 5 SUNDAY


Dnes vám představím pět autorů, od kterých bys přečetla klidně i telefonní seznam. 

Britská spisovatelka, která se prosadila sérií o Harry Potterovi a momentálně píše pod pseudonymem Robert Galbraith. Já na Harryho myslím zásadně jen se slzami v očích, do teď nejsem smířená s tím, že je konec, a miluji jakoukoliv zmínku o budoucnosti některého z hrdinů.
Talent spisovatelky se ukázal nejenom v Harry Potterovi, ale také v knize Prázdné místo, kterou bych si chtěla přečíst znovu, a v nové sérii o Cormoranu Strikeovi.

Americká autorka s nejlepším jménem si mě získala koncem minulého roku. Když se ve velkém začala objevovat na tumblru a chválil jí dokonce i John Green, nevěnovala jsem jí příliš pozornosti. Nakonec jsem si od ní přečetla Fangirl, která mě doslova uchvátila. Rychle pak následovalo čtení Eleanor & Park, jedné z mé nejoblíbenějších knih, a první knihy Attachments. Teď se těším na Landline, vím, že nebudu zklamaná. 
Rainbow miluju proto, že ona sama je fangirl. Můžete se podívat na její úžasný tumblr, kde se často objevují fotky Benedicta Cumberbatche

Od Paulliny Simons jsem četla trilogii Měděný jezdec a to hned dvakrát. I při druhém čtení jsem se nemohla od smutného příběhu Taťány a Alexandra odtrhnout a když na knihy pomyslím, vrací se mi všechny pocity, které jsem měla při čtení. Nikdy se mi nestalo, že by mě nějaká kniha sebrala tak moc jako Měděný jezdec. Bohužel vám nemohu popsat svoje pocity ohledně série tak, abyste mi stoprocentně porozuměli. Ráda bych si přečetla i další knihy autorky.

4. JANE AUSTEN
Anglická spisovatelka sice zemřela již v roce 1817, její díla se však vydávají dodnes a je oblíbenou autorkou. Já mám nejraději Pýchu a předsudek, ale oblíbila jsem si i Emmu a Annu Elliotovou. Jediné dílo, které nesnesu, je Rozum a cit.

Můj vztah k Martinovi je někde napůl mezi láskou a nenávistí. Styl, jakým píše svoje knihy, je pro mě naprosto nepochopitelný. Nad lehkostí, s jakou zabíjí postavy, nedokážu ani uvažovat. Na jeho knihy se těším, ale zároveň nejsem schopná je otevřít kvůli jejich monstrózním počtu stran. 

8 komentářů:

  1. Paullina Simons je jedna z mých nejoblíbenějších autorek! Příběh Taťány a Alexandra mě uchvátil. Myslím, že tvým pocitům rozumím. Měla jsem podobné :)

    OdpovědětVymazat
  2. Věřím, že J.K.Rowlingová opravdu skvěle napsala Haryho P. Rozhodně bych si ho chtěl někdy přečíst. Když někomu řeknu, že jsem ještě nečetl Pottera tak se může pominout a obviňovat mě z toho, že nejsem člověk :D Jane Austenová je oblíbená autorka mamky. A Goerge R.R. Martin, och, slyšel jsem o jeho knihách tolik :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Harry Potter by měl být povinná četba, určitě se do knih pusť co nejdřív! A to samé platí o Georgovi!!

      Vymazat
  3. Jako obvykle mám úplně jiné oblíbené autory - L. K. Hamilton, P. Briggs, Petra Neomillnerová, Jenny Nowak, I. Andrews, J. Lynn, A. Bishop ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z toho, co jsi vypsala, znám jen pár autorů a ještě jsem od nich nic nečetla, ale snad to časem napravím ;)

      Vymazat
  4. Rowlingová je jasná!!! Já ji tak moc zbožňuji. :3 Podle mě by taky vůbec nevadilo, kdyby Potter byl v povinný četbě. :) Děti by to bavilo a četli by! My to v doporučené teda měli. :D A je i v maturitním seznamu u nás, takže přesně vím, co bych si chtěla vytáhnout. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych chtěla mít Harryho v maturitním seznamu, třeba když to navrhnu, tak to aspoň zváží.

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)