středa 16. července 2014

S HLAVOU V OBLACÍCH (PEJRU)*

AUTOR: Kateřina Petrusová
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: S hlavou v oblacích (pejru)
POČET STRAN: 120

Česká autorka Kateřina Petrusová je v blogerských vodách oblíbený člověk. Čtenáři její knihy doslova hltají, ať už jde o sérii Bavettovi nebo S hlavou v oblacích (pejru). Autorka momentálně pracuje na knize Pekáč buchet, která má vyjít v říjnu. Více se o Kateřině Petrusové dozvíte na jejích stránkách.

Markéta po dlouhé době opouští Prahu a vydává se na oslavu narozenin své kamarádky. Když jí v blízkosti malé vesnice zastoupí cestu kůň a Markéta musí strhnout volant do škarpy, neuvědomuje si, že její plány na víkend se kompletně mění. Nakonec tráví volno v domě naprosto cizího muže. A to ještě netuší, že ani po návratu do Prahy na tenhle víkend nikdy nezapomene.

Markéta Mrázová má v hlavě všechno srovnané, její uvažování bývá často hrozně zmatené a nepochopitelné, vyvozuje závěry z drobností a pak je zklamaná. Radši se bude dlouhou dobu schovávat, než aby čelila svým problémům a rychle je vyřešila. Ke konci jí možná budete mít plné zuby, zvlášť kvůli jejímu přehánění. Přesto si myslím, že mnoho žen se s chováním Markéty dokáže ztotožnit. 

Kůň donese Markétu přímo k Pavlovi, který bydlí na vesnici, ale rozhodně nestrádá. Ihned si od Markéty vykoleduje tajnou přezdívku Marvin, jelikož se ho bojí. Markéta však rychle podlehne jeho kouzlu a nakonec si s ním užije pěkný víkend. Pavel je pro ní tak trochu záhada, ale nevyptává se ho, protože ví, že z toho dlouhodobě nic nebude. A právě tady se ukazuje to její divné uvažování, kterým přitěžuje sama sobě. 

Příběh je až moc jako moderní pohádka. Perfektní chlap bydlí na vesnici, do Markéty se prakticky ihned zamiluje, navíc má spoustu peněz a v posteli moc dobře ví, co dělá. S hlavou v oblacích je výborná, lehounká jednohubka. Občas možná zakroutíte hlavou, ale tenhle sladký příběh vám určitě prozáří den a vy se nejednou zasmějete. 

Mé první (a rozhodně ne poslední) setkání s oblíbenou českou spisovatelkou dopadlo skvěle. Nesmím se však nechat odrazovat nepovedenými anotacemi, které příběh pouze shazují. Pokud jste knihu četli nebo si chcete přečíst ukázku/doplňující povídku, doporučuji nakouknout sem

*Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
DALŠÍ RECENZE: TADY (veeeebookshelf.blogspot.cz); TADY (knizni-pratelstvi.blogspot.cz)

4 komentáře:

  1. Kniha se mi jeví, no nějak neutrálně :/ Možná si ji časem přečtu. Hezká recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi nejdřív jevila neutrálně, ale nakonec jsem byla mile překvapená :) Děkuju!

      Vymazat
  2. Než jsem se do téhle knížky pustila, tak jsem od Katky četla už Nebezpečná láska a Nepřítel mého nepřítele a možná proto mi kniha přišla taková dost průměrná. :) Rozhodně se mi z těch tří knih, které jsem od Katky četla, líbila nejméně. Teď aktuálně se moc těším na Pekáč buchet, protože z něj autorka na veletrhu četla ukázku, která byla velice zábavná. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona kniha není nijak zázračná, ale jako první kniha, kterou jsem od Kateřiny četla, tak se mi prostě hrozně moc líbila. Viděla jsem video, kde čte ukázku z Pekáče, takže se taky moc těším. Doufám, že do té doby stihnu přečíst ostatní knihy :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)