neděle 10. srpna 2014

FILMY PODLE KNIŽNÍ PŘEDLOHY | TOP 5 SUNDAY

Tentokrát vybírám mých pět nejoblíbenějších filmových zpracování podle knižní předlohy. Spousta filmů je založená na knize, ale já vybírám jen z těch, kde jsem četla i knihu. Enjoy.


Pravděpodobně můj nejoblíbenější film, na který se dívám několikrát do roka. Naprosto zbožňuju Keiru Knightley v roli Elizabeth, ale tuhle herečku já celkově můžu. Režisér Joe Wright má na kontě ještě další povedené filmy, mám na mysli především Pokání a Annu Kareninu. 


Všech osm dílů Harryho Pottera prostě miluju. Ale čtvrtý díl mám asi nejraději, stejně tak poslední dva filmy, jenže u těch brečím od začátku do konce. (A není to proto, že tam hraje Edward, to mi prosím věřte. Nebo mám možná zvláštní potěšení z toho, že na konci filmu umře?)

Filmový Klub rváčů jsem viděla zatím jen jednou, ale moc se mi to líbilo. Rozhodně byla chyba se nejdřív podívat na film a až potom číst knihu, protože jsem samozřejmě věděla hlavní zápletku a její řešení a (asi) proto mě kniha potom příliš nebavila. 


Kdo neslyšel o Bridget Jonesové? Já si vzpomínám, že film jsem viděla už jako malá, ale samozřejmě jsem ho moc nechápala. Teď, když jsem vyrostla, si ho ráda jednou za čas pustím, když chci pouze relaxovat a nad ničím nepřemýšlet. A pak se samozřejmě musím podívat i na pokračování. Z knižní předlohy jsem četla pouze první díl, ale brzy se chystám na re-reading a rovnou se vrhnu na další díly. Bridget Jonesová je vlastně moderní předělávka Pýchy a předsudku, takže se nikdo nemůže divit, že se mi to líbí :)

Vím, že zpracování Hobita se všem nelíbí, já jsem z něho ale nadšená. První díl se mi líbí o něco víc než ten druhý, nicméně moc se těším i na ten třetí, který mi podle traileru připomíná Pána prstenů. A možná se divíte, proč jsem nevybrala právě Pána prstenů, ale přestože ho mám ráda a celé dílo obdivuji, Hobit je mi mnohem bližší. 

Na který film jsem podle vás zapomněla? :)

20 komentářů:

  1. Pýcha a predsudok je asi aj môj najobľúbenejší film ;) Zbožňujem Keiru aj Matthewa :) A s ostatnými filmami v rebríčku taktiež súhlasím, obzvlášť HP a Hobit sa podarili :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Keira je perfektni, nejen v roli Elizabeth, vid? :))

      Vymazat
    2. Presne, presne ! Keiru zbožňujem všade, sedia jej hlavne role posadené v starších časoch, napr. Anna Karenina a pod.;)

      Vymazat
  2. Z Hobita jsem zatím viděla jenom první díl a řadím se mezi lidi, kterým se moc nelíbil. Z adaptací Harryho mám nejradši asi první díl, stejně jako u knih :) Kdybych měla vybrat svoje nejoblíbenější adaptace, byla by to určitě Zelená míle a Gejša. A pak asi tisíc dalších :) A Klub rváčů jsem taky ještě nečetla, dokonce jsem hodě dlouho ani nevěděla, že je to podle knihy. Tak doufám, že známá pointa mi nezkazí zážitek jako tobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gejsu si chci moc precist, ale vzdy dam prednost jinym kniham.

      Vymazat
  3. Ještě Hvězdy nám nepřály. Filmík na mě už čeká, takže se na něj ještě dneska podívám a doufám, že se na konci rozbrečím! :D
    Hobit je skvělý, viděla jsem oba dva filmy a moc se mi líbí, ale Pán prstenů je prostě Pán prstenů. :D Na to, kdy to bylo natočené, jsou tam skvělé efekty a stále se na to dá dívat. Nijak to neruší a je to skvěle natočený film! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TFIOS jsem jeste nevidela, ale asi by se stejne do top 5 nezaradil.
      Pan prstenu je natoceny dokonale, stejne jako Hobit, u LOTRa ale moc nemusim tu komplikovanost pribehu :)

      Vymazat
  4. Filmová adaptace Pýchy a předsudku je naprosto dokonalá. :) Možná se mi líbí i o něco víc, než samotná kniha. :) Filmy o Harrym mám moc ráda, ale čtvrtý díl zrovna nesnáším. :D Můj neoblíbenější díl je Vězeň z Azkabanu a Fénixův řád. ;)
    Nejraději ze všech mám asi adaptaci trilogie Pán prstenů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, ja mam nejmene rada prave Harryho Pottera 3, ale jako rada se divam na vsechny :)

      Vymazat
  5. Právě tohle filmové zpracování knihy Pýcha a předsudek mě donutilo, abych si knihu konečně přečetla, protože jsem si ten film naprosto zamilovala. Viděla jsem i to seriálové zpracování od BBC, které se mi také moc líbilo, i když jako Darcyho mám mnohem radši Matthewa Macfadyena než Colina Firtha, přestože je jinak Firth můj oblíbený herec. :)
    Ohnivý pohár mám taky fakt ráda, ten se u mě pere o oblíbenost s Vězněm z Azkabanu. Nemůžu se rozhodnout, který z filmů mi přijde lepší. :) I když Fénixův řád mám taky dost ráda. Celkově se mi ohledně HP těžko vybírá oblíbený díl. :D Snad jen o druhé části sedmého dílu můžu prohlásit, že to rozhodně můj oblíbený díl není. :)
    Klub rváčů jsem neviděla, nečetla. Možná bych to mohla napravit.
    Bridget Jones mám tak nějak v podvědomí, protože to dávali dost často, když jsem byla malá. V té době jsem na to asi nekoukala nebo jsem to moc nechápala, proto si to nepamatuji. A do teď jsem to vlastně nikdy pořádně neviděla. Knihy jsem také nečetla. A přitom to filmové obsazení mám ráda. Možná to máme někde na DVD, tak že bych to napravila? :D :)
    Hm... Ne, Hobita moc nemusím. Tedy, první díl byl docela fajn, druhý mě ale hodně zklamal. Je to asi hlavně tím, že u Hobita jsem opravdu četla knižní předlohu, u Pána prstenů ne, proto nevidím ty odchylky od předlohy, které by mě mohly rozčilovat. Filmového Pána prstenů mám fakt ráda. Ani nevím kolikrát jsem to viděla. Vlastně si myslím, že nejsou filmy, které bych viděla víckrát než Pána prstenů. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě to zpracování od BBC neviděla, protože pan Darcy pro mě může být jedině Matthew. Nicméně Colin Firth je naprosto geniální herec a jediným Darcym pro mě v Deníku Bridget Jonesové může být právě on :))
      Druhý díl posledního filmu se ti nelíbil vůbec? Já jsem celý díl v kině probrečela, protože mi bylo smutno, že už to končí, ale docela dobře to (podle mě) pasuje ke zbytku série. Ale je pravda, že v týhle sérii mám prostě ráda všechny díly a všechno, co se stane.
      Bridget Jonesová je naprosto geniální věc! Určitě se na to podívej, je to spíš romantická komedie, ale jako jedna z mála fakt povedená.
      Já Hobita miluju, i když mě vždycky podráždí, že to nejde s knižní předlohou. Pána prstenů jsem viděla až "nedávno", protože mě od toho vždycky odradil mladší bratr, který se na to díval fakt každý týden minimálně jednou. Z knižní předlohy jsem navíc četla jen první díl a vůbec si ho nepamatuju, určitě se to pak budu muset dát ještě jednou. Já jsem asi nejvíckrát viděla Harryho Pottera :)

      Vymazat
  6. To je perfektní článek, můžu se do totohoto tvého "projektu" taky zapojit?
    Deník Bridget Jonesové je jeden z nejlepších filmů, knížku jsem nečetla, ale chtěla bych to napravit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě! Jen budu ráda, když můj blog zmíníš v jednom článku :))

      Vymazat
  7. Klub rváču je vážne super film. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak HP je skvěle zfilmovaný a čtyřka se mi taky líbí nejvíc - ať už knížka nebo film.. Deník Bridget Jones miluju jako film, ale knihu jsem nečetla, ani se nechystám a nakonec Hoit - knížka dokonalá, ale ve filmu nesouhlasím s některými úpravami - jako hlavně s přidáním pár postav.. jo a ve filmu je moc digitalizace.. Radši mám filmového Pána prstenů - i když jsem ještě neviděla trojku..

    OdpovědětVymazat
  9. Klub rváčů jsem nečetla, ale je to jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Vážně dokonalá práce, ještě že se toho chopil David Fincher :) A Deník Bridget Jonesové jsem zase nemohla dočíst, vůbec mě to nechytlo.. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A viděla jsi filmové zpracování Bridget? Podle mě to musí chytit prostě všechny! :))

      Vymazat
  10. Ohnivý pohár mám také nejraději ze všech filmů o Harrym a vlastně je to i má oblíbená kniha :) Deník Bridget Jonesové má správnou ránu! Ale už jsem ho dlouho neviděla, asi bych to měla napravit, ale prvně si přečtu ty knížky!
    Mě se filmové zpracování Hobbita také líbilo, ikdyž všichni moji kamárádi na něj nadávají. Já prostě nechápu proč :D

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám raději vydání PÝCHY A PŘEDSUDKU z roku 1995 v hlavní roli s Colinem Firthem jako Darcym. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám raději Colina jako Darcyho v Bridget Jonesové! :D

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)