neděle 24. srpna 2014

HARRY POTTER: MAGICKÉ PŘEDMĚTY | TOP 5 SUNDAY

zdroj obrázků
Jelikož jsem už začala re-reading Harryho Pottera, rozhodla jsem se dnešní neděli věnovat pěti magických předmětům z téhle série. Na začátku mi to přišlo jako dobrý nápad, postupně jsem si ale uvědomila, kolik skvělých věcí se ve všech sedmi dílech dohromady objevuje. Výběr nejlepších pěti věcí mě tedy nakonec pěkně potrápil. Všechny vystavené předměty bych samozřejmě mohla používat, protože nejsem mudla. 

1. (BEZOVÁ) HŮLKA
Za předpokladu, že můžu hůlku používat, by mi bylo srdečně jedno, jestli jde o Bezovou nebo "obyčejnou". Vždycky se mi líbilo, že i kus takového dřívka má své specifické vlastnosti, skrývá něco v sobě a nemůže jí použít každý. Protože hůlka si vybírá kouzelníka. Jako už jen to, že hůlka obsahuje třeba pero fénixe nebo žíni jednorožce, je samo o sobě dost magické.


2. NEVIDITELNÝ PLÁŠŤ
Neviditelný plášť získal Harry po svém otci. O hodně let později se ukazuje, že jde o jednu ze tří relikvií smrti, které získali bratři Peverellové. Zatímco ostatní neviditelné pláště jsou pouze opatřené zastíracím kouzlem, které po čase začne vyprchávat, tenhle plášť bude účinkovat navždy a nejmladší z bratrů Peverellových ho údajně dostal od samotné Smrti.  Neviditelný plášť se objevil už v prvním díle a Harrymu a jeho kamarádům za sedm let hodně posloužil, já osobně bych pláště dokázala hodně využít. 


3. OBRACEČ ČASU
Kdo by občas nepotřeboval víc času. Akorát si nejsem jistá, kolik z nás by ho využilo na studium jako Hermiona. Mě teda vždycky docela štvalo, že jí ho jen tak dali, přestože jí mám moc ráda, přijde mi to hrozně nezodpovědné. Vždycky jsem také myslela, že pomocí Obraceče času mohli všechno uzavřít už ve třetím díle, ale nakonec se ukázalo, že se s ním dá jít zpátky maximálně o pět hodin. I tak je to ale dost užitečná věcička.

4. POBERTŮV PLÁNEK
Pobertův plánek by mi byl zřejmě k ničemu, kdybych nebydlela v Bradavicích. Nicméně se jedná o docela zvláštní předmět, který je kouzelný už jen tím, že ho vytvořila parta mladých kluků a plánek funguje. Ukazuje jak postavy, které se po hradě pohybují, tak tajné východy z Bradavic. Navíc je to kousek k poznání toho, jaký život vedl James Potter a jeho přátelé na hradě. Kéž by byl nějaký prequel!

5. MYSLÁNKA
Myslánka slouží jako úložiště vzpomínek. Člověk do ní přidá svou nebo cizí myšlenku a nahlédne do ní, stane se vlastně její součástí aniž by byl vidět postavami ve vzpomínce. Myslánka je další výborná věc, protože kdo se občas nepotřebuje zbavit některých myšlenek. Nahlédnutí do hlavy někoho jiného je pro zvědavé lidi (jako jsem já) docela zajímavá věc, ale vzpomínky Severuse docela nasadily laťku.

Rozhodně by se u mě neztratil ani Kámen mudrců, Hermionina kouzelná kabelka, létající auto nebo zrcadlo z Erisedu.
Kterých pět předmětů z Harryho Pottera byste chtěli vlastnit vy? 

16 komentářů:

  1. Mně by se rozhodně hodila Hermionina kouzelná kabelka, tu bych využívala denně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já asi ne, ale třeba na to cestování by to byla fakt paráda! Do letadla si sedneš jen s malou taštičkou, ale ve skutečnosti v ní budeš mít třeba všechny věci, které vlastníš, to by bylo hustý :D :)

      Vymazat
  2. Tohle je super žebříček :) Já bych určitě ráda myslánku a létající koště, i když to musí bejt hrozně nepohodlný :) Neviditelný plášť bych taky dokázala dost využít. Hermioninu kabelku ale snad ani ne, já mám často problém něco najít i v té svojí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, koště mě třeba vůbec nenapadlo! Já bych v té kabelce asi tahala všechny svoje věci, abych je vždycky měla po ruce. A na cestování by to byla naprosto parádní věc! :)

      Vymazat
  3. Já bych hrozně moc chtěla létat na koštěti! :) Ale i neviditelný plášť, Pobertův plánek a hlavně obraceč času by se taky hodil :).
    Bezva nápad na článek! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :) Já bych se bála, že se na tom koštěti neudržím :D

      Vymazat
  4. Tak tohle je super článek! :) Já bych hodně chtěla hůlku, Hermioninu kabelku, obraceč času a koště spolu se vším co patří k famfrpálu, tedy kouzelné míče (a pár lidí, co by si se mnou zahráli :D) :) Myslím, že ani stan, uvnitř velký jako pokoj by se u mě neztratil :D A ještě by se mi hodil Pamatováček :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže Pamatováček má jednu velkou chybu, nepřipomene ti, CO jsi zapomněla, to mě hodně štve :D Stan by byl taky super! Jako cestovat ve stylu Harry Potter by bylo dost dobrý :D

      Vymazat
  5. Moc dobrý žebříček! :D Já bych asi brala obraceč času, to by se skvěle hodilo. Ale pokud se nepletu, Hermiona ho nedostala jen tak - myslím, že okolo toho byla spousta obíhání na ministerstvu, určitě musela mít nějaké povolení a uvést dostatečný důvod a tak. McGonagallová jí s tím tuším pomáhala nebo tak něco. A k tomu vyřešení všeho - viděla jsi to video ze série How It Should Have Ended, kdy Snape ten obraceč použije? To bylo dost vtipné. :D
    Hůlku bych samozřejmě taky brala, myslánka by se též hodila a Pobertův plánek mám doma! :D Jinak já bych brala i tu Hermioninu kabelku, letax by také nebyl od věci, ale to bych musela mít doma krb. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to si vůbec nepamatuju, ještě štěstí, že to čtu znova! :D Ale stejně mi přijde, že takhle by si mohl zažádat každý, i když by to samozřejmě asi všem nedali. Je to takové divné prostě.
      Letax je dobrá věc, ale se svojí nervozitou a mumláním bych zřejmě brzo skončila někde jinde jako Harry :D

      Vymazat
  6. Super žebříček! Já bych asi odpověděla stejně, jen mě ještě napadl ten zatmívací prášek nebo jak se to jmenuje, ten by se mi občas taky hodil! :D

    OdpovědětVymazat
  7. Já bych chtěla neviditelný plášť, ten by se mi hodil hodně často. :D Aůe nejvíc bych asi využila Hermioninu kabelku. Tu bych používala pořád a konečně by se mi tam vešly všechny knížky :D A zajímalo by mě, co bych viděla v zrcadle z Erisedu. To by byl opravdu zajímavý pohled. :D Krásný článek, mohlo by být něco podobného častěji. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych asi v zrcadle viděla hromadu jídla a přeplněnou knihovnu, nebo nevím :D
      Chceš říct, že ostatní články nejsou dobré? :D Nicméně top 5 sunday je každou neděli a vždy je to takové podobné. Akorát teď možná budou neděle patřit Harrymu právě kvůli tomu (pomalému) re-readingu :)

      Vymazat
  8. Jo to by bylo hodně těžké, ale kabelku bych určitě využila, protože se ty moje pořád jen zvětšují :D A určitě Neviditelný plášť, hůlku a skoro všechno sakra! :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)