neděle 31. srpna 2014

KNIŽNÍ RODIČE | TOP 5 SUNDAY


1. ARTHUR A MOLLY WEASLEY (Harry Potter)
Zatímco Molly v prvním díle ukazuje Harrymu, jak se dostat na nástupiště 9 a 3/4, s Arthurem Weasleym se čtenáři setkávají až v druhém díle. Rodiče sedmi děti možná nejsou příliš bohatí, přesto ale mají něco, co mnoho rodin nemá. Molly občas řve na své děti kvůli tomu, co vyvádějí, na druhou stranu na ně nedá dopustit a neustále se je snaží ochraňovat. Ušlechtilé je od nich také to, že Harryho prakticky ihned přijmou do rodiny.

2. LILY POTTER (Harry Potter)
Lily Potterová pocházela z mudlovské rodiny, měla naprosto příšernou sestru, pěkný vztah se Severusem a nakonec si vzala někoho, koho na začátku vůbec neměla ráda. Matkou možná dlouho nebyla, přesto za tu krátkou chvíli dokázala Harrymu, jak moc ho miluje. Tím, že se obětovala Voldemortovi místo svého syna, zajistila Harrymu možnost žít.

3. CATELYN STARK (Píseň ledu a ohně)
Catelyn je pravděpodobně jediná postava v sérii Písně ledu a ohně, kterou nemůžu vystát. Její kapitoly jsou pro mě vždycky největším utrpením na čtení, nicméně je z nich poznat, jak moc jí záleží na jejích dětech a udělá pro ně všechno.

4. HANS HUBERMANN (Zlodějka knih)
Hans je adoptivní otec Liesel, ale chová se k ní hezky, je statečný a trpělivý. Navíc naučí Liesel číst a to z ní potom udělá Zlodějku knih.

5. RODIČE HAZEL GRACE (The Fault In Our Stars)
Mají rodiče Hazel v knize jméno? Jestli ano, tak si ho nemůžu vůbec vybavit, a jediné, co nacházím na internetu, je že se jmenujou Michael a Frannie, což mi k nim vůbec nesedí.
U rodičů Hazel je už na první pohled jasně vidět, jak se o ní dobře starají. Chtějí, aby měla plnohodnotný život, jakkoliv může být krátký, aby měla všechno na světě. Já obdivuji, jak se její rodiče vyrovnali se zdravotními problémy své dcery a snaží se být silní pro ní.

Jaké knižní rodiče máte nejraději vy? :)

8 komentářů:

  1. Weasleyovi jsou rozhodně nejlepší rodiče v historii knižních rodičů! :) A souhlasím i s ostatními, tedy krom Catelyn Stark, protože ji neznám. :) Místo té bych třeba zařadila rodiče Gwendolyn Shepherdové z Drahokamů (všechny). :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Weasleyovi jsou nejlepší na světě!! Rodiče Gwendolyn určitě nejsou špatní, ale bohužel se mi nevybaví v první pětce všech knižních rodičů :)

      Vymazat
  2. S Weasleyovými naprosto souhlasím! :D Ti jsou úplně nejlepší. A samozřejmě souhlasím i s Lily Potter a s Hansem Hubermannem, jop. :) Když přemýšlím nad dalšími knižními rodiči... No, tak třeba Sally Jackson, mamka Percyho vůbec není špatná, tu jsem měla ráda. :) A taťka Cath a Wren z Fangirl byl bezva! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si toho Percyho snad budu muset přečíst znovu, já si to fakt už vůbec nepamatuju :D Tatínek z Fangirl byl super! A vlastně i rodiče Parka z Eleanor&Park! :)

      Vymazat
  3. Asi se nikdo nebude divit, když se přidám ke skupině milovníků Weasleyových. To jsou rodiče, které asi nikdo nikdy v historii knižních rodičů nepřekoná :) Starkovi také nejsou vůbec špatni, stejně jako rodiče Hazel Grace :)
    Jinak mi byli moc sympatičtí tatínci Loly z knihy Lola a kluk od vedle a rodiče, které má Mia v Zůstaň se mnou. A takoví Božští rodiče jako mají hrdinové Percyho Jacksona... :D
    Pak ještě Keith Mars. Veronice jsem vždycky záviděla její práci :D (ano, vyšla i kniha! :))
    Na další si takhle honem nevzpomenu, ale když jsem se tak probírala knížkami, tak mi přišlo, že v příliš mnoho z nich rodiče nehrají velkou roli, což je zvláštní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám pocit, že rodiče jsou v knihách hodně odsunuti na druhou kolej, proto mi docela dlouho trvalo těch prvních pět vymyslet! :)
      Jé, na Lolu se strašně těším. Přiznávám, že na rodiče Mii jsem si vůbec nevzpomněla, ale je pravda, že ty jsou hrozně super.

      Vymazat
  4. zařadila bych ještě nějaké rodiče od Astrid Lindgrenové a je úplně jedno z které knížky. Ať už jde o rodiče Dětí z Bullerbynu, či My z ostrova Saltkrakan, nebo Ronjininy loupežnické rodiče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, když já ani jedno nečetla :/ (Stydím se.)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)