středa 20. srpna 2014

MÉ ROZEČTENÉ SÉRIE

Asi před týdnem jsem vám ukazovala série, které bych si ráda jednou přečetla. Když jsem článek psala, měla jsem pocit, že rozečtených sérií příliš nemám. Když jsem si to ale pořádně prošla, zjistila jsem, že ve skutečnosti je jich docela dost. Není to žádný ohromný počet, je jich jen devět, bohužel to představuje víc, než bych chtěla. Dnes vám ukáži ty, které plánuji dočíst do konce.

zdroj
J. R. R. Tolkien: PÁN PRSTENŮ: Společenstvo Prstenu, Dvě věže, Návrat krále
PŘEČTENO: Společenstvo Prstenu
On Tolkien věděl moc dobře, proč není dobré rozdělovat příběh do tří knih. Kdyby to totiž byla jen jedna kniha, jednoho dne bych si k ní prostě sedla a začala. Jenže jakmile jde o sérii, přečtu vždycky první díl a pak se dlouhou dobu nehnu. Společenstvo prstenu jsem četla asi před rokem a půl (?), ale pamatuji si, že jsem při čtení pořádně nevěděla, co se děje. Rozhodně chci ale trilogii přečíst celou, první díl si ovšem budu muset dát znovu.

Veronica Roth: POVSTALECKÁ TRILOGIEDivergence, Rezistence, Aliance (+ Čtyřka)
PŘEČTENO: Divergence
Přečetla jsem Divergenci a moc se mi líbila, bohužel jsem se už nějak nedostala k dalším dvěma dílům. Nedávno jsem dokonce omylem zahlédla fakt hnusný spoiler o posledním dílem, takže teď se mi do čtení chce ještě méně.


George R. R. Martin: PÍSEŇ LEDU A OHNĚ: Hra o trůny, Střet králů, Bouře mečů, Hostina pro vrány, Tanec s draky, Vichry zimy
PŘEČTENO: Hra o trůny, Střet králů
Mohla bych hodiny mluvit o tom, jak blbě se mi tahle série čte. Tisícistránkové knihy mi nedělají moc dobře, jednu čtu asi půl roku a nedokážete si představit, jak mi dělá problém vzpamatovat se ze všech těch postav a míst. O prázdninách jsem chtěla přečíst třetí díl, který na mě už půl roku smutně kouká z poličky, jenže srpen skoro na konci a já knihu ještě neotevřela, ošklivá Natálka. Prostě je mnohem jednodušší se dívat na seriál.

Cassandra Clare: NÁSTROJE SMRTI: Město z kostí, Město z popela, Město ze skla, Město padlých andělů, Město ztracených duší, Město nebeského ohně
PŘEČTENO: Město z kostí, Město z popela, Město ze skla, Město padlých andělů, Město ztracených duší
Nástroje smrti mám ráda, moc dobře se to čte a akce tam je taky dost. Problém mám s tím, že Cassandra Clare naprosto zbytečně natahuje. Nikdy nepochopím, proč z trilogie udělala šest dílů, například pátý díl mi přišel docela zbytečný. Naštěstí mi už chybí přečíst jen poslední díl, čekám na české vydání a nemůžu se dočkat, až budu mít tuhle sérii uzavřenou. 

zdroj
Helen Fielding: DENÍKY BRIDGET JONESOVÉ: Deník Bridget Jonesové, S rozumem v koncích, Mad About the Boy
PŘEČTENO: Deník Bridget Jonesové
První díl jsem přečetla za jeden den, jak moc mě bavil. Na další bych se nejraději vrhla hned, jenže pod ruku mi vždycky přijdou jiné knihy a dožadují se mé pozornosti. Pokud se nepletu, brzy by měl nově vyjít třetí díl o téhle potřeštěné ženské, takže se k tomu budu muset hodně rychle dokopat!

Andrew Fukuda: SÉRIE HON: Hon, Kořist, Past
PŘEČTENO: Hon
O prvním díle jsem toho namlela tolik, že už bych se (zase) opakovala. Někomu se to líbí, někomu ne, bla bla. Já se na další díly těším.

Robert Galbraith: CORMORAN STRIKE: Volání kukačky, The Silkworm
PŘEČTENO: Volání kukačky
První díl nové série od Rowlingové mám úspěšně za sebou a překvapivě se mi dost líbil. Bez dalších dílů bych se určitě obešla, ale když už tady budou, tak si je ráda přečtu. Rowlingové prostě nedokážu říct ne.

zdroj
Michelle Hodkin: MARA DYER: Prozření Mary Dyerové, Proměna Mary Dyerové, The Retribution of Mara Dyer
PŘEČTENO: Prozření Mary Dyerové
První díl jsem přečetla celkem nedávno a dost se mi líbil, akorát kdybych byla autorkou, možná bych příběh nechala jako samostatnou knihu. Ale protože trilogie jsou prostě stále populární, tak si můžeme přečíst ještě další dva díly. Poslední díl vychází v originále v listopadu.

Sir Arthur Conan Doyle: PŘÍBĚHY SHERLOCKA HOLMESE: Studie v šarlatové, Podpis čtyř, Dobrodružství Sherlocka Holmese, Vzpomínky na Sherlocka Holmese, Pes Baskervillský, Návrat Sherlocka Holmese, Údolí strachu, Poslední poklona Sherlocka Holmese, Archiv Sherlocka Holmese
PŘEČTENO: Studie v šarlatové, Podpis čtyř
Kdybych se nedívala na Sherlocka (♥) a Elementary, asi bych si příběhy Sherlocka Holmese nikdy nepřečetla. Postupně se k té poslední knize dopracuji.
„It's quite exciting,“ said Sherlock Holmes, with a yawn.

Které série máte rozečtené? A kterou dočítat rozhodně nebudete?

8 komentářů:

  1. Taky mám rozečtenou Divergenci - chybí mi Aliance. Taky jsem omylem viděla spoiler ohledně právě toho posledního dílu, u kterého adminka na jedné stránce uvedla, že "už to stejně všichni vědí, tak sem ani nedávala upozornění". No, já to nevěděla. A teď se mi to vůbec nechce číst :/
    Z Mortal Instruments mám přečtenou tu jakoby původní trilogii a i když jsem teď trochu nahlodaná, když se rozhodli to znovu vydat v nových obálkách úplně celé, zatím to dál ani číst nechci. :P
    A Sherlocka Holmese bych si chtěla jednou přečíst takhle popořadě. Zatím jsem skončila někde v půlce Psa Baskervillského. :)
    A myslím, že můžeš být ráda, že máš těch sérií rozečteno, na moje poměry, takhle málo. ;) Co já bych za to dala :D
    Já mám rozečteno: Divergenci, TMI, Kruh, Delirium, Paranormály, Loď mezi hvězdami, Legendu, Jsem roztříštěnou, Ptačí zpěv, Překroč svůj stín, Bez naděje, Měsíční kroniky, Pokrevní pouta, Svůdné zlo, Dech a ještě asi nějaké další. :D
    A taky mám ještě doma nějaké první díly sérií, které jsem ještě nezačala číst. :) :D
    Že bych taky měla námět na článek, jak tak na to koukám? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako TMI jsou prostě dobré všechny díly, ale musíš zavřít oči nad tím, jak na tom autorka vydělává natahováním, když už to dávno mohlo být ukončené.
      Já vím, že těch sérií nemám rozečteno moc, ale i tohle číslo pro mě představuje docela problém, protože já ráda zapomínám děje předchozích knih a když na to pak mám po několika měsících navázat, tak jsem v háji :D
      Z tvých rozečtených sérií se chystám téměř na všechny :)

      Vymazat
  2. 9 je ještě krásný počet. :D Když tedy bereš Sherlocka jako sérii, což asi je, tak mám jeho, TMI, Demonatu, Bohy Olympu, Meč Pravdy... asi bych si to taky mohla sepsat, protože je toho mega moc. :D
    A Pána Prstenů přečti určitě. Doporučuji ti i další, ale Pán Prstenů je TOPka, tu prostě musíš! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já Sherlocka jako sérii beru, nevím jestli to je správně nebo ne :D
      Pána Prstenů si určitě přečtu, je to ale stejné jako s ASOIAF – komplikovanost mi nedělá moc dobře.

      Vymazat
  3. Mně chybí dočíst Alianci, plus případně ty povídky o Čtyřkovi, ale zrovna teď se mi do toho fakt nechce, když jsou lidi neskutečně sprostý a nevadí jim házet spoilery kde se dá. Poprvé jsem si ten spoiler přečetla pod diskuzí u filmového traileru na nějakých amerických stránkách, to jsem si myslela, že to nějak zapomenu. Jenže pak si to někdo jen tak napsal na GR. A teď CooBoo uspořádalo tu soutěž o celou trilogii, že. A tam jsem si nechtěně přečetla další spoiler, který jsem fakt nechtěla vědět. Takže jsem teď vlastně tak trochu znechucená a číst to fakt nechci.
    Nástroje smrti - jsem pořád na vážkách, jestli chci tu druhou trilogii číst nebo ne. Asi se do toho nijak nepohrnu, ale pokud mi to někdy přijde pod ruku, možná se na to podívám. :)
    S Marou Dyerovou čekám na třetí díl, abych to mohla dočíst. Jenže teď vůbec nevím, jestli to vyjde v ČJ, vzhledem k tomu, že na Slovensku to nevydají, takže nevím, jestli se mám začít shánět po anglickém vydání nebo zkusit počkat na české. Problém je, že nevím, kde se na to ptát, no.
    Já osobně mám řekla bych tak kolem dvaceti rozečtených sérií, které jsou už buď ukončené nebo brzo budou. Plus je tu několik sérií, které stále vychází a bůh ví kdy budou ukončeny, takžé. :D Mám toho dost. A tak nějak pořád rozečítám další, než abych je dočítala. Možná bych si měla udělat období dočítání rozečtených sérií, jop. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ten spoiler viděla právě u té soutěže od CooBoo. Vůbec jsem si to neuvědomila, když jsem rozklikávala ty komentáře a samozřejmě první komentář spoiler jako debil. Facebook jsem hodně rychle vypnula a teď se snažím zapomenout, nicméně jsem docela naštvaná, protože zrovna tohle je velká věc, která by mě určitě překvapila. Nicméně celou trilogii už mám konečně doma, tak si možná dám re-reading prvního dílu a pak budu plynule pokračovat, protože mě ty spoilery všude už štvou.
      S Nástroji je to těžké. Když si to nepřečteš, tak o nic nepřijdeš. Když si to ale přečteš, tak litovat toho určitě nebudeš, pořád to jsou stejně čtivé knihy jako ta původní trilogie. Mně už zbývá vážně jen ten poslední díl a už to chci prostě uzavřít a jít od toho dál.
      Máš toho dost no :D

      Vymazat
  4. Vůbec jsem netušila, že by měl vyjít třetí díl Bridget Jonesové. Já jsem nečetla zatím ani jeden, ale už dlouho toužím po tom, si přečíst oba dva díly. Film jsem viděla snad stokrát a vždycky se u něj s mamkou hrozně nasmějeme. Docela by mě zajímalo, pokud jsi film viděla, jestli se ti líbil víc, než kniha? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bridget Jonesová je přesně ten případ, kdy se film může rovnat knize. Knihu jsem četla jen jednou a film jsem viděla asi stokrát, ale myslím si, že obě verze se mi líbí tak nějak stejně :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)