neděle 3. srpna 2014

NEJLEPŠÍ KNIHY PŘEČTENÉ TENTO ROK | TOP 5 SUNDAY

Nacházíme se teď zhruba v polovině roku 2014. Nechce se mi věřit, že jsem opět prožila několik měsíců, kdy mi dny splývaly dohromady a vlastně se nic zajímavého nestalo. Napadlo mě ukázat vám zatím to nejlepší, co jsem za těch pár měsíců tohoto roku četla.

1. FANGIRL (R. ROWELL)
Fangirl byla mou úplně první knihou od americké autorky s nádherným jménem a zároveň první přečtenou knihou v angličtině. Příběh mě hned uchvátil a přečetla jsem ho rychleji, než kdejakou knihu v češtině. S hlavní hrdinkou splyne každý velký fanoušek jakéhokoliv filmu, seriálu nebo knihy. Nejraději bych si jí přečetla znovu.

2. ELEANOR & PARK (R. ROWELL)
Toho, kdo sleduje můj blog pravidelně, zřejmě nepřekvapí že o první místo se Fangirl dělí s křehkým příběhem Eleanor a Parka, taktéž od Rainbow Rowell. Jestliže mi předtím byla autorka sympatická, ři čtení téhle knihy si mě omotala kolem prstů a já od té doby hltám všechno, co dělá – od nových knih až po reblogování Benedicta Cumberbatche na jejím tumblr

3. MOŘE KLIDU (K. MILLAY)
zdroj
Od Moře klidu mě nejvíc odrazovala kdysi probíhající blogtour. Kniha mě v té době vůbec nezaujala, nelíbilo se mi, jak se jí všichni snaží vychvalovat. Na knihu jsem si bůhvíproč vzpomněla o pár měsíců později a aniž bych pořádně tušila, o čem je, chtěla jsem jí mít doma. Od první stránky jsem byla pohlcená a nemohla jsem jí odložit (stejně jako dvě knihy zmíněné výš). Moře klidu mě skutečně příjemně překvapilo.

4. HON (A. FUKUDA)
Někoho z vás to možná překvapí, ale mně se Hon strašně moc líbil. Mělo to zajímavý příběh a hlavně akci, já hltala každé slovo a bála se o Gena-člověka mezi upíry. Pro někoho možná nová série skončila po prvním díle, já se ale hodně moc těším na pokračování.

5. PETROLEJOVÉ LAMPY (J. HAVLÍČEK)
Možná jsem už zmínila, že Lampy jsem četla do školy a očekávala jsem jen tu největší nudu, protože tak na mě česká díla působí. Překvapilo mě, jak je kniha čtivá, přestože jde o psychologické dílo. Byla jsem kapku zklamaná zbytečně nataženým koncem, ale Havlíčkovi ráda odpustím. Vůbec by mi nevadilo, kdybych si tuhle knihu příští rok vytáhla u maturity.

Četli jste některou ze zmíněných? A jakou nejlepší knihu jste zatím letos četli? 

9 komentářů:

  1. Ze seznamu jsem četla jen Fangirl a sama bych ji ve svém žebříčku zatím umístila na prvním místě. :) Na Eleanor a Parka se chystám, ohledně Moře klidu jsem dost na vážkách. Sice jsem četla spoustu nadšených recenzí, ale i pár negativních, takže teď prostě nevím. Uvidím, no. :D Na ten Hon se musím podívat. :D :)
    Jak už jsem psala, já bych ve svém seznamu měla určitě Fangirl, dále patrně Enderovu hru, možná Ve stínu černých ptáků, asi i We Were Liars a Sundej mi měsíc. Tedy s tím, že nebudu vybírat další díly rozečtených sérií, pak bych určitě musela zmínit druhý díl Mistborna a další díly Bohů Olympu, jop. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se to Moře klidu vážně moc líbilo, ale je pravda, že jsem o tom taky pochybovala. Enderovu hru jsem stále nečetla, takže nemůžu posoudit, ale film se mi hodně zalíbil a doufám, že kniha je ještě lepší :) Ve stínu černých ptáků se mi taktéž líbilo, ale teď když se na to dívám zpětně, tak mi to tak úžasné nepřijde (tak to mám ale i s dalšíma, dobře se mi to čte, ale postupem času zjišťuji, že to nebylo tak skvostné, jak se mi zdálo).

      Vymazat
  2. Akorat se chystam na Hon, tak uvidim :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě zajímá, jak se bude líbit :))

      Vymazat
  3. TOP 3 mám přečteno a souhlasím. Fangirl chválím kde chodím, je to dokonalost! EaP se mi tolik nelíbilo, ale minulý týden jsem četla autorčin debut, Attachments, taky doporučuju, je to taktéž moc pěkné :)
    Moře klidu je taky výborná věc.
    Petrolejové lampy jsem viděla ve škole jako filmové zpracování a musím říct, že mě to moc nenadchlo. Ale možná jsi mě do toho právě zviklala... přeci jen, je to na stejném seznamu jako Fangirl, to je DOBRÉ znamení! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se bohužel Attachments líbilo ze všech tří knih nejméně, ale ano, líbilo se mi to, autorka asi nemůže napsat nic špatného. Momentálně se strašně těším, až se mi do rukou dostane Ladline :)
      Petrolejové lampy sice nejsou dokonalé jako třeba Fangirl (:D), ale kniha se mi vážně líbila. Nicméně filmu se snažím vyhnout.

      Vymazat
  4. Hon a Fan girl si rozhodně přečtu..:)

    OdpovědětVymazat
  5. Fangirl mám právě rozečtenou a zatím mě baví, jen Cath v některých ohledech moc nechápu, je ještě víc nesmělá než já. :D a Moře klidu taky považuju za skvělou knihu :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)