neděle 17. srpna 2014

NEJRYCHLEJI PŘEČTENÉ KNIHY | TOP 5 SUNDAY

Některé příběhy jsou prostě tak skvělé, že je přečtete hned. Když jsem byla menší, tak jsem nad knihou dokázala sedět dlouhé hodiny jen abych věděla, jak to dopadne. Teď už se mi něco podobného stane jen občas. Ale když mě příběh vtáhne na první stránce, jsem schopná knihu přečíst za jediný den. A tohle jsou přesně ty, kterým se to podařilo:

1. POLIBEK PRO ANNU (S. Perkins)
Polibek pro Annu jsem četla minulý rok na konci prázdnin. Přestože jsem knihu otvírala se spoustou předsudků a příběh mi na začátku přišel jako z hloupého dívčího románu, nakonec jsem se od Anny a jejího nového života v Paříži nemohla odtrhnout. Nedávno jsem dostala chuť si knihu přečíst znovu, chystám se také na další díly, protože ty vypadají zrovna tak skvěle jako právě Polibek pro Annu.

2. MŮJ ŽIVOT U SOUSEDŮ (H. Fitzpatrick)
Můj život u sousedů mi spolu s dalšími knihami přišel v pátek. Hned ten den jsem se do knihy pustila, protože jsem věděla, že mi prozáří den. A to se taky stalo. Příběh se mi zalíbil už na první stránce a já celý den jen četla a četla. Takhle dobrý den jsem dlouho neměla. Na příběh musím myslet i teď po dočtení, je to přesně ta kniha, kterou když dočtete, máte chuť si jí okamžitě přečíst znovu. Recenzi na tuhle sluníčkovou knihu můžete čekat zítra! :)

3. FANGIRL (R. Rowell)
Mou první knihu čtenou v angličtině jsem přečetla za dva dny. Byl zrovna normální školní týden, takže jsem na Fangirl myslela ve škole a hned jak jsem se vrátila domů, ke knize jsem si v klidu sedla a až do noci jsem nic jiného nedělala. Fangirl byla opravdu speciální a já jsem vděčná za to, že má první anglická kniha byla tak výborná. Kdybych totiž četla něco, co by se mi nelíbilo a já bych se ke čtení musela nutit, nejspíš by mě to odradilo od čtení v angličtině.

4. HON (A. Fukuda)
Moje profesorka na češtinu nesnáší knihy o upírech. Nelíbilo se jí Twilight a od té doby všechny upířiny ihned odsoudí a vždycky se tak jako výsměšně zeptá, jestli zrovna čtete něco s upírama. Je s tím otravná a já se neudržela a několikrát už jí to řekla. Mám takový pocit, že zrovna Hon spousta lidí takhle odsoudí a řekne, že je to hloupost. Ano, když to tak vezmu, tak to hloupost je. Jenže suprově napsaná, takže se od toho nebudete moc odtrhnout jako já.

S hlavou v oblacích ode mě dostává titul jednohubka roku. Kniha má pouhých 120 stran a za dvě hodinky jí máte přečtenou. To ale rozhodně není jediný důvod, proč tuhle knihu zařazuji do nejrychleji přečtených. I kdyby měla kniha stran tři sta, stejně si myslím, že bych se od ní nemohla odtrhnout. Příběh je totiž tak výborně napsaný, tak realistický a příjemný, že jsem ho nemohla a ani nechtěla odložit.

Pokud budu dělat článek s knihami nejpomaleji přečtenými, první příčky zřejmě obsadí Píseň ledu a ohně. 
Kterou knihu jste nejrychleji přečetli vy? 

15 komentářů:

  1. Já jsem asi nejrychleji přečetla knihu Rosemary má děťátko, na kterou teď píšu recenzi a stejně jako ty Polibek pro Annu. To si pamatuju moc dobře, příběh té knihy mě tak uchvátil, že jsem se od ní nedokázala odtrhnout.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky S hlavou v oblacích - za jeden večer :))

    OdpovědětVymazat
  3. MŮJ ŽIVOT U SOUSEDŮ by som si chcela prečítať. :)

    OdpovědětVymazat
  4. S hlavou v oblacích souhlasím, je to úžasná knížka na jedno odpoledne. :) Hon se čte taky dobře, ale znám i čtivější knihy. :) Zbylé knihy jsem nečetla, i když je znám. Ale třeba Psycho je taky hodně čtivá knížka / série. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, mně třeba Psycho moc číst nebavilo, i když má tak málo stran :)

      Vymazat
  5. Právě se chystám přečíst si nějakou knížku v angličtině a ta Fangirl vypadá fakt dobře. Taky mě zaujala kniha od Petrusové; už podruhé dneska čtu, že je to super, tak na tom asi něco bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fangirl rozhodně doporučuji, stejně čtivá je například i Eleanor & Park, o které melu pořád :)

      Vymazat
  6. Mně to už trochu splývá, jak kterou knihu jsem rychle přečetla, protože těch knih je moc. Ale třeba Polibek pro Annu a Fangirl bych k tomu rychlému čtení asi zařadila. Pak patrně i Drahokamy od Kerstin Gier, knihy od Ricka Riordana a Harryho Pottera. Ono dost záleží na tloušťce knihy - když přečtu knihu, která má 200 stránek za jeden den, tak to ani za rychlé čtení neberu, protože těch 200 stránek jsem schopná za den přečíst normálně. Ovšem když je těch stránek třeba kolem čtyř stovek, tak už to za rychlé čtení beru. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem vybrala prvních pět, které mi vyskočily v mysli. Drahokamy mě vůbec nenapadly, ale taky bych je sem klidně mohla zařadit, všechny tři díly :)
      A jinak souhlasím, že záleží na tloušťce. Ale někdy nejsem schopná přečíst ani těch 200 stran, pokud mě ta kniha příliš nebaví/nemám na ní náladu. Nejrychleji přečtenými tedy nemyslím jen rychlost, ale i to, že mě kniha nutila číst dál :)

      Vymazat
  7. Tak se těším alespoň na ten Hon, ten už mám doma :)

    OdpovědětVymazat
  8. S hlavou v oblacích (pejru) jsem měla taky rychle přečtenou. A pokud si dobře vzpomínám, tak i Annu :)

    OdpovědětVymazat
  9. Nejrychleji přečtená kniha? Snad Hladová přání, ta mi i pro svůj malý rozsah zabrala cca 2 hodiny :) Pěkný přehled!

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)