pátek 8. srpna 2014

SÉRIE, KTERÉ CHCI ZAČÍT ČÍST

Momentálně nemám rozečteno příliš sérií (nebo ano?), některé u mě skončily hned po prvním díle, ostatní se pokusím časem dočíst, chci ale spoustu nových začít číst. V TOMHLE ČLÁNKU se můžete podívat, jaký mám na série pohled, zapomněla jsem tam však dodat bod "zapomínání". To se mi totiž stává, když čtu sérii měsíce nebo dokonce roky. Hlavní linku předchozího dílu dám dohromady, jenže už nevím detaily, které se zrovna autor v dalším díle rozhodne řešit. Nicméně sešlo se mi tu pár sérií, které bych v budoucnu ráda začala. Pro jistotu nebudu předpovídat, kdy přesně se do nich pustím, možná to bude zítra, možná za deset let.

Leigh Bardugo: THE GRISHA TRILOGY
Shadow and Bone, Siege and Storm, Ruin and Rising
Tahle série se zdá v zahraničí poměrně oblíbená. Moc se mi líbí obálky, ale anotace je taková divná, nicneříkající, nevím, co za příběh si mám představit. Ovšem po přečtení pár recenzí mám pocit, že se mi série bude hodně líbit. Hlavní hrdinka Alina je údajně naivní a slabá dívka, která ale v průběhu knihy dospěje. Zatím si jí představuji jako Clary z TMI, ale s tím rozdílem, že Alina bude o něco inteligentnější a nebude se lidem plést pod nohy.

Casandra Clare: THE INFERNAL DEVICES
Clockwork Angel, Clockwork Prince, Clockwork Princess
Jelikož pro nás série Nástroje smrti již brzy skončí (poslední díl vychází v češtině už na podzim), ráda bych viděla nakladatelství vydat i další knihy autorky. Mám na mysli především oblíbenou sérii The Infernal Devices, která se v zahraničí těší snad větší popularitě než TMI. Já osobně jsem nadšená, že už budu mít Nástroje smrti uzavřené, rozhodně chci ale dát šanci tomuhle prequelu, protože svět lovců se mi zatím úplně opustit nechce.

Sarah J. Maas: THRONE OF GLASS
Throne of Glass, Crown of Midnight, Heir of Fire
Série Throne of Glass bude mít zřejmě šest dílů, tři z nich už jsou na světě, bohužel ne v češtině. Čtyři sta stran v angličtině, ještě ke všemu jde o fantasy... no, trochu se toho bojím. Ale přečtěte si anotaci – ta je brutálně dobrá! 

Ilona Andrews: KATE DANIELS
Magie mrtvých, Magie spaluje, Magie útočí, Magie krve, Magie zabíjí, Magic Rises, Magic Breaks
Série Kate Daniels je prý úžasná a musím si jí přečíst. A já si jí přečtu, jen musím nějak začít, první díl se mi totiž pořád vyhýbá obloukem. Na příběh se ale těším, protože i když jsem ještě nic nepřečetla, už teď shipuju dvě postavy (:D).

Lemony Snicket (Daniel Handler): ŘADA NEŠŤASTNÝCH PŘÍHOD
Zlý začátek, Temné terárium, Široké okno, Ohavná pila, ... nechtějte, abych to všechno vypisovala.
 V poslední době narážím na Řadu nešťastných příhod až moc často. Celá série má třináct dílů a je primárně určená menším dětem než jsem já, takže si nejsem jistá, zda jsem vůbec schopná všechny díly přečíst a jak mě to bude bavit. První díl Zlý začátek má asi 160 stran, takže alespoň ten určitě přečtu ;)

Mark Lawrence: ROZTŘÍŠTĚNÁ ŘÍŠE
Trnový princ, King of Thorns, Emperor of Thorns
Na sérii Roztříštěná říše bych nepřišla bez skvělé Kristie. Říká se nesuď knihu podle obalu, jenže u téhle série to nejde. Jsou to především obálky, které mě přesvědčují, že téhle sérii mám dát šanci. Ještě než vidím anotaci, je mi jasné, že půjde o něco temnějšího, možná krvavějšího. A anotace skutečně něco takového slibuje. Ale nejvíc se mi líbí, že autor používá sprostá slova, a to prý hodně. Doufám, že se nakladatelství rozhodne vydat všechny díly, v češtině si totiž můžete přečíst jen ten první.

Marie Lu: LEGENDA
Legenda, Fenomén, Šampion
U Legendy je obálka téměř nicneříkající. Zato anotace slibuje docela pěkný dystopický příběh, které já čtu moc ráda. Na goodread má první díl hodnocení 4.13, což je podle mě docela slušné. Přiznávám, že tuhle sérii už mám na seznamu nějaký ten pátek a přestože si jí chci moc přečíst, nejspíš tam ještě chvíli zůstane.

Laini Taylor: KOST PŘÁNÍ
Dcera kostí a dýmu, Dny krve a hvězdného třpytu, Dreams of Gods & Monsters
I tahle série spadá do žánru fantasy, tady se nejspíš budou prohánět fantastické bytosti, alespoň to tvrdí anotace. Už teď se mi líbí, že je příběh zasazen do Prahy, kterou naštěstí detailně neznám, takže pokud tam budou nějak nesrovnalosti, nepoznám to. Ale je to milé, nebo ne? Druhý díl vychází na podzim, doufám, že do té doby zvládnu Dceru kostí a dýmu.

Četli jste/čtete některou z uvedených sérií? A jakou sérii teď máte v hledáčku? Brzy můžete čekat druhý díl, sérií se mi totiž nahromadilo docela dost :)

22 komentářů:

  1. Do Kate Daniels se určitě pust, můžu ti ji jen doporučit, je to jedna z mých nejoblíbenějších sérií. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Throne of Glass a Legendu bych si taky ráda přečetla, ostatní série neznám :)

    OdpovědětVymazat
  3. THRONE OF GLASS a ROZTŘÍŠTĚNÁ ŘÍŠE majú krásne obálky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Série Kate Daniels je skvělá a určitě se do ní pusť. První dva díly jsou ještě stylisticky trošku slabší, ale od třetího dílu je to paráda. Momentálně čtu Magii střelného prachu (spin-off) a už jsem se kvůli ní stihla spálit, protože kdo by chtěl ztrácet čas nějakým hloupým mazáním opalovacího krému, když se tam děje tolik věcí:) Takže tu taky můžu s čistým svědomím doporučit.
    Na Throne of Glass už se chystám celé věky a The Grisha Trilogy má nádherné obálky, takže se do ní nejspíš pustím jen kvůli nim:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se do té Kate chci pustit, vážně, ale prostě nejsem schopná koupit a otevřít ten první díl! Nějakého sponzora na tuhle sérii bych uvítala, jinak se k ní nikdy nedohrabu :D

      Vymazat
  5. The Grisha Trilogy - Co sleduju zahraniční booktubery, tak o téhle trilogii slyším furt. :D A hrozně moc si to chci přečíst, protože to všichni strašně moc vychvalují.
    Já si ty Pekelné stroje asi pořídím ve slovenštině. Já nějak nemám pocit, že by KK chtěl tuhle sérii vydat, no. Navíc pochybuji, že ji budou mít v tak krásném provedení jako právě Slováci.
    Hrozně mě mrzí, že o Throne of Glass nemá zatím žádné české nakladatelství zájem. Třeba v CooBoo se to moc nelíbilo, proto to nevydají. :/ Já mám doma první díl v AJ. Doufám, že se k němu časem odhodlám. Když ne, pořád je tu slovenské vydání od Slovartu - to mě docela štve, že vydání bylo oznámeno až po tom, co jsem si knihu koupila v AJ, jinak bych rovnou počkala na slovenský překlad.
    Ó, Kate Daniels si přečti! :D
    Řadu nešťastných příhod jsem četla jako malá. Neměla jsem to ráda, protože to na mě bylo takové moc depresivní. Ale spousta lidí to zbožňuje, tak ti přeju, ať se zařadíš mezi ně. :)
    Já doufám, že další díly z Roztříštěné říše u nás vyjdou! :D Jen ten Talpress si dává dost na čas, no.
    Legenda se mi nelíbila. Bylo to takové nijaké. Ale opět - většina je z toho nadšená, tak snad budeš i ty. :)
    Já mám hrozné dilema, jestli Dceru kostí a dýmu mám číst nebo ne. :D Zahraniční booktubeři tu sérii úplně milují, ale já nevím, jak se srovnám s autorčinou podobou Česka. Protože Kazimír mi fakt nepřijde jako běžné české jméno, no. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Throne of Glass si tedy možná pořídím ve slovenštině, to jsem totiž vůbec nevěděla, že to vyšlo. A stejně tak pekelné stroje. Ale trochu se bojím, jak by se mi to četlo... nicméně zřejmě pohodlněji, než v angličtině :D
      Legenda se ti nelíbila? Já všude čtu jen pozitivní ohlasy, tak jsem na to právě zvědavá.
      A s tou Dcerou kostí a dýmu... popravdě bych to nechtěla číst nebýt Dětí noci, kam občas píšu, a kde mi nabídli druhý díl. Problém je, že jsem ještě nečetla ten první :D Nicméně ráda bych se do toho pustila, protože právě v zahraničí jsou z toho knihomolové docela nadšení :) Kazimír není běžné jméno no, ale takovýhle věci se prostě projeví, když se zahraniční autor snaží psát o cizí zemi, kde snad nikdy ani nebyl. Třeba v Nástrojích smrti 5 se Cassandra rozhodla velkou část zasadit do Prahy a nevím proč mi to přišlo takové nepřirozené, nicméně pořád si myslím, že je milé, že se na naší malou zemi nezapomíná a lidi pomalu chápají, že nejsme Československo :D

      Vymazat
    2. Ještě nevyšlo, ale vyjde příští rok, asi někdy na jaře, tuším. :) Já mám doma ve slovenštině Výnimočnou a ty další dva díly, Výničmou jsem i četla a četlo se mi to dobře. Po chvíli jsem přepnula úplně na slovenštinu a slovensky i přemýšlela a měla jsem co dělat, abych tak i nemluvila. :D Teď si budu od Slovartu pořizovat ještě Ritmatika a Metalurga, jop. :)
      Také těžko říct, jestli v ČJ vyjde třetí díl nebo ne. Ale asi se nakonec podívám, jak je na tom knížka v knihovně a případně si ji půjčím. Laini Taylor prý píše moc hezky, tak aspoň to, když tak. :D
      Jó, no, nejhorší je, když si autor neudělá ani pořádný výzkum o dané zemi. Právě v tom díle v Nástrojích smrti prý platí v eurech u nás. Já nevím, ale že tu máme koruny, to určitě jde vygooglit. A jasně, v Praze se v eurech platit dá, ale stejně je to divné.
      S tím, že nejsme Československo, bych to tak nadějně neviděla. :D Myslela jsem si, že v Evropě by mohli vědět, že se naše země rozdělily, ovšem návštěva Anglie mě vyvedla z omylu. :D Spousta lidí nás má stále za Československo. A i náš učitel si myslel, že u nás máme eura. Hlavně, že my se jako blbci musíme ve škole na zemáku učit o každé zemi takové blbosti, ale kdybychom se mi pak těch v zahraničí zeptali na něco týkající se nás, tak budou vědět akorát tak velké nic. To je dost nefér.

      Vymazat
    3. No jo, platili v eurech, taky mě to překvapilo, ale co si pamatuju, tak to bylo jen jednou, takže jsem jim to hodně rychle odpustila. Navíc mám pocit, že ve městě jako je Praha eura normálně berou no. Ale taky mi přijde, že tohle je taková základní věc, kterou si autorka mohla zjistit.
      Trochu mi to připomíná Polibek pro Annu, kde popis Paříže působil tak nějak nedůvěryhodně. Prostě mi přišlo, že to vůbec nesedí a nejsem si jistá, jestli to bylo neznalostí autorky nebo že prostě neumí popisovat. Na to se budu muset v dalších knihách zaměřit :D
      Já vím, stále se dozvídám od cizinců, že jsme Československo, ale už ne tak často, jako dřív. Nicméně máš pravdu, my se musíme učit s prominutím každý hovno, ale oni nevědí, že jsme samostatná země, což je docela velká věc.

      Vymazat
  6. Legendu bych si chtěla také přečíst, každopádně s tebou musím souhlasit, určitě v seznamu četby ještě chvíli zůstane, protože mám plno dalších knížek k přečtení.
    Také mě zaujala série Řada nešťastných příhod. Já jsem viděla ten film a ten celkem nebyl vůbec špatný, takže bych si rozhodně chtěla jednou přečíst i knihy! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě film neviděla, protože se mi nelíbí herci :(

      Vymazat
  7. Infernal Devices jsou mnohem lepší než Mortal Instruments. Ve všem. V postavách, ději a nějak v celé linii příběhu. Mnohem víc mi tahle série přirostla k srdci. :) Rozhodně si to přečti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ráda slyším! :)

      Vymazat
    2. Mám taký istý názor, MI ma až tak neberú no ID sú božské :)

      Vymazat
  8. Kate určitě doporučuji, je skvělá! Já bych chtěla přečíst další sérii od C, Clare, jelikož Nástroje smrti se mi moc líbí. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Tohle je úplně geniální seznam! :) Chci začít číst úplně stejné série :D Hlavně jak o té Grishe slyším mluvit každého booktubera tak jsem na ní už pořádně zvědavá :) Jsem strašně zvědavá i na Throne of Glass, ale abych to mohla číst v angličtině, tak bych se musela nejdřív prokousat nějakýma lehčíma anglickýma fantasy knížkama, protože teď bych to asi se svou úrovní nedala. Já bych ještě na seznam přidala Mistborn od Brandona Sandersona, o které mluví taky skoro každý booktuber a navíc je přeložená do češtiny :) Přečetla jsem první díl a jsem z toho nadšená, Brandon Sanderson je skvělý spisovatel :)
    A vůbec jsem netušila, že je nějaká série Roztříštěná říše, skvělé doporučení, děkuju! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja se toho cteni fantasy v angluctine dost bojim, ale urcite se do toho jednou pustim!!
      Mistborn jdu okouknout :)

      Vymazat
  10. Kate Danielsovú určite začni !!! Je to jedna z mojich naj sérií ;) Dceru kostí a dýmu často odporúča jedna booktuberka no mna až tak nezaujala. Ale na roztrieštenú sériu sa tiež chystám ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dceru kosti jsi cetla nebo te jen nezaujala na prvni pohled? Ja doufam, ze se mi to libit bude :)

      Vymazat
  11. The Infernal Devices si chci moc přečíst. Doufám, že u nás někdy v budoucnu série vyjde. Mimochodem má krásné obálky :)
    Kate Daniels každý vychvaluje, takže bych se do ní měla konečně pustit :)
    Legendu jsem si chtěla taky přečíst, ale už z toho trošku sešlo :)

    OdpovědětVymazat
  12. Z uvedených jsem uvažuju jen o Throne of Glass. Slyším na tuhle sérii jen samou chválu, tak mě to docela láká.

    Jinak četla jsem první díl od série Kost přání a byla jsem dost zklamaná. Ale to je tím, že bytostně nesnáším osudovou lásku, která nastane během prvních pěti minut. Obzvlášť, když je postavená jen na tom, jak krásní hlavní hrdinové jsou. Přijde mi to pak povrchní a směšný. Pokud ti to ale nevadí, tak zbytek byl celkem zajímavej. Když se pomine naprostá neznalost českých reálií.

    A ještě jsem přečetla skoro celej první díl Kate Daniels. Pamatuju si, že se mi strašně líbil styl psaní, ale pak hlavní kick-ass hrdinka potkala ještě drsnějšího a silnějšího kick-ass hrdinu a nějak to pro mě ztratilo grády. I když se mi to do tý doby líbilo, na nějakou dobu jsem čtení odložila. Po zhruba roce jsem si musela přiznat, že už se k tomu asi nikdy nevrátím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem první díl Kosti přání dočetla asi tak před týdnem a popravdě jsem z knihy ještě teď dost nadšená. A těším se, až se mi do rukou dostane druhý díl :)
      Já se do té Kate chci pustit už kolik měsíců, vážně. Myslím si, že se mi to bude líbit, ale chápu, že to není pro všechny (žádná kniha není pro všechny).

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)