pátek 19. září 2014

FILMOVÁ DOPORUČENÍ V

THE WAY HE LOOKS
V JEDNÉ VĚTĚ: Leonardo je slepý a jediné, co by chtěl, je nezávislost, které se mu nedostává.
The Way He Looks je naprosto dokonalý film! Leonardo je už od narození slepý, spolužáci mu stále dělají naschvály a posmívají se mu. Leo má jedinou kamarádku Giovanu, ale do jeho života brzy vstupuje Gabriel, díky kterému Leo vidí nové věci. Film si pohrává s LGBT tematikou a to dost podařeně. Rozhodně snímek, nad kterým se člověk zamyslí a možná se začne na věci dívat trochu jinak.

PALO ALTO
V JEDNÉ VĚTĚ: Tichá a stydlivá April se zmítá ve své lásce k fotbalovému trenéru panu B., kterému občasně hlídá dítě, a mladému, neustále zhulenému Teddymu.
Film sice nebyl tak skvělý, jak jsem předpokládala, nicméně se mi moc líbil. Místy mi připomínal Daydream Nation (zmiňovaný v předchozím doporučení). Velkým plus bylo samozřejmě herecké obsazení – Nat Wolff (o kterém mluvím prakticky pořád), Emma Roberts, James Franco a úplně poprvé herec Jack Kilmer, který byl dost dobrý.


BEAUTY AND THE BEAST
V JEDNÉ VĚTĚ: Belle, jejíž otec se stává zajatcem obludného zvířete, se nabídne výměnou za něj a postupně nachází krásu schovanou uvnitř zvířete. 
Představte si, že jsem nikdy neviděla tuhle klasickou disneyovku, která dokonce byla nominována na Oscara. A tak jsem si řekla, že to musím napravit, i když se mi do toho zrovna dvakrát nechtělo. Jenže když jsem film pustila, okamžitě jsem se do něj zamilovala a hodina a půl uplynula jako voda. Nedávno jsem vám dokonce tvrdila, že animovaný filmy mám ráda jen pokud jsou to ty nové, tak to se od té doby změnilo. 

V JEDNÉ VĚTĚ: Někdo to snad nezná?! I moje máma ví, o co jde.
Jsem asi poslední, kdo se na TFIOS podíval, ale když už, tak jsem to viděla kompletně všechno i s vystřiženými scénami. Divergence a TFIOS jsou asi jediná filmová zpracování podle knihy za poslední dobu, která jsou ve skutečnosti dost dobrá, a dalo by se diskutovat o tom, zda náhodou nejsou lepší než samotné knihy. Nečekala jsem to u Divergence a už vůbec jsem to nečekala u Hvězd, protože jsem už od začátku měla výhrady k obsazení. Stále se nedokážu přenést přes to, že Ansel Elgort tentokrát hraje kluka Shailene Woodley, když předtím to byl její bratr. Navíc pro mě takhle Augustus nevypadá. Jednoznačně nejlepší byl stejně Izák (Nat Wolff), moje nejoblíbenější postava v knize a poslední dobou hodně oblíbený herec. 

Jaký film v poslední době zaujal vás? Já mám teď docela problém nějaký film vůbec dokoukat :/

13 komentářů:

  1. Super nápady, ale možná by bylo lepší dávat sem české názvy. Třeba první by mě zajímal v českém překladu, abych si to mohla stáhnout. Jinak al děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na české překlady většinou vůbec nedívám, protože to je buď tak debilně přeložený, nebo mi to je vyloženě ukradený. Já sama filmy stahuju v angličtině, titulky si podle originální názvu v případě nouze najdu na titulky.com Jinak třeba The Way He Looks ani český název nemá, tak ho sem pak potom těžko můžu dát. Nicméně děkuji za komentář :)

      Vymazat
    2. Taky nesnáším české dabingy, ale dívat se na něco v anglickém originále si zas moc netroufám (kromě seriálů teda). Raději se dívám na filmy v němčině (třeba Rubinrot), kde můžu tvrdit, že rozumím dobře. Zfilmované TFIOS a Divergence se mi, až na nějaká ta herecká obsazení, taky dost líbily a Kráska a zvíře od Disneyho je prostě fajn klasika. Dneska akorát jdu na Labyrint a příští týden na Zůstaň se mnou. :)

      Vymazat
    3. Jako český dabing je prostě něco, přes co se nikdy nedostanu. Němčině absolutně nerozumím, mým druhým jazykem je francouzština a na tom jsem jen o trochu líp než s němčinou :DD Na Labyrint jsem upřímně zvědavá, protože jsem předevčírem dočetla knihu a docela se mi líbila :) Užij si filmy, kéž bych tady měla kino! :)

      Vymazat
  2. Přijde mi neuvěřitelný, že jsi Krásku a zvíře viděla až teď. :D To je nejlepší disneyovka ever! :D Já ji úplně zbožňuji, ať už v českém dabingu nebo v originále. :) Hned za Kráskou by byla asi Mulan - tu jsi viděla? Pokud ne, doporučuji! (A normálně mám chuť si tu Mulan teď pustit. :D)
    Hm... Já jsem v poslední době zas tak moc filmů neviděla, jop. :D Když už si něco pustím, jde většinou o seriál - třeba teď aktuálně žeru Outlander a děsí mě vidina, že zbývají do pauzy už jen dvě epizody! A konečně se mi podařilo překonat můj zásek v koukání Doctora Who, juch! Plus už za nějaký týden pomalu začne podzimní seriálová sezóna, takže koukat na nějaké filmy nebude čas, vzhledem k počtu seriálů, které mám rozkoukané a na které se chci začít dívat. :D
    Jedině, co můžu asi zmínit jsou Strážci Galaxie, ty jsem viděla minulý měsíc, ale o těch jsem už tuším někde psala. Strážci byli strašně boží, hrozně moc se těším, až je budu moci zkouknout znovu. :D
    Tenhle měsíc jsem chtěla jít do kina na If I Stay, ale oni to u nás nedávají! Doufám, že to hodí do programu v říjnu, jinak budu hodně zlá. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tolik filmů v poslední době taky neviděla, ale tyhle čtyři jsem prostě potřebovala ze sebe vymáčknout, protože se mi fakt líbily :) Jinak já mám teď docela seriálovou krizi! Playlist mám naprosto narvaný nedokoukanými seriály, ale nic z toho mě nebaví. Jedině Outlander, u kterého mě taktéž docela děsí, že už bude končit. Naštěstí ale začínají oblíbené seriály, jako New Girl a Downton Abbey, kde si nenechám ujít ani jednu epizodu. Na jaké nové se budeš dívat? Mně přijde, že letos je podzim hodně slabý a není tam pořádně nic, co by stálo za pozornost!
      O Strážcích jsi mluvila, moc se na ně chci podívat, protože na ně slyším chválu ze všech (internetových) stran. Jenže jsem je ještě nenašla v dobrý kvalitě, tak si asi chvíli počkám :D
      Na If I Stay jsem na jednu stranu zvědavá, na druhou stranu se toho bojím. Z traileru mám trochu pocit, že z příběhu udělali něco, o co v knize vůbec nejde, ale třeba se pletu. Nicméně kniha byla docela fajn, i když od autorky se mi mnohem víc líbil Jen jeden den.

      Vymazat
    2. Jo a Mulan jsem samozřejmě neviděla, to musím dohonit :D

      Vymazat
  3. Díky za tipy, The Way He Looks vypadá zajímavě, určitě se po tom mrknu.
    Já jsem velkou obdivovatelkou pohádky o Krásce a zvířeti ve všech možných podobách, ale tu kreslenou od Disneyho jsem viděla poprvé snad až v pětadvaceti. A to ještě jen díky tomu, že jsem překládala povídku, které se touhle pohádkou inspirovala:) Ale je to krásný a roztomilý příběh a navíc já mám slabost pro mluvící nádobí (i zvířata:)
    Hvězdy nám nepřály mě upřímně vůbec nelákají, ani kniha, ani film, i když věřím, že je to podařené, tak tematicky nic pro mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že o nic nepřicházíš :) Podle mě je kolem Hvězd až velký rozruch, soustředí se na to příliš očí, přitom tu samou pozornost by si zasloužily mnohem lepší knihy. Mně se asi víc líbil film, kniha mi přišla taková hodně.. průměrná, řekla bych, i když samozřejmě měla své světlé stránky.

      Vymazat
  4. Prvý som nevidela, no znie fakt zaujímavo... už dlhšie som si chcela pozrieť niečo kvalitné o LGBT problematike.
    Palo Alto, v hľadáčiku som ho mala už dlhšie, no až tvoje odporúčanie ma k tomu dokopalo. Ako film dobrý, ako aj ty zbožňujem Nata Wolffa a Emma Roberts je tiež skvelá. Odkedy som v tomto filme zazrela herca Jacka Kilmera, hneď mi niekoho pripomenul.... a to herečku Hannah Murray (hrála Cassie v Skins) .. no povedz, nie sú podobní ? Veď vyzerajú ako dvojičky.... a ešte keď obaja nahodia ten zamyslený výraz :D
    .... zdá sa mi, že si to tu už spomínala .. ale tak pre istotu... ak zbožňuješ Nata tak si rozhodni pozri Stuck in love :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli The Way He Looks odpovídá tvé představě kvalitního zpracování LGBT tematiky, protože si s tím pohrává jen tak lehce a něžně, ale strašně moc se mi to líbilo.
      Jako kdybys neřekla, že Jack Kilmer vypadá jak Hannah Murray, asi bych si toho nevšimla. Nejdřív jsem se smála, ale tu podobnost tam vidím, klidně by mohli být sourozenci!
      Stuck in Love je naprosto fantastický! ♥ Asi se na to podívám znovu.

      Vymazat
  5. Zrovna jsem dokoukala film, kterej mě docela zaujal, a vzpomněla jsem si na tebe a tenhle článek :) Nerada někomu něco doporučuju, protože se náš vkus může lišit, ale momentálně jedu na vlně nadšení a je mi to v podstatě jedno. Mlátit hlavou do zdi můžu i zejtra :D
    Viděla jsi Mr. Nobody? Není to zrovna nejnovější film, takže možná jo, ale narazila jsem na něj až teď. Je to tak trochu surrealistický vyobrazení toho, jak naše volby můžou kompletně změnit život nám nebo ostatním. Takový co by kdyby. Moje reakce se vyvíjely následovně: wtf? - hmm... - trochu se to vleče - wow - omg - wtf?! - asi bych si to měla pustit znova, možná mi něco uniká...
    Každopádně mám ráda filmy, který mě nutí přemejšlet i po jejich skončení.

    A btw, nebyla jsem připravená na to, že je ten první film v portugalštině :D Jinak LGBT tematika je tu podle mě naprosto vedlejší a nic moc filmu nepřináší (děj by se, myslím, moc nezměnil, i kdyby byli všichni hetero). Spíš jde o vývoj náctiletýho kluka - tvoje úvodní věta to krásně vystihla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, asi jsem měla zmínit, že to není film v angličtině :D Máš pravdu, LGBT to příliš neřeší, ale je to tam moc hezky zakomponovaný. Protože k tomu, že je gay se postupně dostává. Rozhodně jsem ale ráda, že dali dohromady prvky jako slepota plus homosexualita, protože každý jiný člověk by nejspíš ze slepce gaye neudělal, a naopak. Hraje si to prostě s pro někoho nestravitelnými tématy, která z filmu dělají jen něco víc než vývoj náctiletýho kluka.
      Mr. Nobody jsem neviděla. Pokud se nepletu, tak tam hraje Jared Leto, kterému jsem nepřišla příliš na chuť, ale možná to zkusím :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)