neděle 14. září 2014

KNIŽNÍ SVĚTY | TOP 5 SUNDAY

1. PÁN PRSTENŮ
Středozem je fiktivní kontinent v zemi jménem Arda od J.R.R. Tolkiena. Žijí tam elfové, trpaslíci, lidé, skřeti, hobiti a další tvorové, mluví se různými jazyky. Podle mě jde o neuvěřitelně komplikovaný svět, přesto ale s řádem. Já si ho představuji jen jako obrovské zelené louky a nádherné hory a lesy, i tahle země má však stinnou stránku.


2. HARRY POTTER
Ve světě Harryho Pottera bych chtěla žít asi nejvíc ze všech pěti uvedených. Jde vlastně o normální svět propletený magií. Žít ve světě, kde magie funguje? Ano, prosím! Jako každý fanoušek série bych chtěla chodit do Bradavic, domovem by se mi stal Zmijozel. Kdybych chodila do kouzelnické školy, tak se ani nevztekám, že musím dělat úkoly. V tomhle světě bych byla spíš jako Hermiona, ne jako Natálie v našem mudlovském světě s matematikou.


3. PÍSEŇ LEDU A OHNĚ
Ve světě ledu a ohně, kde se bojuje o trůn, kde jsou draci a magie, kde je stále tak trochu ještě středověk, bych asi příliš žít nechtěla. Tenhle svět má u mě ale neuvěřitelný respekt. Kdybych tam žít musela, přidala bych se k Noční hlídce (za předpokladu, že bych byla chlap, což bych samozřejmě nebyla a navíc bych určitě byla chudá, takže bych někde skončila s roztaženejma nohama, fuj).


4. NÁSTROJE SMRTI
Svět Lovců stínů, kteří mají za úkol ochraňovat lidi před démony a podsvěťany. Osobně by mi nevadilo být lovcem, ale se svou povahou bych spíš byla nějaký démon. Jak čtenáři knih vědí, tenhle svět má spoustu pravidel, autorka a její postavy se je však neobtěžují dodržovat. Jde ale o jeden z nejlepších knižních světů.


5. DIVERGENCE
Jediný dystopický svět, který jsem ochotná vybrat. Líbí se mi, že každý někam patří, podřizuje se myšlení své frakce. Jsem teprve na začátku druhého dílu, ale už vím, že tenhle systém má tak trochu mouchy. Mně se líbí ta organizovanost, proto svět vybírám.

Jaké knižní světy máte rádi vy? Do jaké koleje byste v Bradavicích patřili vy?

12 komentářů:

  1. Já ještě zbožňuji Narnii :) Teda pokud tam zrovna vládnou Lucka, Petr, Zuzana a Edmund. :D A nebo princ Kaspian. ;)
    Jsem barbar a Pána prstenů jsem nečetla, takže nemůžu posoudit, ale proč ne. :)
    Ve světě z Divergence bych asi chtít nechtěla, i když se mi taky líbí ten systém řazení. Přijde mi totiž, že to nemůže fungovat. Podle mě žádný člověk nemůže nikdy patřit pouze do jedné frakce. :)
    A v Bradavicích bych byla hrdá Havraspářanka. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, já Narnii naprosto nesnáším :D Nikdy jsem tomu nepřišla na chuť, knihám ani filmu, a od té doby se mi to tak nějak hnusí čím dál víc, ale to je jen můj názor :D
      Já četla jen první díl a Hobbita, takže už ze dvou knih jsem posoudila, že je to naprosto skvělý svět :)
      Taky si myslím, že ve světě Povstalecké trilogii nemůže jeden člověk patřit jen do jedné frakce, nicméně má největší předpoklady právě k jedné jediné, a ta je pro něho správná. Jinak je pak ten člověk divergentní. Popravdě mi tenhle svět přijde lepší než dystopický svět Hunger Games nebo třeba Selekce, kde je to hrozně stupňovaný od nejlepšího života k bídě, v tom bych žít nechtěla :)

      Vymazat
  2. Miluju Středozwmi - tam to musí být nádherné, a pak samozřejmě taky kouzelnický svět :) I když našlo by se těch knižních světu daleko víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, skoro všechny světy jsou dost zajímavé :)

      Vymazat
  3. Já jsem byla takovej ten klasickej ujeťák na Pána prstenů a teď mě teda tvrdě pronásleduje Píseň ledu a ohně :-D Hodně mě láká Divergence, ale až po Písni :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám momentálně rozečteno všech pět uvedených sérii, musím pohnout :D

      Vymazat
  4. Píseň ledu a ohně je zaujímavý svet :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych dala HO na první místo a potom až Pána prstenů, ale je pravda, že oba dva světy jsou neskutečně úžasně vymyšlené i krásně zfilmované! Potom bych dala asi ještě Divergenci na vyšší místo, ale věc názoru. Taky bych přidala Narnii, nebo třeba svět ze série Hraničářův učeň. Ale je mnoho dokonalých zemí, že bych tu byla asi hodně dlouho :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj se, není to seřazené, já Neděle nikdy neřadím :)

      Vymazat
  6. Já bych chtěla žít ve středověku. Tedy bez těch nemocí jako je mor a dna. :D Jinak se mi líbí opravdu moc hrady a chtěla bych mít tolik pokojů, v jednom oooobrovskou knihovnu, jinde velkou ložnici s velkým balkonem, který by vedl na zahradu. Tam velké stáje, kde bych mohla vzít koně a jet na dlouhou vyjížďku přírodou, která ještě není tolik poznamenaná člověkem. V lese by běhaly srny, králící, to by bylo bezva. Měla bych hned několik psů, na hradě by se ztratili. Chodila bych se dívat ke kováři, jak vytváří ty umělecké díla. To mě vždy fascinovalo. :) Jo líbilo by se mi v zemi Písně a ledu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně by taky nevadilo žít ve středověku, kdybych byla nějaká vážená osoba žijící na hradě. Nicméně při mém štěstí bych určitě skončila jako děvka a to mi fakt nepřijde jako fajn život, proto bych to brala až jako takovou poslední možnost, kdybych si mohla vybrat, kde žít :D

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)