pátek 12. září 2014

PROBLÉMY KNIHOMOLA: ČÁST III

zdroj
1. Moje nejoblíbenější postava v knize není hlavní, takže se o ní příběh zmiňuje jen občas. Například Izák v knize Hvězdy nám nepřály, ten by si zasloužil vlastní knihu.
2. Nikdy nebudu dostatečně připravená na re-reading nejoblíbenější knihy. Já měla problém jak s Měděným jezdcem, tak s Harry Potterem, u kterého jsem začala brečet už při první kapitole v první knize.
3. Když nevím, jak se vyslovuje jméno hlavní postavy. Ve své hlavě si vždycky najdu nějakou verzi, ale pak zjistím, že ve skutečnosti to není ta správná výslovnost.
4. Když neumím správně vyslovit jméno autora. To se pak těžko před lidmi říká, který autor mě zaujal. Třeba Tolkiena vyslovuji přesně tak, jak se to píše, nikdy jsem nad tím hluboce nepřemýšlela. Správně je ale podle některých lidí výslovnost Tolkín, a to se mi vůbec nelíbí (:D)
5. Občas si pletu jména postav v knize. Na mysli mám například Saurona a Sarumana, často mi chvíli trvá, než si vybavím, kdo je kdo.
6. Ráda čtu oblíbené knihy znovu a znovu. Jenže pak mi je líto, že raději netrávím čas s těmi nečtenými. 
7. Když si pořídím nové knihy, mám chuť přerovnat celou knihovničku. A většinou jí pak vážně přerovnám.
8. Nejlepší pocit je zamilovat se do knihy už na první stránce. A až po dočtení, až za čas, si začnu všímat všech nedostatků, které příběh ve skutečnosti má. Nově jsem se zamilovala do Selekce, jenže když se na ní dívám kritickým okem, vidím na ní spoustu chyb. Jenže si to nechci připustit, protože se mi to tak moc líbilo. 
9. Také máte radost, když se vaše jméno objeví v knize? Natálie je samozřejmě vždycky ta nejmíň významná postava, v knize se o ní mluví zaručeně pouze jednou. Nebo jí třeba zabijou, že jo. 
10. Je mi hrozně líto, když se mi kniha, kterou si chci přečíst už roky, nakonec nelíbí. Nebo jí nejsem schopná dočíst. Třeba Carrie od Stephena Kinga. Ta má sice naprosto skvělý příběh, ale je to tak debilně napsaný, že jsem se rozhodla, že se s ní nebudu trápit a dočítat jí nebudu.

PŘEDCHOZÍ ČÁSTI ČLÁNKU: ČÁST I a ČÁST II
Zažíváte stejné problémy? Být knihomolem je dost těžké, co myslíte? ;)

28 komentářů:

  1. Tolkiena také vyslovuji tak, jak se to píše a nehodlám to měnit. :D Jinak se také potýkám s některými dalšími body. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne, líbí se mi to mnohem víc :)

      Vymazat
  2. Skvělý článek :) A ten obrázek je výstižný, až na to, že si málokdy čtu prakticky nahá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Já si takhle ve spodním prádle taky nečtu, ale až jednou budu žít sama, tak to zkusím praktikovat :D

      Vymazat
  3. Bod číslo tři a čtyři jsou moje nejčastější. A trojka je nejhorší - komolím to a komolím to, až se nakonec dostanu do úplně jiných tvarů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, a občas si třeba až v polovině knihy všimnu, že v tom jméně jsou písmenka navíc a postava se tedy jmenuje úplně jinak, než jsem si celou dobu myslela :D

      Vymazat
  4. Skús nájsť v nejakej knihe Magdalénu :D nemožné :D ale ako alternatíva je Maggie a to bola napr. v Maybe Someday ale tiež je to taká výnimka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to mám ještě štěstí, Natálií je ještě docela dost :D

      Vymazat
  5. Nájsť Natáliu nie je taký problém :D Martina je horšia :D
    Inak ten obrázok je super :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako uvědomuju si, že to jméno se objevuje docela často, ale jsou to prostě malé postavy, kterých se autor vždycky nějak zbaví! :D Ani jednu Martinu si nevybavuji :D

      Vymazat
  6. Souhlasím se všemi body! Vystihuješ snad všechny moje problémy a měly by se najít nějaké řešení, nebo se z toho za chvíli všichni zblázníme. :D A Natalie opravdu není tak těžké. Zkus najít Ilonu. To je nadlitský úkol :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, beru zpět, neuvědomila jsem si, že mám tak běžné jméno :D
      Těmihle třemi články mé knihomolské problémy rozhodně nekončí, brzo se objeví další, protože je potřebuji nějak ventilovat a mou knihu o tom nejspíš nevydají :D

      Vymazat
  7. Jména postav, jo, ty si někdy pletu. I když zrovna Saurona a Sarumana vážně ne. =D Ale je fakt, že u některejch fantasy jsou jména fakt naprosto šílený a já se ty postavy za celou knížku nenaučím rozlišit... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při čtení nebo koukání na film mi Sauron a Saruman problém nedělá, ale jakmile se o tom začnu s někým bavit, tak na chvíli znejistím, jestli vůbec mluvím o tom, o kom chci :D

      Vymazat
  8. super clanok, vo vela veciach suhlasim

    OdpovědětVymazat
  9. A víš co je nejhorší? Když se každá druhá hlavní hrdinka jmenuje stejně jako ty :D Když jsem svoje jméno objevila v první knížce, byla jsem šťastná, ale pak přišla další a další... A už mě to vážně nebaví! To jsou autoři/autorky tak neoriginální, že všude musí cpát Annu? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak Anna je klasika, navíc moc hezký jméno! :)

      Vymazat
  10. S těmi jmény to mám stejně :D
    a taky nesnáším, když někdo čmárá do knih, já si nezvýrazňuji ani poznámky do školy, ALE, a za to pravděpodobně taky skončím v pekle jak jsi psala ve 2. části, občas a to pouze tužkou a jemně zaškrtávám věty nebo odstavce v knihách z knihovny, které jsou zařazené do povinné četby nebo klasiky, nějaké důležité části nebo věty, aby si lidi co to budou číst dál pořádně uvědomili, že tohle je klíčová část autorova díla nebo myšlenky :D protože někdy lidi jen čtou, ale absolutně nevnímají slova, tak takhle vandalisticky vysílám poselství do světa :D
    Jsem trochu posedlá vypisováním si citací nebo hlášek z knih co mě zaujmou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si všechno zakládám lepícími papírky :) Jinak když je něco napsáno v knížkách z knihovny, a hlavně v těch starých, tak mi to nevadí. Právě jak říkáš, občas jsou založené zajímavé myšlenky, které by mi jinak utekly. Jinak citáty z knihy si taky vypisuji, brzy se toho bude částečně dotýkat jeden můj článek :))

      Vymazat
  11. Úplně jak kdybych to psala já :D Až na objevování mýho jména, nemám ho až tak ráda, abych ho někde potřebovala vídat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se se svým jménem smířila až s příchodem blogu, kde hraje velkou roli, takže v pohodě :)

      Vymazat
  12. To, že se Tolkien nečte prostě Tolkien jsem zjistila až dneska na Angličtině, takže já si vlastně celou dobu myslela, že to říkám dobře :D
    S jménama hlavních hrdinů mám kolikrát taky problém, problém mám ale i se skutečnými jmény skutečných lidí, například už jsem úplně vzdala vyslovování příjmení Cary Delevingne :D
    A to pletení jmen se mi taky stává celkem často, naposledy jsem četla Červenku od Nesba, kde jsou dvě postavy - Sindre a Signe. Pořád se mi ta jména pletla a to i přes to, že jedno je mužské jméno a to druhé ženské :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I se skutečnými jmény mám problém, vždycky si hledám nějaká videa, kde to jméno vyslovují :D Dlouhou dobu mi dělal problém Benedict Cumberbatch, ale teď už to vyslovím a napíšu docela v pohodě :D
      Autoři nám to dělají naschvál, že do jedné knihy dají dvě podobná jména! :D

      Vymazat
  13. Já jsem svoje jméno našla v knize jenom jednou. V Harrym Potterovi a stejně jsem pak umřela :/ :D Buď ráda za Natálii, já se jmenuji Hedvika a každou chvíli slýchávám pitomé narážky na mé jméno. Nejčastěji "seznámíš mě s Harrym Potterem?" a "jak se žije v Bradavicích?"
    Ale můžu potvrdit 4. :D pořád si třeba nejsem jistá, jak se čte Tahereh Mafi nebo moje oblíbená německá spisovatelka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hedvika je moc zajímavé jméno, ale chápu, že pitomé narážky jsou skutečně pitomé.
      Tyhle neanglická a nečeská jména jsou zlo, protože potkat třeba toho autora na ulici (jako by se to snad stávalo denně :D), tak se akorát ztrapním, že to neumím vyslovit :D

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)