úterý 9. září 2014

PROČ MÁM RÁDA RAINBOW ROWELL

zdroj
Důvodů, proč mám ráda Rainbow Rowell, se mi sešlo docela dost. Dnešní článek vám tedy přiblíží samotnou autorku a hlavně to, co se mi na ní moc líbí. Pokud nevíte, Rainbow napsala mé oblíbené knihy Fangirl a Eleanor & Park. Autorka se mi v srdci usadila celkem bez protestů a rychle se vyšplhala na žebříček mých nejoblíbenějších autorů. Na paty šlape samotné Austenové a Rowlingové, ale Rainbow by se nezlobila protože:

• Má ráda Harryho Pottera a chápe celý fandom a dokonce čte fanfikci HP. Celou sérii zasadila do své knihy Fangirl, kde Simon Snow (představující právě Harryho) zabírá velkou část života hlavní hrdinky Cath.

• Autorce závidím nejen její spisovatelský talent, ale i její skvělé jméno.

• Rainbow Rowell má ráda Benedicta Cumberbatche. Stačí se podívat na jednu stránku jejího tumblr a určitě tam na vás tenhle sexy chlápek alespoň jednou vykoukne.

• Miluje Sherlocka od BBC. ANO! 
zdroj

• Příběhy v jejích knihách jsou velice uvěřitelné. To je pro mě v knize zásadní a nezáleží na tom, jestli jde o YA, fantasy, nebo detektivku. 

• Postavy v jejích knihách nejsou všechny stejné. Rainbow si hraje se vším. Já mám nejraději to, že minimálně jedna postava není vyloženě hubená. Jen málokdy se v knihách setkáte s hlavní postavou, která má plnější tvary, Rainbow Rowell tohle bere jako samozřejmost. A hádejte co, ve skutečném životě to totiž samozřejmost je.

• Autorka docela nadšeně sympatizuje s tím, že člověk se nemá soudit podle vzhledu a veřejně s touhle myšlenkou vystupuje. 

• Její postavy prožívají nejrůznější běžné věci. Od šikany, přes asociální chování, až po problémy s rodinou. Každý se najde.

• Její postavy mi pomohly uvědomit si několik věcí: 
  • Nemusím chodit ven, když nechci, a není to nic divného. Jen je občas dobré ty paty z domu vytáhnout. 
  • Nemusím být hubená a někdo mě přesto může mít rád.
  • Nemusím se stydět za to, kdo jsem, a rozhodně se nemusím před lidmi přetvařovat jen proto, aby mě měli rádi.
zdroj
• Konce jejích knih a speciálně poslední věty jsou vždycky dokonalost sama. Pokud jste nepřečetli příběh, který k nim vede, zřejmě vám teď nebudou dávat smysl.


• Rainbow umí vytvořit neuvěřitelně dobré playlisty, které se skvěle hodí k postavám z jejích knih. Najít je můžete třeba TADY.

• Rainbow Rowell se podle goodreads líbí knihy jako je Jestli zůstanu, Polibek pro Annu nebo Měděný jezdec. Poslední dva díly Twilight dokonce v roce 2010 označila pěti hvězdičkami. Ani se jí ani nedivím, já tu sérii jednu chvíli vážně žrala.

Rainbow v deváté třídě
• Rainbow Rowell vypadala v deváté třídě naprosto parádně. A vypadá tak do teď!

• V dětství nevěřila, že by mohla být spisovatelkou, proto chtěla být knihovnicí. Prý se jí moc líbilo, že by mohla být od rána do večera obklopená knihami a navíc by lidem mohla doporučovat ty nejlepší příběhy.

• Autorka je fangirl, stejně jako její postava Cath. Knihu Fangirl dokonce začala psát poté, co přečetla spooustu fanfikce.

MÉ RECENZE NA KNIHY RAINBOW ROWELL: Fangirl; Eleanor & Park; Attachments

Přijde vám autorka a její příběhy taky tak super jako mně? :)

13 komentářů:

  1. Jůůů...teď ji mám ještě radši :) Takovéhle střípky ze života autorů jsou skvělé :) Četla jsem zatím jen Fangirl, ale oblíbila jsem si její styl a nakoupila další její knihy a nemůžu se dočkat, až se do nich pustím :) Pěkný článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se moc těším, až se mi do rukou dostane Landline! Děkuju :)

      Vymazat
  2. Nic jsem od ni necetla, ale libi se mi tenhle clanek, ze tak dokazes zformulovat, proc mas nejakeho autora rada :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Já hlavně hrozně ráda dělám seznamy :D

      Vymazat
  3. Rainbow Rowell patří mezi mé nejoblíbenější autory :) Píše krásně a její knihy jsou emotivní, smutné a veselé zároveń, do kterých se člověk úplně vžije a vidí sám sebe.. :) Super článek Naty, jsem ráda, že ji máš taky hodně ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já její knihy prostě zbožňuju a nejraději bych je četla pořád dokola :D ♥

      Vymazat
  4. Doufám, že si od této autorky někdy něco přečtu. Je mi moc sympatická! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V češtině by brzy měla vyjít její kniha Eleanor & Park :)

      Vymazat
  5. Zjistila jsem, že mám slabost pro autory s iniciálami RR (Rick Riordan, například). Ani se už nedivím, že Rainbow taky zbožňuju. Už mi zbývá přečíst jen Landline, a upřímně, šetřím si ji. Kdy pak bude další kniha od ní? Ještě ani není nic hlášeného (nebo jsem si nevšimla - jdu to zjistit).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi zbývá jen Landline a upřímně se bojím, že další kniha by mohla být až za hodně dlouho :/

      Vymazat
  6. Já se moc těším, až si od této autorky přečtu její knihy. Věřím tomu, že píše vážně úžasně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že pokud bude dobrý překlad, Rainbow si získá spoustu nových fanoušků :)

      Vymazat
  7. Mě se moc líbí jak tvůj článek, tak taky autorčino jméno :) A nejvíc se mi stejně asi líbí, že se nestydí za to, jaká je :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)