úterý 30. září 2014

SÉRIE, KTERÉ CHCI ZAČÍT ČÍST II

Právě jsem dočetla první díly třech sérií, takže je na čase ukázat vám dalších osm sérií, do kterých bych se postupně ráda pustila. První část článku najdete tady :)

Richelle Mead: POKREVNÍ POUTA
Pokrevní pouta, Zlatá lilie, Indigové kouzlo, Ohnivé srdce, Stříbrné stíny, Rubínový kruh
Už dávno jsem zjistila, jak dobře Richelle Mead píše. Přečetla jsem její sérii Vampýrská akademie, první dvě Sukuby (ve kterých pokračovat nebudu) a první dva díly Pokrevních pout. Jenže právě ta Pokrevní pouta si vůbec nepamatuji, takže předstírám, že jsem je nikdy nečetla. Jen vím, že od čtení těch dvou dílů jsem se nemohla odtrhnout a že hlavní hrdinka alchymistka Sydney mi jako postava moc sedla. A navíc tam byl Adrian! Obálky sérií Richelle jsou naprosto hrozné, ale co se dá dělat. První a třetí díl už mám doma, snad brzy se tedy pustím do čtení.

Diana Gabaldon: CIZINKA
Cizinka, Vážka v jantaru, Mořeplavec, Bubny podzimu, Hořící kříž, 
A Breath of Snow and Ashes, En Echo in the Bone, Written in My Own Heart's Blood
Už jsem se několikrát zmínila, jak moc jsem si zamilovala nový seriál podle téhle knižní série. Já osobně to chci přirovnávat k seriálu Game of Thrones, Cizinka mi totiž připadá jako ženštější verze, i když občas podobně brutální. Do čtení první knihy bych se nejraději pustila hned, v knihovně jí ovšem nemají a na internetu je k nesehnání. Odrazovat mě bude, stejně jako u TSOIAF, počet stran každé knihy.

Paul Hoffman: CALE
Levá ruka boží, Čtyři poslední věci, Tlukot křídel smrti
Před lety, když u nás poprvé vyšel první díl, se mi kniha docela dost líbila. Jenže v té době jsem neměla potřebu si knihy kupovat a v knihovně druhý díl nebyl (a pravděpodobně tam stále není). Na příběh jsem si nedávno vzpomněla. Byly to jen útržky několika scén a možná se mi to spletlo ještě s nějakou jinou knihou, ale dostala jsem hroznou chuť přečíst si knihu znovu a potom další díly. 


Virginia Cleo Andrews: KVĚTY Z PŮDY
Květy z půdy, Lístky ve větru, Vykoupení ohněm, Setba minulosti, Zahrada stínů
O téhle pentalogii jsem neměla tušení, dokud jsem si o prvním dílu nepřečetla u Basterky. A to jsem předtím viděla film! Film byl sice zvláštní, ponurý, vůbec ne můj styl, ale docela se mi líbil. A mám pocit, že minimálně ta první kniha bude mnohem lepší než filmové zpracování. Navíc teď série vychází v novém kabátku a obálky jsou moc pěkné.

Lauren Oliver: DELIRIUM
Delirium, Pandemonium, Rekviem
Na sérii Delirium se chystám už nějakou dobu, jenže mi vždycky pod ruku přijdou jiné knihy, vždyť to znáte. Věřím tomu, že příběh bude hodně dobrý. Svět bez lásky možná není dobrý svět, přesto mě ale neuvěřitelně zajímá, jak si s tím autorka poradí. Komu by se občas lék na lásku nehodil, že.

Kateřina Petrusová: BAVETTOVI
Nebezpečná láska, Nepřítel mého nepřítele, Zakázaná přitažlivost
Kateřina Petrusová si mě získala svým stylem psaní v knize S hlavou v oblacích. Někteří čtenáři tvrdí, že celá série Bavettovi je naprosto dokonalá, více promyšlená než S hlavou v oblacích. Já mám pocit, že mi celá série neustále proklouzává pod prsty. Popravdě z anotace mě příběh nijak extra nezaujal, ale to samé se mi stalo i s tou modrou knížkou, ze které se nakonec vyklubal moc milý příběh. 

Mary E. Pearson: THE REMNANT CHRONICLES
The Kiss of Deception, The Heart of Betrayal
O prvním díle série nedávno mluvila jedna z mých oblíbených booktuberek (ale která to byla, to už nevím) a v jejím podání to znělo jako strašně úchvatný příběh, plný zrady a přetvářky. Na goodreads má první kniha docela slušné hodnocení čtyři hvězdičky, navíc má moc hezkou obálku. Ještě se musím podívat na nějakou ukázku v angličtině, ale snad se nebude číst špatně.

Maggie Stiefvater: HAVRANÍ BRATRSTVO
Osudný polibek, The Dream Thieves; Blue Lily, Lily Blue
U téhle série mě hodně berou jednak povedené obálky, ale taky fakt, že to napsala Maggie Steifvater. Tahle americká autorka si mě totiž získala knihou Mrazení už když jsem byla ještě mladá a naivní (jakože teď jsem stará a vyzrálá, haha) a stále ji řadím mezi své nejoblíbenější. Problém mám se zbytkem série Mrazení – dva díly o ničem. Myslím si, že Havraní bratrstvo ponese ten citlivý a křehký způsob psaní Maggie, nebo alespoň v to doufám. U nás právě vyšel první díl (Osudný polibek), ale v originále se na svět brzy podívá už třetí kniha ze série (název poslední dílu je strašně skvělý, nezdá se vám?). 

Jaké série chcete začít číst vy? A nečetl někdo z vás Cizinku v angličtině? :)

17 komentářů:

  1. Páni, Pokrevní pouta, Bavettovi, Delirium a Květy z půdy bych také chtěla číst. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Levá ruka boží mě taky láká ... třeba se k tomu jednou dostanu. :) Nad Cizinkou a Havraním bratrstvem uvažuji.
    Kdybych na Cizinku někde náhodou narazila, tak ti dám vědět. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To budeš moc hodná! Já jí fakt nemůžu nikde sehnat :/

      Vymazat
  4. Ze všech sérií jsem četla jen tu od Paula Hoffmana a to jen první a druhý díl. Oba dva byly vážně super a až si je pořídím domů, konečně je přečtu všechny. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pokrevní pouta a Bavettovi ti mohu jen doporučit. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Jsou tu série, se kterými bych také ráda začala. U Pokrevních pout máš místo Richelle Mead napsáno Michelle Read. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Řeknu ti, na Osudný polibek se taky chystám. Má nádhernou obálku. Celá série :) a snad někdy dočtu Levou ruku boží, byla super, ale musela jsem ji vrátit do knihovny :D

    OdpovědětVymazat
  8. Pokrevní pouta, Bavettovi a Delirium mám rozečtené a můžu jen doporučit! Jsou to skvělé knížky :) A The Remnant Chronicles vypadají taky hodně zajímavě, chtěla bych si tu sérii přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  9. Hned po přečtení nadpisu jsem si řekla - těch je :D A 5 jich máme stejných. U většiny mám přečtený první díl, ale k ostatním jsem se bohužel nedostala, ale hodlám to napravit.. časem :D A přeji hodně štěstí, snad si to všechno přečteš! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mým tempem budu všechno za dvacet let teprve rozečítat :D

      Vymazat
  10. Ohh... díky, žes mi připomněla Havraní bratrstvo, třetí díl má vyjít už teď za tři tejdny! To chce rereading :) Jinak četla jsem první dva díly a řekla bych, že kvalita stoupá. Ze začátku na tebe sice vybalí veškerý info a kopu postav, ale jakmile se začneš orientovat, tak je to super. Můžu jen doporučit.

    A Cizinku jsem sice nečetla, ale schválně jsem si teď přečetla kousek první kapitoly v angličtině - je tam průměrně až nadprůměrně těžká angličtina, jestli tě zajímalo tohle. Nedoporučovala bych ji těm, co s anglickýma knihama teprve začínají. Jinak z toho mála, co jsem si přečetla, usuzuju, že bych nebyla proti si to i přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu Cizinku jsem koukala v angličtině a četlo se mi to v pohodě. Sice jsem toho v angličtině zas až tolik nepřečetla, ale můžu odvážně říct, že se svojí úrovní se do toho pustit můžu. Nicméně mám strach spíš z toho jejich skotskýho slangu, nebo jakýho, kterýmu v seriálu vůbec nerozumím, ale v knize by to snad nemusel být takový problém.

      Vymazat
  11. Ha, Cizinku mám už doma z knihovny! A určitě se to chystám přečíst pokud možno co nejdříve! :D Jsem fakt dost zvědavá, co na to řeknu, jop. :D :)
    Ty knihy od Paula Hoffmana taky zvažuji, časem. Až budu mít na něco podobného náladu.
    Bavettovi jsou fajn. Tak snad se ti budou líbit. :)
    The Kiss of Deception - O téhle knížce jsem toho hódně slyšela od zahraničních booktuberů a podle toho, jak knihu podali, mě celkem dost zaujala. Sice nevím, jestli na to mám dostatečnou úroveň angličtiny, ale mám v plánu se do toho časem pustit. :)
    Osudný polibek už mají v knihovně, tak jen čekám, až to bude možné půjčit! :D I když poslední dobou vážně koketuji s myšlenkou, že bych si to mohla rovnou koupit. Mám tušení, že by se mi to mohlo líbit. No, uvidím. Asi to prostě ponechám náhodě. :D :) Už jenom kvůli těm obálkám by tahle série stála za hřích - ta třetí obálka je totiž totálně boží! :D

    A jaké chci rozečíst série? To se radši ani neptej. :D Ale dejme tomu, že teď mě nejvíc zajímá norská série od Ricka Riordana. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tě sežeru! Ty máš vždycky nejlepší knihy dřív jak já, grr! :D
      Mně se to Kiss of Deception strašně moc zalíbilo, když o tom ta booktuberka mluvila. Akorát na bookdepository tam myslím stále nemají ten "levný" paperback, takže ještě čekám :D
      Na tu norskou sérii jsem dost zvědavá a těším se!

      Vymazat
  12. Neskutočne ma láka Havraní bratrstvo. :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)