čtvrtek 25. září 2014

VELKÝ WISHLIST #5

Představte si, že poslední wishlist jsem dělala v lednu a obsahoval pouze tři knihy. Tentokrát tak skromná nebudu, protože tenhle podzim vycházejí jen ty nejlepší knihy a já mám potřebuje všechny vlastnit, nebo o nich aspoň mluvit. A tak budu mluvit, protože peněženka je prázdná a Vánoce za dveřmi.
1. Mému podzimního wishlistu vévodí nesehnatelná CIZINKA od Diany Gabaldon. Už několikrát jsem se zmínila o seriálu, který miluju, ale do konce chybí pouze jeden jediný díl. Na knihu mě nalákal nejen seriál, ale naprosto dokonalý článek od Freckles. A víte co? Cizinku asi hned tak neseženu. Žádné knihkupectví na internetu už jí nemá na skladě, nikdo se zřejmě nechystá prodávat a s dotiskem to taky nevypadá vůbec dobře. Asi budu muset sáhnout po anglické verzi.

2. Velkou radost mám z další knihy od Johna Greena. Tentokrát jde o PAPÍROVÁ MĚSTA. Od Johna Greena jsem četla už dvě knihy, ani jedna mi nepřišla tak skvělá, jak si lidé na internetu tvrdí. Přesto jsem zvědavá, jak se mi budou líbit Papírová města. Kniha vyjde ve dvou obálkách, od Knižního klubu, s obálkou, kterou můžete vidět na obrázku, si tuhle krásku můžete pořídit už v říjnu. Já si ale asi počkám na paperbackové vydání od Yoli, protože ten velký a neuvěřitelně těžký formát knih od KK mi nevyhovuje.

3. Nakladatelství Yoli jsem si hodně oblíbila, zatím totiž vydávají samé senzační knihy! Například už v listopadu si čeští čtenáři poprvé smlsnou na příběhu od Rainbow Rowell, kterou tak zbožňuji! Nicméně já momentálně pokukuji po KRÁLOVNĚ TEARLINGU. Na knihu se totiž těším od té doby, co bylo několikrát zmíněno, že hlavní roli by ve filmu měla hrát Emma Watson. Těžko říct, co je na tom pravdy, ovšem i tak se těším, až se do příběhu začtu, vůbec jsem nečekala, že by se nějaké české vydavatelství rozhodlo příběh vydat. Ale snažím se nemít velká očekávání, nechci být zklamaná.

4. O knize ŘEKNI VLKŮM, ŽE JSEM DOMA jsem slyšela už kdysi dávno a ihned jsem si jí dala do to-read listu. Ale to jsem netušila, že knihu pro nás čtenáře vydá Jota, takže se nebudu muset trápit s angličtinou. A navíc se podívejte na tu nádhernou obálku!

Zlodějka knih, zdroj
5. Markuse Zusaka miluji a zároveň nenávidím. Svou Zlodějkou knih mě několikrát rozplakal, donutil mě přehodnotit můj pohled na svět a pak mě rozplakal ještě jednou. O tom, jak je tenhle člověk talentovaný, jsem se přesvědčila i v Poslovi, který se mi taky líbil, ale naštěstí nebyl tak brutální, jako právě Zlodějka. Teď dělám oči na další z jeho knih ˜– ROKY POD PSA. Obálka sice není příliš lákavá, ale příběh uvnitř podle anotace ano.
6. Když u Fragmentu vyšel první díl trilogie s názvem Hon, recenze na knihu se nikdy neshodly. Někomu se kniha fakt líbila, někomu ne. Já jsem v té první skupině. Příběh v prvním díle sice neskončil velkým cliffhangerem (podle mě), nicméně se docela těším, až se podívám, jestli si druhý díl KOŘIST povede tak dobře, jako ten první.

7. A jako poslední knihu tu mám PODIVUHODNÉ A KRÁSNÉ SOUŽENÍ AVY LAVENDER. Podle anotace se mi zdá, že příběh skrývající se v překrásné obálce, bude mírně nevyspělý, ale i tak na mě kniha zapůsobila a já se nemůžu dočkat, až jí budu držet v rukou.

Nechcete mi někdo dělat sponzora? Ani náhodou si teď nepořídím všechny ze zmíněných knih. A pochybuji, že Ježíšek bude tak štědrý, když už jsem si vybrala jiných sto knih, které nutně musím mít. Na jaké knihy se momentálně nejvíc těšíte vy? A četli jste něco ze zmíněných? :)

13 komentářů:

  1. Cizinku mám teď doma z knihovny, mám v plánu se do ní co nejdřív pustit, tak jsem zvědavá, co na ni řeknu! Ovšem vůbec ti nezávidím to shánění téhle knížky (ono se to vlastně týká i zbytku série, řekla bych) a držím ti palce, aby se ti podařilo ji sehnat!
    Mám doma od Greena čtyři knížky, ani jednu jsem nečetla, ale i tak mám v plánu si Papírová města koupit... Jo, jsem divná. A asi bych si od něj už něco měla tedy přečíst. A také sáhnu po YOLI vydání. Vlastně přemýšlím, že si v tom jejich vydání koupím i tu Aljašku, co chystají. Mně ten hardback od KK fakt nevyhovuje.
    Královnu Tearlingu si pořizovat nebudu, ale z knihovny si ji vypůjčím. :)
    Řekni vlkům, že jsem doma jsem zrovna dneska dočetla a bylo to hrozně dobré! Zítra nebo o víkendu patrně napíšu recenzi. Takže ti tenhle výběr schvaluji. Sama uvažuji, že si ji pořídím v papírové podobě, vzhledem k tomu, že teď jsem ji měla jen jako e-book. :)
    To mi připomíná, že já doma od Zusaka nic nemám! Po knize Roky pod psa sice nijak moc netoužím, ale toho Posla nebo Zlodějku bych si mohla koupit, jop. Hm...
    A Avu si plánuji pořídit na tom říjnovém srazu v Praze. :) A móc se na ni těším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou Cizinkou mě to štve, protože to prostě musím mít! Asi si někde přečtu kousek v angličtině, abych věděla, jak se mi to bude číst a pak si to podle toho objednám v angličtině. V naší knihovně Cizinku nemají.
      Jako Green není špatný, ale určitě prostě není tak dobrý, jak občas lidi tvrdí. Taky mi vydání od KK nevyhovuje, ale dvě Aljašky doma mít nemusím, kniha se mi líbila míň než Hvězdy nám nepřály.
      Já se trochu bojím, aby Řekni vlkům nebylo trochu jako Bílá jako sníh, rudá jako krev, nicméně těším se na to. A těším se, až si přečtu tvojí recenzi! :)
      Já popravdě vůbec nevím, jestli se na ten sraz dostanu, zatím to totiž vypadá že ne.

      Vymazat
    2. Bílá jako sníh, rudá jako krev jsem sice nečetla, ale co o té knize tak vím, tak si myslím, že Řekni vlkům je něco dost jiného. Zpracovává to úplně jiné téma a podle ukázky z Bílé soudím, že i stylem psaní a tak je to taktéž úplně jiné. Podle mě se tedy nemáš čeho bát. Ale uvidíš, no. :)
      Jé, tak to mě moc mrzí. Ale budu držet palce, aby ti to vyšlo. :)

      Vymazat
  2. Ja mám na wishliste pravidelne každý mesiac priemerne sedem kníh a občas je náročné ten rozpočet rozdeliť tak, aby som si ich aj kúpila. V lete toho ale vychádzalo menej, čo ma zaujalo, takže tento mesiac som si mohla kúpiť pre mňa dlho očakávanú Kalevalu a našťastie vyšlo ešte na ďalšie novinky. Z tvojho wishlistu mám spoločné tri knihy - Řekni vlkům, že jsem doma, Papírová města a Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender, tie proste musím mať. Ale skvelých kníh vychádza túto jeseň naozaj veľa.
    Od Gabaldon som čítala Lorda Johna, historické romány nie sú úplne môj žáner, ale táto autorka ma celkom bavila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se to snažím nějak rozdělit, protože můj wishlist je prakticky nekonečný, ale to se prostě nedá :/
      Já jsem na Gabaldon dost zvědavá, někdo její styl psaní dokonce přirovnal Paullině Simons, od které já naprosto miluji Měděného jezdce!

      Vymazat
  3. Řekni vlkům, že jsem doma mě také velice zaujala. Navíc jsem na ni teď četla nějakou moc pěknou a kladnou recenzi. Stejně tak Podivuhodné a krásné soužení bych ráda zkusila, protože mě baví magický realismus a tohle vypadá opravdu zajímavě. A musím ještě dodat, že Kořist má krásnou obálku! Hon mám doma, ale ještě jsem se k němu nedostala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si nejsem jistá, zda jsem vůbec něco v tematice magického realismu četla, mám z toho trochu strach. Že to bude málo uvěřitelné. Ale na knihu se moc těším, to ano :)
      Hon si přečti, já jsem z něho byla fakt nadšená a nemohla jsem se od toho odtrhnout :D

      Vymazat
  4. Z uvedených jsem četla jen Řekni vlkům, že jsem doma... a lidi, vykašlete se na ostatní knihy na vašem seznamu, tahle má přednost ;) Není to úsměvná věc, ale má to substanci a nakonec mi to přišlo i povznášející. Rozhodně jedna z nejkvalitnějších knih, co jsem kdy četla. Teď jen doufat, že je i překlad skvělej (je to jako dabing u filmů - jednou to vyjde a jindy zase ne).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až tak dobrý jo? :)
      Jinak s tím dabingem/překladem máš pravdu, díky, že jsi to dala do věty. Třeba John Green se mi podle mě moc nelíbí právě kvůli překladu a bojím se, že tak skončí i moje milovaná Rainbow Rowell (kterou budu číst jen v angličtině, navždy).

      Vymazat
    2. Až tak ;) Jsou sice knihy, který bych si přečetla mnohem radši, protože mě bavily víc a tohle je realistická fikce (nic moc akčního nebo zábavnýho okolo), ale v dlouhodobým měřítku mi tahle dala mnohem víc.
      Nemůžu posoudit překlad Greenových knih, ale nejsem jeho fanda ani v originále. Nelíbí se mi jeho příběhy, protože mi jeho postavy přijdou nereálný. Myšlenka může bejt ok, ale zpracování mi prostě nesedí :/ Uhh... Rowell píše zrovna knihy, u kterých na překladu dost záleží, protože nejsou postavený na příběhu ale hlavně postavách, takže tvoje rozhodnutí ti jen schvaluju!. Každopádně zastávám názor, že pokud toho je člověk schopnej, měl by číst knihy v originálním jazyce. Sebelepší překlad je v podstatě jen převyprávění a hodně pak záleží na interpretaci překladatele.

      Vymazat
    3. Máš pravdu, na překladu a překladateli dost záleží. Myslím si, že když člověk by knihu přeložil jinak. Já mám u Rowell právě ráda to, jak ona píše. Často krátké věty dokáží vystihnout hodně, stejně jako její kraťoučké kapitolky a scény. Asi je lepší číst v originálně, ale třeba na toho Greena si právě moc netroufám. On si hrozně rád hraje s těma svejma metaforama a já si nejsem jistá, jestli by mi to v angličtině došlo. Celkově se mi zdá, že používá hodně těžká slova. To je například vidět i když pouze mluví ve videích.

      Vymazat
  5. Obálka KRÁLOVNĚ TEARLINGU mi pripomína Metso kostí obálku 8D Ale je pekná a film si určite pozriem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakou přesně? Já v tom totiž nevidím žádnou :D Ale obálka Královny se mi moc nelíbí :/

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)