neděle 19. října 2014

POSLEDNÍ VĚTY | TOP 5 SUNDAY

Jak už naznačuje název článku, dnešní neděle je věnována pěti posledním větám, které skvěle zakončily příběh. Popravdě nemám ráda, když kniha končí nějakým dlouhým souvětím, krátké věty jsou mnohdy mnohem výstižnější a konec knihy mohou zvrátit v něco nečekaného. 

zdroj
1. VŠECHNO BYLO, JAK MÁ BÝT - HARRY POTTER A RELIKVIE SMRTI
All was well.
Pamatuji si, že jednou jsem někde četla vážně rozhořčený komentář o tom, jak slavný spisovatel jako je Rowlingová, může zakončit několikaletý příběh tak primitivní větou. Upřímně mi to přijde jako geniální věta, zasloužená pro postavu Harryho Pottera a vlastně pro většinu postav ze série. Když si vezmete, čím vším si musely projít, spoustu let nebylo nic tak, jak mělo být... lepší poslední větu si pro zakončení celé série nedokážu představit.

2. Eleanor hadn't written him a letter, it was a postcard. JUST THREE WORDS LONG - ELEANOR & PARK
Už několikrát jsem zmínila, že kniha Eleanor & Park se mi fakt moc líbila. Když jsem ale knihu dočítala, cítila jsem silné zklamání, že to autorka chce nechat takhle... rozbité. Jenže poslední dvě věty všechno změnily a několik předchozích stran dostalo nový smysl. Jedna věta dokáže udělat s předchozím příběhem strašně velké věci!
zdroj
zdroj
3. LIDI MĚ DĚSÍ. - ZLODĚJKA KNIH
I am haunted by humans.
Přestože příběh sleduje mladou Liesel, příběh se dost točí okolo druhé světové války. A právě k tomu směřuje poslední věta. Lidé si často myslí, že Smrt je zlá, přitom si neuvědomují, že to je někdo, kdo jde vysvobodit jejich duši, když umírají. To lidé jsou špatní, jsou schopni neuvěřitelných ohavností a najde se mezi nimi jen málo skutečně dobrých lidí. Sama Smrt nedokáže lidi pochopit, protože to prostě nejde. 

4. A pak mu to říkám. „TVOJI GARÁŽ.“ - MOŘE KLIDU
Já vím, pokud jste nečetli knihu, poslední věta vám zřejmě nedává vůbec žádný smysl. Pro všechny čtenáře ta věta bude příjemným překvapením, takovým milým, trochu tajemným zakončením. Nebo alespoň tím je pro mě.

5. POPRVÉ V ŽIVOTĚ SE DÁVÁM NA ÚTĚK - DEN CO DEN
Kniha Den co den podle mě skončila příliš brzy, ale alespoň se nesnažila zbytečně využít úplně všeho, co se nabízelo. Postava A je velice zvláštní, jelikož všechno, co má, jsou životy jiných lidí. Nemá vlastní tělo, každý den je nucen předstírat osobnost někoho jiného. Tohle by dovedlo k šílenství úplně každého. To, že se dává na útěk, nechápu přímo jako zbabělost a útěk před minulostí, ale spíš jako snahu získat pro sebe něco lepšího, pokus být tím, kým chce A být. 

Jaké poslední věty se líbí vám? :)

1 komentář:

  1. Aby som dala dokopy päť posledných viet, ktoré ma totálne dostali, by som si musela asi viac namáhať mozog:) Mne napadla jedna, z románu Třináct měsíců od Davida Mitchella. "To proto, že to není konec." A tiež je to veta, ktorá nedáva zmysel nikomu, kto knihu nečítal :-D Ale je skvelá a parádne tam sedí. :) Ten tvoj výber sa mi páči, aj keď som čítala len HP. Zakončenie síce bolo strašne sladké, ale tá posledná veta bola skvelá. :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)