neděle 12. října 2014

SÉRIE, KTERÉ NEBUDU DOČÍTAT | TOP 5 SUNDAY

Existují série, u kterých když dočtete první díl, ihned potřebujete další. Jenže pak tu jsou takové, které pro vás skončí hned po prvním díle. A já dnes budu mluvit o těch, které se rozhodně nechystám dočíst.

NAPŮL ŽIVÝ (Sally Green)
Představte si svět, kde vedle sebe žijí obyčejní lidé a čarodějnice. Bílé čarodějnice mají být hodné a spravedlivé a Černé čarodějnice jsou nemilosrdné a musí být odstraněny. V tomhle světě žije Nathan – Poloviční kód, tedy napůl Bílý a napůl Černý čaroděj. Nathanův otec Marcus je nejobávanější Černý čaroděj v Británii, proto je život jeho syna velice komplikovaný. Nathana pro jistotu neustále sleduje Rada Bílých čarodějnic, která ho nakonec dá do opatrovnictví k Bílé čarodějnici, a chlapci nezbývá nic jiného než strávit většinu času v kleci.

První díl Napůl zlý jsem dostala k recenzi a na knihu jsem se docela těšila. Moc čarodějnických knih jsem dosud nečetla (snad jen Harryho Pottera, nic jiného si nevybavuji), takže jsem byla zvědavá, jakým způsobem autorka předvede svět čarodějnic. První díl mi přišel příliš povídavý, bez pořádné akce a čarodějnice tam sice byly, ale vůbec nečarovaly. Spousta zahraničních booktuberů si knihu chválila a já se na ní proto těšila, nakonec jí musím označit za jedno z největších zklamání roku. Snad nemusím dodávat, že s dalším dílem svůj čas trávit nebudu.

KRONIKA CARTERA KANEA (Rick Riordan)
Carter Kane je od malička nucen cestovat po celém světě se svým otcem, slavným archeologem. Navštěvuje muzea, vykopávky a seznamuje se s bohy Starověkého Egypta. Carterova sestra Sadie žije s prarodiči, s bratrem se musela rozdělit po smrti jejich matky, s otcem se setkává pouze dvakrát do roka a Carter je pro ní naprostý cizinec. Na Štědrý den se všichni tři setkávají, otec je bere do muzea, sourozenci jsou z toho otrávení. To je však brzy přejde, protože jejich otci se úspěšně podaří povolat bohy Egypta, a tím začínají dobrodružné Vánoce sourozenců, kteří musí porazit síly zla.

Rudá pyramida je třetí série od Ricka Riordana, kterou jsem rozečetla. Příběhy o Percy Jacksonovi jsem si zamilovala, dokonce ho teď čtu znovu, v navazující sérii Bohové Olympu pak zřejmě budu plynule pokračovat dál. Když jsem přečetla Rudou pyramidu, nechtělo se mi věřit, že tohle napsal Rick Riordan. Přišlo mi to tak průměrné, autor vykrádal sám sebe... prostě jsem byla zklamaná. 

LEVIATAN (Scott Westerfeld)
Příběh se odehrává v alternativní steampunkové minulosti, v níž je svět rozdělen na Rachoťáky, kteří ovládají ohromné parní pochodující válečné stroje, a Darwinisty, jejichž hybridní “potvůrky” fungují jako vzducholodi, parní vlaky, válečné lodi i ponorky. Příběh se odehrává těsně před první světovou válkou. Alex, utajený levoboček nedávno zavražděného arcivévody Františka Ferdinanda, prchá před strýcem Františkem Josefem, který ho chce zavraždit, do Švýcarska a tam se s seznámí s Deryn, skotskou dívkou, která se v převleku za chlapce stane plavčíkem na válečné vzducholodi Leviatan, ohromném ekosystému složeném z velryb, netopýrů, včel, šestinohých psů závislých na vodíku a všelijakých jiných potvor, díky níž je neporazitelná.(anotace z bux.cz)

Leviatan nebyl tak docela zklamáním, ale nepřišlo mi to tak úžasné, jak si mi někteří dovolili tvrdit (:D). Leviatan je mé první setkání se steampunkem, a dost možná i poslední. Moc se mi nelíbil popis všech těch strojů, bez doplňujících ilustrací bych si je nedokázala představit. A na jednu stranu geniální míchání faktu a fikce mi také moc nesedělo. Já v sérii pokračovat nebudu, protože jsem se musela nutit už do čtení prvního dílu, nicméně chápu, proč se některým lidem tak líbí.

UPÍŘÍ DENÍKY (L. J. Smith)
V dobách kvetoucí italské renesance se bratři Damon a Stefan Salvatore bezhlavě zamilovali do krásné mladé upírky Katherine. Ačkoli bylo její srdce dost velké pro oba, každý z nich ji chtěl mít jen pro sebe. Jejich nesmiřitelný souboj o Katherininu přízeň však vedl k její smrti, po které zůstali dva nesmrtelní, na smrt rozhádaní chlapci se zlomeným srdcem...Po několika staletích se má boj Damona a Stefana opakovat. V malém americkém městě se seznámí s krásnou a chlapci obletovanou studentkou Elen, jejíž podobnost s Katherine je neuvěřitelná...
...všichni kluci po mně touží, ale já chci jen Stefana. Je krásný, tajemný a donedávna mě ignoroval a vyhýbal se mi... Asi už vím proč. Má totiž děsivé tajemství, které znám jen já... (anotace z bux.cz)

Upíří deníky jsem kdysi fakt žrala. Bylo to samozřejmě v době, kdy začal seriál a mě se tak strašně líbil Ian Somerhalder, že jsem tehdy koukala bez českých titulků, přestože jsem tehdy rozuměla každé páté slovo. A protože už tehdy jsem byla docela knihomol, přečetla jsem si i knížky. Teď bych už nevěděla, o čem přesně byly, jen vím, že seriálu se vůbec nepodobaly a byla to jediná situace, ve které bych řekla, že seriál je lepší jak kniha. Přesto jsem ale přečetla šest dílů, chápete to? Série má šestnáct dílů a pokud bude seriál pokračovat tak dlouho, dokud nad ním budou vzdychat třináctky, dost možná bude mít těch šestnáct sérií. 

ROBERT LANGDON (Dan Brown)
Robert Langdon, uznávaný harvardský profesor náboženské symbolologie, pobývá služebně v Paříži, když v jeho hotelovém pokoji zazvoní telefon. Správce uměleckých sbírek v Louvru byl zavražděn. Co s tím má společného profesor historie? Důvod leží hned vedle mrtvého těla: nevysvětlitelná šifra, kterou tam policie objevila. Langdon se pouští do pátrání a k svému ohromení náhle vidí, že kamsi do temnot vede stopa zřetelných nápovědí, viditelných pro všechny, kdo vidět chtějí, obsažených přímo v díle geniálního Leonarda da Vinci. (anotace z bux.cz)

Nevím, jestli se Brownovy knihy o Robertu Langdonovi počítají jako série, nicméně já to tak beru. Četla jsem dvě knihy, Šifru mistra Leonarda jsem četla kdysi dávno, pamatuji si, že se mi to dost líbilo. Pak přišlo Inferno a já měla strašnou chuť ho vlastnit. A ano, i tahle kniha se mi moc líbila. Příběh je rozhodně nadprůměrný, navíc nefunguje přesně jako klasické série, kde další díl navazuje na ten předchozí. Dan Brown sice příběh podává velice zajímavě a je mi jasné, jakou s tím má práci, ale jeho příběh mě tak úplně nedokáže vtáhnout a navíc mi obě knihy přišly hodně hodně podobné. 

Jaké série rozhodně nebudete dočítat vy? 

8 komentářů:

  1. Já jsem nedočetla Divergenci, protože prostě nevím, co na tom všichni vidí :/ Potom jsem nedočetla Křídla od Aprilynne Pike, protože v druhém díle už to začínala být opravdu fantasmagorie. A jako poslední jsem nedočetla Rudá jako rubín, protože na to, jak moc to kamarádky chválily, se mi to zdálo hodně slabé :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na té Divergenci postupně pracuju, ale zatím se bez toho obejdu. Křídla jsem kdysi četla první díl a byla to taková hovadina, že jsem se po dalších dílech ani nedívala. A rudá jako rubín... popravdě mi to taky nepřišlo zas až tak úžasné, jak mi lidi tvrdili, ale dočetla jsem to, četlo se to dobře a příběh byl zajímavý, jen mi to prostě nedalo tolik, jako jiným.

      Vymazat
  2. Mně je úplně líto nedočíst série, protože třeba změním názor nebo tak.. A většinou jsem až moc zvědavá, jak to dopadne :D No, ale taky mám nějaké nedočtené, které dál číst nebudu - třeba Roztomilé malé lhářky, Stmívání a možná bych si vzpomněla na další.. Jinak právě knížka Half Bad mě docela lákala, ale hodně lidí zklamala, tak nevím no..

    OdpovědětVymazat
  3. Nad Napůl zlým váhám, zda budu pokračovat. Ten první díl mě nějak nenadchl, ale zase by ty další mohly být lepší, uvidíme :) Upíří deníky jsem zavrhla po dvou dílech, protože je to podle mě naprosto kravina, která se ani číst nedá, bez urážky příznivcům.. Skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nemám ráda nedočtené série, takže se vždycky snažím je dočíst..Ale opravdu jsem v sobě nenašla dost odvahy dočíst takové příšernosti jako je Pád od Lauren Kate, Krvavá romance nebo Křídla od Aprilynne Pike.

    OdpovědětVymazat
  5. Half bad jsem si koupila hned jak to vyšlo a ještě jsem to překvapivě nečetla. Takže jsi mě moc nepotěšila, když říkáš, že je to zklamání roku :D
    Od RR jsem četla jen první dva díly Percyho Jacksona a ty jsou super. Téhle Rudé pyramidě se tedy prozatím vyhnu :)
    Od Browna mám ráda Digitální pevnost a Pavučinu lží, Langdon mě nějak nezaujal :) Leviathana jsem chtěla číst, ale nějak na to nedošlo.

    OdpovědětVymazat
  6. Úmyslně nedočtených sérií mám docela hodně, i samostatných knih. Když mě prostě něco nebaví, tak to dál nečtu. A někdy je první díl dobrý, ale další se zhoršují, tak toho pak nechám. Podobně to mám se seriály, nebo spíš ještě hůř. Máloco mě chytne, takže většinou zkusím první díl nebo dva a končím. Příklady těch knižních sérií: Upíří deníky, Pravá krev, Zaklínač, Cassie Palmer nebo třeba Katčini Bavettovi.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem četl Half bad a pokračování dám šanci, i když vím, co mě asi čeká. Na Rudou pyramidu jsem nečetl moc dobré recenze, takže tu taky nakousávat nebudu. A se vším ostatním tě plně chápu - Upíří deníky mi přijdou moc roztahované, Levithian takový dětinský a Brown mám doma, ale nevím jestli jsem na něj připraven. Možná je na mě až moc dospělý. Já rozhodně nebudu dočítat sérii Oškliví, u které zklamaní přišlo už u první knihy. :/

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)