pátek 28. listopadu 2014

CO POD STROMEČEK

Vybrala jsem pár knih na základě toho, co mají rádi moji rodiče a sourozenci a myslím si, že by to někomu mohlo posloužit jako zdroj inspirace při nákupu nejen vánočních dárků :)

Nakupovat knihy pro mojí maminku je celkem snadné. Čte totiž knihy, které jí strkám pod ruku, a zatím jsem neslyšela žádnou výraznou stížnost. Nejvíc se jí líbila Zlodějka knih od Markuse Zusaka a já se jí ani nedivím. Žádnou čistě erotickou knihu v mém doporučení nenajdete, já sama se to stydím číst a už vůbec by mě nenapadlo dávat to mojí mamce. Nejvíc se tomu asi přibližuje Měděný jezdec.

Další knihy:
M. Quick - Terapie láskou
R. J. Palacio - Neobyčejný kluk
S. Collins - Hunger Games


Naopak doporučovat knihy mému taťkovi je naprosto zbytečné, jelikož čte pouze televizní program. Nakonec se mi podařilo vybrat pár knih, které by se mu myslím líbily, pokud by ho čtení zajímalo. Můj táta zbožňuje  filmy jako je Pán prstenů a Hobita. Pán prstenů je trochu obsáhlejší, myslím ale, že Hobita by dokázal přečíst, kdyby jen trochu chtěl. Ufologii jsem mu dala pod stromeček před dvěma lety a udělala jsem dobře, byl z toho totiž nadšený. Je to spíš dětská kniha, ale táta miluje mimozemšťany a můžu říct, že tohle ho skutečně potěšilo. Naštěstí existuje spousta podobných příruček a vtipných knih.

Další knihy:
Avatar: Příručka pro přežití




Mám dva bratry, jednomu je osm a druhému patnáct, ani jeden z nich není ze čtení příliš nadšený. Ten starší dokázal přečíst všechny čtyři díly Eragona, což bych do něho nikdy neřekla. Harryho Pottera číst nechce, Percyho Jacksona dokázal přečíst první díl a podle mě by se nechal přemluvit na další, protože tahle série je hodně čtivá. Brácha miluje Pána prstenů a přestože by trilogii asi nikdy nepřečetl, Hobita zvládl poměrně rychle. Konečně se mi také podařilo přemluvit ho na sledování Hry o trůny a pořád mu nutím knihu, je ale pravda, že žádný z dílů Písně ledu a ohně není drobeček.

Další knihy:
W. Golding - Pán much
P. Ness - Volání netvora
I pro svou neexistující sestru jsem připravila seznam. Předpokládám, že by byla mladší než já, zhruba od dvanácti do sedmnácti let. Vybrat pár knih je hračka, stejně jako výběr pro maminku, protože by určitě četla to samé jako já :)

Další knihy:
S. Collins - Hunger Games
J. Austen - Pýcha a předsudek
J. Green - Hvězdy nám nepřály
M. Matson - Léto na druhý pokus
C. Clare - Město z kostí

18 komentářů:

  1. Moc pěkný článek :).
    Já mám právě sestru, která moc nečte. Je teda pravda, že teď čte Hobita a ten se jí docela líbí, no každopádně nevím, co bych jí dala. Myslím, že Hunger Games by se jí mohly líbit...
    Jinak díky moc za tipy,co dát taťkovi. Já právě vůbec nevím, tak možná něco z tvého výběru pořídím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S prvním dílem Hunger Games určitě nic nezkazíš, myslím, že to je takové dobré čtení pro všechny, protože příběh není příliš psychologický, ale má akci a přináší nové věci :)
      U taťky asi záleží, co má rád. Ale pokud zjistíš třeba jeho oblíbené filmy, tak to potom bude mnohem snadnější vybrat knihy z podobného žánru :) Hodně štěstí s vybíráním!

      Vymazat
  2. Ako je hore vyššie zmienené, pekný článok :)
    Ja by som k vianociam strašne chcela Zlodejku kníh a Můj život u sousedů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Obě knihy jsou naprosto parádní, rozhodně se máš na co těšit! :)

      Vymazat
  3. Skvělé tipy. Já už mám nakoupený všechny, ale i tak jsou to skvělé nápady. U mamky je to taky jednoduchý, protože přečte skoro cokoliv ale taťka.. no taťka je rád, když si prohlídne časopis :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ten televizní program u mého taťky snad ani nemůžu považovat za časopis :D
      Závidím, že už máš nakoupeno! :)

      Vymazat
  4. Tak moji mamku by nejvíc potěšily knihy ze seznamu pro taťku :) Browna má skoro jenom ode mě jako dárky. Letos si poručila Hladový oheň, protože byla unešená z Vraní dívky. Jinak knihy nikomu nedávám, jenom sobě :) A Píseň ledu a ohně je ta úplně jediná věc, kterou kdy můj brácha přečetl... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje mamka taky četla některé ze seznamu pro taťku, jen z nich nebyla tak nadšená, jako z těch, co jsou na jejím seznamu.
      Popravdě dávám knihy taky většinou jen sobě a pak je teprve půjčuji mámě/bráchovi. Protože u mě doma z nich prostě nikdy nikdo nebude mít takovou radost jako já a to mi trhá srdce.
      Jestli přečetl celou Píseň ledu a ohně, tak je to borec, protože já s tím mám obrovský problém :D Vraní dívku si taky musím konečně přečíst! :)

      Vymazat
  5. Já, ač se za to trochu stydím, protože mi to přijde strašně neoriginální, dávám každý rok všem na Vánoce knížky. No ale co mám dělat, když jediný v čem se alespoň trochu vyznám jsou knížky? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě se nemáš vůbec za co stydět! Kéž bys byla moje sestra, mohly bychom si navzájem dávat a doporučovat knihy :) :D

      Vymazat
  6. No, sestru nemám a jedinému bratrovi, kterého mám, je 37 a na knížky vůbec nemá čas. :D A moje mamka každoročně sice nějakou tu knížku dostane, ale většinou ještě po roce leží na tom samém místě, kde ji na minulého Štěpána nechala. Takže mamce taky nic. :D
    Ale zase abych pozvedla úroveň naší rodiny, co se týče knih, můj táta čte moc rád. :) Letos si přál Proč muži neposlouchají a ženy neumí číst v mapách. :)
    A když nad tím tak přemýšlím, tak já si většinou přeji tolik knih, že vydají za celou rodinu, takže...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože se nesoustředím na jeden konkrétní žánr, mám většinou doma spoustu rozmanitých knížek, které se dají půjčit komukoliv, takže knihy dostávám u nás snad jen já.
      Aspoň že ten taťka čte! :)

      Vymazat
  7. Moc hezký článek, někdo v něm určitě nalezne nějakou tu inspiraci! :)
    U nás v rodině čteme tak trochu všichni, i když já rozhodně zdaleka nejvíc. Tvé knihy pro mamku by se té mojí asi také líbily, avšak jinak bych jí musela přihodit i nějakou kriminálku - letos pro ni mám tu nejnovější knížku od Nesboa, jop. :)
    Taťka si občas taky něco přečte, ale většinou jde o nějakou kriminálku, kterou mu zrovna vecpe mamka. S knihou jako dárkem pod stromeček bych u něj asi moc nepochodila, no. :D
    A s mojí sestrou je to dost složité. Čte takovou všehochuť, avšak jen málokterou knížku dotáhne do konce. Ovšem pokud ji něco zaujme, tak mě vždycky překvapí, jak rychle to přečte, no. :D Darovat ji knihu týkající se Tolkiena by byla sázka na jistotu. Pak se jí od Greena hrozně líbily Hvězdy, ale Aljaška už ne, takže vůbec nevím, jestli jí mám cpát jeho další tvorbu nebo ne. Stejně to má třeba s knížkou V šedých tónech - ta ji hrozně nadchla, ale Potrhaná křídla ji nebavila. Zlodějku knih číst nechce, protože viděla film, ehm. :D Naposledy ji chytla kriminálka Nechtění od Kristiny Ohlssonové, teď zkouší Netopýra od Nesboa, tak uvidíme, jestli ji severská krimi chytne obecně, no. :)
    Já osobně pod stromeček moc knihy nedávám, vlastně jen své mamce. Docela mě to mrzí, protože by mě bavilo nakupovat knížky třeba pro kamarády, jenže ti by to většinou moc neocenili a pro mě by to byli vyhozené peníze, jop.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je zajímavé, to s tvojí sestrou a jejím čtením :D Já bych jí určitě zkusila vnutit aspoň ta Papírová města, když se jí nebudou líbit, tak ať nechá Greena ležet :D A na tu Zlodějku jí dokopej, o dost přichází. Tu knihu si prostě musí přečíst všichni!!
      Mě by taky bavilo nakupovat knihy pro blízké a kamarády, ale přesně jak říkáš, v mém okolí to nikdo neocení. Nebo rozhodně ne tak, jako já. Aspoň že kamarádka ráda čte, teď jsem jí zrovna dávala Eleanor & Park v angličtině k narozeninám. Ale stejně mi to přijde, že jsem jí tu knihu vnutila a ona jí teď třeba nebude mít chuť číst (napsala jsem jí k tomu dopis, aby věděla, proč jsem knihu vybrala). Nicméně já jsem za každou novou knih vděčná, tak tak :D

      Vymazat
  8. Opravdu skvělé tipy na dárky!Trefila jsi se do vkusu mého taťky i bratra :) Taťku by určitě potěšila Šfra mistra Leonarda, Ufologie i Pod kupolí :) Pro bráchu je Labyrint knížka přímo stvořená, určitě bude mít radost :) A Percyho Jacksona jsem mu dala už minulý rok :)

    OdpovědětVymazat
  9. Výborný článek! Podle mě ses s výběrem knih skvěle strefila :-)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)