neděle 23. listopadu 2014

JÁ CHCI JINÉ HERCE!

Znáte to. (Oblíbenou) knihu se rozhodnou přetvořit na film a vy nevíte, zda propadat zoufalství, nebo se radovat. Já většinou propadám zoufalství, protože se zaručeně naštvu u castingu. 
Film odsoudím podle herců dřív než ho vůbec začnou točit, postupně se snažím přijít mu na chuť pomocí nových fotek z natáčení, pár měsíců po premiéře dělám drahoty a na sledování filmu vůbec nechvátám. A když ho pak konečně zhlédnu, uvědomím si, že se mi to vlastně celkem líbilo. Přesto si pořád myslím, že obsazení není zrovna ideální, a že kdyby mě k tomu pustili, vybrala bych super herce podle mých představ. Koho bych tedy do těchto tří (poměrně) nových filmových zpracování obsadila já?

HOSTITEL
Hostitel je jedna z mých nejoblíbenějších knih, i když o ní příliš nemluvím. Napsala ji Stephenie Meyer, což samo o sobě není nic hrozného, ale když lidé slyší tohle jméno, většinou se začnou hádat o Twilight a jeho kvalitě. Kniha Hostitel je ale mnohem mnohem lepší než celá čtyřdílná série o třpytivých upírech. Hostitele jsem četla několikrát, zamilovala jsem se do Iana, hledala jsem každou zmínku o natáčení filmu. A pak se to stalo. Když jsem na to všechno totiž zapomněla, zjistila jsem, že film už se natáčí, a že herci jsou sice pohlední, ale vůbec ne podle mých představ. Nakonec to ale dopadlo dobře, film není vůbec špatný a viděla jsem ho už dokonce dvakrát. 

MELANIE: Přestože Saoirse Ronan odvedla ve filmu docela dobrou práci, mně přišla na Melanii příliš křehká. Na místo ní jsem si představovala někoho trochu výraznějšího, právě jako Alexandru Daddario, která má zrovna tak pronikavé oči jako Saoirse, ale působí mnohem silněji a dospěleji.
JARED: Jared mi k srdci příliš nepřirostl, mluvím o knize i o filmu. Perfektního Jareda by určitě zahrál Jensen Ackles, můj miláček ze Supernatural, hihi.
IAN: Výběr herce na postavu Iana je pro mě z celého castingu asi to největší zklamání. Jake Abel byl sice docela zlatíčko, Ian je v mojí hlavě mnohem dospělejší, jistější. Podívejte se na Bena Barnese (s krátkými vlasy) – vždyť to je přesně on!
WANDA: Z Wandy udělali ve filmu strašnou zrůdu. Jinak to říct nejde. Jindy roztomilá Emily Browning vypadá ve filmu naprosto příšerně a na Wandu se absolutně nehodí. Navíc se Emily Browning vůbec nehodí k Jakovi a nemají vůbec žádnou chemii, takže fakt nechápu, kdo o tomhle rozhodl. Naprosto perfektní by byla Emilia Clarke, která se navíc dost hodí i k Benovi, co myslíte? :D

Zbytek obsazení mi až tak příliš nevadil, tedy kromě Diane Kruger, naprosto vychrtlé divné ženy, která vypadala, že se rozpadne. Proboha, copak mimozemšťani nejí? Na její místo bych postavila Natalie Portman. Jako Jamieho jsem potom vybrala roztomilouše Logana Lermana. Místo Jeba by skvěle převzal Jeremy Irons.
                                                                                                                                         

DIVERGENCE
Divergenci jsem četla dvakrát. Když jsem jí četla podruhé, myslela jsem, že plynule navážu na další díly, ale to se nakonec nestalo. Momentálně se natáčí druhý film, ale já ještě nepřečetla druhou knihu, takže si budu muset kapku pospíšit. Pojďme ale k obsazení. Nejvíc mě totiž štve, že Shaileene Woodley a Ansel Elgort hrají ne v jednom, ale hned ve dvou filmech podle knižních bestsellerů. A jednou hrají sourozence, podruhé milence. Herců je na naší planetě sice asi milión, ale proč sakra neobsadit ty samé herce, right? To prostě dává strašný smysl.
TRIS: Beatrice není v knize příliš pohledná, to si o ní pamatuji asi nejvíc. Shaileene Woodley je sice skvělá herečka, jako Tris mi moc neseděla. Koho si naopak skvěle dokážu představit na jejím místě, je Mia Wasikowska, která v sobě má sice křehkost a jemnost, ale dokážu si jí představit, jak se postupně stává pevnější a tvrdě bojuje za svůj život v Neohroženosti.
ČTYŘKA: Co vám budu vyprávět. Theo James se mi vůbec nelíbí, navíc ho mám spojeného s Downton Abbey, kde vypadal ještě hůř, jako Čtyřka je však skvělý. Douglas Booth se mi naopak líbí až moc, ale z toho, co jsem viděla, hraje tak nějak jednotvárně a vždycky je to slaďouš. Kdyby se spojila jeho tvář s hereckým výkonem Thea, byla bych nadšená.
CALEB: Tohle je největší průser. Ansela Elgorta mám sice jako slavnou osobnost docela ráda, v roli Augusta v TFIOS ho překousnu, ale tady fakt ne! Evan Peters se svojí zajímavou tváří by za něj určitě udělal mnohem lepší práci.

Zbytek obsazení už je spíš jen tak navíc. Maminku Tris jsem si představovala trochu mladší a s pohledem, do kterého když se podíváte, vidíte skrytou Neohroženost, přesně tak vypadá Keri Russell. Postavu Christiny by podle mě skvěle předvedla Rooney Mara, která je skutečně zajímavá. Naopak se mi moc líbil herec Jai Courtney v roli Erica, protože toho jsem si při čtení knihy nemohla vůbec nijak představit. Navíc mi tak pořád skákal Eric Northman z Pravé krve, jen trochu opálenější a s krátkými vlasy :D
                                                                                                                                         

HVĚZDY NÁM NEPŘÁLY
Ach Hvězdy a můj komplikovaný vztah k nim. Kniha se mi sice líbila, přesto jí ale považuji za neuvěřitelně přeceňovanou. Film se mi snad líbil o něco víc než kniha, ale pořád je tu to herecké obsazení, které mě strašilo ve snech. Dlouhou dobu jsem se přes něj nedokázala přenést, protože Ansel Elgort jako ten skvělý Augustus? To fakt ne. 
HAZEL: Jak už jsem zmiňovala u Divergence, byla bych raději, kdyby do dvou úspěšných filmů, které navíc šly do kin poměrně těsně za sebou, obsadili různé herce. Shaileene Woodley tu však odvedla mnohem lepší práci, než u Divergence (dokonce bych neřekla, že to je jedna herečka). Moje představa Hazel se příliš neliší. Krátké vlasy jsou povinnost, akorát možná postava nemusela být tak průměrně hubená. (Místo Shaileene jsem vybrala Sami Gayle.)
AUGUSTUS: Nechci tvrdit, že je Ansel Elgort jako Augustus špatný, to by totiž nebyla pravda. Vypadá ale tak průměrně a, hm, namachrovaně. Já jsem chtěla někoho se štěněcím pohledem a tmavýma rozcuchanýma vlasama. A Logan Lerman moje požadavky skvěle splňuje.
ISAAC: Ano, Isaaca bych nechala. Je to nejlepší postava v knize, nejlepší postava ve filmu. Miluju Nata Wolffa a chtěla bych, aby byl v každém filmu. 
VAN HOUTEN: Vymyšlený spisovatel, kterého Hazel strašně miluje a je schopná kvůli němu letět přes půl planety. Vím, že spisovatel byl extra nevrlý a to se ve filmu podařilo, nicméně Hugh Laurie svýma očima říká, že nějaký ten cit tam je, přestože jeho slova dokáží být bezcitná. To bych chtěla vidět na obrazovce.
                                                                                                                                         

Napadá mě spousta dalších filmů, kde se herecké obsazení zatraceně nelíbilo. Například ve Vampýrské akademii to byla naprostá hrůza, nebo Hunger Games jsem si stále nezvykla, že krásná Jennifer Lawrence hraje mojí milovanou Katniss. A například Zlodějku knih jsem kvůli obsazení neviděla, ani se na ní nepodívám a fotkám z filmu se snažím obloukem vyhnout. Článek už je ale dost dlouhý. Pokud se vám bude líbit, třeba bude mít víc částí :)

Jak se obsazení těchto tří filmů líbí vám? Byli jste z něho nadšeni od samého začátku? Koho byste nahradili? Odkazy, jména, rozsáhlé diskuse o jednotlivých hercích, cokoliv piště do komentářů, moc ráda se o tomhle pobavím :)

11 komentářů:

  1. Mně se právě Ansel jako Gus hrozně moc líbil. Protože se mi nepřijde přitažlivý kvůli tomu jak vypadá, ale protože má prostě neskutečné charisma a to je právě můj Gus podle mých přestav. Nemá to být fešák jako Logan.
    A Van Houten byl skvěle zahraný :D A vypadal přesně jako takový ztroskotanec, jak jsem doufala :D
    Jinak Mám hrozně ráda Shaileene, ale je pravda, že na Tris je až moc krásná...
    Eric byl nejúžasněji obsazená role!
    Theo James je jako Čtyřka super :)
    Já zrovna s obsazením těchto filmů nemám problém (Hostitele jsem ještě nečetla ani neviděla)
    U VA se mi HROZNĚ nelíbila herečka Lissy! Vůbec neodpovídala mé představě nádherné, éterické, okouzlující Lissy. Herečka je asi ve skutečnosti fakt pěkná, ale jako Lissa mi vůbec neseděla :) Další články tohoto ražení? Ano prosím!! :) Možná se u tebe inspiruju :) :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Divergenci jsem viděla, ale nečetla to samé je i s Hostitelem. Hvězdy nám nepřály jsem četla i viděla a moc se mi líbili. :))

    OdpovědětVymazat
  4. v hodně případech s tebou souhlasím :D a to jsem si myslela, že asi na světě neexistuje nikdo vhodnej, když vybrali takový děsný herce, ale tys objevila!:D

    OdpovědětVymazat
  5. Mě U hostitele neseděla třeba jen Wanda, jinak mi všichni přišli v pohodě a zhostili se své role úžasně. U Divergence a Hvězd nemám jedinou výhradu. Tady podle mě vybrali naprosto dokonale padnoucí sestavení, které si mě získalo a jsem za to i ráda. :) Jinak skvělý článek, každý to hold vidíme jinak :)

    OdpovědětVymazat
  6. Třeba u Hostitele jsem si do role Iana představovala Iana Somerhaldera, nějak mi ten jeho obličej společně se jménem Ian vyskakoval v hlavě :D A konečně někdo, kdo si taky myslí, že Wanda je příšerně vybraná herečka. Díky :D
    U Divergence mám problém s Theem, prostě se mi nelíbí a ani zhlédnutí filmu to nespravilo. Zatímco Douglas, ten by tam prostě úplně seděl <3
    A Logan do role Augustus by podle mě taky sedl jak ulitej. No a ten nápad s Hughem je úplně geniální. Úplně ho v té roli vidím :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ó Kurte, Jensen! To by se mi třeba i hostitel líbil, jenom možná :D A Jakea bych tam nechala jenom proto, že je to můj asi nejoblíbenější herec :D
    Jinak Logan na Guse... kdybych si nezvykla na tohodle, tak by se mi tam taky hodil :D

    OdpovědětVymazat
  8. Je pravda, že jsem si Wandu představovala trošku jinak, ale jinak si myslím, že to nebylo špatné.
    U Caleba s tebou na 100% souhlasím. Ansel mi tam nesedí. Bylo by lepší, kdyby ho hrál někdo jiný. A u Triss mám takové smíšené pocity. Jsem ráda, že ji hraje Shaileene, ale i tak jsem si představovala někoho jiného. S obsazením Van Houtena nejsem vůbec spokojená. Ten herec mi tam nesedí. Byla jsem z něho hodně zklamaná :)
    Doufám, že sepíšeš další článek na toto téma :)

    OdpovědětVymazat
  9. Když jsem poprvé viděla herce, který měl hrát Čtyřku, upřímně to se mnou málem seklo. Takovýho ošklivýho kačera! Bože kdo ho vybral! Naštěstí jsem se s tim trochu smířila potom, co jsem viděla film. Hrát přeci jenom umí... Ale holt jsme holky zmlsaný a musíme mít všude krasavce :D

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Nemohu s tebou souhlasit, promiň..
    Hold každému se líbí něco jiného :))

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)