neděle 2. listopadu 2014

NEPŘEČTENÍ AUTOŘI | TOP 5 SUNDAY

Pět autorů, od kterých jsem stále nic nepřečetla, ale strašně se na ně těším.

SARAH J. MAAS
Od téhle americké autorky si chci přečíst hlavně sérii Throne of Glass, protože na to slyším/vidím chválu u zahraničních blogerů a youtuberů v jednom kuse. Celá série bude mít zřejmě šest dílů, ale jsou k ní přiřazeny i doplňující příběhy. V roce 2015 má vyjít první díl z autorčiny nové série A Court of Thorns and Roses, na kterou se budu soustředit podle toho, jak se mi zalíbí Throne of Glass. Od čtení mě nejvíc odrazuje čtení v angličtině, protože jde o docela tlusté fantasy.

LEIGH BARDUGO
Přiznávám, že trilogie The Grisha mě hodně zaujala hlavně svými obálkami, ale když jsem viděla, že je chválena podobně jako Throne of Glass... no prostě si ji potřebuji přečíst! Příběh opět spadá do žánru fantasy, proto se čtení v angličtině trochu bojím, ale první díl snad najdu letos pod stromečkem.

DIANA GABALDON
Diana a její početná série Cizinka. Já se o ní dozvěděla díky novému stejnojmennému seriálu a hned po prvním díle mi došlo, že si musím přečíst i knihy. Seriál mi přijde jako jemnější, více ženská verze Game of Thrones, navíc je to podobně skvělé. Každý díl knižní série je podobně tlustý jako knihy George R. R. Martina, takže nepředpokládám, že nedokážu přečíst všechny díly. Podobně teď totiž bojuju právě s Písní ledu a ohně. Ale Cizinku a Vážku v jantaru, tedy první dva díly, si přečtu určitě.

LAUREN OLIVER
Lauren Oliver možná znáte kvůli její sérii o lásce s názvem Delirium. Já se k jejím knihám stále nějak nemůžu dostat, ale moc ráda bych si kromě zmíněné série přečetla také Chvíle před koncem a alespoň první díl autorčiny nové série knihu Panika.



MARRISA MEYER
Ach, Marrisa a její měsíční kroniky. Co jsem tak viděla, lidi si sérii chválí, proto jí dám taky šanci. Trochu se ale bojím, že tenhle retelling nebude nic pro mě. Popravdě třeba druhý díl mě láká víc než ten první.



Tak tady máte pět autorek, ke kterým nejsem schopná se dokopat. Četli jste některou ze zmíněných knih? Koho máte na seznamu nepřečtených autorů vy?

14 komentářů:

  1. Poslední dvě autorky si chci také přečíst :)
    Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Měsíční kroniky je lepší číst popořadě :) Ale neboj se toho, je to úžasné a úžasnost postupem série graduje, takže myslím, že z Winter se asi zcvoknu nadšením :D
    Sarah J.Maas taky chci číst (Throne of glass vyjde v češtině, pokud vím!!), protože tolik chvály na youtube není jen tak :) A The grisha mě taky láká. Cizinku odhalila spousta českých blogerů až teď a já jsem o ní taky donedávna neměla ani páru, ale teď mě zajímá čím dál víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě jsem se zapomněla zmínit o tom, že Delirium určitě číst chci, ačkoli mě Panika vůbec nezaujala :) A do Chvíle před koncem jsem zatím jen nakoukla a nevím, nevím...ale chci dát L.Oliver ještě šanci :)

      Vymazat
  3. MARRISA MEYER, jej kroniky by som veľmi chcela. :)

    OdpovědětVymazat
  4. První dvě autorky vůbec neznám, ale obojí vypadá moc dobře. :) Jenom ta angličtina, no. :D
    O Cizince toho poslední dobou slýchám strašně moc, ale nevím, jestli se mi do toho chce pouštět. Trochu dost obsáhlé. :D
    Od Lauren Oliver jsem četla Delirium, Pandemonium a potom Paniku. Rekviem, jakožto závěrečný díl série jsem ještě nečetla, ale v nejbližší době se na něj chystám. :)
    Jinak Panika má být série? Já myslela, že je to jenom samostatná kniha... :) Ale jinak se mi to moc líbilo. ;)
    A z Měsíčních kronik jsem četla všechny tři díly, které jsou zatím vydané a které máš na obrázku. Jsem asi jenom další nadšený čtenář, protože mně se to vážně hrozně líbí, takže nevím, jestli tě můj názor přesvědčí. Ale myslím si, že z toho retellingu tam moc není, jestli se to dá pochopit. :) Prostě krom toho, co se píše v anotacích tam třeba v Cinder moc popelky není. Tedy mně to tak přišlo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Panika je samostatná kniha. Nevím, proč jsem si myslela, že to bude série :D
      Cizinka podle mě bude dokonalost, určitě si pusť alespoň seriál, ten je stejně skvělý :)

      Vymazat
  5. Do Throne of Glass se chci hrozně moc pustit, už nějakou chvíli na to mám velkou chuť. A asi se do toho opravdu pustím, jen co se zbavím povinné. Do konce roku si ten první díl chci přečíst určitě, abych věděla, jestli shánět pokračování. A na to A Court of Thorns and Roses se asi také podívám, rozhodně pokud se mi bude líbit Throne of Glass.
    The Grisha mě také láká, časem bych se k tomu také ráda dostala. :)
    Cizinku číst budu, jen musím nejdřív přečíst knížky z knihovny, které jsem si půjčila dřív.
    Héj, taky mi asi není přáno si knihy od Lauren Oliver přečíst. :D Sice mě to zas tolik netrápí, ale je pravda, že to, co jsem od ní měla už doma půjčené, jsem musela vrátit nepřečtené, protože jsem na to neměla čas, jop. Ale jednou se snad k něčemu dostanu, aspoň tu Chvíli před koncem si přečíst chci. :)
    Hm... Já si myslím, že by se ti Měsíční kroniky mohly líbit. Proč si myslíš, že to nebude nic pro tebe? :) Jinak tu sérii ale musíš číst po sobě, ty díly na sebe navzájem navazují, nestojí samostatně, jop. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cizinka na mě čeká na poště, bohužel jí asi dostanu až pod stromečkem :D
      No, trochu se toho bojím, protože anotace prvního dílu Měsíčních kronik jde tak trochu mimo mě. Určitě kdyby to nebyla populární série, tak to přejdu, protože nějaký androidy a kyborgové? Eh? :D Ale je mi jasné, že to budu muset číst popořadě. A jelikož mě druhý díl láká víc než ten první, tak bych je oba mohla dokázat přečíst, ha! :D

      Vymazat
    2. Tak aspoň se máš na co těšit! :D
      Jo ták. Ale ono to s tím není zas tak horký. :D Cinder rozhodně není typický kyborg, jak si ho já představuji. Jasně, nějaké sci-fi prvky tam jsou, ale jinak si myslím, že se ti to líbit bude, když si vezmu, co se ti jinak líbí, jop. :)

      Vymazat
  6. Mňa druhý diel Mesačných kroník tiež lákal viac, bol to dôvod, prečo som sa do série pustila a nakoniec sa mi jednotka páčila viac :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až tak? No, budu si knihy muset brzy sehnat!

      Vymazat
  7. Mám velmi podobný seznam :D :D Throne of Glass jsem si už koupila, ale to na mě zatím těžké. Shadow and Bone má krásné obálky, mrknu po tom :) A Marrisa Meyer. Do té jdi. To jsou fantastická díla.

    Řeknu ti, o Cizince jsem ještě neslyšela, také po tom mrknu. Teda, ještě mám ten seznam k přečtení virtuální a mohu stále doplňovat.

    OdpovědětVymazat
  8. Throne of Glass - četla jsem první díl a nějak mi to stačilo. Potenciál to mělo, ale celé to bylo takové děsně naivní. Ostřílenou vražedkyni si představuji hodně jinak a kapitánovi stráží bych možná dovolila hlídat leda děti v mateřské školce. Asi nejsem cílovka nebo to bylo tím, že jsem předtím četla podařený příběh Poison Study, které má několik schodných motivů.

    OdpovědětVymazat
  9. Od Lauren Oliver jsem četla Delirium a líbilo se mi. Vadilo mi, ale to, že v knize nejsou moc dialogy, ale v konečném výsledku to bylo hodně dobré.
    A Měsíční kroniky miluji! Určitě si je musíš přečíst. Je to čtivé, dokáže to pohltit, má to děj. Prostě dokonalé. Nemůžu se dočkat až vyjde poslední díl :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)