neděle 16. listopadu 2014

TLUSTÉ KNIHY | TOP 5 SUNDAY

I like big books and I cannot lie. 
Ve skutečnosti mě tlusté knihy docela děsí. Mívám je totiž rozečtené až příliš dlouho, neustále je odkládám, dávám přednost hubeňourům. Dneska chci dát dohromady 5 tlustých knih (tzn. 500+ stran), které jsem zhltla jako jednohubku a po dočtení jsem chtěla přidat.

1. ZLODĚJKA KNIH
Markus Zusak, 528 stran
Kdyby mě někdo požádal, ať popíšu svůj cit ke Zlodějce knih, odpověděla bych, že mi zlomila srdce a já jí i přesto miluju. Tuhle knihu si prostě musí přečíst každý, bez výjimky. Já jí hodně brzy budu číst znovu, protože se mi podařilo propašovat ji na seznam k maturitě.

2. MĚDĚNÝ JEZDEC (RECENZE)
Paullina Simons, 616 stran
Ano, zas a znovu zmiňuji Měděného jezdce. Ne, v dohledné době o něm nesklapnu. U téhle knihy jsou jedinou záchranou další dva díly, které ale stejně nedokáží nasytit. Alespoň mě teda ne. Nikdy nemám dost Taťány a Alexandra.

3. PRÁZDNÉ MÍSTO
J. K. Rowling, 544 stran
Už si nepamatuji, co jsem od Prázdného místa očekávala, ale vím, jak jsem se na knihu strašně moc těšila kvůli tomu, že jí napsala J. K. Rowling. A nakonec jsem byla tak příjemně překvapená, že jsem Prázdné místo zhltla za pár dnů. Není to bohužel Harry Potter, ale nese to jasné stopy Rowlingové a to mi bohatě stačí. Doporučila bych lidem, kteří rádi čtou společenské romány a/nebo jsou fanoušky J. K. Rowling.

4. HOSTITEL
Stephenie Meyer, 552 stran
Pravděpodobně první a poslední skutečně dobrá kniha od Stephenie Meyer. Tenhle příběh se nemůže s nějakým Stmíváním vůbec rovnat, přesto i sérii o upírech jsem měla (a stále mám) ráda. Hostitel je jedna z těch knih, které bych mohla číst stále dokola a vždycky bych se zamilovala do těch samých postav.

5. HRA O TRŮNY (RECENZE)
George R. R. Martin, 846 stran
Hra o trůny je tak trochu výjimka v celém seznamu. Tuhle knihu jsem totiž nezhltla, měla jsem jí rozečtenou několik měsíců, a o přidání jsem sice prosila, ale zatím jsem zvládla přečíst pouze druhý díl. Mě na Písni ledu a ohně nejvíc štve (a zároveň to nejvíc obdivuji) počet postav, všechny ty jejich jména, tituly, rody, zvířata a meče s vlastními jmény. A taky to, že když se něco odehrává z pohledu postavy, kterou moc nemusím (*mávám na Catelyn*), tak to prostě těžko můžu přeskočit.

35 komentářů:

  1. Přiznávám, že mě tlusté knihy také trochu děsí a raději sahám po tenčích. Hostitele jsem zhtla, ten byl skvělý a Hra o trůny je dokonalá, přečetla jsem všech pět knih, ale souhlasím, že v postavách jsem se také ztrácela.
    Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za jak dlouho jsi přečetla všech pět dílů? Já mám pocit, že to přečtu asi tak za tisíc let :/ :D

      Vymazat
    2. Cože? :O A to jsi četla jen tuhle sérii?

      Vymazat
    3. Jojo, četla jsem je hned za sebou.
      Hra o trůny za 16dní ,Střet králů za 10 dní, Bouře mečů za 14 dní, Hostina pro vrány za 7 dní a Tanec s draky 16 dní :D :D

      Vymazat
    4. Nedokážeš si představit, jak tě obdivuju!! :)

      Vymazat
    5. Já to četla čtyři měsíce a to jsem četla víc, než jsem normálně schopná za jeden den, abych věděla, co se stane Ygritte a Jonovi :D Hodně mě zbrzdila Hostina pro vrány, protože mě skoro vůbec nebavila.

      Vymazat
    6. Já vám lidi tak závidim, že to dokážete přečíst tak rychle! Já fakt čtu jeden díl třeba sedm měsíců :D :D

      Vymazat
  2. Ani jednu jsem zatím nečetla, ale na první dvě jsi mě nalákala ještě víc, že to není ani možné! :) U vypasených knih si říkám, proč jsou tak nekonečné, a u těch podvyživených zas, kde jsou další stránky? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minimálně Zlodějku si přečti určitě, je to vážně dost silný příběh :)
      Mám stejné pocity! :D

      Vymazat
  3. Já bych si ráda přečetla Zlodějku knih. :))

    OdpovědětVymazat
  4. ja som čítala iba Medeného jazdca a tiež som o ňom nie a nie zmlknúť :D Teraz...no sdpomínam ho pri každej možnej príležitosti :D
    a ešte Hru o tróny a prečítala som ju zhruba za mesiac :D A akože, zorientovať sa v tom...no amen tma :D Ešte vlastne neviem či sa pustím do dvojky, ale možno kvôli niektorým obľúbeným postavám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se druhý díl líbil mnohem míň než ten první a měla jsem mnohem větší problém ho přečíst, možná proto se teď stále nemůžu pustit do trojky, která už na mě doma čeká skoro rok! :D

      Vymazat
  5. Zlodějka knih je skvělá, mám ji teď doma i v angličtině. :) Měděného jezdce bych si přečíst chtěla, už mi ho doporučovalo víc lidí. A Píseň ledu a ohně - ta je boží. Tu jsem hltala celou. Teď čtu Annu Kareninu, ta je taky dost tlustá - ale fajn, tak to relativně rychle utíká. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, na Annu Kareninu jsem docela zapomněla! Ale i tu jsem měla rozečtenou několik měsíců, ale zhruba od půlky už to potom ubíhalo rychle :)

      Vymazat
  6. Četla jsem Hru o trůny a tu miluju. Prázdné místo mě bavilo, ale za nějaký velký zázrak to nepovažuju.
    Zlodějku si musím přečíst, ale budu muset počkat, až na ni budu mít speciálně náladu.
    Hostitele mám doma už několik let a ještě jsem ho nečetla, přesto, že slyším jen samé superlativy :) Super článek :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já se dlouhejch knížek nebojím, ale shodou okolností je prostě nějak moc nečtu, protože mě prostě příběhem zaujmou ty kratší a mám chuť číst je. A co si budeme povídat, těch kratších se dá přečíst víc za stejnou dobu... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě! Já se nerada do tlustých pouštím, protože vím, že místo jedné tlusté přečtu víc krátkých :D

      Vymazat
  8. Máš Zlodějku v seznamu k maturitě? Šmarjá, já chci taky! :D Víš jak krásně by se mi o tom mluvilo? :D Ale né, náš seznam musí být hrozně suchý - jiní tam mají Harryho Pottera, Barvu kouzel od Pratchetta, Letopisy Narnie a někdo tuším i Šifru mistra Leonarda, ale my tam máme akorát tak Společenstvo prstenu. Kdyby tam aspoň byl Hobit, toho jsem četla, že jo... :D :)
    Fakt moc si chci to Prázdné místo přečíst, ale vidím to tak, že dřív jak v létě se k tomu nedostanu, no. Docela mě to mrzí, ale aspoň na to pak budu mít čas to přečíst hezky v klidu.
    Já ty delší knihy čtu docela často nebo jsem aspoň dříve hodně četla. Přece jenom u fantasy se autoři fakt rádi rozepisují. Nejvíc knížek přes 500 stran jsem stihla přečíst před dvěma lety - to jsem totiž stihla pět knih ze série Bratrstvo černé dýky, jop. Letos je mou nejdelší knihou Pramen povýšení od Sandersona, to mělo nějakých 700 stránek. :) Ale je pravda, že každým rokem stíhám přečíst méně a méně stránek, no.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme, ale to by byla velká náhoda, kdybych si ji zrovna vytáhla :D My tam jinak taky nic extra nemáme, myslím, že ta Šifra tam je, nicméně musela bych jí přečíst znovu, abych si jí mohla zařadit do svého seznamu. Zkoušela jsem protlačit Harryho Pottera, ale naše učitelka mi na to řekla, že je to příběh pro děti, tak jsem jí hned dala přednášku, jak mě naštvala :D Společenstvo jsme letos vyřadili, protože ho u nás nikdo nečetl (velké překvapení, u nás totiž nikdo nečte) a Hobit tam není (o tom bych ale klidně mluvila :D).
      Já jak mám na čtení míň času, tak se mi do těch tlusťochů chce méně a méně. Nicméně na re-reading Měděného jezdce (a dalších dvou dílů), mám zřejmě čas vždy, když chci :D

      Vymazat
  9. a čti si the host v ájině viď :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele a víš že bych to docela ráda zkusila? :) :D

      Vymazat
    2. ale to zas jo, já to doporučuju :D jen jsem zrovna měla poměrně za sebou dvě 600-stránkové knihy v ájině:D bylo to zajímavé :D

      Vymazat
  10. Miluju tlusté knihy, protože to znamená, že s tím příběhem mužů zůstat dýl.. Hostitel je jedna z mých nejoblíbenějších knih a musím přiznat, že jsem od Meyer tak dobrou knizku nečekala. A Hru o trůny si chci někdy přečíst :)
    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Hele, zrovna tyhle jsem všechny přečetla! Hostitele a Prázdné místo dokonce hrozně rychle, Hostitele asi čtyřikrát pětkrát :D Souhlasím, jediná kniha, která je od Stephanie fakt dobrá. Ze Stmívání jsem vyrostla, třebaže jsem ho svého času taktéž zbožňovala, ale Hostitele zbožňuju doposud :)
    Nejvíc mě děsí Hra o trůny, jsem zaseknutá na 66% druhého dílu v kapitole, která mě fakt nebavila, a navíc jsem to četla anglicky... bůhví, jestil to někdy dočtu.
    Měděný jezdec je super, ale po přečtení druhého dílu jsem zklamaná, a už rok na mě čeká díl třetí, a já bych si místo toho radši přečetla jedničku. Achjo. :D
    Další tlustá kniha, která mě momentálně děsí, jsou Bídníci. Už mám přečteno 700 ze 1500! :D Už půl roku jsem je neotevřela, ale pomalu ale jistě, žejo... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já ze Stmívání vyrostla, ale myslím si, že ten příběh by se mi líbil i teď. Nicméně Hostitel je jedna z mých top knih! ♥
      Jako já Píseň ledu a ohně možná nikdy nedočtu :D Mě zajímá, co bude dál, a chci to vědět dřív jak seriál, bohužel to prostě nezvládám číst, je to pro mě strašně těžké.
      Já když poprvé přečetla Měděného jezdce, hned jsem mazala do knihkupectví pro druhý díl a toho třetího jsem se sotva mohla dočkat. Ale když se na to dívám zpětně, ty dva další díly jsou trochu jiné a o něco horší. Pořád je to ale jedna z nejlepších sérií, co jsem četla :)

      Vymazat
  12. Hrubé knihy ma tiež zvyknú desiť.:D Z tvojho zoznamu som čítala Zlodejku kníh a Hostiteľa, obe boli vážne skvelé a zhltla som ich. S Medeným jazdcom to šlo už ťažšie, ehem.:D Inak, Zlodejka kníh na maturitu? Waau, super! To by sa u nás nemohlo stať.:P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlodějka na maturitu mě taky překvapila, ale určitě si jí tam dám (pokud jí zvládnu přečíst znovu) :)

      Vymazat
  13. Já mám taky ráda tlusté knihy! I když to chvíli trvá než je přečtu :D
    Zlodějku knih jsem četla a plánuji, že si někdy udělám re-reading. Totéž s Měděným jezdcem, ale u něho chci první přečíst třetí díl a pak si dám re-reading. Protože je to příběh, který bych mohla číst stále dokola (a taky budu).
    A Hostitel je další kniha, u které si chci dát re-reading.
    Jak, tak přemýšlím já si chci hodně re-reading :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už na ten re-reading dokonce připravuji článek, protože oblíbené knihy čtu prostě pořád a pořád dokola! :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)