neděle 21. prosince 2014

CO BUDU ČÍST O PRÁZDNINÁCH

Musím se vám k něčemu přiznat. Za prosinec jsem zatím nepřečetla žádnou knihu. Tohle se mi už dlouho nestalo. Poslední dočtená kniha byla Esej o tragédii, kterou jsem zhltla za dva dny, to bylo na konci listopadu. Proč se za posledních pár dnů na blogu neobjevilo nic nového a proč jsem nečetla, má jediný celkem prostý důvod. Škola. Ne že bych se snad vzpamatovala a začala se učit, neustále se však řeší něco jako je nástup na ples nebo Vánoční besídka, která mi dala zabrat asi nejvíc. Ráda bych teď dohnala všechny knihy, které chci nebo musím přečíst. Nejvíc trapně je mi za čtyři recenzáky, protože některé z nich mám už asi od října :/

Se zimní tematikou na mém seznamu nic moc není. Nejblíž k tomu má jistě Bylo nebylo, kniha podle televizního seriálu, který míchá různé pohádky. Mám takový pocit, že tahle kniha je vlastně přepis první série a jsem na to docela zvědavá, jelikož právě první sérii jsem už viděla dvakrát, protože se mi moc líbila. 

Královnu Tearlingu už mám rozečtenou asi dva měsíce a pořád s ní nemohu hnout. Příběh není špatný, ale přijde mi zbytečně roztažený a minimálně první polovina, ve které se stále nacházím, by se určitě dala lehce zkrátit. 

Na Kořist jsem zatím slyšela docela pochvalné ohlasy, některým čtenářům se dokonce líbil více než díl předcházející. Doufám, že to bude podobná jednohubka jako Hon a dokážu jí přečíst za dva dny. 

A pak tu mám čtení do školy. Knihu Stařec a moře mám už taky pěkných pár týdnů rozečtenou a přitom je tak krátká! Kromě ní musím k maturitě přečíst ještě Krysaře, Romeo, Julie a tma a potom si dát re-reading Zlodějky knih, abych si pořádně zopakovala její děj. 

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda jsem dostala jako recenzní výtisk od Odeonu. Myslím, že jde o tři příběhy v jedné knize a už se těším, až se do všech ponořím. 

A aby toho nebylo málo, ještě budu poslouchat audioknihu Zmizelá. Knize jsem se vyhýbala, jak jsem mohla, nakonec jsem si ale řekla, že za poslechnutí nic nedám. No, teď na to jen musím někde vyčlenit 17 hodin. 

Co budete o prázdninách číst vy? 

12 komentářů:

  1. Moc pěkný článek :).
    Já o prázdninách budu číst Harryho Pottera a Kámen mudrců- to mám do povinné četby a pak bych si ráda přečetla Čarodějku a čaroděje od Jamese Pattersona. No a potom bych si chtěla přečíst nějaké knížky od Ježíška, pokud mi teda nějaké nadělí :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Harryho Pottera ti závidím! Já bych ráda pokračovala v rozdělaném re-readingu, mám teď číst čtvrtý díl, ale musím dát přednost jiným knihám :/
      Na knížky od Ježíška nejspíš vůbec nebudu mít čas a dost mě to štve! :D

      Vymazat
  2. Taky budu muset během Vánoc přečíst několik knížek do školy. Bylo nebylo bych si chtěla přečíst, jelikož OUaT mám ráda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám z OUaT ráda zatím jen tu první sérii, protože už s tou druhou mám problémy a stále jsem jí nedokoukala :D Na knihu se ale docela těším :)

      Vymazat
  3. Tak se čtením ti budu držet palce, ať toho zvládneš co nejvíc! :)
    Fakt nevím, jestli Bylo nebylo má cenu vůbec číst. Obzvlášť pokud to bude jen slovo od slova převyprávění první série. Nevím. Mám dilema. Ta první série se mi sice líbila nejvíc, ale těžko říct, jestli se některé postavy dají na papíře vyjádřit tak dobře jako před kamerou (no jo, Rampelníka myslím). Možná uvidím podle toho, co na to řekneš. :)
    Snad se ti tedy podaří tu Královnu Tearlignu zdolat. :)
    Na povinnou jsem sama zapomněla a pak jsem zjistila, že někdy druhý týden v lednu musím odevzdat portfolio, jop. :D Tudíž se určitě pokusím přečíst Norské dřevo a pokud si to stihnu vypůjčit z knihovny, tak budu číst i Vyhoďme ho z kola ven. Snad to aspoň bude dobré čtení, no. :)
    Kvůli tomu, jak jsou ty audioknihy dlouhé, si právě nejsem jistá, jestli je to něco pro mě. Ale asi záleží na tom, jak je to udělané. Tuhle jsem slyšela ukázku v angličtině na audioknihu Mistborna a to bylo fakt luxusní! Bohužel nevím, jak na tom jsou audioknihy české, jop. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Bylo nebylo dostala na recenzi a jelikož se mi první série fakt líbila (třeba tu druhou nějak stále nemohu zdolat), tak jsem si řekla, proč ne. Nemyslím si, že mi to nějak přiblíží postavy nebo se dozvím něco nového, ale třeba se pletu.
      Norské dřevo jsem četla před dvěma roky a pamatuji si, že to bylo zvláštní, ale líbilo se mi to. Nicméně už si to moc nepamatuji a kdybych měla čas, tak si to dost možná přečtu znova! :)
      Já jsem těm audioknihám dlouho odolávala. Pak mi ale do mailu přišla nabídka a řekla jsem si, že aspoň zkusím něco nového. První audiokniha pro mě tedy byla Jana Eyrová, kterou v psané podobě miluji, a hodně se mi líbila i jako audiokniha. Na tu Zmizelou jsem docela dost zvědavá, akorát nevím, co při tom poslechu mám vždycky dělat :D Myslím, že české audioknihy nejsem vůbec špatné, zvlášť na té audiotéce, kde jsou sice fakt dost drahé (popravdě bych si raději koupila papírovou podobu), ale zase to odpovídá jejich kvalitě :)

      Vymazat
  4. Koukám, že s těmi recenzáky to máme podobně. Já zrovna zuřivě čtu a recenzuju knížku, kterou mám doma už od října. Naštěstí je to poslední velký rest. Tedy, pokud přečtu včas ty další recenzáky, že:)
    Mám na hromádce samé dobré knížky. Já ještě nevím, co přesně budu číst o Vánocích, ráda bych se pustila do Sběratele kůží od Jeffreyho Deavera, kterého dostanu pod stromeček, ale jestli mi to vyjde, to je ve hvězdách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recenzáky jsou pro mě v poslední době zlo, potřebovala bych na ně mít aspoň půl roku :D

      Vymazat
  5. Máš přichystané skvělé knihy a věřím, že je všechny stihneš, protože jsou čtivé (aspoň ty, co jsem četla.) Na mě čeká asi 5 knih, včetně Harryho, na kterého se moc těším. Tak jsem zvědavá, jak to všechno stihnu a držím palce :)

    OdpovědětVymazat
  6. Uf, nejsem v tom sama! Já jsem nikdy nezažila nic, čemu by se dalo říkat čtecí blok. nebo krize. Ale za posledních 14 dní mám pocit, že se svět zbláznil. Většinou, i v nejvíce vyčerpávajících dnech školy si najdu čas na hodinku, dvě u počítače a nezbytné čtení před spaním. Bez toho prostě nejdu spát, ale teď to na mě taky přišlo. Prostě jsem lítala mezi školou, prací, učením na zápočty, srazy s kamarády, školou, učením a tak dále a na čtení nebyl čas. Vůbec Navíc jsem bohužel opět vybrala jeden recenzák poměrně nešťastně. Moc mě nebaví, ale má 700 stránek a já ho musím zvládnout. Moji krizi jsem se snažila překonat začtením se do Harryho Pottera (anglické verze), ale většinou jsem zvládla dvě tři stránky a padla vyčerpáním. Nechápu, co to do mě vjelo, ale věřím, že se to zlomí nejpozději na štědrý den, kdy najdu pod stromečkem čerstvé, voňavé a nově vzrušující knihy. Držím palce, ať se i tobě podaří do konce prosince přečíst pár knížek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nejhorší na tom je, že mi to čtení teď ani nechybělo. Prostě jsem toho měla tolik, že jsem si na to ani nevzpomněla a večer jsem únavou padala do postele. A teď mám takového volného času a nemůžu se do toho dostat :D
      Díky za podporu! :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)