čtvrtek 25. prosince 2014

CO JSEM NAŠLA POD STROMEČKEM

Doufám, že jste si všichni užili Vánoce jako já. Pod stromečkem jsem našla pěknou hromádku knížek a moc bych všechny hned chtěla začít číst. Přestože pro mě překvapením byla jen jedna kniha, mám ze všech neskutečnou radost a Ježíškovi moc děkuji.

Jako první jsem si rozbalila My True Love Gave To Me. Jde o sbírku několika Vánočních povídek od různých autorů, které spojuje téma lásky. Už na první pohled je kniha neuvěřitelně nádherná, stránky jsou navíc z boku růžové. Rozhodně nejkrásnější přírůstek do mojí knihovny. 
Včera jsem neodolala a hned se do knihy pustila, první povídka s názvem Midnights je totiž od mojí milované Rainbow Rowell. Co vám budu povídat, zklamaná jsem leda tak z toho, jak je povídka krátká! 
Po dočtení mě napadlo, že bych každou povídku mohla rozebrat do samostatného článku, podívat se na skryté detaily a věci, které se mi moc líbily. Nejsem si však jistá, zda by to někdo ocenil. Možná to ale udělám i tak, pro sebe, protože rozebírat do detailu by mi vůbec nevadilo. Chystám takhle třeba Eleanor & Park :)


První dva díly série Cizinka od Diany Gabaldon byly v době premiéry seriálu téměř nesehnatelné. Nakonec se mi ale podařilo je sehnat a za to vděčím především knižním blogerkám, které si nenechávaly odkazy pro sebe, ale podělily se o ně se svými čtenáři. Cizinka je pěkně tlustá, přesto mě ale moc láká. Achjo, kdybych tak měla přečtené všechny recenzáky a knihy do školy!




How I Live Now od Meg Rosoff jsem na seznam k přečtení přiřadila hned jak jsem dokoukala film. Kniha je ve skutečnosti docela tenká. Jsem zvědavá, jestli bude obsahovat to, co v sobě má film.
Chvíli před koncem od Lauren Oliver mi přinesl Knižíšek. Byla jsem opravdu překvapená, protože na pohmat jsem čekala docela jinou knihu. Netušila jsem, že je Chvíle před koncem tak tlusťoučká, ale vůbec mi to nevadí, právě naopak. Konečně si od téhle autorky něco přečtu!

Mám pocit, že o Shadow and Bone od Leigh Bardugo mluvím pořád, přestože o knize nic moc nevím. Vím ale, že je kniha hodně oblíbená v zahraničí a lidé si celou sérii dost chválí. Já mám chuť porovnávat to trochu s Throne of Glass, ale to je možná jen proto, že jsem na obě série narazila ve stejnou dobu a obě byly podobně úspěšné. 
Havraní bratrstvo si už taky nějaký ten pátek chci přečíst. Maggie Stiefvater si mě získala hlavně prvním dílem trilogie Mrazení. Její styl psaní je tak křehký a sladký, doufám, že se to ukáže i v téhle knize. 

Solitaire od Alice Oseman a Tím všechno začíná od Robyn Schneider budou doufám takové odpočinkové jednohubky, od kterých se nebudu moci odtrhnout, ale po dočtení nebudu litovat, že jsem s nimi strávila celý den v posteli. 

A nakonec tu mám to knižní překvapení, které na mě pod stromečkem čekalo. Když jsem jí rozbalila, automaticky jsem začala křičet NE! Já – naprostý antitalent v kuchyni, který má odpor sáhnout na syrové maso, a vlastně vůbec nemá chuť vařit – jsem dostala kuchařku?! Maminka se mi asi snaží naznačit, že v devatenácti letech je na čase, abych začala chodit do kuchyně pracovat, ne jen hledat jídlo. Kuchařka pro dceru od Jany Florentýny Zatloukalové je sice naprosto nádherně graficky zpracovaná, nicméně co jsem ji zatím tak pročítala, všechno mi přijde strašně složité a pracné (pro mě je teda pracné dát vařit těstoviny :D), tak nevím, kdy se do toho vaření dám. (Nikdy! :D)



A tady máte všechny knížky pohromadě. Teď musím jít přerovnávat celou knihovnu, abych je měla všechny hezky zařazené na správné místo :D

Jaké knihy jste našli pod stromečkem vy? A z jaké máte největší radost? :) 

23 komentářů:

  1. Ježíšek ti přinesl skvělé knížky. My true love gave to me vypadá skvěle, v poslední době na ni dost často narážím. =) Já jsem dostala Destrukční deník a jsem z něj nadšená. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Destrukční deník mám už několik let doma a moc mě nebaví :D

      Vymazat
  2. Teda, máš jich požehnaně :-) Já jsem dostala Avu Lavender, Tím všechno začíná a Zápisník jedné lásky + ještě k narozeninám o den dřív Bílá jako sníh, rudá jako krev a Zavolejte sestřičky a právě z těch mám asi největší radost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by mě zajímalo, jak se ti bude Bílá jako sníh líbit, protože pro mě to bylo hodně velké zklamání :/ A ani Zápisník jedné lásky moc nemusím, když už tak ve filmu s Ryanem Goslingem :D Ale Avu Lavender si chci taky přečíst! :)

      Vymazat
  3. Proč máte všichni My True Love Gave to Me a já ne? :'( :D Ta knížka je naprosto nádherná a i kdybych se k ní měla dostat až za 10 let, prostě ji chci! :D
    Ráda si přečtu rozbor každé povídky zvlášť :)
    Chvíli před koncem mám doma už nějakou dobu a co jsem do ní nakoukla, tak mě to úplně nenadchlo. Panika se mi nelíbila, Delirium jsem nečetla, ale rozhodně nemám od autorky velká očekávání. Bohužel.
    Shadow of the Bone taky celkem vyhlížím, protože amíci ji mají rádi a mně se líbí její vnější zpracování. Ale asi po ní zas tak intenzivně neprahnu :)
    Solitaire je super, mám ale pocit, že jsem jediná, kdo si to myslí :D Mě ta knížka ale fakt nadchla :)
    Svou chvástačku už jsem taky sepsala a jsem samozřejmě nadšená :) Jen potřebuji novou knihovnu, protože už je nemám kam dát :D
    Máš krásné přírůstky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MTLGTM je odteď nejkrásnější knížka v mojí knihovně. Moc se přeju, aby se mi všechny povídky líbily jako ta první od Rainbow!
      Já se na ten Solitaire dost těším, dokonce jsem koukala, že hodně knihomolů jí právě teď dostalo k Vánocům :D
      Já jsem musela přerovnat celou knihovnu, abych je mohla zařadit, ale nelituji toho :D

      Vymazat
  4. Nádherné knížky :-). A ta kuchařka je nádherná :-). Určitě z ní na Tebe dýchne nějaké kouzlo a hned se Ti bude chtít vařit :P

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné knížky. Jsem zvědavá hlavně na recenze anglických knížek. O povídkách se klidně rozepiš, minimálně mou maličkost by to zajímalo:)
    Havraní bratrstvo rozhodně doporučuji, byla to jedna z nejlepších knížek, co jsem za tento rok četla. Jsem zvědavá na Solitaire, nevěřím tomu, že to není žádná lovestory:)
    Kuchařky jsou krásný dárek, ale člověk je ocení, až když je starší. Já jsem ve tvém věku dostávala osušky! Málem mě to vždycky zabilo, ale teď si o ně normálně Ježíškovi píšu:) Stejně jako o ty kuchařky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky moc nevěřím, že Solitaire není love story, ale jsem na to upřímně zvědavá. Asi hlavně kvůli věku autorky!
      Já miluju číst o jídle, prohlížet si recepty, ale prostě už mě nebaví stát půl dne v kuchyni, abych připravila něco, čím se stejně nezavděčím celé rodině no. Ale třeba to jednou přijde, až (jestli) budu mít děti :D

      Vymazat
  6. Já jsem dostala spoustu pěkných knížek, ale nejvíce jsem se těšila na Zimní příběh a Zlodějku knih. Těšila jsem se také na Vypravěčku, ale nedostala jsem ji možná o víkendu u babičky ji dostanu a kdyby ne tak to nevadí holt si ji koupím za vlastní peníze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se máš na co těšit, hlavně na tu Zlodějku! Zimní příběh mě malinkou chvilku lákal, mám ale takový pocit, že je to docela tlustá kniha a navíc jsem ani nebyla schopná dokoukat film, jak mi to přišlo nudné. Škoda :/

      Vymazat
  7. My True Love Gave To Me vypadá vážně fantasticky! Také bych si ji v budoucnu chtěla pořídit, láká mě hlavně ta povídka od Rowellové :) Cizinku jsem si nedávno pořídila také a strašně se těším až se na ni v lednu vrhnu. A pak teda i na ten seriál :D
    Páni ty jsi teda měla bohatého Ježíška! :D Já jsem bohužel pod stromečkem našla jen jednu knihu a to od Knižíška.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jen kvůli té povídce si knihu musíš pořídit, je naprosto skvělá! :)
      A co ti Knižíšek donesl? :)

      Vymazat
  8. No krásná hromádka! Tím všechno začíná krásně vyniká obálkou a je to krásná kniha :) Já letos dostala více dárků do osobního života, které už jsem dlouho chtěla, takže jsem taky šťastná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny dárky jsou skvělé! Jsem ráda, že jsi šťastná :)

      Vymazat
  9. Pekná kôpka, očividne si bola celý rok dobrá :D Tím všechno začíná som čítala prednedávnom a bolo to veľmi dobré, tak dúfam, že aj tebe sa bude páčiť :) Ja som síce dostala len jednu knihu tento rok, ale bola to Heir of Fire takže úplne mi to stačí, lebo Throne of Glass je moja srdcovka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Throne of Glass se moc těším, ale budu čekat na ten překlad od Cooboo :)

      Vymazat
  10. Jé, Havraní bratrstvo ti závidím! Vzhledem k tomu, jak moc se mi ta kniha líbila, mám v plánu si ji také sama pořídit. :)
    Ohledně Shadow and Bone mám také pocit, že to bude něco podobného jako Throne of Glass, aspoň co se žánru týče.
    Já jsem mamce dala kuchařku Snídaně u Florentýny, je od stejné autorky jako ta tvoje a vypadá fakt skvěle. I mamce se líbí. I když mí říkala, že jí z toho budu muset něco uvařit já. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem mamce chtěla dát Snídani u Florentýny, ale nakonec jsem si řikala, že kuchařek už doma máme dost :D Jako knížky jsou to pěkný, ale to vaření je horší :D

      Vymazat
  11. Pěkný článek a super knížky! :) Ale pro mě by asi nebyly, moc nemusím zamilované příběhy. To zakončení s kuchařkou mě ale docela pobavilo :D Já také našla pod stromečkem pár knížek a nejvíc se těším asi na Tři tváře od mého nejoblíbenějšího autora, Brandona Sandersona :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ty jsi určitě musela být hodná :D
    Pořád jsem slyšela naříkat různé lidi, jak Cizinka není k sehnání, a pak jsem náhodou zabloudila do Levných knih (kde v našem zapadákově skoro nic není, v podstatě jen takové ty románky s otřesnými obaly :D) a našla jsem tam všechny díly této série a každý za 100 korun :D Bohužel mi už nezbyly peníze, ale plánuju tam udělat nálet teď po Vánocích :D
    Jinak se těším, až uděláš recenzi na Solitaire. Všichni (teda valná většina) tvrdí, že Tori je nesympatická, otravná, ufňukaná a kdesi cosi, ale já jsem se v Tori až moc našla :D A to mě děsí :D Polovinu příběhu jsem si prostě říkala, to jsem já, takhle bych se zachovala taky :D Což je možná až moc hrůzostrašné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, jenže pro mě byla jediná možnost objednat jí na internetu, kde nebyla vůbec k sehnání :/ Ale mám jí, to je důležité! :D
      Solitaire jsem včera rozečetla. A už na druhé straně mi přišlo divné, jak je mi Tori podobná! To je jako kdybych ta hlavní hrdinka byla já!! Kamarád navrhoval, že jsem možná knihu napsala v budoucnosti a pak se někdo vrátil do minulosti, aby mi to ukázal. Popravdě bych se ani nedivila :D

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)