neděle 7. prosince 2014

HARRY POTTER: THE CREATURE VAULT | TOP 5 SUNDAY

Fanouškům Harryho Pottera určitě neuniklo vydání nové knihy spojené s kouzelnickým světem. Kniha The Creature Vault je plná všemožných tvorů z HP a umožňuje nám tak nahlédnout o něco blíž do kouzelnického světa. Právě tahle kniha se mi stala inspirací pro dnešní nedělní článek. Dneska vám totiž ukážu pět tvorů, které mám ze světa čar a kouzel nejraději. 

1. MOZKOMOR
Osvětlena poskakujícími plamínky z Lupinovy ruky tam stála postava v dlouhém plášti, která se tyčila až ke stropu. Obličej měla celý zahalený kápí. Harry si ji přeměřil pohledem odshora dolů - a žaludek se mu stáhl děsem. Z pláště vyčnívala ruka, ruka třpytící se šedavým leskem, plná slizu a strupů; vypadala mrtvolně, jako by se už dlouho rozkládala ve vodě... (HP3, str. 77)
Mozkomoři jsou zřejmě moje úplně nejoblíbenější potvory v celém Harry Potterovi. Podle mě jsou to neuvěřitelně zajímavé bytosti, i když hrozivé, jelikož se živí šťastnými pocity a vzpomínkami. Tak trochu mi připomínají deprese, možná proto mě k sobě tolik táhnou.


2. TESTRÁL
Kočáry už nebyly bez koní. Mezi postraňky stáli  před každým z nich nejací tvorové. Kdyby je Harry měl nějak pojmenovat, nejspíš by řekl, že jsou to koně, přestože na nich bylo něco hadího. Na těle neměli ani lot masa, byly to jen kostry potažené černou kůží, pod níž se jasně rýsovala každá kost. Hlavy měli podobné dračím a zírali upřeně před sebe bílýma očima bez zorniček. Na hřbetech měli křídla... (HP5, str. 185)
Moje pochopení testrálů si prošlo dlouhou cestou. Když jsem byla menší, nechápala jsem jejich význam, nelíbilo se mi, jak vypadají. Jsou to však jedna z nejlepších stvoření, která ve světě kouzelníků vystupují. Je mi jich líto. Jsou to nepochopená, smutná zvířata, kterým se nedostává příliš pozornosti. A pokud se jim pozornosti dostane, lidé se jich pravděpodobně bojí.

3. NAGINI
Temnou chodbou se k němu něco plazilo, a ve chvíli, kdy se to přiblížilo k pruhu světla z krbu, uvědomil si vyděšený Frank, že je to obrovský had, dlouhý přinejmenším dvanáct stop. (HP4, str. 15)
Voldemortův had Nagini by se dal zřejmě považovat za domácího mazlíčka, přesto jde o velice zvláštní stvoření, které mě něčím přitahuje. Abyste porozuměli – já se hadů bojím. Ve skutečnosti bych se na ně nepodívala, natož abych je snad měla hladit. V létě dupu i v posekané trávě, protože se bojím, že odněkud vylezou. Mohla jsem vybrat Baziliška, ale Nagini mi přijde mnohem zvláštnější. Získala si mě hlavně poté, co vylezla z Batyldy Bagshotové, haha.

4. DOMÁCÍ SKŘÍTEK
„Dobby je domácí skřítek - musí napořád sloužit jednomu domu a jedné rodině...“ (HP2, str. 17)
Domácí skřítci jsou prakticky otroci. V knihách hrají docela velkou roli, jsou propracovaní a neuvěřitelně zajímaví. To bohužel ve filmech není, což mi přijde jako škoda. Všichni určitě tvrdí, že jejich nejoblíbenější domácí skřítek je Dobby, ale já mám nejraději Kráturu.


5. BUBÁK
„Bubáci si libují v tmavých a stísněných prostorách,“ vysvětloval profesor Lupin. „V šatních skříních, v mezerách pod postelemi, v policích pod dřezem - jednou jsem narazil na bubáka, který se vecpal do nástěnných hodin.“
„ Je to strašidlo, které mění tvar. Umí na sebe vzít podobu čehokoli, co nás podle jeho názoru nejvíc děsí. “ (HP3, str 120)
Bubák působí směšně především svým jménem, nicméně jsou docela děsiví kvůli své schopnosti změnit se na to, co nás děsí nejvíce. Jednou bych ho chtěla potkat a zjistit tak, čeho se nejvíc bojím, protože podle mě to u někoho nemusí být docela jednoznačné. V Bradavickém tagu jsem ale zmínila, že by se mi nejspíš proměnil v černou tmu. A nebo v hada. Třeba taková Nagini plazící se proti mně by se mi příliš nelíbila.

Jaká stvoření z Harryho Pottera máte rádi vy? :)

4 komentáře:

  1. Máš zajímavý výběr, hlavně s Naginim... Toho bych určitě do svého seznamu nezařadila a váhala bych i nad mozkomorami... Ale testrály mám hodně ráda, jsou to nepochopení tvorové, chudáčci. O domácích stkřítcích ani nemluvě.. Já jednoho taky chci, nejlépe Dobbyho! Ale dala bych mu volnost a doufala bych, že by u mě zůstal.. nechci, aby byl mým otrokem, ale kamarádem :) Krásný článek, líbí se mi jak k tomu vždy dáváš úryvky z knih :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy, tvůj výběr je asi úplně jiný, než bych měla já :D Nemám to úplně promyšlené, ale rozhodně by tam nepatřilo nic, co má něco společného s hady, zoufalstvím, smrtí ani obavami :D
    Každopádně zajímavý výběr, alespoň není takový tuctový, jaký má každý druhý :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé :-). Hadů se bojím, takže ty bych tam rozhodně nedala :). Mně se mimo jiné líbily i mandragory, ty byly super :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, taky máš Kráturu radši než Dobbyho? :) Neříkám, že Dobby není úžasný, ale Krátura si mě v jistém směru získal mnohem víc. :) Mozkomorové jsou sice děsivé potvory, nicméně opravdu dobře vymyšlené. Testrálové jsou také úžasní, jen je vážně smutné, za jakých podmínek je člověk dokáže vidět. A také by mě dost zajímalo, v co by se můj bubák proměnil. :)
    Jinak ta knížka vypadá úžasně. Pokud se nepletu, je to ta, co má vyjít příští rok u Slovartu, takže je jasné, že ji musím mít! :D I když se asi hodně plácnu přes kapsu, no. :D

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)