pátek 5. prosince 2014

PROČ JE LEPŠÍ BÝT HLAVNÍ HRDINKOU V KNIZE

zdroj
Přestože to hlavní hrdinky v našich milovaných knihách občas nemají snadné, jejich život jim stejně mnohdy závidím. Proč?

1. Snad pokaždé skončí se svým princem na bílém koni. Třeba jim fakt dlouho trvá, než se jim to skutečně podaří, cesta k cíli je složitá, ale nakonec jim to vyjde.
2. Skoro vždycky jim krásný a skvělý kluk spadne přímo do klína. 
3. Kluci to s nimi nevzdávají. A nebo to vzdají, ale pak si uvědomí, že o moc přicházejí, a bojují o srdce hrdinky. 
4. Všechny jsou hubené, mají vypracované tělo, nebo jsou aspoň spokojené. Existují výjimky, například Eleanor z knihy Eleanor & Park, kterou za její oplácanou postavu miluju.
5. Většina z nich má krásné, dlouhé vlasy, které si umí zaplést do složitě vypadajících, ale přesto jednoduchých účesů. Nevzpomenu si na jedinou krátkovlasou hrdinku. A proč taky, holky s krátkými vlasy prostě neexistují ani v našem reálném světě.
6. Nemusejí uklízet. Žádné vysávání, umývání koupelny, žádné žehlení, prostě nic! 
7. Přestože neuklízejí, u nich doma je vždycky čisto. Hashtag zázrak.
8. Nemusí si holit nohy. Nebo z příběhu (s)prostě a jednoduše vyplývá, že je snad mají hladké po celý život. Nebo se z textu zdá, že je to vlastně vůbec není otravná činnost, která zabere několik minut, a ještě je životu nebezpečná.
9. Všechny zažívají ten nejlepší sex. To by byla sranda, kdyby se v erotickém románu hlavní hrdince nelíbil sex s tím sexy chlápkem, který jí nabaluje v práci před očima všech.
10. Nikdy nepotřebují jít na záchod. Já sice čůrám každou půl hodinu, ale ony zřejmě vydrží dny bez čůrání.
11. Hrdinky nikdy nemenstruují. Nikdy je z toho nebolí břicho a záda. Na jednu jedinou scénu si dokážu vzpomenout, a to když Bella ve Stmívání zjistila, že to nedostala.
12. Že mají hlad si uvědomí třeba až za několik hodin. Jasně, nejspíš nepopisují každé jídlo, nicméně občas to vypadá, že jedí jednou za týden. Já jím pořád a když nejím, tak na jídlo aspoň myslím.
13. Jejich život je zajímavý. Prakticky neustále se jim stává něco, co jejich život dokáže obrátit naruby. Mně se něco velkého stane jednou za pět let. To by prostě na knihu nestačilo.

Článek prosím berte s rezervou, je myšlen jako vtip. Samozřejmě bych ve skutečnosti jejich život nechtěla, možná jen některé drobnosti. Důležité je si ale uvědomit, že v knihách jde většinou o fikci, a pokud má někdo z vás v životě takové štěstí, že nikdy nemusí uklízet, tak dobře pro vás :)

32 komentářů:

  1. Vydarený článok! :)
    Presne na tieto body, ktoré si spísala, počas čítania myslím. Občas. Všetko je tak nereálne, veľmi málo knižiek má príbeh blízky realite-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na to naštěstí při čtení příliš nemyslím, ale vždycky když myji koupelnu, tak mi v hlavě vyskočí několik bodů, které prostě hrdinky v knihách vůbec nemusí prožívat!
      Děkuji! :)

      Vymazat
  2. Jak výstižné! :D A když s nějakým klukem neskončí, stopro v té knize alespoň nějaký je. :)
    V realitě nic moc. :D
    A pod body 10,11,12 bych se také mohla podepsat. Vždyť ony snad nemají žádné fyziologické potřeby! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fyziologické potřeby nemají no. Ale jak zmiňuje Freckles v komentáři níže – kdyby hrdinka popisovala i ty nejobyčejnější věci, jako čůrání a pití, kniha by měla tisíc stránek :D

      Vymazat
  3. K 5 je to například Hazel, nebo i Tris, která si je nakonec přece ostříhala ne? :D Ale jinak je pravda, že jich je hodně dlouhovlasých :D 11 to dostala :D Myslím že v ještě jedné knize na to byla narážka, ale jinak máš pravdu.. přitom je to kurňa blbá věc, která by se do knih měla psát, aby si všichni uvědomili, že to opravdu bolí! :D Já bych připsala ještě další bod - více méně neumírají. Jen v málo knihách hlavní hrdina/hrdinka umře, ale je to spíše výjimka.. :) Skvělý článek, opravdu jsi mě pobavila a na druhou stranu je to i hodně zajímavé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznávám, že Hazel mě vůbec nenapadla!! A o Tris s krátkými vlasy jsem ještě nečetla, i když jsem samozřejmě už viděla fotky z připravovaného filmu, takže ta my na mysl taky nepřišla.
      No s tou menstruací mě to dost štve, protože já u toho skoro každý měsíc docela trpím. Přitom je to normální věc, která se děje většina ženám, pokud nejsou vyloženě podvyživené nebo netrpí nějakým ohromným psychickým stresem. Jako představ si Katniss v aréně, když to zrovna dostane, ale nic sebou nemá? Přece je pravděpodobný, že jedna z těch 12 holek to zrovna měla, podle mě :D

      Vymazat
  4. Chtěla jsem taky zmínit Hazel a Tris, ale už mě někdo předběhl :D
    Co se týče bodu 11, vždycky mě zajímalo, jak to Bella dělá; když ji všichni chtějí zamordovat jenom když se píchne do prstu! :D
    Jinak co se týče hodně věcí, co hrdinky nedělají, tak o tom jsme si povídali ve škole, že to, že se D'Artagnan 14 nenapije, neznamená, že tam běhá dehydratovaný, prostě se tam spoustu věcí nepíše. Ve chvíli, kdy by se to psalo, byla by každá knížka jak Vojna a mír nebo Bídníci. Taky tam při popisu jejich vzhledu nepíšou, že zrovna má nos a dvě uši, protože je to prostě samozřejmé - když už, tak pokud jsou něčím zvláštní.
    A jinak, Eleanor už má spíš extrémní postavu, ne? Já si ji z popisu vždycky představovala jako víc při těle, než normální :)
    Dodala bych číslo 14. Nejenže skončí s princem na bílém koni, ale ten se o ni ještě většinou stihne poprat s bandou dalších zuřivých nápadníků :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hazel ani Tris mě nenapadla, přiznávám se.
      Taky jsem nad tím už mnohokrát uvažovala :D Přitom právě menstruaci určitě musej cítit víc než říznutí o nějakej papír :D :D
      Jasně, já tomu rozumím. Ale prostě občas mám pocit, že zmínit právě třeba 11 neni tak velký problém, protože to je uplně normální věc. S tím pitím to chápu, ale třeba to čůrání je taková vtipná věc, která by neměla chybět. Třeba když je hrdinka někde na nějaký misi a chce se jí už delší dobu hrozně na záchod. Já to takhle totiž mám pořád, že v těch nejvhodnějších situacích se mi hrozně chce a pak tam jen skáču s překříženýma nohama, protože záchod nikde blízko neni :D
      Já si Eleanor představuji kapku jako sebe, extrémní postavu tedy nemám. Ale určitě je kapku víc při těle, ale podle mě je to pořád normální. Popravdě v téhle chvíli si ani "normální" postavu představit nedokážu, co to je vůbec normální? :D Ale chápu, co chceš říct :)

      Vymazat
  5. Jsem tak ráda, že jsi zmínila to čůrání! :D :D :D :D :D To mi přišlo na mysl hned, jak jsem četla první bod :D Jakto, že nikdy nemusí nikdo na záchod a už vůbec ne v těch nejnevhodnějších a nejvypjatějších situacích? :D Jako jasně, nechceš pořád číst jen o tom, jak někdo chodí na záchod, ale je to přece normální no ne? :D
    Freckles v komentáři výše mě pobavila souvislostí mezi upíry a menstruací :D :D :D
    Trojka je největší smutná pravda :)
    A ještě je taky poměrně deprimující, že každá holka vypadá nejkrásněji, když se zrovna probudí, nejlépe ještě před tím, než si vyčistí zuby :D Jako pardon? Prostě ne :D
    Ještě mě štve, když je první sex (nebo vlastně jakýkoliv) bez jakékoli rozpačitosti, trapasů, nejistot a dalších srandiček, které by podle mě dělaly sexuální scény mnohem reálnějšími :D
    Nejvíc super článek! Kde bereš ty nápady? Miluju tvůj blog :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!! :))
      S tím čůráním je to přesné! Já prostě potřebuji čůrat vždy, když se to nehodí, a pak to sotva dokážu vydržet :D
      Hrdinky v knihách jsou krásné pořád a vlasy jim po probuzení nikdy netrčí. A když už je hrdinka ošklivá, myslím Tris neměla být příliš krásná, tak jí stejně chce ten nejkrásnější kluk v místnosti.
      O sexu bych dokázala napsat samostatný článek, protože to je prostě problém sám pro sebe :D

      Vymazat
    2. Jo a mají po ránu dech svěží, jako jarní louka :D
      Tris neměla být vůbec hezká, ale tím, že ji hraje Shaileene je pro mě tato představa už dost mimo-. Přesně tak. Ten nejhezčí, nejcharismatičtější kluk v místnosti chce holku, co se pořád tváří ustrašeně a ztraceně jak štěňátko :D (teď nemluvím o Tris, ale o takovém obecném konceptu)
      Tak ho napiš! Prosím! :) Mám pocit, že dovedeš to co si myslím vyjádřit líp, než já sama :D

      Vymazat
    3. Shaileen je prostě na Tris až moc hezká.
      Ale přesně tak, i tu nejobyčejnější holku chce vždycky ten nejhezčí, nejlepší a nejhodnější kluk. Nejenže to v reálném životě takhle nefunguje, navíc jsem neviděla kluka, co by měl všechny tyhle tři v jednom balení :D
      Budu o tom uvažovat, ale možná to nevyjde. Nechci se hrabat v něčem, s čím nemám vlastní zkušenost ;)

      Vymazat
    4. Tak to já asi takové kluky znám, ale víš jak se jim říká? Kamarádi :D :D
      Oukej :) No, možná se tedy hluboce zamyslím a sepíšu to já no :)

      Vymazat
    5. Tak to asi nejsi dostatečně obyčejná a ošklivá, aby si je mohla mít jako něco víc než kamarády :D :D
      Sepiš, já si to ráda přečtu :)

      Vymazat
  6. Úplne úžasný článok :D Fakt :D dobre som sa na ňom nasmiala, ale je to všetko pravda, aj keď ho myslíš ako vtip.

    OdpovědětVymazat
  7. Fakt dobře napsaný článek. :-D Sice jsi to myslela jako vtip, ale stejně si myslím, že by čtenáře poněkud nudilo, kdyby jim hrdinka neustále běhala na záchod a každý den si holila nohy :D :D

    OdpovědětVymazat
  8. Parádní článek! :D Moc jsem se pobavila, se vším musím souhlasit!

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě je krátkovlasá Sam v The Perks of bbeing a Wallflower, i když teda ta není úplně nejhlavnější postavou. Jinak mi tenhle článek vyvolal moje dávné přemítání nad tím, jak se v Harry Potterovi nikdo nemyje. Občas je tam zmíněná "umývárna", čímž ale myslí záchody, ale jinak žádná sprcha krom koupelny prefektů. Ani v ději na to není místo, ráno jdou prostě na hodiny a večer kolikrát padl Harry do postele ještě v hábitu... FuckLogic :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, v Harry Potterovi je to dost divné :D Pochybuji, že si všichni večer vlezou do jedné velké vany, kterou Harry použil při otevírání vejce :D

      Vymazat
    2. Jinak Sam byla krátkovlasá i v knize? To mi asi uteklo :/

      Vymazat
  10. Jako vtípek dobrý. Každopádně doporučuju číst i jiné knížky než s hlavní hrdinkou a la Mary Sue. Já bych řekla, že jsem se v knihách setkala s každým bodem, který jsi zmínila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, taky jsem se se vším setkala. Ale nijak běžné to podle mě není :) Doporučení budu ignorovat, vždyť já si nestěžuji na to, co čtu ;)

      Vymazat
  11. Fakt zábavný článek! :D A ohledně hrdinek z YA knih většinou opravdu dost pravdivý. Například hrdinku, která by v knize uklízela, jsem asi vážně nezažila. Ale třeba u těch fantasy knih jsou autoři takový reálnější, přijde mi. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Se vším souhlasím. Krásný článek. :))

    OdpovědětVymazat
  13. Díky za příjemné výbuchy smíchu, takové články mám nejradši. A já bych zase hlavní hrdinkou nějaké knihy být chtěla, aspoň by nebyla nuda (Výjimka je Katniss, to nikdy!) Ještě bych dodala, že absolutně nikdy nejsou nemocné. :D

    OdpovědětVymazat
  14. Přesně nad takovýma věcma vždycky při čtení uvažuju :D

    OdpovědětVymazat
  15. Skvělý článek! U některých bodů jsem se zamyslela a zjistila, že je to fakticky pravda. Což jsem si předtím neuvědomila :D

    OdpovědětVymazat
  16. K bodu 11 mě napadla Jess ze serie dívka od Sue Limb,ta si na to v knize občas postěžovala.Skvělí článek :) :D

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)