sobota 3. ledna 2015

KNIHY ROKU 2015 - ČÁST DRUHÁ

KNIŽNÍ KLUB
Odpusťte mi, Váš Leonard je román od autora Terapie láskou. Terapie láskou se mi příliš nelíbila, ale tohle vypadá moc moc dobře. Leonard plánuje zastřelit svého nejlepšího kamaráda a pak sebe, jen se předtím musí rozloučit s některými lidmi. Kniha navíc vyjde už v únoru!
Na poslední díl Nástrojů smrti se vlastně příliš netěším, moc se mi do ní nechce. Už se ale těším, až tuhle sérii budu moci uzavřít. Nejvíc se bojím, že poslední díl nebude vůbec uzavírat svět lovců, ale uvidíme. 


HOST
Host nedávno ukázal na facebooku ediční plán a všichni z něho byli dost nadšení. Mně se tedy zalíbily hlavně tyhle dvě knihy. Ostrov lhářů od E. Lockhart je totiž v knižním světě docela novinka a lidé na ní mají rozporuplné názory. Obálka se mi nejdřív příliš nelíbila, ale teď jsem jí přišla na chuť a myslím si, že je moc povedená. 
Od Caitlin Moran jsem zatím nic nečetla, nicméně její knihy plánuji. Jak být ženou a Morantologie jsou docela oblíbené. Jak stvořit dívku bude podle mě vyprávěno dost jinak než dvě už zmíněné knihy, a proto to pro někoho bude zklamáním. Já jsem na knihu dost zvědavá!


Mám tu i knihy od Odeonu. Vybrala jsem knihu od Murakamiho, na kterou se moc těším. Od autora jsem četla myslím dvě knihy, nicméně na seznamu k přečtení toho mám od něho docela dost. A právě Bezbarvý Cukuru Tazaki by mohla být jedna z knih od něho, kterou v roce 2015 přečtu.
Odeon toho ale vydá spoustu! Nových knih od Murakamiho je tam víc, snad i nějaký Palahniuk. A ty klasiky! Možná už si letos konečně přečtu Bílou velrybu!

Dost mě zaujala také nová série od Ricka Riordana. Není to kvůli slavnému jménu autora, ale především kvůli tomu, že zpracovává severskou mytologii! Fakt strašně ráda bych do té doby chtěla mít za sebou re-reading Percyho a přečtenou tu navazující sérii, ale jelikož jsem teprve u prvního dílu, tak to nevidím moc slavně. U knihy The Sword of Summer možná budu čekat na překlad (věřím, že nějaký bude), ale jestli se na mě ze všech stran povalí pozitivní recenze, asi těch pět set stran budu muset přelouskat v angličtině. 



Zmínit musím také novou knihu Rainbow Rowell! Tahle totiž bude trošičku jiná než ty předchozí a z toho mám strach. Jde totiž o autorčino první fantasy. Carry On byl příběh vložený v Rowellině knize Fangirl. Tyhle části mě sice příliš nebavily číst a měla jsem problém prokousat se jimi, nicméně možná to bylo jen proto, že mě zajímal hlavně ten hlavní příběh o Cath. Trochu mě zarazilo, když jsem zprávu o knize viděla. Carry On ve Fangirl je totiž vlastně fanfikce na fiktivní knihu založenou na Harry Potterovi. Kniha by měla vyjít na podzim.

Na jaké knihy se těšíte vy? :)

4 komentáře:

  1. Já jsem se vlastně ještě ani na knihy, které mají letos nekoukala, takže vůbec netuším, na co se těšit :D Ale Odpusťte mi, Váš Leonard vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem netušila, že We were liars vyjde v češtině! :) Zlatý Host!!! :) Poslední díl Nástrojů smrti si koupím a těším se, až série skončí :D Uvidím, jak se s tím autorka poprala :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo vůbec jsem nevěděla, že Forgive me, Leonard Peacock vyjde v češtině! :) To je úplně super. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ze zmíněných jsem četla jen Leonarda a i když se nečetl zrovna lehce, nakonec se mi asi docela líbil.
    Jinak na Carry On se nehorázně těším. Mně se právě ve Fangirl líbila jak ta fiktivní série, tak i Cathina fanfikce. Jen tuším, že budu asi zklamaná, pokud k tomu budu přistupovat jako k samostatný knize a ne jako k fanfikci.

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)