čtvrtek 15. ledna 2015

NEŽ PŮJDU DO KINA

Všimli jste si, že čím dál více filmů je natočeno podle knižní předlohy? Rok 2015 přinese spoustu dobře vypadajících snímků podle knih, ale já bych si je raději nejdřív přečetla, než se na ně podívám. Dnešní článek tedy bude o těch filmech a knihách, na které bych se ráda zaměřila.

LOVE, ROSIE
Podle knihy Kde končí duha (Cecelia Ahern)
O ČEM TO JE: Rosie a Alex jsou nejlepší přátelé už od dětství.  V době, kdy objevují radosti dospívání, však zasáhne osud, který životy obou přátel rozdělí. Alex se s rodiči stěhuje z Dublinu do Bostonu, Rosie však musí zůstat v Irsku. Přátelství Rosie a Alexe pokračuje, i když jsou oba mladí lidé odkázáni jen na dopisy, e-maily a telefonáty. Ani jeden z nich ale netuší, jestli jejich vztah dokáže přežít léta odloučení, obrovskou vzdálenost i nové známosti, které oba navazují. 

Na film jsem narazila úplnou náhodou, když jsem si hledala informace o Lily Collins. Vůbec mě nenapadlo, že by mohlo jít o film podle knižní předlohy, přece jenom je to taková ta romantická komedie, které se většinou dočkáme jen na plátně. Při bližším zkoumání na mě však vypadlo jméno Cecelia Ahern, která je asi nejznámější svou knihou P.S.: Miluji tě. Já od autorky ještě nic nečetla, ale kromě zábavy na jedno odpoledne si od toho moc neslibuji. Na film se podívám kvůli Lily Collins a Samu ClaflinoviLEDEN



STILL ALICE
Podle knihy Ještě jsem to já (Lisa Genova)
O ČEM TO JE: Alice Howlandová je hrdá na to, co v životě dokázala. Ačkoli jí bude teprve padesát, je uznávanou profesorkou kognitivní psychologie na Harvardu a světově proslulou odbornicí v oboru psycholingvistiky, má tři dospělé děti a úspěšného manžela, také známého vědce. Zničehonic se však u ní začne projevovat nezvyklá zapomnětlivost a chvilkové ztráty orientace a do jejího života vstoupí tragická diagnóza časné formy Alzheimerovy choroby.

S blížící se premiérou na mě film vyskakuje na všech možných stránkách. Nejdřív jsem se o něj nezajímala, protože tam hraje Kristen Stewart, kterou jako herečku příliš nemusím. Jenže když jsem pak zjistila, o čem to je, moc se mi to zalíbilo. Trailer je udělám dost působivě, příběh na první pohled vypadá hodně smutně. Jsem zvědavá, jestli to tak bude i v knize. LEDEN



THE DUFF
Podle knihy The Duff (Kody Keplinger)
O ČEM TO JE: Když Bianca zjistí, že si od svých spolužáků vysloužila nálepku The Duff (Designated Ugly Fat Friend, tedy člověk, vedle kterého vypadají jeho přátelé o něco hezčí), rozhodne se změnit situaci. Chce se postavit štítkovacímu systému a hlavně chce všem ukázat, že nehledě na to, jak člověk vypadá a jak se chová, všichni jsme něčí Duff. (Úplně šit překlad, ale co se dá lidi dělat. Skutečnou knižní anotaci v angličtině si můžete přečíst tady.)

Nevím proč jsem měla pocit, že kniha vyšla i v češtině, ale asi to byl nějaký přelud. Trailer vypadá docela dobře, prostě komedie ze střední, kde lidi mají neustále potřebuje něco štítkovat. Navíc tam hraje krásná Mae Whitman (hrála třeba v The Perks of Being a Wallflower, Parenthood) (a naprosto směšné je, že právě ona dostane označení Duff). ÚNOR


INSURGENT
Podle knihy Rezistence (Veronica Roth)
Pokračování Divergence.

Divergenci jsem četla dvakrát, moc se mi ten první díl líbil. I film byl nakonec strašně skvělý, přestože nějaké nedostatky tam samozřejmě byly. Ke druhému dílu se chystám už asi rok a půl, stále jsem se k němu nedostala, ale čeká na mě v mojí knihovně. Co jsem tak viděla, tak čtenáři si docela stěžovali na trailer, který se vůbec nepodobá příběhu v knize, takže z filmu mám trochu strach a rozhodně se na něho nebudu dívat, dokud ten zatracený druhý díl nepřečtu! BŘEZEN


PAPER TOWNS
Podle knihy Papírová města (John Green)
O ČEM TO JE: Hrdinou je Quentin Jacobsen, normální, tak trochu bojácný kluk, který má od dětství rád nespoutanou Margo. Ta mu pak jednoho dne nečekaně zaklepe na okno a vtáhne ho do podivuhodného dobrodružství. Když dívka další dny ve škole chybí, Quentin začne pátrat a brzy si uvědomí, že pro něj zanechala určité stopy. Znal vlastně Margo? A co jsou papírová města, s nimiž se nyní stále setkává? 

Natáčení Papírových měst od oblíbeného autora Johna Greena skončilo před pár týdny, já na něho reagovala TAKHLE. Greenovi jsem zatím na chuť příliš nepřišla, pořád mám pocit, že z literárního hlediska se o něm mluví víc než by si skutečně zasloužil. Ve filmu hraje hlavní roli Nat Wolff a právě na toho se nejvíc těším. ČERVEN

ME BEFORE YOU
Podle knihy Než jsem tě poznala (Jojo Moyes)
O ČEM TO JE: Louisa Clarková má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Will Traynor žije ve světě adrenalinu, velkých obchodů i peněz. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud. Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivní Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise… 

Opět naprosto náhodný objev. Film je sice uvedený na srpen, ale nikde se toho moc najít nedá. Snad jen to, že v něm bude hrát Emilia Clarke a Sam Claflin. Příliš se mi nechce věřit, že je to pravda, nicméně doufám, že filmu se skutečně dočkáme a to s uvedenými herci. SRPEN


MAZE RUNNER: THE SCORCH TRIALS
Podle knihy Spáleniště: Zkouška (James Dashner)
O ČEM TO JE: Thomas byl přesvědčený, že když se jim podařilo uniknout z labyrintu, vrátí se on i Placeři ke svým dřívějším životům. Nikdo však ve skutečnosti netušil, do jakého života se vracejí. Země, sežehnutá slunečními erupcemi a spálená novým, krutým klimatem, se změnila v pustinu. Vláda se zhroutila – a s ní i pořádek. Pro Placery běhání zdaleka neskončilo. Namísto svobody zjišťují, že mají před sebou další zkoušku. 

Přestože se mi filmová verze prvního dílu příliš nelíbila, na druhý se stejně podívám. Z filmu jsem byla vážně docela zklamaná, zachránili to jen herci (hlavně Dylan O'Brien). Druhý díl knihy se asi vydá kapku jiným směrem než by se mi líbilo, jsem na to ale upřímně zvědavá. ZÁŘÍ


VICTOR FRANKENSTEIN
Podle knihy Frankenstein (Mary Shelley)
O ČEM TO JE: Dramatický příběh vynálezce a jeho vynálezu. Mladý vědec Viktor Frankenstein stvoří umělého člověka, monstrum ohyzdné podoby s nadlidskou silou. Umělý člověk svou obrovskou sílu po prvních trpkých zkušenostech zasvětí mstě a zkáze. Zloba je směřována hlavně proti rodině jeho tvůrce – vynálezce Frankensteina.

Ano, konečně si snad přečtu slavnou knihu od Victoru Frankensteinovi a jeho monstru! Velkým plus je obsazení filmu, protože Daniela Radcliffa já vážně můžu a James McAvoy taky není špatný. Nejvíc mě baví, že přesně jako Igor (na obrázku) by vypadal Harry Potter, kdyby se narodil Lily a Severusovi, haha. ŘÍJEN

THE LIGHT BETWEEN OCEANS
Podle knihy Světlo mezi oceány (M. L. Stedman)
O ČEM TO JE: Válečný hrdina Tom Sherbourne se vydává na Janusovu skálu, aby se zde stal správcem majáku. Když v Partageuse neplánovaně pozná Izabelu a za nějakou dobu se s ní ožení, zdá se, že všechny útrapy v jeho životě již skončily. Idylu páru žijícího na ostrově však naruší Izabelina nenaplněná touha stát se matkou. Když u břehu ostrova uvízne loď s nemluvnětem a mrtvým mužem na palubě, stojí Tom před vážným rozhodnutím. Musí si vybrat mezi vlastním svědomím, jež mu velí celou událost oznámit, a láskou k Izabele...

Mám takový silný pocit, že Světlo mezi oceány si někdo chválil v komentářích (kdo to byl, přiznejte se!) a já na knihu od té doby každou chvíli omylem narazím. Podle anotace vypadá kniha moc hezky, nicméně si moc nedokáži představit filmovou podobu. No co, Michael Fassbender to určit zachrání! 2015 (asi)


A aby byl článek ještě delší, ukážu vám i pár filmů, na které se podívám bez čtení předlohy. Jde například o Pýchu, předsudek a zombies. Miluju klasický román od Austenové a mám ráda zombies, přesto si myslím, že tohle by se kombinovat nemělo. Na film se ale podívám hlavně kvůli hercům jako je Lena Headey a Lily James.
Předpokládám, že nemám dovoleno říct, že jsem přečetla Padesát odstínů šedi, když jsem se nedostala ani k šedesáté stránce. Nechci pochopit, proč byla kniha napsaná a proč tuhle sračku (pardon my french) všichni tak zbožňují (a pokud se vám to líbí, neberu vám to, jen mi to prosím necpěte). Nicméně viděli jste v traileru Jamieho Dornana? Kvůli němu dám možná filmu šanci.
Čtvrtý a finální (konečně) film série Hunger Games s názvem Mockingjay - Part 2 si rozhodně nenechám ujít. Zařazen je v téhle sekci, jelikož jsem sérii četla už dvakrát a momentálně na re-reading fakt nemám čas. A to jsem samozřejmě ještě neviděla třetí díl, že jo.
Fallen od Lauren Kate jsem četla kdysi a vím, že v tom věku se mi to docela líbilo, přesto jsem ale přečetla jen první díl. Jsem zvědavá, jestli bude film podobně trapný jako třeba Město z kostí.
I Seventh Son je inspirován knihou. Trailer vypadá docela slušně, nicméně je to právě Ben Barnes, který mě přiměl chtít se na film podívat. 
A nakonec tu máme Serenu, u které jsem jednu dobu dokonce uvažovala, že si jí přečtu. Přestože děj nezní až tak hrozně, je mi jasné, že na film se podívají všichni především kvůli Jennifer Lawrence. Nebo alespoň já ano. 

Jaké knihy, podle kterých teď budou nové filmy, si musíte přečíst vy?

11 komentářů:

  1. Super článek. :) Na S láskou, Rosii chci určitě jít. Každopádně knihu asi vynechám. Jsem to ještě já mám na svém seznamu k přečtení už déle, jak rok. Vůbec jsem nevěděla, že se chystá film a vypadá to opravdu dobře, takže se snad ke knize brzy dokopu.
    Netušila jsem, že THE LIGHT BETWEEN OCEANS existuje v českém vydání. Díky! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tolik super filmů. Momentálně se hrozně těším na S láskou, Rosie.

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek, určité si taky něco dříve přečti než se podívám na film.

    OdpovědětVymazat
  4. Kde konci duha jsem cetla, stejne tak vsechny jeji knihy a na film se tesim. Urco chci videt i Padesat odstinu, knihy mam rada.
    Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, děkuju za super článek, třeba o Než jsem tě ponznala, jsem vůbec nevěděla a fakt se na to těším!!! :)
    A Kde končí duha jsem četla už dost dávno, ale pamatuju si, že mě knížka bavila. Myslím, že filmové zpracování (na které jdu v sobotu do kina) bude perfektní. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Máme se co se týče filmů na co opravdu těšit.. S láskou, Rosie mám už doma a zrovna čtu.. vypadá to zajímavě a čte se to zatím dobře,, jen tomu stále něco chybí.. Na Rezistenci a Papírová města se hodně těším a Spáleniště taky nebude k zahození.. jsem sice zvědavá, kdy to budu stíhat, ale máme skvělou nabídku.. A skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
  7. To mi nedělej, teď budu ještě nedočkavější než už jsem :D
    Love Rosie teď všichni chválí, P.S.:Miluji tě jsem taky viděla bez čtení, tak tady si možná knížku nechám ujít a zvládnu to jen s filmem, ale na druhou stranu...hmmm....už ji mám v to-read listu na goodreads. DĚKUJU PĚKNĚ! :D
    U Duff mi není jasné, proč nemohou vybrat nějakou aspoň oplácanou herečku a třeba fakt ošklivější...pak nemají mít mladý holky mindráky...Ale knížku si chci přečíst stopro a film mě asi taky nemine :)
    Na Insurgent (trailer je fakt takový zvláštně vesmírný, nebo jak to nazvat - samá krajina strachu asi nebo co) a Scorge trials a HG se samozřejmě těším :)
    Me before you je jedna z mých nejoblíbenějších knih minulého roku a když jsem se dozvěděla, že tam hraje Finnick, byla jsem celá pryč :D Ale asi bude muset trochu vyjít z formy chlapec...paraplegik by neměl mít takové buchtičky jak on :D

    OdpovědětVymazat
  8. Moc ti děkuji za tenhle článek, ale moje peněženka ti asi moc nepoděkuje :D
    Zaujali mě všechny filmy, které si zmínila, takže to vypadá, že strávím v kině letos plno času :D
    Já bych letos ještě chtěla zhlédnout druhý díl Drahokamů - Modrá jako safír, jen nevím, jestli se bude vysílat i v Česku :D

    OdpovědětVymazat
  9. Chystají se super filmy, co se týče Duff, tak na to jsem zvědavá, až kniha vyjde u nás :-) což by mělo být v průběhu letošního roku.
    Jinak bych moc chtěla jít na S láskou Rosie, ale CINESTAR je pěkně ubohej! Ještě týden před premierou to nabízeli a pak to stáhli, to je již 4.film na který jsem chtěla jít a oni ho zrušili... Fakt hrůza. Na Rezistenci bych jít chtěla, všechny knihy jse četla a líbili se mi :-)
    Jinak super článek. Těším se prakticky na všechny filmy

    OdpovědětVymazat
  10. V lednu 2016 půjde do kin Pátá vlna, tak doporučuju přečíst :)
    Jinak obecně radši čtu knihy, než jdu na film, přestože téměř vždy jsem zklamaná, protože film skoro nikdy není tak dobrý jako knižní předloha (až na pár čestných výjimek, jako třeba Kmotr).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Pátou vlnu se rozhodně chystám! Jinak souhlasím, že jen pár výjimek je stejně dobrých jako kniha :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)