sobota 21. února 2015

PERCY JACKSON: MOŘE NESTVŮR*

AUTOR: Rick Riordan
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Sea of Monsters
SÉRIE: Percy Jackson a Olympané
DÍL: 2/5
POČET STRAN: 304

RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY Z PŘEDCHOZÍHO DÍLU!

Pomalu pokračuji v re-readingu oblíbené série z pera amerického spisovatele Ricka Riordana. Recenzi na první díl si můžete přečíst tady.

Percymu zbývá zvládnout poslední den školy, pak se bude moci vrátit do Tábora polokrevných. Nebo ne? Vypadá to, že Tábor čelí hned několika problémům. Thaliin strom, který stojí na jeho hranici, byl otráven a pomalu umírá, Kentaura Cheiróna z Tábora vyhodili a Percyho kamarád Grover se ocitá ve vážném nebezpečí. Začíná výprava za záchranou Grovera a za zlatým rounem, které vyléčí strom a snad vrátí Tábor polokrevných do pořádku.

Teprve před rokem se Percy Jackson dozvěděl o svém pravém původu. Je to polobůh, dítě smrtelné ženy a Poseidona, boha moře. Percy přitahuje problémy jako magnet, každá stvůra mu jde po krku a je trochu podivné, že letošní školní rok chlapce problémy navštívily až poslední den školy. Právě tehdy mu cestu zkříží lidožravé potvory, před kterými Percyho zachrání trochu podivný kamarád Tyson. Percy se s Tysonem a Annabeth vrací do Tábora polokrevných, kde se mezitím všechno hroutí.
zdroj

Nikoho nepřekvapí, že se Percy opět vydává na výpravu, kterou má rozhodnout o osudu spousty lidí. Rick Riordan si přichystal pěknou dávku zajímavých překážek. Popravdě, kdyby s Percym nebyla Annabeth, mladý polobůh by příliš daleko nedošel. Jeho odvaha i naivita ho často dostávají do potíží, ale Annabeth si dokáže ve většině případů zachovat chladnou hlavu. Přestože hlavní postavou zůstává Percy, čtenář se začíná mnohem více dozvídat o Annabethině životním příběhu a jejím nedostatku, který by ji mohl přivodit konec.
„Nerozvazuj mě,“ řekla, „ať se stane, co chce, i kdybych nevímjak žebrala. Budu chtít skočit přímo přes palubu a utopit se.“
„Chceš mě navnadit?“
„Haha.“
zdroj
Zdá se, že Rick Riordan se v prvním díle teprve rozepisoval, v druhém díle si totiž čtenář může všimnout promyšlenějšího příběhu, který je snad více čtivý, než ten první. V knize se pořád dá najít obří dávka naivity, ale to je dáno tím, že hlavní postavy jsou stále ještě děti. Autor opět dokázal, že řecké pověsti nemusí být vůbec nudné a dají se skvěle zamíchat do moderního světa. Čtenář se dozví, co se skutečně děje v Bermudském trojúhelníku a jak je možné, že se fast foody tak rychle objevují i na těch nejnepravděpodobnějších místech.

Moře nestvůr jsem dokázala přečíst za jeden jediný den, nemohla jsem se od příběhu vůbec odtrhnout a po dočtení jsem litovala, že tu nemám pokračování. A to už jsem celou sérii jednou četla! Druhý díl o statečném Percy Jacksonovi se dá zhltnout jako jednohubka a nezáleží na tom, jestli je vám třináct nebo třicet.

*Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

3 komentáře:

  1. Skvělá recenze! :) Percyho jsem ještě nečetla, pouze jsem viděla filmy, ale chystám se na něj :)

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní recenze :) Už jsem stihla přečíst všech pět dílů Percyho a všechny jsou moc povedené :) Taky se brzy chystám na re-reading :)

    OdpovědětVymazat
  3. Úžasná recenze! Já jsem se do téhle série zatím ještě nepustila, ale chtěla bych to brzy napravit :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)