neděle 1. února 2015

PŘEČTENO V LEDNU


První měsíc v novém roce utekl neuvěřitelně rychle. Podařilo se mi přečíst celkem osm knih, nicméně některé z nich byly skutečně krátké a šlo o četbu k maturitě.

1. První knihou přečtenou v novém roce se stala Romeo, Julie a tma, kterou jsem četla do školy. Příběh se mi příliš nelíbil, kdybych nezačala číst na poslední chvíli, vybrala bych si místo ní jinou knihu. Chování postav bylo tak naivní a hloupé, že přes to se rozhodně jen tak nedostanu. Postava Ester mě neskutečně štvala. Kdybych musela hodnotit, dala bych dvě hvězdy z pěti.

2. Krysaře jsem přečetla za jeden večer a jelikož jsem byla ještě otrávená z předchozí knihy, nakonec mě překvapilo, jak byla kniha skvělá! Rozhodně jedna z těch lepších knih v povinné četbě.

3. Starce a moře jsem na druhou stranu četla asi dva měsíce. Líbí se mi myšlenka, kterou se Hemingway příběhem pokouší říct, nicméně kniha jako taková mě příliš nezaujala. Taktéž k maturitě.

4. Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda jsem dostala na recenze od Odeonu. Zápletku autorovy nejznámější povídky jsem trochu znala už předem, přesto jsem byla překvapená. Ani další dvě povídky od autora nebyly špatné, když se na to ale dívám zpětně, styl vyprávění mi příliš nesedl. RECENZE

5. Bylo nebylo jsem dostala na recenzi pro Děti noci už někdy před třemi měsíci. Příběh je napsán čistě podle první série seriálu Once Upon A Time a trochu mě zklamalo, že nepřinesl vůbec žádné nové informace, naopak zatajil ty, které jsou ze seriálu známé. Kdybych neviděla seriál, spoustu věcí bych z knihy vůbec nepochopila. Nicméně jako připomenutí první série to postačí. RECENZE

6. Na How I Live Now momentálně chystám recenzi. Jde o poměrně krátkou knihu, ale já se do příběhu zamilovala. 

7. Druhý díl Percyho Jacksona jsem přečetla v rámci 24 hodinového read-a-thonu. Šlo o mé druhé čtení této knihy, postupně si dávám re-reading celé série. Jako menší jsem měla sérii dost ráda a vůbec se nedivím, protože ani teď jsem se od příběhu nemohla odtrhnout!

8. V rámci read-a-thonu se mi podařilo přečíst ještě Antigonu. Opět šlo o četbu do školy, dokonce re-reading, protože jsem za těch pár let od prvního čtení zapomněla úplně všechno. Musela jsem si zahrát trochu na piráta, abych se ke knize dostala, proto není na fotce. Dokonce ani v naší knihovně příběh nemají! Antigona má pár stránek, proto je za hodinku přečtená. A pokud překousnete ten divný jazyk, jde vlastně o docela pěkné čtení. 

Co jste v lednu přečetli vy? :)

9 komentářů:

  1. Velmi bych si chtěla přečíst Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda, zní to fakt dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dost zajímavý příběh, rozhodně doporučuji! :)

      Vymazat
  2. Přečetla jsem taky osm knih, ale řekla bych o něco tlustších. Teď jsi mě ale připomněla, že bych se měla vrhnout na knihy do školy, protože jsem celkem pozadu (vlastně moc ne, ale to nevadí). Jinak jsem kromě PJ nic z tvého seznamu nečetla, což je pro mě celkem flustrující :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si teď musím nějaké knihy k maturitě zopakovat, to mě štve nejvíc, protože jinak mám všechno přečteno (plus spoustu knih navíc, které se mi do seznamu nevešly -_-)

      Vymazat
  3. Přečetla jsi toho hodně a samé zajímavé kousky.
    Je vidět, že bereš povinnou četbu vážně, to je dobře. Sehnat Antigonu je docela makačka, když jsem ji potřebovala ke zkoušce (což už bude nějaký ten pátek), tak jsem s tím taky měla problém.
    Bylo nebylo jsem si chtěla hodně přečíst, ale odradilo mě, jak jednoduše je to napsané. Uvidím, jestli tomu dám ještě někdy šanci...
    Na recenzi na How I Live Now jsem patřičně zvědavá a těším se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo nebylo spíš nedoporučuji. Jako ano, četlo se to hrozně hezky právě proto, jak jednoduše napsané to bylo, nicméně radši bych investovala čas do sledování seriálu, kde je všechno mnohem lépe vysvětleno. (A ani u toho seriálu nějak nedokážu překousnout druhou sérii!)

      Vymazat
  4. O knize Bylo nebylo jsem přemýšlela, ale podle Tvého názoru to asi za moc nestojí :).

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím, že Krysař je z povinné četby rozhodně jeden z těch lepších kousků. :)
    Strašně se mi v poslední době zalíbila tahle vydání od Odeonu a kdybych měla peníze, už bych si jich pár nakoupila. :D Takhle uvidím, kdy mi to tak vyjde - třeba Obraz Doriana Graye bych si ráda pořídila. :)
    Jo, to Bylo nebylo asi vynechám. Na How I Live Now se asi mrknu, nejsi první, kdo to chválí. :) A jsem moc ráda, že se ti Percy líbí i na druhé čtení, já si tenhle díl zrovna teď hezky pomalu vychutnávám v angličtině. :D :)

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní knížky :) A gratuluju k osmi přečteným, já se letos nějak flákám - jsem na třech :D

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)