úterý 10. února 2015

PROBLÉMY KNIHOMOLA: ČÁST V

zdroj
Zapomenuté problémy knihomola.

1. Vždy víte, co chcete k Vánocům – knihy. Problém nastává v okamžiku, kdy musíte vybrat z vašeho dvacetistránkového seznamu pouze pár vyvolených. Je to stres.
2. Když si se mnou někdo začne povídat o knihách, vždycky cítím, jak se mi zrychlí tep. Já to prostě miluji, hlavně když se začnou vyptávat lidi, se kterými se příliš nebavím a/nebo vím, že příliš nečtou. Proč takových okamžiků nemůže být víc?
3. Začíná se točit film podle knihy, kterou jste ještě nečetli, přitom se na to chystáte už strašně dlouho. Jenže blížící se premiéra vám nedává žádné jiné východisko, než si tu knihu před filmem samotným prostě přečíst. 
4. Začíná se točit film podle knihy, kterou se už dlouho chystám číst. A pak se najednou zveřejní seznam herců, kteří ve filmu budou hrát. Já jsem znechucená a tu knihu budu neustále odkládat, nebo si udělám špatný obrázek hned na začátku, právě kvůli výběru herců. (Papírová města s Carou Delevigne.)
5. Rozhodnu se, že si ten nový bestseller nepřečtu, přestože je natočen film a recenze na knihu jsou pozitivní. A jak naschvál potom všichni o knize/filmu mluví a ptají se mě, zda jsem jí už četla, a na. (Zmizelá. Už tři měsíce mám rozposlouchanou audioknihu!)
6. Jak sakra pěkně vyfotit knihu s ošklivým obalem? Přitom uvnitř je tak skvělá!
7. Udělám si ke čtení horký čaj. A naprosto vždycky si na něj vzpomenu zhruba za hodinu a půl, když už je studený.
8. Vždy, když je mi smutno, mám chuť sáhnout po své oblíbené knize, díky které bych na všechno zapomněla. 
9. Záložky. Všechno je záložka, každý kousek papírku. A valí se všude. 
10. Můj nejoblíbenější pocit je ztratit se v knize, zapomenout, že existuje něco jiného než příběh, který právě čtu. Když jsem byla menší, stávalo se mi to neustále. O to speciálnější jsou tyhle chvíle teď, když se mi to tak často nestává. 

9 komentářů:

  1. Skvelý príspevok! Mimochodom.. ja mám ako záložku už snáď všetko :D Aj sluchátka, kapesníky (nepoužité), mobil.. :D proste všetko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já občas zakládám i rohem u počítače, takže ti rozumím! :D

      Vymazat
  2. Ta jednička je naprosto vystihující! A ne jen na Vánoce, ale i na narozeniny, svátek, za vysvědčení, a další vyznamenání. Knih není nikdy dost a hledá se příležitost úplně všude, ale potom to vybírat.. to je děs :D I ostatní je všechno pravda. S tím čajem obzvlášť, já to tak mám pokaždé :) Už se těším na další část :)

    OdpovědětVymazat
  3. Výborný článek! :D Ta dvojka - naprosto ti rozumím! :D Tu pětku taky moc dobře znám - třeba u Hvězdy nepřály jsem to dost zažívala. Spousta lidí z mého okolí o tom mluvila, viděli totiž film a kolikrát četli i knížku, jen já ne a ne to přečíst nebo zkouknout, takže jsem k tomu nikdy nemohla dodat svůj názor. :D Přitom se o mě ví, že jsem velký čtenář a zrovna tu diskutovanou knihu nepřečtu! :D :) A tu sedmičku taky znám moc dobře. :D

    OdpovědětVymazat
  4. :) Pravda :D ale pri Zmizelej som ja urobila výnimku a najprv videla film :D a bol prekvapivo dobrý, takže sa na knihu stále chystám :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je do puntíku pravda, díky za supr článek, připomněl mi, co mě vystihuje :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek, jako vždy! :) Jak ty to jen děláš? :)
    Zmizelá mě pobavila :D Já si ji třeba koupila už k loňským vánocům a nakonec jsem šla na film bez znalosti knižní předlohy - moje nejlepší knižní rozhodnutí ever! Fakt!
    Focení knih je můj věčný problém. Nerozumím tomu, jak to jiní lidé dělají, že mají tak nádherné fotky a já tak obyčejné... to se naučím :D Musím!

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, první problém moc dobře znám. Nebo když mám zrovna peníze, abych si dovolila koupit jednu knížku, a musím si ji z toho wishlistu vybrat. To je peklo... =D

    OdpovědětVymazat
  8. Veľmi pekný zoznam, spísala si to naozaj super. Tie Vianoce, to je naozaj ťažké :D Súhlasím asi so všetkým až na 4 :-)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)