středa 4. února 2015

PROČ SE MI NELÍBIL FILM THE BEST OF ME

Když jsem nedávno nevěděla, jaký film si pustit, poměrně omylem jsem našla The Best of Me. Říkala jsem si, že romantická komedie mi neuškodí, naopak se alespoň zasměju. Bohužel, opak se stal pravdou.
S Nicholasem Sparksem, podle jehož knihy byl film natočen, mám pár zásadních problémů. Totiž každá druhá kniha od něho mi vůbec nesedne, každá první se potom dá překousnout, přestože za zázrak se to považovat nedá. Rozumím tomu, že Sparks je jistě něčí oblíbený autor. Já osobně to příliš nechápu, protože jeho knihy jsou všechny tak debilně podobné, že po čase splynout v jeden podobně debilní příběh. Podobná výstavba příběhu, stejně hloupí hrdinové, předvídatelnost... A podobně je to s filmy, nečekaně.
Přestože knihu jsem nečetla, a ani se nechystám, dnes vám prostě musím říct, proč se mi film The Best of Me vůbec nelíbil.
O ČEM FILM JE? + RECENZE NA KNIHU (bookshelf-stories.blogspot.cz)

ČLÁNEK OBSAHUJE SPOILERY!


1. ŠPATNÉ OBSAZENÍ
Když na mě z obrazovky počítače poprvé vykoukl obličej Jamese Marsdena, řekla jsem si, že se aspoň budu mít na co dívat. Podobně to bylo s Michelle Monaghan. Jenže pak se příběh začal vracet o dvacet let do minulosti. K Michelle Monaghan vybrali moc hezkou a hlavně podobnou herečku, ovšem mladší verze Jamese Marsdena se vážně nepovedla. Škoda.

2. HLOUPOST HLAVNÍCH HRDINŮ – klasický Sparks
Zamilovaná dvojice ústředních hrdinů se rozdělí kvůli nějaké hlouposti. Kluk odežene holku, protože si myslí že pro ní není dost dobrý. Přestože celých dvacet let, kdy se spolu nevidí a žijí odlišné životy, na sebe stále myslí a podle jejich vlastních slov se stále milují, ani jednoho z nich nenapadne toho druhého kontaktovat. Mám pokračovat?
KDE SE TO DÁ JEŠTĚ NAJÍT: Talisman

3. HLAVNÍ HRDINKA JE NEŠŤASTNÁ SE SVÝM ŽIVOTEM – klasický Sparks
Hlavní hrdinka je nešťastná se svým životem, přesto to její manžel nebo syn nevidí. Hrdinky statečný výraz totiž působí hodně přirozeně. Mně osobně tohle dost vadí, protože nechápu, jak se mohou postavy na plátně nebo v knize půl života přetvařovat, že svůj život milují. Chápu, něco se změnit nedá, nicméně v tomhle případě je vážně snadné rozvést se/dostudovat vysokou školu, když jí v tom nic nebrání...
KDE SE TO DÁ JEŠTĚ NAJÍT: Mám takový pocit, že to bylo v Talismanu?

4. HOLKA Z LEPŠÍ RODINY SE ZAMILUJE DO VIDLÁKA – klasický Sparks
Klasika. K tomu snad ani není co dodat.
KDE SE TO DÁ JEŠTĚ NAJÍT:  Zápisník jedné lásky, Poslední píseň (akorát tam je to myslím opačně)

5. TÁTA HLAVNÍ HRDINKY JE DEBIL
Táta Amandy se snaží uplatit Dawsona, životní lásku své dcery, aby jeho milovanou dcerušku nechal na pokoji. Kde jsem tohle klišé už jen viděla? Ale moment, to přece z tatínka nedělá debila, to z něho dělá starostlivého otce, který chce pro svou dceru jen to nejlepší. (sarkasmus)

6. ŠPATNÁ ČÁST RODINY DĚLÁ PROBLÉMY HLAVNÍM HRDINŮM  – klasický Sparks
Tentokrát nemyslím tatínka-debila, ale totálního kreténa a jeho dva syny (?), se kterými žije Dawson a nechává se od nich týrat. A samozřejmě když se jim vzepře, tak ho i po dvaceti letech chtějí zabít.
KDE SE TO DÁ JEŠTĚ NAJÍT: Bezpečný přístav, Talisman

zdroj
7. PŘEDVÍDATELNOST – klasický Sparks
Předvídatelnost v knihách od Sparkse je často naprosto směšná. Pokud se na jeho filmy budete dívat ještě s někým, v průběhu sledování film stopujte a vsázejte se, jak to bude dál. Od teď to tak budu dělat, protože když se dívám sama, nikdo neocení můj šestý smysl.
KDE SE TO DÁ JEŠTĚ NAJÍT:  Pravděpodobně ve všech jeho knihách

8. "NAPĚTÍ" – klasický Sparks
Hlavní hrdinové si po dvaceti letech vyznají lásku, přesto se opět rozdělí (znovu odkazuji k bodu 2). Pak se najednou zase chtějí spojit, jenže o už je pozdě. Hlavní hrdina se ocitá ve strašlivém nebezpečí, pak je najednou zase v bezpečí, a pak najednou umírá. Drama.
KDE SE TO DÁ JEŠTĚ NAJÍT: Bezpečný přístav, Talisman

9. "NEČEKANÝ" ZÁVĚR
Přestože normálně bych nečekaný závěr sloučila s předvídatelností, tady to dám do samostatného bodu. Ta poslední scéna je totiž fakt neuvěřitelně originální, neočekávaná, slzy vám potečou z očí... #youwish

Tohle jsou pouze hlavní věci, které přímo bijí do očí. Kdybych měla film rozebírat po jednotlivých scénách, asi bych tenhle článek nikdy nedopsala.

Viděli jste The Best of Me? Co na to říkáte? Jak se vám líbí knihy od Nicholase Sparkse?

6 komentářů:

  1. Síce som článkom len prebehla, pretože som nechcela schytať nejaký spoiler (prebehla som len názvy jednotlivých bodov a v zdraví som to prežila, žiadny spoiler nezaútočil :D ), ale zhruba som pochopila, prečo sa ti film nepáčil. Ono so Sparksom je to podľa mňa tak, že buď ho máš rada alebo nie. Ja osobne som od neho v knižnej podobe čítala len Poslednú pieseň (aj to až po filme) ale ostatné jeho knihy ma vôbec nezaujali. Čo sa týka filmov, ja osobne ich mám rada, hlavne keď potrebujem vypnúť a odpútať myšlienky od niečoho. Safe Haven som sledovala naposledy v letnom semestri, keď som mala veľa skúšok a už som mala zaparený mozog :D Takže mne jeho filmy až tak nevadia, ale určite sú aj lepšie romantické filmy či filmy celkovo. A trochu sa mi nepáči to jeho "citové vydieranie", kde pri každom filme alebo knihe musí človek revať (zahanbene priznávam, že na mňa to ale funguje :D ) Inak, čo sa toho obsadenia týka, hercov nepoznám a niekedy mám celkom rada, keď viem, kto je kto, ale zase, ten prvý týpek nevyzeral zle, ale tá jeho mladšia verzia sa naozaj nepodarila, to máš pravdu :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám knihy i filmy od Sparkse hodně ráda, hlavně ty filmy. Je sice pravda, že hlavní zápletku mají dost často podobnou, ale i tak dokáže zahrát na city. Každý příběh je něčím originální a zvláštní. Mám tohoto autora ráda a filmy podle jeho knih ještě víc. Ale tento jsem zrovna neviděla, takže nemůžu soudit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nedalo mi to a musela jsem si to najít - už je to cca 14 let, co jsem od Sparkse četla první knihu. Byl to zrovna Zápisník jedné lásky a bulela jsem u toho jak malá holka. Všem jsem tu knihu nutila a vykládala jsem, jak je to to nejlepší, co jsem kdy četla - tak dojímavej a hlubokej příběh! Pak jsem si od něj hned přečetla knihu Nezapomenutelná cesta a bulela jsem zas! A zase to byla láska jako trám :D Pak jsem si přečetla další... už ani nevím, jak se to jmenovalo, a ejhle, slzy ani nadšení se nedostavilo. Takže ano, určitý "omíláme pořád to stejný dokola" bych tam viděla. Dneska bych se ke čtení Sparksových knih asi nepřimněla, mám je zaškatulkovaný jako přeslazený dojáky, kde postavy okatě hrajou na city, ale chápu, že je má tolik lidí rádo (a nerado) - právě kvůli těm bodům, co jsi vyjmenovala.

    OdpovědětVymazat
  4. Také Sparkse nemusím. Jediná kniha, co jsem od něj kdy četla, byla knižní předloha tohohle filmu a... zkrátka ne, není to pro mě, ani trochu. Film asi vynechám, ale při čtení Tvého článku jsem se pobavila - a připomněla si, co všechno mě na knížce štvalo :D

    OdpovědětVymazat
  5. Hej a třeba spoilery? :O
    Pro mě je to srdcovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ale upozorňuji na to, že článek obsahuje spoilery! :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)