neděle 29. března 2015

BŘEZEN | TOP 5 SUNDAY

Všechny dny mi splývají v jeden dlouhý a těžko se mi věří, že březen se blíží ke konci. Poslední březnovou neděli tedy věnuji pěti knižním věcem, které mě potěšily. Také prosím omluvte mojí (ne)aktivitu na blogu, ale maturita už je za rohem a mně se asi nepodaří se jí vyhnout.
Tenhle předlouhý název odkazuje k připravované knize Stephanie Perkins, která bude založená na stejném principu jako kniha My True Love Gave to Me: Twelve Holiday Stories. Opět tedy půjde o romanticky laděnou sbírku povídek od nejrůznějších autorů. Myslím si, že velkým lákadlem bude v téhle sbírce například Veronica Roth (Divergence) nebo Cassandra Clare (Nástroje smrti). Objevit by se měla i povídka od Leigh Bardugo (Shadow and Bone) nebo třeba od Jennifer E. Smith (Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled). Já osobně se na knihu moc těším, protože jsem nedávno dočetla My True Love Gave to Me a celou sbírku vánočně laděných příběhů jsem odkládala jen nerada. Kniha by měla vyjít v létě 2016.


2. PAPÍROVÁ MĚSTA TRAILER
Přestože oficiální plakát k připravovanému filmu Papírová města podle stejnojmenné knihy od Johna Greena mě neskutečně zklamal, z traileru jsem nadšená! Pochopitelně jsem hned musela jít přečíst knihu, kterou jsem si jako první z knih Johna Greena skutečně zamilovala (více v připravované recenzi). Jak už možná víte, Caru Delevigne vůbec nemusím a stále nejsem přesvědčená, že se na Margo hodí. Ale Nat Wolff se hodí snad všude! Z celého traileru na mě dýchá atmosféra filmu Hvězdy nám nepřály.


3. HAVRANÍ BRATRSTVO!
Havraní bratrstvo je tetralogie z pera Maggie Stiefvater. Druhý díl vychází v češtině teprve někdy v létě, takže mě teď čeká zatraceně dlouhé čekání, protože první díl se mi strašně moc líbil! Vůbec jsem to nečekala, ale prvky, které autorka kombinovala, do sebe skvěle zapadaly a nakonec vytvořily moc povedený příběh. Co si ale budeme povídat, nejvíc se mi na knize líbila čtveřice kluků. Neodolatelný Gansey, který často lidi uráží, ovšem ne naschvál. Tichý a téměř neviditelný Noah a sladký Adam s vlastní krutou dějovou linkou. No a samozřejmě Ronan ♥ Já vám říkám, že pokud jste to nečetli, tak rozhodně musíte už kvůli těm klukům! Recenze brzy!


4. THE TIME TRAVELER'S WIFE
V březnu jsem také viděla film, který byl natočen podle knižní předlohy od Audrey Niffenegger. K filmu jsem přistupovala hodně skepticky, přesto mě do sebe vtáhl už v prvních vteřinách a pak už jsem se od něj nemohla odtrhnout. Přiznávám, že nejdřív jsem si chtěla přečíst knihu, ale bůh ví, kdy bych se k ní asi tak dostala. Díky tomu, že se mi film moc líbil, si ji snad seženu mnohem dříve. Pokud jste film viděli, líbil se vám a chcete něco podobného, doporučuji například snímek About Time.


5. DARK LORD FUNK
Poslední bod spíše pro pobavení fanoušků Harryho Pottera. Jde o předělávku populární písničky Uptown Funk, kterou nijak nezbožňuji, nicméně takhle převedená do světa Harryho Pottera mi přijde naprosto geniální!

Co knižního se v březnu líbilo vám? A co říkáte na trailer k Papírovým městům? 

10 komentářů:

  1. Na Papírová města se taky strašně těším, ale knížku jsem bohužel ještě nečetla. A vzhledem k mému nekonečnému seznamu knih, co si plánuju přečíst, se určitě k filmu dostanu mnohem dřív než ke knize :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě taky čekala měsíce doma, než jsem se k ní dostala :( Nekonečné seznamy knih, které si plánuju přečíst, jsou největší zlo na světě!!

      Vymazat
  2. Na papírová města se strašně moc těším:) Knihu jsem četla, a líbila se mi ze všech knih Johna Greena asi nejvíce:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejvíc ze všech, co kdy vydal, nebo ze všech, které vyšly v překladu? Já četla zatím jen ty tři přeložené, ale musím souhlasit, že to je rozhodně jeho nejlepší kniha! :)

      Vymazat
  3. Sbírka od Stephanie bude určitě skvělá! :) Ještě jsem nečetla ani tu první, ale určitě ji moc chci :) Možná je pravý čas si ji pořídit. Právě čtu jiný, vánočně laděný příběh, tak proč hned nepokračovat ve stejném duchu? :)
    Papírová města jsem ještě nečetla, ale teď už je mám jako e-knihu, tak na ně dojde, až na Greena bude čas a nálada (což v dubnu asi nebude). Film určitě zkouknu moc ráda, ale asi až po knížce :)
    Havraní bratrstvo jsem v pátek s těžkým srdcem nechala v knihovně a jak vidím, tak jsem asi udělala chybu, nebo co?! Kruci!! Ale co, tak počkám aspoň do vydání dalšího dílu a nebudu se muset užírat čekáním :)
    About time je perfektní film! Tak se asi kouknu na The Time Traveler's wife :)
    Skvělý článek, spousta úžasných tipů! Ty mě jednou zabiješ, holka :) Díky! :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějakou tu vánoční od Levithana, pokud se nepletu? :D
      Havraní bratrstov mě fakt dostalo. Je to jedna z těch knih, u které si uvědomíš, jak je skvělá, až třeba tři dny po dočtení. Přečetla jsem ji před čtrnácti dny za jeden den a pořád na ní myslím! Nemůžu se dočkat dalšího dílu, nicméně mám strach, že další díly pak v češtině budou vycházet za hodně dlouhou dobu, tak nevím, jestli si je nemám koupit v angličtině!
      Já tě miluju!! :*

      Vymazat
    2. Přesně :) Dash & Lily...mám z toho spíš smíšené pocity, ale není to špatný :)
      Jasně, takové knihy jsou úžasné! Že se ti jako líbí, líbí, dobrý, ale pak o nich přemýšlíš a říkáš si, hergot, to bylo víc než dobrý!
      No právě...proto si říkám, že bych neměla rozečítat nové série, když vím, jak pak trpím, když čekám rok na další díl, nebo ho nedejbože vůbec nevydají :D Ale tak naštěstí se to dá sehnat anglicky no... :)
      Já tebe a tvé články! Jsi jedna z mála blogerek, které sleduju fakt pravidelně a čtu úplně každý článek a recenzi :) :) ♥

      Vymazat
    3. Doufám, že se jednou potkáme ♥

      Vymazat
  4. Nekecej! Ona vyjde další sbírka povídek? Boží! :D Sice jsem My True Love Gave To Me ještě nečetla, ale i tak jsem na tuhle novou knížku zvědavá. Bylo by dost super, kdyby k sobě knížky pak ladily i obálkou. :)
    Trailer na Papírová města mě poměrně dost nalákal na knížku a vzhledem k tomu, že se mi líbily Kateřiny, které jsem teď dočetla, pravděpodobně budou Papírová města další kniha od Greena, do které se pustím. :) Takže moc ráda slyším, že se ti ta knížka líbila, teď jsem na ni zvědavá ještě víc! Jen jako naschvál zrovna tuhle jedinou Greenovku v překladu nemám doma. :D
    Havraní bratrstvo se ti líbilo? Jé, tak to mám ohromnou radost! Já jsem z toho byla hrozně nadšená a na ten druhý díl se neskutečně moc těším! Teď se jen dostat k tomu, si ty knížky pořídit domů vzhledem k tomu, že jsem měla první díl z knihovny. :)
    Zakletý v čase jsem viděla hodně, hodně dávno. To jsem ani nevěděla, že je to podle knihy. Ale film se mi tenkrát líbil, přišlo mi to celé hrozně zajímavé. Knihu si už nějakou chvíli plánuji přečíst, jen pořád dávám přednost něčemu jinému. Jsem hrozná. :D :)
    Co knižního se v březnu líbilo mně? Já ani nějak nevím, co nového se v březnu událo. Nějak mi ty březnové dny moc splývají. Plus mám celkově kvůli škole o všem menší přehled, což je hrozně divné. :D Už abychom tu maturitu měly za sebou, což? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, to by se mi moc líbilo, kdyby k sobě ladily!! Viděla jsi, že to světle modré vydání vydávají i v růžové? Je to strašně krásný, ale asi je zbytečný mít dvě stejný knihy, co? :D
      Já jsem na Kateřiny strašně zvědavá, ale čekám na to vydání od Yoli, aby se mi hodilo k Papírovým městům.
      Na Havraní bratrstvo myslím i tři týdny po dočtení! Koukala jsem ale, že vydání dalšího dílu posunuli na září, takže si asi pořídím anglické vydání. Snad to nebude moc těžké na čtení.
      Březen byl jedna velká šmouha. Nechce se mi věřit, jak rychle to letí. Už je duben a já se ještě nějak nepustila do učení. O přijímačkách radši ani nemluvím :/

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)